مایکروسافت توسعه سیستم‌عامل ویندوز ۱۲ را در ماه مارس ۲۰۲۲ آغاز خواهد کرد

سیستم‌عامل ویندوز 11 اخیرا منتشر شد و تجربه کاربری جدیدی را با خود به ارمغان آورد؛ اما این پلتفرم در کنار ویندوز نسل قبلی خود مورد استفاده قرار گرفت. با این‌حال شرکت مایکروسافت برای ورژن آینده سیستم‌عامل ویندوز احتمالا همه چیز را دوباره از نو طراحی خواهد کرد. بر اساس اعلام وبسایت آلمانی deskmodder توسعه ورژن جدید ویندوز احتمالا از اوایل ماه آینده آغاز خواهد شد.

بر اساس اعلام وبسایت آلمانی، ویندوز 12 از اوایل ماه مارس امسال وارد مرحله توسعه خواهد شد. البته این موضوع به‌معنای عرضه ورژن جدید ویندوز در آینده نزدیک نیست؛ چرا که این پروسه سال‌ها زمان خواهد برد. بر اساس اطلاعات به‌دست آمده، مایکروسافت توسعه ویندوز 12 را در ماه مارس آغاز خواهد کرد.

مایکروسافت در وهله نخست به‌دنبال کارمندانی بود که قادر به ارائه حمایت بیش‌تر از تیم توسعه‌دهنده باشند. وبسایت SwiftOnSecurity نیز این اطلاعات را مورد تائید قرار داده است. ویندوز 11 به مایکروسافت امکان داده است تا طراحی سیستم‌عامل خود را به‌طور کامل اصلاح کند. همچنین از حالت شفافیت، مدهای تاریک یکپارچه و تغییرات مختلف در نوار وظیفه رونمایی شد.

بر اساس اعلام وبسایت deskmodder، مایکروسافت روند توسعه ویندوز 12 را از نقطه صفر آغاز خواهد کرد؛ چرا که این پلتفرم از ساختاری کاملا جدید برخوردار خواهد بود. این موضوع بدان معناست که تا موعد رونمایی از این سیستم‌عامل هنوز زمان زیادی باقی‌مانده است. توسعه چنین پلتفرمی سال‌ها زمان خواهد برد. جهت یادآوری بایستی خاطرنشان کرد که سیستم‌عامل‌های ویندوز 10 و ویندوز 11 با اختلاف زمانی 6 ساله نسبت به یکدیگر منتشر شدند (ویندوز 10 در سال 2015 و ویندوز 11 در سال 2021 منتشر شد).

مایکروسافت توسعه ویندوز 12 را در ماه مارس 2022 آغاز خواهد کرد

این موضوع بدان معنا نیست که ویندوز 12 در آینده‌ای بسیار نزدیک عرضه خواهد شد. این فرآیند کماکان می‌تواند زمان‌بر باشد؛ زیرا پروسه توسعه ویندوز 12 تقریبا از ابتدا آغاز می‌شود. بر این اساس به‌نظر می‌رسد که زیرساخت‌های ویندوز 10 به‌طور کامل رها شده و ویندوز 11 کماکان این زیرساخت را حفظ خواهد کرد.

با این‌حال صحت اطلاعات فوق با شک و تردیدهایی همراه است. وبسایت Deskmodder نیز به جزئیات بیش‌تری اشاره نکرده و صرفا به اظهاراتی مشابه با وبسایت SwiftOnSecurity بسنده نموده است. در این میان وبسایت SwiftOnSecurity حتی ادعا کرد که مایکروسافت سناریوی درخواست 2 تراشه TPM برای نصب ویندوز 12 را مدنظر قرار خواهد داد. در ادامه مشخص شد که این اظهارات جدی نیستند. با این‌حال وبسایت آلمانی کماکان به اظهارات خود ادامه داده و خاطرنشان می‌کند: “اطلاعات ارائه شده توسط وبسایت SwiftOnSecurity مبنی بر نیاز ویندوز 12 به 2 ماژول TPM مسلما جنبه شوخی دارد. اما چنان‌چه همین الان دست به کار شوید؛ ابتدا به اتصال اینترنت و سپس حساب‌کاربری مایکروسافت احتیاج خواهید داشت. بدین‌ترتیب می‌توانید تصور کنید که همه چیز به کدام سمت و سو پیش خواهد رفت.”

بی‌تردید مایکروسافت در خصوص فعالیت‌های آینده خود از قبل برنامه‌ریزی کرده یا حداقل ایده‌های خود را طبقه‌بندی می‌کند. اما برای صحبت کردن پیرامون توسعه سیستم‌عامل جدید هنوز خیلی زود است. به هرحال ویندوز 12 در خوش‌بینانه‌ترین حالت احتمالا تا پیش از سال 2026 منتشر نخواهد شد.جهت یادآوری بایستی خاطرنشان کرد که ویندوز 11 در اکتبر سال 2021 منتشر شد. این پلتفرم از طریق وبسایت رسمی شرکت مایکروسافت قابل دریافت است. چنان‌چه کامپیوتر شخصی شما مجهز به ویندوز 10 بوده و با سیستم‌عامل جدید سازگاری داشته باشد؛ در این‌صورت اعلان نصب آپدیت روی آن نمایش داده می‌شود (البته چنان‌چه پیش‌تر دستگاه خود را به ویندوز 11 آپدیت نکرده باشید).

نوشته مایکروسافت توسعه سیستم‌عامل ویندوز 12 را در ماه مارس 2022 آغاز خواهد کرد اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.