رنو در صنعت خودروهای برقی به ارزش ۱۰ میلیارد دلاری دست پیدا می‌کند

شرکت رنو در حال حاضر روی ساخت و تولید خودروهای برقی و نرم‌افزارهای وابسته به آن تمرکز کرده است تا بتواند در سال آینده در بورس یورونکست پاریس عالی ظاهر شده و با رقبای خود روبه‌رو شود.

معرفی شرکت تابع رنو (Ampere) نیز بخشی از این تغییرات اساسی است که مدیرعامل این شرکت، Luca de Meo، قرار است در هفته آینده به سرمایه‌گذاران اعلام کند. خودروهای برقی این شرکت قرار است از بخش تولیدات احتراقی جدا شود.

شرکت نیسان نیز از شرکت آمپر صحبت‌هایی به میان آورده بود؛ این دو شرکت (رنو و نیسان) قصد دارند تغییرات بزرگی در این راستا ایجاد کنند.

احتمالا نیسان برای سهم بردن از 15 درصد از آمپر قرار است 500 تا 750 میلیون دلار در شرکت سرمایه‌گذاری کند. رنو نیز در شرکت نیسان سهم 43 درصدی دارد که باید آن را برای ایجاد تعادل بیشتر کمتر کند.

هم‌اکنون ارزش شرکت رنو 9 میلیارد یورو بوده و احتمالا برای این شرکت سخت است که ببیند شرکت تابع خود یعنی آمپر ارزشی بالاتر از شرکت خود داشته باشد.

گفته شده است که دگرگونی‌های اخیر در قیمت سهام باعث کم شدن عرضه این شرکت شده است. مدیرعامل این شرکت نیز قرار است جزئیات تجارت قدیمی این شرکت را در زمینه موتور احتراقی Horse اعلام کند. احتمالا رنو قراردادی با شرکت چینی جیلی ببندد تا مالکیت نیمی از تجارت هورس را به این شرکت بدهد.

شرکت آمپر قرار است در کشور فرانسه مستقر شود. تقریبا 10000 نفر می‌توانند در آن مشغول به کار شوند. ولی تجارت Horse با جیلی دیگر در فرانسه نخواهد بود و به 10000 پرسنل نیاز دارد.

همچنین باید خاطرنشان کرد که دولت فرانسه 15 درصد سهام رنو در بازار را در اختیار دارد و قرار است جزئیات بیشتری را در مورد این برنامه‌ها اعلام کند. جدایی این دو تجارت موجب می‌شود که سرمایه‌ها در جای اصلی خود سرمایه‌گذاری شوند که به سود سهامداران خواهد بود.

نوشته رنو در صنعت خودروهای برقی به ارزش 10 میلیارد دلاری دست پیدا می‌کند اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.