سریعترین اسکنر اثر انگشت متعلق به کدام گوشی پرچم‌دار است؟ [تماشا کنید]

مطلب سریعترین اسکنر اثر انگشت متعلق به کدام گوشی پرچم‌دار است؟ [تماشا کنید] برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است. - تکراتو - اخبار روز تکنولوژی - - https://techrato.com/

در این مطلب برای اولین بار می‌خواهیم ببینیم کدام یک از پرچمداران موجود در بازار سریعترین اسنکر اثر انگشت را دارند، بنابراین حتما در ادامه با تکراتو همراه باشید. در این رقابت جذاب و به نظر ما با اهمیت، قفل هر کدام از محصولات مورد آزمایش ۱۰۰ مرتبه با اسکنر اثر انگشت باز می‌شود تا...

مطلب سریعترین اسکنر اثر انگشت متعلق به کدام گوشی پرچم‌دار است؟ [تماشا کنید] برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است. - تکراتو - اخبار روز تکنولوژی - - https://techrato.com/

نگاهی به طرح ترامپ برای تشکیل شاخه ششم نظامی موسوم به نیروی فضایی

نگاهی به طرح ترامپ برای تشکیل شاخه ششم نظامی موسوم به نیروی فضایی

دونالد ترامپ، به‌تازگی به پنتاگون دستور داده است که شاخه‌ی جدیدی به نام نیروی فضایی، به عنوان شاخه‌ی ششم نیروهای مسلح آمریکا را تشکیل دهد.

گوشی Microsoft Surface یک قدم دیگر به واقعیت نزدیک تر می شود

گوشی Microsoft Surface

سال هاست که شایعاتی جسته و گریخته در مورد تولید گوشی Microsoft Surface شنیده می شود اما این بار مستنداتی در مورد این پروژه منتشر شده که در ادامه به آنها می پردازیم.گوشی Surface Phone، گجتی مرموز و افسانه ای که سال هاست در مورد آن می شنویم؛ یک قدم دیگر به واقعیت نزدیک تر شده است.

همه علاقه مندانه به دنیای فناوری با نام این گجت آشنایی دارند؛ ۳-۴ سالی از انتشار اولین خبر مربوط به تولید این گجت می گذرد اما تا به امروز هیچکس سندی برای اثبات این مسئله نداشت.

طبق گزارش اخیر وبسایت خبری The Verge می دانیم که نام کد این پروژه Andromeda است و محصول نهایی، گجتی با ابعاد یک گوشی هوشمند خواهد بود که به لحاظ قابلیت های پردازشی و ویژگی ها، شباهت های بسیاری به یک کامپیوتر خانگی و یا لپ تاپ دارد.

این ویژگی ها و قدرت پردازشی ذکر شده نیز خبر جدیدی به حساب نمی آید و در همان ابتدای امر نیز گفته می شد که گوشی Microsoft Surface کارایی مشابه یک کامپیوتر را خواهد داشت؛ اما آنچه که تا امروز ندیده بودیم گزارش رسمی شرکت مایکروسافت در مورد گوشی Microsoft Surface است؛ گزارشی که در ادامه به قسمت هایی از آن اشاره می کنیم.

به گزارش مایکروسافت: گوشی Microsoft Surface گجتی در ابعاد و ظاهری شبیه به یک گوشی هوشمند خواهد بود که به لطف بهره مندی از سخت افزاری قدرتمند و نیز نرم افزار های منحصر به فرد؛ می تواند کارایی و ویژگی های یک کامپیوتر خانگی را به کاربر ارائه نماید.

شایعات پیشین منتشر شده در مورد گوشی Microsoft Surface حاکی از این مسئله بودند که این گجت یک گوشی هوشمند انعطاف پذیر خواهد بود که به انتخاب کاربر و بر حسب نیاز کاربری او در جهات مختلف قابلیت تا شدن را دارد.

