تکنولوژی جدید تشخیص چهره هواوی نسبت به فیس آیدی اپل ۱۰ برابر دقیق‌تر است!

شرکت چینی هواوی (Huawei)، غول طراحی تلفن‌ همراه، وعده داده است تا تکنولوژی جدید تشخیص چهره‌ای ارائه کند که نسبت به فناوری فیس آی‌دی (FaceID) اپل ۱۰ برابر دقت بیشتری دارد.

این تکنولوژی جدید تشخیص چهره از اصلی بهره گرفته که سنگ بنای آن در فیس آی‌دی آیفون X پی ریزی شده است؛ به این صورت که با استفاده از یک پروژکتور نقطه‌ای، طرحی شبکه‌ای از نقاط چهره تهیه کرده و از آن برای ساخت یک نقشه سه بعدی (۳D) بهره می‌گیرد. با این توضیح که در فیس آیدی اپل برای ساخت هر نقشه از صورت از ۳۰ هزار نقطه استفاده می‌شود، حال آنکه در تکنولوژی جدید هواوی، این عدد به ۳۰۰ هزار نقطه برای هر نقشه صورت افزایش پیدا می‌کند. به این معنا که ۱۰ برابر دقیق‌تر است!

این تکنولوژی جدید تشخیص چهره در سری گوشی‌های آنر (Honor) شرکت هواوی عرضه خواهد شد. این فناوری از دوربینی با رزولوشن بالای ۸۰۰ * ۱۲۸۰ برای اسکن کردن چهره استفاده می‌کند. نکته شایان توجه اینجاست که تمام فرآیند تشخیص چهره فقط در عرض ۴۰۰ میلی‌ثانیه به اتمام خواهد رسید.

اگر به یاد داشته باشید، اپل در جریان رویدادی که در اواخر تابستان سال جاری داشت از قابلیتی به ‌نام “انیموجی” رونمایی کرد که در حقیقت نسخه‌ای انیمیشنی و متحرک از ایموجی‌ها را شامل می‌شود.

 

بیشتر بخوانید : ساخت انیموجی در آیفون ۱۰ را اینجا یاد بگیرید

 

قابلیت انیموجی از سخت افزار FaceID که بر روی آیفون X وجود دارد برای تبدیل چهره اسکن شده کاربران در قالب انیمیشنی از ایموجی‌ها بهره می‌گیرد. نکته جالب اینجاست که کاربران می‌توانند به طور مستقیم در اپلیکیشن Messages در iOS 11 حالات و میمیک‌های مختلف چهره خود را در قالب ایموجی برای یکدیگر ارسال کنند.

انیموجی یکی از جذاب ترین امکانات آیفون ۱۰ محسوب می‌شود که به‌صورت اختصاصی برای جدیدترین گوشی هوشمند اپل ارائه شده است

اکنون هواوی درست مانند اپل، امکان ساخت انیموجی‌‌ها را با استفاده از تکنولوژی جدید تشخیص چهره خود مهیا کرده است. با این تفاوت که انیموجی‌های تولید شده واقع‌گرایانه‌تر و با وضوح بیشتری خواهند بود. هواوی توضیح داده است که چگونه انیموجی‌هایش می‌توانند زبان خود را بیرون بیاورند و حالات مختلفی دیگر به خود بگیرند.

 

بیشتر بخوانید:

 

منبع : PhoneArena

مطلب تکنولوژی جدید تشخیص چهره هواوی نسبت به فیس آیدی اپل ۱۰ برابر دقیق‌تر است! برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است.