مصرف سوخت دنا پلاس توربو اتوماتیک چقدر است؟

مصرف سوخت دنا پلاس توربو اتوماتیک

مصرف سوخت دنا پلاس توربو اتوماتیک یکی از سوالاتی است که طرفداران این خودرو به دنبال پاسخ آن هستند. در ادامه به میزان مصرف سوخت این خودروی جدید و محبوب ایران خودرو می‌پردازیم. خودرویی که یکی از بهترین و کامل‌ترین خودروهای داخلی است و به واسطه امکانات خوب و البته گیربکس اتوماتیک، نظر بسیاری را به خودش جلب کرده است.

طبق نتایج و تست‌های بدست آمده، مصرف سوخت دنا پلاس توربو اتوماتیک در مسیرهای شهری و پر از ترافیک، چیزی در حدود 8.5 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر است. مسلما برای استفاده از خودرو در جاده و مسافت‌های بین‌شهری مصرف سوخت کاهش می‌یابد و این میزان برای هر 100 کیلومتر چیزی در حدود 7 لیتر اندازه‌گیری شده است. در صورتی که بخواهید از این خودرو به صورت ترکیبی در خیابان‌های شهر و جاده‌‌های بین‌شهری بهره بگیرید، مصرف سوخت شما چیزی در حدود 8 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر خواهد بود.

مسلما این میزان مصرف سوخت، در بهترین شرایط به دست آمده و بسته به شرایط خودرو و حتی تعداد سرنشینان، مصرف سوخت دنا پلاس توربو اتوماتیک مثل هر خودرو دیگری متفاوت خواهد بود. بنابراین بهتر است که به این اعداد چند لیتری را اضافه کنید. بسیاری از خریداران از مصرف سوخت دنا پلاس توربو اتوماتیک گلایه‌ دارند و مصرف آن را در شهر بیش از 15 لیتر و در جاده‌های بین شهری حدود 11 لیتر عنوان کرد‌ه‌اند. این اعداد در صورت استفاده از کولر، برای برخی خریداران به بیش از 20 لیتر هم رسیده است!

البته ظاهرا مشکل مصرف سوخت بالای این ماشین با برنامه جدیدی که برای موتورهای EF7 آمده، تا حدودی برطرف خواهد شد. در نتیجه اگر خودرو را تازه خریداری کرده‌اید و مصرف سوخت آن به نظرتان نرمال نیست، به نمایندگی مراجعه کرده و از برنامه جدید موتور بهره‌مند شوید.

دنا پلاس توربو اتوماتیک بیش از 1200 کیلوگرم وزن داشته و حجم باک آن 60 لیتر است و با استاندارد آلایندگی یورو 4 یکی از خودروهای جذاب بازار ایران به شمار می‌رود.

جدول کامل مصرف سوخت دنا پلاس توربو اتوماتیک

مصرف سوخت در شهر  8.5 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر
مصرف سوخت بیرون از شهر  7 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی  8 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر
مصرف سوخت با کولر  +4 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر
حجم باک  60 لیتر
استاندارد آلایندگی  یورو 4

نوشته مصرف سوخت دنا پلاس توربو اتوماتیک چقدر است؟ اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.