سرویس اشتراک توییتر بلو با هزینه ماهیانه ۸ دلار رسما راه‌اندازی شد

چند روز پس از خریداری توییتر توسط ایلان ماسک اکنون این شرکت نخستین به‌روزرسانی بزرگ خود را عرضه نموده است. این به‌روزرسانی با سرویس اشتراکی توییتر بلو مرتبط بوده و اکنون با هزینه ماهیانه 8 دلار در دسترس کاربران قرار گرفته است. آن دسته از کاربرانی که نسبت به خریداری اشتراک ماهیانه اقدام نمایند؛ قادر به دریافت تائیدیه فوری با یک علامت آبی‌رنگ در کنار پروفایل خود خواهند بود. بعلاوه با خریداری این اشتراک، میزان نمایش تبلیغات در پلتفرم کاهش یافته و امکان ارسال ویدیوهای طولانی‌تر در کنار چند قابلیت دیگر در اختیار مشترکین قرار می‌گیرد.

بایستی توجه داشت که کلیه ویژگی‌های جدید که بخشی از طرح تازه توییتر بلو هستند؛ همگی با لیبل “coming soon” در فهرست قرار گرفته‌اند. بنابراین به‌نظر می‌رسد که در حال حاضر کاربران با خریداری اشتراک توییتر بلو تنها نماد آبی‌رنگ تائید را دریافت خواهند کرد. همچنین قیمت‌گذاری ماهیانه 8 دلار به‌عنوان “پیشنهاد با مهلت زمانی محدود” برچسب‌گذاری شده است؛ بنابراین هزینه خریداری اشتراک در آینده می‌تواند افزایش پیدا کند.

پیش از این توییتر به منظور ارائه اطلاعات اضافی در خصوص علامت‌های تائید هویت با انتشار پیامی اعلام کرد که پیش از این اکانت‌ها به‌دلیل قرارگیری در مجموعه نهادهای دولتی، انتشار اخبار، سرگرمی و سایر حوزه‌های در خور توجه موفق به دریافت نماد آبی‌رنگ می‌شدند؛ اما اکنون کاربران با کلیک کردن روی نماد آبی‌رنگ با پیامی مبنی بر تائید حساب به دلیل عضویت در سرویس توییتر بلو مواجه می‌شوند.

هنگامی‌که توییتر تخصیص لیبل رسمی به برخی اکانت‌های متعلق به افراد مشهور، نشریات بزرگ و سیاستمداران را آغاز کرد؛ سیستم تائید هویت در این پلتفرم رسانه اجتماعی دچار آشفتگی شد. اما ایلان ماسک تنها چند ساعت پس از خریداری توییتر از توقف این روند در رسانه اجتماعی خبر داد. وی پس از تصاحب مالکیت توییتر از ایده تائید پولی اکانت‌ها به‌عنوان راهکاری برای ارتقاء پایداری توییتر و افزایش اعتماد عمومی نسبت به این پلتفرم رونمایی کرد. با این‌حال منتقدان بر این باورند که چنین اقدامی احتمالا نتایج معکوسی را به‌دنبال خواهد داشت؛ چرا که تقریبا تمامی کاربران برای تائید اکانت خود قادر به پرداخت هزینه بوده و سپس به لحاظ تئوری با تغییر نام اکانت خود می‌توانند هویت یک کاربر دیگر را جعل نمایند.

نوشته سرویس اشتراک توییتر بلو با هزینه ماهیانه 8 دلار رسما راه‌اندازی شد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.