ببینید: مناظره جهانگرد و تقی‌پور در مورد شبکه ملی اطلاعات به مجادله لفظی تبدیل شد

مناظره تلویزیونی نصراالله جهانگرد رئیس فعلی سازمان فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با رضا تقی پور وزیر سابق ارتباطات و عضو فعلی شورایعالی فضای مجازی که با عنوان "شبکه ملی اطلاعات، از حرف تا عمل" چهارشنبه شب به طور زنده از طریق برنامه تیترامشب شبکه خبر روی آنتن رفت برای لحظاتی به صحنه مجادله لفظی طرفین تبدیل شد.
 
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، نصرالله جهانگرد رئیس سازمان فناوری اطلاعات دربرنامه تیترامشب چهارشنبه، با اشاره به اینکه شبکه ملی اطلاعات جزو انتظارات اصلی رهبر انقلاب از وزارت ارتباطات است، گفت: آنچه ما تا قبل از دولت یازدهم از وزارت ارتباطات دریافت کردیم پیشرفت 15 درصدی مطالبات رهبری در خصوص شبکه ملی اطلاعات بود.
 
رضا تقی پور وزیر سابق ارتباطات در این برنامه اظهار داشت: شبکه ملی اطلاعات در سال 89 در برنامه پنج سالع به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیدو کار خودش را آغاز کرد و در اولین گام این شبکه با 45 نیروی انسانی 1500 صفحه از این شبکه طراحی شد.
 
عضو شورای عالی فضای مجازی گفت: هیچ گزارشی مبنی بر زمان بندی و فازبندی به دست ما نرسیده است و این به معنی این است که شبکه ملی اطلاعات هیچ پیشرفتی نداشته است.
تقی پور گفت:  شبکه ملی اطلاعات زمانی مستقل می شود که بدون اینترنت فعال باشد
 
 
وی گفت: نداریم کشوری مثل ایران با استفاده کنندگان بسیاری از شبکه های مجازی اما مدیریت این شبکه ها مانند تلگرام در خارج از کشور است.
 
تقی پور تصریح کرد برای مدیریت و امنیت فضای مجازی از سوی متصدیان داخلی کار خاصی صورت نگرفته است.
 
 
در ادامه میتوانید ویدئوی کامل این مناظره را تماشا کنید :