باMWC19: همکاری دایملر و مایکروسافت برای توسعه صنعت خودروسازی

مدیران دو شرکت مایکروسافت و دایملر گام جدیدی را در راستای همکاری با یکدیگر برداشتند تا بر این اساس تجربیات خود را پیرامون سیستم‌های حمل و نقل به اشتراک بگذارند و همچنین برخی چالش‌های اصلی کسب و کار در عصر دیجیتال را مورد بررسی قرار دهند.

به گزارش گروه ترجمه آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)«دیِتر زِچ» مدیر شرکت دایملر تصریح کرد صنعت خودروسازی همچنان در حال حرکت به جلو است و در این زمینه بیش از قبل به سیستم‌های ارتباطی، فناوری‌های خودران و سیستم‌های انتقال انرژی الکتریکی وابسته است و البته، پلتفرم‌های مخصوص خودرو برای به اشتراک گذاری داده نیز در حال تبدیل شدن به یک کسب و کار جدید در عرصه خودروسازی است.

او گفت: «ما می‌دانیم طی 10 سال پیش‌رو اتفاقاتی در این صنعت رخ می‌دهد که هم اکنون به آنها دسترسی نداریم و با آنچه که هم اکنون تجربه می‌کنیم کاملا متفاوت است. ما رقبای مشابهی داریم و تعدادی از رقبای ما به صورت کاملا جدی در این عرصه گام برمی‌دارند. اگرچه ما تاکنون اقدامات ارزنده‌ای انجام داده‌ایم، ولی باید همچنان در این مسیر ادامه دهیم و بیش از گذشته از فناوری کمک بگیریم».

مدیر این شرکت خودروسازی اظهار داشت ماهیت کسب و کار آنها در حال تغییر است و این اتفاق در حالی صورت می‌گیرد که دیگر کمپانی‌های خودروسازی نیز خود را در یک زنجیره گسترده با نقش‌های متفاوت مشاهده می‌کنند تا انواع خدمات را در اختیار مشتریان بگذارند.

او همچنین توضیح داد: «در دنیای امروز محدودیت‌ها بیش از هر زمان دیگر مشاهده می‌شوند و ما به عنوان یکی از تامین کنندگان محصولات می‌بایست به نیاز مشتریان توجه کنیم و ضمن رقابت درست با دیگر شرکت‌ها، بهترین محصولات و خدمات را در اختیار مشتریان قرار دهیم».