رفع مشکل صفحه سفید یا سیاه اینستاگرام

رفع مشکل صفحه سیاه و سفید اینستاگرام

اینستاگرام، یکی از بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین پلتفرم‌های اشتراک‌گذاری عکس و ویدئو، مشکلات و محدودیت‌های خاص خودش را دارد که باعث می‌شود کار کاربران در آن مختل شود. یکی از ارور های اینستاگرام، مشکل صفحه سفید یا صفحه سیاه آن است.

از آن‌جایی که مشکل صفحه سفید یا سیاه اینستاگرام هم تبدیل به مشکلی بزرگ برای کاربران این روزهای اینستاگرام شده، تصمیم گرفتیم به بررسی دلایل و راه‌های رفع مشکل آن بپردازیم.

ابتدا به یک نکته درباره صفحه سیاه و صفحه سفید اشاره کنیم. این دو مشکل درواقع یکی هستند! فقط اگر در حالت لایت (روشن) باشید، با صفحه سفید و اگر گوشی‌تان روی حالت دارک مود (حالت تاریک) باشد، با صفحه سیاه مواجه می‌شوید.

اگر دچار مشکل صفحه سفید یا سیاه اینستاگرام شده‌اید، نمی‌توانید پستی را در قسمت feed که صفحه اصلی اینستاگرام شما است ببینید. این مشکل هم از طریق اپلیکیشن و هم از طریق نسخه تحت وب اینستاگرام ممکن است رخ دهد. ممکن است برخی مواقع با پیام «Couldn’t refresh feed» هم در وسط این صفحه سفید یا سیاه، مواجه شوید. گاهی هم بدون آن‌که ارور یا پیامی نمایش داده شود، هیچ چیزی لود نمی‌شود و در صفحه سفید یا سیاه اینستاگرام گیر می‌کنید.

رفع مشکل صفحه سیاه و سفید اینستاگرام و couldn't refresh feed

اتفاق دیگری که ممکن است در این‌جا رخ داده باشد، آن است که پیج شما غیرفعال (disabled) شده باشد! در این صورت نیاز دارید مقاله برگرداندن اکانت اینستاگرام (غیرفعال شده یا دیسیبل شده) را بخوانید.

دلایل و راه حل‌های رفع مشکل صفحه سفید یا سیاه اینستاگرام

برای مشکل صفحه سفید یا سیاه اینستاگرام یا ارور «Couldn’t refresh feed»، دلایل مختلفی وجود دارد. به برخی از دلایل ممکن آن در این بخش اشاره می‌کنیم:

  • اینترنت ضعیف و کند

بیش از هر دلیل دیگری، اینترنت ضعیف باعث ایجاد مشکل صفحه سفید یا سیاه اینستاگرام می‌شود. وقتی اینترنت شما کند یا دارای قطعی است، اینستاگرام نمی‌تواند آخرین عکس‌ها و فیلم‌ها را دانلود کند و در بخش feed شما به نمایش درآورد.

پیشنهاد می‌کنیم از اتصال خود به اینترنت مطمئن شود و در صورت امکان، به یک اینترنت دیگر متصل شوید و دوباره امتحان کنید. همچنین شاید تغییر دادن IP شما هم بتواند مشکل را برطرف کند.

  • نیاز به آپدیت اپلیکیشن

دلیل دیگری که ممکن است باعث این مشکل شود، آن است که نسخه اپلیکیشن شما بیش از حد قدیمی شده است. در کل همیشه آپدیت کردن تمام اپلیکیشن‌ها به آخرین نسخه، می‌تواند مشکلات مختلفی را رفع کند. ارور «Couldn’t refresh feed» یا مشکل صفحه سفید و سیاه اینستاگرام هم از این دسته مشکلات هستند که ممکن است به دلیل آپدیت نکردن اپلیکیشن برای مدتی نسبتاً طولانی به وجود آمده باشند. پس حتماً اپلیکیشن اینستاگرام خود را به آخرین نسخه آپدیت کنید.

