سیر تکاملی سری Z سونی را ببینید!

 

سری Z سونی همواره از طراحی خاص خود بهره می‌برند. چندی پیش بود که نسل دیگری با نام اکسپریا Z5 نیز به این سری اضافه شد و با این‌که از مشخصات خوب بهره‌مند است اما عده‌ای همچنان از تکراری بودن طراحی آن، بیزارند! حال در این مطلب قصد داریم به سیر تکامل پرچم‌داران سونی در بخش طراحی بپردازیم؛ در ادامه با آی‌تی‌رسان همراه باشید.Xperia-Z-Family-640x659

تصویر بالا، به خوبی تمامی نسل‌های سری Z را نشان می‌دهد. از اکسپریا Z شروع کنیم؛ جایی که در کناره‌ها، لبه‌ها کاملا مسطح هستند و میزان ضخامت و نسبت صفحه‌نمایش به بدنه، چنگی به دل نمی‌زند. در اکسپریا Z1 و اکسپریا Z2 علاوه بر تغییراتی در کلیدها، اندازه‌ی دستگاه نیز بزرگ‌تر شده و قسمت‌های کناری از انحنای خاصی بهره می‌گیرند و این موضوع در Z3 به اوج خود می‌رسد. در همین دستگاه، میزان درخشش بدنه کم می‌شود که در کم شدن جذب اثر انگشت، بسیار مفید است و درپوش‌های کناری نیز برای محافظت از شوک قرار گرفته‌اند. اکسپریا Z3 پلاس که توفیق چندانی در بازار نیافت، از ضخامت نسبتا کمتری نسبت به نسل‌های پیشین بهره می‌برد اما بدنه‌اش به دلیل بدنه شفاف‌تر نسبت به نسل قبل، در جذب اثر انگشت مستعدتر است.

به اکسپریا Z5 برسیم، جایی که سونی، با این‌که از همان طراحی آمنی‌بالانس بهره برده اما به بلوغ رسیده است! میزان ضحامت و اندازه دستگاه در سطح مطلوبی قرار دارد و در کناره‌ها نیز شاهد جابجایی کلیدهای تنظیم صدا به دلیل قرار گرفتن سنسور اثر انگشت هستیم.

در کل، شاید طراحی پرچم‌داران سونی نسبت به یکدیگر چندان متفاوت نباشد اما هر نسل، به تکامل بیشتری در این بخش می‌رسد. این طراحی سونی دوست داشتنی است و محل قرارگیری کلید پاور و ولوم آن نیز در جای مناسبی قرار دارد اما هنوز هم شاهد حاشیه‌های زیادی اطراف نمایشگر هستیم که با کاستن از آن، مسلما شاهد پرچم‌دارانی دوست‌داشتنی‌تر خواهیم بود.

نوشته سیر تکاملی سری Z سونی را ببینید! اولین بار در -آی‌تی‌رسان پدیدار شد.