گجت هایی با صفحه نمایش دو گانه اکنون در مرکز توجه شرکت های فعال در دنیای فناوری هستند و بر همین اساس گفته می شود که مایکروسافت نیز در صدد ساخت گجتی با ویژگی مذکور است. تنها مشکل در این میان وجود فضای خالی و فاصله میان دو صفحه نمایش در این گجت هاست مانند فاصله میان دو صفحه نمایش موجود در یکی از جدید ترین کنسول های دستی شرکت نینتندو و یا Nintendo DS.

شواهد موجود در مورد طرح های اولیه گوشی Microsoft Surface حاکی از این مسئله هستند که کارشناسان شرکت مایکروسافت راه حلی بی سابقه و نو آورانه را برای حل مشکل فضای خالی میان دو صفحه نمایش گوشی Micsosoft Surface به کار گرفته اند؛ صفحه نمایش به کار رفته در تولید گوشی Microsoft Surface حالتی انعطاف پذیر خواهد داشت و می تواند فضای لولا شکل گجت را به درستی پوشش دهد..

شاید با خود بگویید که بهره مندی یک گوشی هوشمند از صفحه نمایش در کنار تمام فوایدی که با خود به همراه می آورد مشکلاتی نیز خواهد داشت برای مثال چگونه می توان بر روی این صفحه نمایش فایل های ویدئویی را تماشا نمود؛ باید گفت که هدف مایکروسافت از طراحی و تولید گجتی آینده نگرانه مانند گوشی Microsoft Surface راحتی بیشتر کاربران به هنگام تماشای ویدئو نیست.

هدف اصلی از راه اندازی پروژه Andromeda شرکت مایکروسافت، طراحی گجتی قدرتمند و در عین حال قابل حمل است که توانایی اجرای نرم افزار هایی تخصصی تر را داشته باشد و بتوان در صورت نیاز از آن به عنوان یک کامپیوتر خانگی استفاده نمود.

کاهش حداکثری در حاشیه صفحه نمایش یک گوشی هوشمند به حوزه رقابت شرکت های مختلف فعال در بحث تولید گوشی های هوشمند تبدیل شده است؛ اما به نظر می رسد که برگ برنده این رقابت در دست مایکروسافت باشد.

گوشی های هوشمند سال به سال ظریف تر، زیبا تر و البته قدرتمند تر می شوند. اما هنوز نمی توان از آنها انتظار عملکردی شبیه به یک کامپیوتر خانگی و یا لپ تاپ را داشت.

به نظر می رسد که مایکروسافت از شکست های پیشین خود در بازار گوشی های هوشمند درس گرفته و برای بازگشتن به این بازار پر هیاهو راه دیگری را انتخاب کرده باشد.

در واقع مایکروسافت برای رقابت با مشتریان سرسختی مانند اپل، سامسونگ و …. سعی در متحول کردن دنیای گوشی های هوشمند دارد و نه تنها کاهش حاشیه صفحه نمایش آنها.

با توجه به محبوبیت بالای گوشی های هوشمند شرکت اپل و نیز نمونه هایی که از سیستم عامل اندروید بهره می برند، تا به اینجای کار می دانیم که مایکروسافت راه دشواری را برای باز پس گیری سهم خود از بازار گوشی های هوشمند رو به روی خود می بیند. اما اگر واقعا گوشی Microsoft Surface بتواند در حد و اندازه یک لپ تاپ کوچک ظاهر شود می توان موفقیت فروش آن در بازار را از همین اکنون تضمین کرد.

طبق اطلاعات در دسترس می دانیم که مدت زمان زیادی تا معرفی رسمی گوشی Microsoft Surface از طرف شرکت سازنده باقی نمانده و در آینده ای نزدیک (کمتر از ۶ ماه) می توانیم به روشنی در مورد ویژگی های این گجت افسانه ای صحبت کنیم.

