توافق گوگل و مایکروسافت برای پایان دادن به منازعات حقوقی

 

microsoft-ceo-satya-nadella-build-2016مایکروسافت و گوگل به توافق رسیدند تا به منازعات حقوقی خود در تمام دنیا خاتمه دهند و همچنین توافق کردند که اگر باز هم اختلافی بین آنها بوجود آمد، پیش از شکایت رسمی از یکدیگر، موضوع را بین خود حل و فصل کنند. نماینده مایکروسافت در بیانیه‌ای می‌گوید:

مایکروسافت توافق کرده است که تمام شکایت‌های حقوقی از گوگل را پس بگیرد و این نشانی از تغییر اولویت‌های حقوقی ما است. ما قویا به رقابت بر سر تجارت و مشتری ادامه می‌دهیم.

گوگل نیز بیانیه‌ای مشابه صادر کرده و گفته است که تمام شکایت‌هایش را از مایکروسافت پس می‌گیرد. گوگل می‌گوید:

ما قویا به رقابت ادامه می‌دهیم، اما می‌خواهیم بر سر مزیت‌های محصولاتمان رقابت کنیم نه در دعواهای حقوقی.

این دو شرکت هیچ تعهدی در زمینه محصولات به یکدیگر ندادند.

زمان این توافق نیز جالب است. چند روز پیش بود که وکلای اتحادیه اروپا رسما گوگل را به سواستفاده از اندروید متهم کردند. البته هر دو کمپانی اذعان کردند که قبل از این شکایت، در حال کار بر روی این توافق بوده‌اند. مایکروسافت همچنین گفته است که طرف هیچ‌کس را در دعوای حقوقی بر سر اندروید نمی‌گیرد.

چیزی که بیشترین تغییر را داشته است، رهبری این دو شرکت است. ساتیا نادلا و ساندار پیچای، روابط بسیار گرمتری از استیو بالمر و اریک اشمیت دارند که بر سر هر چیزی از جستجو گرفته تا مرورگرها با هم اختلاف داشتند.

مایکروسافت تحت رهبری نادلا، اندروید و iOS را بیشتر در آغوش گرفته است. این شرکت محصولات زیادی از جمله آفیس و اسکایپ را به این دو سیستم عامل آورده است. مایکروسافت در سپتامبر گذشته نیز به دعوای حقوقی خود بر سر پتنت‌های اندروید پایان دادند.

نوشته توافق گوگل و مایکروسافت برای پایان دادن به منازعات حقوقی اولین بار در - آی‌تی‌رسان پدیدار شد.