بازی هالووین گوگل : چوب جادوی خود را برداشته و ارواح خبیث را نابود کنید!

گوگل و بازی مخصوص جشن هالووین 2016

در بین شرکت های کامپیوتری در جهان، غول نرم افزاری آمریکایی گوگل یکی از شرکت هایی است به جزئیات و نکات کوچک و به ظاهر کم اهمیت بسیار اهمیت می دهد. این شرکت آمریکایی که از سال ۱۹۹۸ شروع بکار نموده است، بنظر نمی رسد با بیش از ۱ میلیارد کاربر سرویس پست الکترونیکی خود، نیاز به تبلیغ جدیدی برای سرویس های خود داشته باشد. البته شرکت گوگل هر از چندگاه و با توجه به رویدادهای روزهای مختلف سال دست به اقدامات جالبی می زند. از جمله این اقدامات میتوانیم به تغییر لوگوی صفجه اصلی موتور جستجوی گوگل در روز تولد کاربر، به لوگویی متشکل از چند کیک و شمع همراه با پیغام تبریک تولد اشاره نماییم.

یکی از بخشهای جانبی و جذاب سایت گوگل بخش لوگوی آن است که Google Doodle نام دارد. همانطور که در گذشته اشاره کردیم این لوگو با توجه به اتفاقات روزانه، وقایع تاریخی، فرهنگی و ورزشی و اجتماعی، روز تولد اشخاص خاص و مشهور و …تغییر می کند.

تاریخچه جشن هالووین

این روزها نیز مصادف با روزهای برگزاری جشن قدیمی و باستانی هالووین ( Halloween ) است. حال ببینیم که این جشن که چند سالی است در ایران نیز همراه با بسیاری کشورهای دیگر برگزار می گردد چیست. هالووین را غروب روز سی و یکم ماه اکتبر جشن می گیرند و آداب و رسوم آن عبارتند از آتش افروختن، به تن کردن لباس های عجیب که هر کدام از دوره ای تاریخی و یا شخصیت های خیالی الهام گرفته ، رفتن به دیدار ارواح و خانه هایی که در تصرف ارواح و اجنه و روشن کردن شمع و فانوس در اشکال و اندازه های مختلف است.

جشن هالووین ، 31 اکتبر هر سال

جشن هالووین ، ۳۱ اکتبر هر سال در بسیاری از کشورهای جهان برگزار می گردد

اکثر مورخان معتقدند که ریشه های این جشن به یکی از مراسم اقوام سلتیک ساکن غرب اروپا و حدود دو هزار سال پیش برمی گردد. در آن دوران این اقوام بت پرست در روزی مصادف با پایان اکتبر و یا اول نوامبر سال نو خود را جشن می گرفتند. به این روز و این جشن « سو این » گفته می شد. ین مردمان بر این باور بودند که در چنین روزی روح تمام جانداران و پدیده های طبیعی به سوی جهان پس از هستی حرکت می کنند و در این سفر اهریمنان، پری ها ، جادوگران و اجنه با انسانها همراه می شوند.

مردمان سلتیک در این ایام علاوه بر قربانی کردن حیوانات برای خدایان و گردآمدن دور شعله های بزرگ آتش ، لباسهای ویژه ای می پوشیدند که به احتمال زیاد اکثر آنها از پوست حیوانات بود و به این شکل می خواستند ارواح و اجنه را فریب داده و از تسخیر روح خود توسط آنها جلوگیری کنند. علاوه بر این گفته می شود که با پوشیدن ماسک و رنگ کردن صورت خود با رنگ های تیره خود را به شکل اجدادشان در می آوردند.در این جشن ها گاه زنان  لباس مردانه می پوشیدند و مردان لباس زنانه که ظاهرا هدف آن به هم ریختن نظم و قواعد حاکم بر جوامع آن روزگار بوده است.