نوشته گوشی Microsoft Surface یک قدم دیگر به واقعیت نزدیک تر می شود اولین بار در گويا آی‌ تی پدیدار شد.

باگ اپلیکیشن Samsung Messages باعث انتشار تصاویر گالری کاربران می شود

مطلب باگ اپلیکیشن Samsung Messages باعث انتشار تصاویر گالری کاربران می شود برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است. - تکراتو - اخبار روز تکنولوژی - - https://techrato.com/

باگ اپلیکیشن Samsung Messages که به تازگی کشف شده باعث می شود تا تصاویر گالری کاربران بدون اجازه آنها منتشر شود. به گزارش تکراتو، باگ اپلیکیشن Samsung Messages باعث شده تا تصاویر موجود در گالری بدون اجازه کاربر برای مخاطبان ارسال شود. عده ای اعلام کرده اند که تصاویر تحت تاثیر قرار گرفته، همان فایل...

مطلب باگ اپلیکیشن Samsung Messages باعث انتشار تصاویر گالری کاربران می شود برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است. - تکراتو - اخبار روز تکنولوژی - - https://techrato.com/

۲۰ دلیل اصلی شکست استارتاپ ها

دلایل شکست استارتاپ ها

«شکست می خوریم و ادامه می دهیم.» این از جمله پرکاربردترین و انگیزه بخش ترین شعارهای کسب و کارهای نوپا یا همان استارتاپ هاست. در دنیای استارتاپ ها، هر شکست در بدترین حالت به عنوان فرصتی برای یادگیری قلمداد می شود، و در بهترین حالت حتی می تواند مایه افتخار بنیانگذار استارتاپ هم باشد. ما شکست استارتاپ ها را طبیعی می بینیم و با دید منفی به آن نگاه نمی کنیم.

در عین حال، واقعیت این است که شکست چیز خوبی نیست. درست همانطور که هیچکس در حین امضای دفتر عقد برای طلاق برنامه ریزی نمی کند، هیچ کس هم با این تصور که «خُب این اولین کارمه، دفعه بعد موفق میشم» شرکت جدیدی را به راه نمی اندازد. در واقع، هیچ کس نمی خواهد شکست بخورد و با این وجود، اغلب استارتاپ ها به شکست می انجامند.

اگر به سراغ آمار و ارقام برویم، درصدی که بیشتر برای شکست استارتاپ ها مشاهده می کنیم ۹۰ درصد است، اما تحقیقی که توسط یکی از استادیاران ارشد مدرسه کسب و کار هاروارد انجام شد، به رقم ۷۵ درصد رسید. در نهایت، می توانیم اینطور تخمین بزنیم که رقم واقعی، چیزی بین این دو است.

چه رقم ۷۵ درصد را بپذیریم و چه میزان ۹۰ درصد و یا درصدی بین این دو، در هر صورت درصد شکست استارتاپ ها بسیار بالا است. این همه شکست چه دلیلی دارد و چرا استارتاپ ها شکست می خورند؟

 

چرا استارتاپ ها شکست می خورند؟

با وجود اینکه می توانیم داستان سرایی کنیم و حکایت شکست استارتاپ های مختلف را برای شما بازگو کنیم، اما بهتر است که به سراغ تحقیقی برویم که دلایل شکست استارتاپ ها را به زیر ذره بین برده است. CB Insights به عنوان یکی از شرکتهای مطرح در زمینه تجزیه و تحلیل داده به بررسی همین موضوع پرداخته است.

بر طبق نتایج یافته های این بررسی، ۲۰ دلیل به عنوان مهم ترین دلایل شکست استارتاپ ها شناسایی شده که در ادامه به ترتیب تعدّد استارتاپ هایی که تحت تاثیر آنها به شکست انجامیده اند به ذکر و شرح تک تک شان خواهیم پرداخت.

