معاونت قوانین مجلس: رای‌گیری دیروز درباره طرح صیانت غیرقانونی و باطل است!

ظهر دیروز، کمیسیون مشترک بررسی طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی، موسوم به طرح صیانت، طی جلسه‌ای کلیات طرح صیانت را به رای گذاشت و با هجده رای موافق و یک رای مخالف آن را تصویب کرد.

این جلسه در حالی برگزار شد که بنا بود تا پایان روند بررسی مصوبه بودجه سال ۱۴۰۱، کمیسیون مشترک طرح حمایت (صیانت) از حقوق کاربران در فضای مجازی، جلسه‌ای برگزار نکند.

تصویب شتاب‌زده کلیات طرح صیانت، اعتراض گسترده مردم و برخی از نمایندگان مجلس را برانگیخت و پنجاه‌و‌پنج نماینده مجلس، با امضای یک نامه‌، خواستار منحل شدن کمیسیون ویژه بررسی این طرح و بازگشت طرح صیانت به صحن علنی مجلس شدند.

معصومه پاشایی بهرام، نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی و از مخالفان طرح صیانت، خبر داد که براساس نظر معاونت قوانین مجلس، رای‌‌گیری درباره طرح صیانت، باطل و غیرقانونی است.

پاشایی بهرام در صفحه شخصی خود در پلتفرم توییتر نوشت: معاونت قوانین مجلس به رئیس کمیسیون مشترک بررسی طرح صیانت، نامه‌ای نوشته و اعلام کرده است که رای‌گیری آن‌ها درباره طرح صیانت، به علت تخلف از مفاد صریح قانون، باطل بوده و فاقد ارزش قانونی است.

متن نامه معاونت قوانین مجلس خطاب به رئیس کمیسیون مشترک طرح حمایت (صیانت) از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی را در زیر مشاهده می‌کنید:


۰

نوشته معاونت قوانین مجلس: رای‌گیری دیروز درباره طرح صیانت غیرقانونی و باطل است! اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.