دادستان کشور: در واتساپ و اینستاگرام شاهد برگزاری کلاس‌هایی برای جرم و جنایت، بی‌عفتی و هرزگی هستیم

محمد جعفر منتظری، دادستان کل کشور در همایش بررسی نقش نخبگان در جهاد تبیین به محدودیت پلتفرم‌های خارجی پیش از آن که کسب‌ و کار مردم وابسته این فضا‌ها باشد اشاره کرد.

منتظری در این مراسم گفت: هدف دشمنان ما این است که ایرانی مقتدر نداشته باشیم و اسلام در این کشور حاکم نباشد، آن‌ها می خواهند ایران تسلیم غرب باشد و مانند زمان پهلوی ایران گاو شیرده داشته باشند.

وی با اشاره به این موضوع که خیلی زودتر به موضوع تهاجم فرهنگی و ایجاد شبکه ملی اطلاعات فکر می‌کردیم، بیان کرد: ای کاش آن زمان که رهبر انقلاب بحث مقابله با تهاجم فرهنگی در فضای مجازی و ایجاد شبکه ملی اطلاعات را مورد تاکید قرار داده بودند، اقدام می‌کردیم.

دادستان کشور با اشاره به انتقاد آذری جهرمی از فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی گفت: امروز فردی که در گذشته مسئولیت ایجاد این شبکه را برعهده داشته در توییتر فیلتر کردن اینترنت را زیر سوال برد، ای کاش جلسه و مناظره‌ای بود تا من با شواهد مبین ثابت می‌کردم که او در این جنایت دست دارد.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه کسب و کار مردم در اینستاگرام با مشکل روبرو شده است، اظهار داشت: باید آن زمان که هنوز کسب و کار مردم در فضای مجازی نبود، دوراندیشی می‌کردیم تا به جای استفاده از برنامه خارجی و با کمک فکر و اندیشه جوانان، شبکه داخلی ایجاد می‌کردیم، این کوتاهی‌ها، تقصیرها و تعمد در توجه نکردن به تاکید مقام معظم رهبری، امروز ما را به اینجا رسانده که در واتساپ و اینستاگرام شاهد برگزاری کلاس‌هایی برای جرم و جنایت، بی‌عفتی و هرزگی باشیم.

وی گفت: اینکه در جریان‌های این روزها، جوانان 16 ساله حضور دارند، به دلیل فضای مجازی است، آنها گرفتار شده‌اند و نمی‌دانند در واقعیت‌ها و پشت پرده‌ها چه چیزهایی نهفته است.

 

نوشته دادستان کشور: در واتساپ و اینستاگرام شاهد برگزاری کلاس‌هایی برای جرم و جنایت، بی‌عفتی و هرزگی هستیم اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.