سامسونگ بازار گوشی‌های رول شونده را به رقبایش می‌سپارد

سامسونگ از انجام آزمایشات جدید در زمینه فناوری‌های نمایشگر هیچ‌گونه واهمه‌ای ندارد. به‌عنوان مثال غول فناوری کره‌ای ضمن برگزاری رویداد Display Week 2022 از 2 طرح اولیه نمایشگر رونمایی کرد. یکی از این نمایشگرها از قابلیت تا شدن برای 2 نوبت برخوردار بود و دیگری یک مدل رول شونده (multi-rollable) به‌شمار می‌رفت.

با این‌حال یکی از تحلیل‌گران معتقد است که سامسونگ به توسعه تجاری گوشی‌های رول شونده یا کشویی هیچ علاقه‌ای نداشته و این موضوع می‌تواند موجب پیش‌دستی رقبای سامسونگ در زمینه تولید و عرضه گجت‌های مذکور شود.

بر اساس اعلام نشریه The Korea Herald، یی چونگ هون؛ مدیرعامل و تحلیل‌گر ارشد موسسه تحقیقاتی UBI Research معتقد است که سامسونگ به تولید گوشی‌هایی با نمایشگرهای قابل توسعه هیچ علاقه‌ای ندارد. وی در توضیح دلیل عدم تمایل سامسونگ نسبت به این مقوله خاطرنشان می‌کند که بازار گوشی‌های تاشو و رول شونده با یکدیگر همپوشانی داشته و در نتیجه ایجاد بازاری اختصاصی برای گوشی‌های کشویی امری دشوار خواهد بود.

این تحلیل‌گر معتقد است که سامسونگ به‌دلیل تسلط قدرتمند خود بر بازار گوشی‌های تاشو به‌جای تلاش برای ارزیابی قالب‌های طراحی دیگر تمام توجه خود را بر تولید گجت‌های تاشو متمرکز خواهد کرد. همچنین به باور وی برای مصرف‌کنندگانی که با گوشی‌های تاشو کتابی‌شکل آشنایی دارند؛ کشیدن نمایشگر احتمالا امری پیچیده‌تر به‌نظر می‌رسد. در نتیجه گوشی‌های کشویی احتمالا از جذابیت کمتری در میان کاربران برخوردار خواهند بود.

با این‌حال این تحلیل‌گر معتقد است که سیطره سامسونگ بر بازار دستگاه‌های تاشو احتمالا سایر شرکت‌ها از جمله تولیدکنندگان چینی را متقاعد خواهد کرد تا امکان توسعه تجاری یک گوشی رول شونده را مورد بررسی قرار دهند. این تحلیل‌گر در رابطه با تولیدکنندگان چینی اسمارت‌فون خاطرنشان می‌کند: “سامسونگ در زمینه پتنت‌های مرتبط با نمایشگرها و دانش تولید آنها، جایگاه بی‌رقیب خود را تضمین نموده است. رقابت رو در رو با سامسونگ برای رقبای چینی آسان نخواهد بود. تولیدکنندگان چینی اسمارت‌فون احتمالا به منظور متمایز نمودن محصولات خود از سامسونگ به‌دنبال عرضه مدل‌های کشویی هستند؛ اما این بازار ظاهرا از پتانسیل محدودی برخوردار است.”

پیش از این سایر تولیدکنندگان ایده تولید تجاری یک دستگاه رول شونده را مورد بررسی قرار داده‌اند. ماه گذشته شرکت موتورولا از طرح مفهومی جدید یک دستگاه رول شونده با قابلیت توسعه از قسمت فوقانی رونمایی کرد. متاسفانه این مورد صرفا یک طرح مفهومی بوده و برای عرضه آن به بازار هیچ‌گونه تضمینی وجود ندارد.

نوشته سامسونگ بازار گوشی‌های رول شونده را به رقبایش می‌سپارد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.