قابلیت مسیریابی گوگل مپ برای کاربران ایرانی فعال شد

براساس اطلاعاتی که کاربران در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده‌اند، قابلیت مسیریابی گوگل مپ که تا کنون در ایران غیرقابل استفاده بود، برای کاربران ایرانی فعال شده است.

گوگل‌ مپ پرکاربرترین برنامه نقشه اندروید محسوب می‌شود که البته برای کاربران iOS نیز در دسترس است، این برنامه همانند دیگر برنامه‌های گوگل به طور پیشفرض بر روی تمام دستگاه‌های اندروید نصب است و میلیون‌ها نفر از آن استفاده می‌کنند.

یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های نقشه گوگل، بخش مسیریابی یا Navigation است که در آن با تعیین مبدا و مقصد، مسیریابی آغاز شده و نقشه گوگل قسمت‌های مختلف مسیر و جهت‌یابی را برای کاربران انجام می‌دهد. این قابلیت سال‌هاست که فعال شده اما کاربران ایرانی به آن دسترسی نداشتند.

به همین دلیل مسیریاب‌های بومی طی این سال‌ها رشد و توسعه یافتند و حالا با وجود روی کارآمدن تاکسی‌های اینترنتی، استفاده از نقشه‌ و مسیریاب‌های ایرانی به شدت افزایش پیدا کرده است.

اما تعداد زیادی از کاربران شبکه‌های اجتماعی خبر از در دسترس قرار گرفتن بخش مسیریابی در نقشه گوگل خبر دادند و اعلام کردند که می‌توانند با این اپلیکیشن مسیریابی کنند. گوگل به تازگی چند بروزرسانی برای برنامه مپ منتشر کرده و ظاهر و قابلیت‌های این برنامه هم دچار تغییر شده، به نظر می‌رسد یکی از نتایج این بروزرسانی‌ها، فعال شدن گوگل مپ برای کاربران ایرانی است.

برای استفاده از مسیریاب گوگل باید GPS گوشی را روشن کرده و وارد برنامه Maps شوید، سپس در نقشه مقصد خود را پیدا کرده و انگشت‌تان را بر روی آن نقطه نگه‌دارید تا گزینه مسیریابی یا Directions نمایان شود، سپس این گزینه را انتخاب کرده و بر روی Start یا شروع بزنید، حال مسیریابی از جایی که در آن قرار دارید تا نقطه‌ای که در نقشه انتخاب کردید، فعال می‌شود.

این قابلیت توسط تیم آی‌تی‌رسان نیز بررسی شد و صحت ادعای کاربران شبکه‌های اجتماعی توسط تیم ما تائید می‌شود.

نوشته قابلیت مسیریابی گوگل مپ برای کاربران ایرانی فعال شد اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.