 

دلایل شکست استارتاپ ها

 

  1. عدم نیاز بازار (۴۲%)

نیاز بازار

اصلی ترین دلیل شکست استارتاپ ها تولید محصولی است که بازار به آن رغبتی ندارد. تناسب محصول با بازار بسیار مهم است، اما چه بسا استارتاپ مربوطه، راهکاری را برای مشکلات خودش پیدا کرده و به این توجهی نداشته است که شاید دیگران چنین مشکلی نداشته باشند یا اصلاً برایشان اهمیت نداشته باشد. حتی شاید راهکارهای بهتری هم از قبل در بازار موجود باشد. شاید هم بازار هنوز برای چنان محصولی آمادگی یا ظرفیت نداشته یا نیازی به آن احساس نمی شده است.

در واقع، بسیاری از استارتاپ ها به دنبال حل مسائلی می روند که جالب و هیجان انگیز است و این را در نظر نمی گیرند که هر محصولی باید یک یا چند نیاز بازار را پوشش بدهد، در غیر اینصورت حتی اگر بهترین فناوری، بالاترین تخصص، بهترین مشاوران و بهترین تیم را هم در اختیار داشته باشید، چیزی به جز شکست نمی تواند عاید استارتاپ مربوطه شود.

 

  1. اتمام بودجه (۲۹%)

اتمام بودجه

یکی از بزرگترین مشکلات و از جمله مهم ترین عوامل شکست استارتاپ ها، اتمام بودجه در زمانی است که هنوز به هیچ جا نرسیده اند. حتی هیچ بعید نیست که خوش شانس ترین شرکتها که سرمایه مناسبی را نیز جذب کرده اند، باز هم به دلایل مختلفی با کمبود بودجه ای مواجه شوند که به عنوان رگ حیات استارتاپ، چاره ای به جز تعطیلی کسب و کار را برایشان باقی نمی گذارد.

از جمله دلایل اصلی اتمام بودجه می توان به هزینه های پیش بینی نشده یا بالای تولید و ناتوانی در جذب بودجه بیشتر، سود کم محصول تولیدی، فاصله زمانی زیاد بین شروع کار و تولید و فروش، هزینه های بازاریابی و عرضه، پرداخت حقوق و موارد مشابه اشاره کرد.

 

  1. پرسنل و تیم نامناسب (۲۳%)

پرسنل نامناسب

کلیشه ای که در دنیای استارتاپ ها زیاد به گوش می خورد این است که استارتاپ مثل فرزند، و هم بنیانگذار (یعنی کسی که شریک شما در تأسیس استارتاپ به حساب می آید) نیز به مانند همسر شما است. این ابداً به دور از واقعیت نیست، زیرا همانطور که ۲۳ درصد از استارتاپ های شکست خورده این را با تمام وجود لمس کرده اند، تیم و همکاران شما می توانند به مهم ترین عامل در موفقیت یا شکست استارتاپ تان تبدیل شوند.

عواملی مانند ناهماهنگی تخصص و مهارت کارکنان با الزامات استارتاپ، نداشتن تمرکز، بی مبالاتی، فقدان روحیه تیمی و ناتوانی در انجام کار گروهی از جمله مواردی است که در این مورد می تواند باعث شکست استارتاپ شما شود.

 

  1. از میدان به در شدن توسط رقبا

از میدان به در شدن توسط رقبا

علیرغم اینکه معمولاً توصیه می شود که نباید چشم به دست رقبا بدوزید، اما حقیقت این است که هر زمان که ایده ای مورد استقبال مردم قرار می گیرد، افراد و شرکتهای زیادی برای بهره برداری از فرصت ایجاد شده تلاش می کنند. البته وسواس به خرج دادن در مورد رقبا هم درست نیست، اما نادیده گرفتن آنها هم باعث شکست ۱۹ درصد از استارتاپ ها شده است. معمولاً یکی از مهم ترین دلایل این چنین شکستهایی، پایین بودن قیمت رقباست که عملاً کمر استارتاپ را می شکند.

