مایکروسافت مشکل کندی کامپیوترهای مجهز به ویندوز ۱۱ نسخه ۲۲H2 را تائید کرد

مایکروسافت در حال تلاش برای رفع مشکل شناخته شده جدیدی است که به عملکرد کندتر از حد انتظار یا حالت فریز در برخی بازی‌های در حال اجرا روی سیستم‌های مجهز به ویندوز 11 نسخه 22H2 منجر می‌شود. بر اساس اعلام مایکروسافت، این کاهش عملکرد احتمالا ناشی از برخی برنامه‌ها و بازی‌هایی است که ویژگی‌های اشکال‌زدایی عملکرد GPU را به‌طور ناخواسته فعال می‌کنند.

این شرکت با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: “در کامپیوترهای مجهز به ویندوز 11 نسخه 22H2 برخی بازی‌ها و اپلیکیشن‌ها احتمالا عملکردی کندتر از حد انتظار داشته یا دچار حالت فریز می‌شوند. بازی‌ها و اپلیکیشن‌های تحت تاثیر، ویژگی اشکال‌زدایی عملکرد GPU را به‌طور سهوی فعال می‌کنند. این ویژگی‌ها برای استفاده مصرف‌کنندگان در نظر گرفته نشده‌اند.”

کاربران متاثر از این مشکل شناخته شده با دریافت آخرین به‌روزرسانی بازی‌ها و اپلیکیشن‌ها می‌توانند این مشکل آزاردهنده را برطرف نمایند. مایکروسافت در ادامه بیانیه خود خاطرنشان کرد: “چنان‌چه در خصوص نحوه به‌روزرسانی بازی‌ها و اپلیکیشن‌های نصب شده روی کامپیوتر خود اطمینان ندارید؛ در این‌صورت بایستی با توسعه‌دهنده آن بازی یا اپلیکیشن مشورت کنید. اما اکثر برنامه‌ها به‌طور مستقیم در زمان اجرا و یا به‌صورت خودکار از طریق فروشگاه عرضه‌کننده به‌روزرسانی می‌شوند.”

به مشتریان توصیه شده که تا زمان رفع این مشکل شناخته شده و حذف ویژگی حفاظتی از نصب آپدیت 22H2 ویندوز 11 به‌صورت دستی روی کامپیوترهای دچار مشکل (با استفاده از ابزار Media Creation Tool یا کلیک روی دکمه Update Now) خودداری نمایند. آپدیت 22H2 ویندوز 11 از روز 4 اکتبر (12 مهر ماه) برای کلیه کاربران دستگاه‌های واجد شرایط منتشر شده است. مایکروسافت در رابطه با زمان رفع این مشکل هیچ توضیحی ارائه نکرده است.

نوشته مایکروسافت مشکل کندی کامپیوترهای مجهز به ویندوز 11 نسخه 22H2 را تائید کرد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.