جهرمی به دلیل عدم اجرای حکم فیلترینگ اینستاگرام، دادگاهی شد!

به گزارش خبرگزاری برنا، با اعلام جرم دادستان کل کشور و شکایت صدا و سیما، آذری جهرمی وزیر ارتباطات، به دادسرای فرهنگ و رسانه احضار شد. طبق این حکم، دادستان کل کشور وزیر ارتباطات را به دلیل استنکاف از اجرای اوامر قضایی در مورد فیلتر کردن اینستاگرام، ممانعت از اجرای ابلاغ رئیس مرکز ملی فضای مجازی برای کاهش پهنای باند بین‌الملل و محدودسازی پیام‌رسان‌های خارجی و عدم اجرای مصوبات شورای عالی فضای مجازی از جمله مصوبه سال ۹۱ شورا در مورد انسداد فیلترشکن‌ها و VPNها، مجرم شناخته و جهرمی برای ارائه توضیحات باید در دادسرا حاضر شود.

همچنین مردم برخی از شهرها به ویژه اهواز، جاویدنیا معاون سابق دادستان کل کشور و صداوسیما از آذری جهرمی شکایت کرده و اتهاماتی را به وزیر وارد کرده‌اند. شکایت صدا و سیما به اظهارات جهرمی در مورد بازپس‌گیری فرکانس‌های باند ۷۰۰ و۸۰۰ است.

بر این اساس حکم فیلتر اینستاگرام توسط دستگاه قضا صادر شده و ظاهرا آذری جهرمی از اجرای این دستور سر باز زده است، این درحالی است که جهرمی خود و وزارت ارتباطات را در فرایند فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی بی‌تاثیر اعلام کرده است. وی در جریان فیلترینگ تلگرام بارها اعلام کرد که در اجرای این دستور تاثیری نداشته و این موضوع متوجه او و وزارت ارتباطات نمی‌شود. جهرمی خود را از مخالفان فیلترینگ می‌داند و بارها به صورت غیرمستقیم مخالفت خود با فیلترینگ تلگرام را نیز اعلام کرده است.

نوشته جهرمی به دلیل عدم اجرای حکم فیلترینگ اینستاگرام، دادگاهی شد! اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.