بازی هالووین گوگل ، سورپرایز این شرکت برای جشن سال ۲۰۱۶ میلادی

طبق معمول گوگل هم برای این روز تدارک ویژه ای دیده است. امروز بطور اتفاقی و در هنگام باز کردن صفحه جستجوی گوگل با لوگویی جدید مواجه شدم که علامت مثلثی شکل پلی بر روی آن وجود داشت. با کلیک بر روی آن متوجه یورپرایز امسال شرکت گوگل برای شب هالووین شدم. گوگل برای این شب بازی را طراحی کرده است. بازی که برخلاف بازی های این سبکی گرافیک جذاب و قابل قبولی داشته و در کنار آن نیز با الهام از اصول و قواعد جشن هالووین داستانی زیبا و جذاب نیز دارد.

بازی هالویون گوگل ، سورپرایز گوگل برای جشن هالووین سال 2016

بازی هالووین گوگل ، سورپرایز شرکت گوگل برای جشن هالووین سال ۲۰۱۶

در این بازی گربه کوچکی به نام مومو ( Momo ) شخصیت اصلی باز است. این گربه کوچک در دانشگاه آموزش فنون سحر و جادو تحصیل می کند. یک روز بطور اتفاقی مومو یک روح بد و شریر را احضار می کند و این سرآغاز ایجاد بی نظمی و آشوب در دانشگاه است. مومو موظف است برای نجات دانشگاه و دوستان خود با استفاده از چوب جادویی خود روح های خبیث را دور کرده تا آرامش را به محیط طندگی و تحصیل خود و دوستانش باز گرداند.

گربه ای به نام مومو شخصیت اصلی در بازی هالووین گوگل

گربه ای به نام مومو شخصیت اصلی در بازی هالووین گوگل

این بازی ساختار ساده ای داشته و بازیکن می بایست برای دور کردن هر روح علامتی که در بالای سر وی وجود دارد را بوسیله ماوس یا دست در گوشی های تلفن همراه هوشمند در صفحه رسم کرده تا روح خبیث نابود گردد.

در بازی هالوین گوگل باید با رسم شکل ارواح را دور کنیم

در بازی هالووین گوگل باید با رسم شکل ارواح را دور کنیم

در مراحل ابتدایی هر روح تنها با رسم یک خط افقی ( – ) و یا عمودی ( | ) از بین میرود ولی با پیشرفت و جلو رفتن در بازی کاربر برای خلاص شدن از شر این ارواح باید ترکیبی از اشکالی مانند عدد هشت و هفت فارسی و حرف اس S انگلیسی را رسم نموده تا روح موردنظر نابود گردد. بل رسم شکل قلب نیز با قدرت مومو اضافه می گردد. همانطور که گفته شد و در تصاویر نیز مشخص است این بازی گرافیک زیبایی دارد. این بازی صداگزاری خوبی نیز دارد که البته از شرکتی مانند گوگل چیزی غیر از این هم انتظار نمی رود.

نمایی از بازی هالووین گوگل

پیچیده شدن تدریجی مراحل بازی هالووین گوگل

 

در مجموع این سورپرایز شب هالووین گوگل که پنج مرحله دارد میتواند چند ساعتی کاربران را مشغول نموده و آنها را درگیر ثبت نمودن رکوردهای بالاتر و رقابت با دوستان و آشنایان و ثبت آنها در شبکه های اجتماعی می کند. در ادامه توجه شما را به تصاویری از این بازی جلب می کنیم.

بازی هالووین گوگل بازی هالووین گوگل بازی هالووین گوگل بازی هالووین گوگل بازی هالووین گوگل بازی هالووین گوگل بازی هالووین گوگل بازی هالووین گوگل بازی هالووین گوگل بازی هالووین گوگل

منبع :

تکرا

 

نوشته بازی هالووین گوگل : چوب جادوی خود را برداشته و ارواح خبیث را نابود کنید! اولین بار در تکرا - اخبار روز تکنولوژی پدیدار شد.