  • مشکل سرورهای اینستاگرام

این مورد کمی بعید به نظر می‌رسد. البته شبکه‌های اجتماعی بزرگ، مانند اینستاگرام و خصوصاً واتس‌اپ هم ممکن است دچار مشکلاتی در سرورها بشوند و برای مدتی غیرفعال شوند، اما همان‌طور که گفتیم، این موضوع به ندرت پیش می‌آید و در حالت کلی، بسیار بعید است. معمولاً وقتی این اتفاق بی‌افتد، اخبار آن در فضاهای مجازی دیگر پخش می‌شود و متوجه آن می‌شوید. اگر دلیل به وجود آمدن مشکل همین باشد، کاری از دست شما برنمی‌آید و باید تا برطرف شدن مشکل از سوی اینستاگرام صبر کنید.

  • پر بودن حافظه کش (cache) برنامه اینستاگرام

پر بودن کش هر برنامه‌ای می‌تواند باعث ایجاد اختلال و خالی کردن آن می‌تواند باعث رفع مشکلات آن شود. اگر کش اینستاگرام شما پر باشد، ممکن است باعث ایجاد مشکل در به‌روز شدن بخش feed شما و در نتیجه، باعث بروز مشکل صفحه سیاه و سفید شود.

پیشنهاد می‌کنیم در این شرایط، کش اینستاگرام خود را از طریق بخش تنظیمات برنامه‌ها، برنامه اینستاگرام و گزینه «Clear cache»، خالی کنید.

  • اشتباه بودن تاریخ و ساعت گوشی‌تان

این مشکل شاید کمی به نظرتان عجیب باشد، ولی اتفاقاً درست نبودن تاریخ و ساعت گوشی، نه تنها در اینستاگرام، بلکه در خیلی برنامه‌ها و سرویس‌های دیگر می‌تواند مشکل ساز باشد.

دلیل آن هم مشخص است: تمام این برنامه‌ها و سرویس‌های آنلاین، دائماً درحال تطبیق مشخصات، زمان و تاریخ گوشی شما با سرورهای خود هستند. وقتی زمان گوشی‌تان درست نباشد، این انطباق دچار مشکل می‌شود و اینستاگرام نمی‌تواند بخش feed شما را به‌روز کند و این در نهایت، منجر به مشکل صفحه سیاه یا سفید اینستاگرام می‌شود.

ترجیحاً از قسمت تنظیمات گوشی خود، تاریخ و ساعت را روی حالت اتوماتیک بگذارید.

  • محدود شدن فعالیت‌های شما توسط اینستاگرام

اینستاگرام همواره درحال نظارت بر فعالیت‌های کاربران خود است تا رفتارهای نامناسب در این بستر را از بین ببرد. علاوه بر آن، اینستاگرام محدودیت‌های مختلفی برای استفاده از این پلتفرم ایجاد کرده است. آشنایی از این قوانین و محدودیت‌ها باعث می‌شود در آینده به این مشکل برخورد نکنید.

به شما پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی بیشتر با این موارد، تمام قوانین و محدودیت‌های نانوشته در اینستاگرام  را مطالعه کنید.
پس اگر در روزهای اخیر، پست‌های زیادی را لایک کرده‌اید، کامنت‌های زیادی گذاشته‌اید یا افراد زیادی را فالو کرده‌اید، احتمال زیادی وجود دارد که دلیل برخوردتان به مشکل صفحه سفید و سیاه در اینستاگرام، محدود شدن یا بلاک شدن اکانت‌تان توسط اینستاگرام باشد.

اگر همچنان مشکل صفحه سفید و سیاه اینستاگرام را دارید…

در بخش بالا، دلایل مشکل صفحه سفید یا سیاه اینستاگرام را همراه با راه حل‌های آن‌ها بررسی کردیم، اما اگر همچنان این مشکل برای شما وجود دارد، پیشنهاد می‌کنیم مقاله روش‌های رفع مشکل ارور Couldn’t refresh feed در اینستاگرام را هم بخوانید تا با راه حل‌های مخصوص این ارور هم آشنا شوید.

نوشته رفع مشکل صفحه سفید یا سیاه اینستاگرام اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.