 

  1. مشکل در قیمتگذاری یا تعیین هزینه های محصول (۱۸%)

مشکل در قیمتگذاری یا تعیین هزینه های محصول

قیمتگذاری محصول یکی از آن هنرهای ظریف و دشواری است که باید به نحوی انجام بشود که هم به اندازه ای زیاد باشد که هزینه ها را پوشش بدهد و اساساً باعث شود که وجود استارتاپ، به صرفه باشد و هم به اندازه ای کم باشد که مشتری به خرید آن رغبت پیدا کند.

بهترین روش برای قیمتگذاری محصول این است که پس از تحلیل، مشاوره و بررسی شرایط بازار وارد یک فاز آزمایشی شوید و روی محصول مورد نظر قیمت بگذارید و صبر کنید تا ببینید که چه می شود. یا تقاضاهای زیادی دریافت می کنید که احتمالاً نشان می دهد که می توانید قیمت را بالاتر ببرید، یا هیچ کس به سمت شما نمی آید و متوجه می شوید که باید قیمت را پایین تر بیاورید. در هر صورت باید به نحوی قیمت بدهید که محصول شما در نهایت نه خیلی گران و نه زیاد ارزان باشد. ایجاد این نقطه تعادل کار مشکلی است که دقیقاً به خاطر همین سختی و ناتوانی ۱۸ درصد از استارتاپ ها در انجام آن، همیشه یکی از عوامل شکست استارتاپ های مختلف بوده است.

 

  1. ضعف در محصول (۱۷%)

ضعف در محصول

گاهی بنیانگذاران استارتاپ ها در رابطه با خودِ محصول عملکرد خوبی از خود نشان نداده و در نهایت، محصول ضعیف یا نامتناسبی را عرضه می کنند. معمولاً دلیل عمده بُروز چنین وضعیتی، بی توجهی به خواسته ها، نیازها و شرایط کاربران است و همین عامل شکست ۱۷ درصد از مجموع استارتاپ های ناموفق بوده است.

 

  1. تولید بدون داشتن مدل کسب و کار (۱۷%)

تولید بدون داشتن مدل کسب و کار

شاید تهیه و تنظیم یک Business Model یا مدل کسب و کار، کار جالب یا هیجان انگیزی نباشد، اما برای موفقیت استارتاپ بسیار مهم و ضروری است. متاسفانه ۱۷ درصد از استارتاپ ها به این دلیل با شکست روبرو می شوند که به موقع از این حقیقت آگاهی پیدا نکرده اند.

تهیه مدل کسب و کار در ابتدای راه باید انجام شود تا بتوانید تمرکز خود را در طول مسیر حفظ کنید و بر طبق اهداف بلندمدت تان به پیش بروید. معمولاً طول مدلهای کسب و کار، ۳۰ تا ۴۰ صفحه است و لذا، تهیه آنها وقت گیر خواهد بود. لازم است که همه چیز، از کاری که استارتاپ تان انجام می دهد و چیزی که ارائه خواهد کرد گرفته، تا زمان پیش بینی شده برای تحقق اهداف و همچنین تحلیل مخاطبان و ارزیابی جریان نقدینگی را در مدل کسب و کار خود بگنجانید. فقط پس از تکمیل این برنامه است که می توانید کارتان را شروع کنید.

 

  1. بازاریابی ضعیف (۱۴%)

بازاریابی ضعیف

هر چقدر هم که محصول انقلابی و خارق العاده ای داشته باشید، اگر کسی از وجود و کارکرد آن اطلاع نداشته باشد، شکست خواهید خورد. در واقع، شناخت مخاطبان هدف و اطلاع از اینکه چگونه می توانید توجه آنها را به خود جلب و به مشتری بالفعل تبدیل شان کنید یکی از مهارتهای مهمی است که وجود آن در استارتاپ شما ضرورت دارد. این همان مارکتینگ یا بازاریابی است و با وجود اینکه حداقل در ابتدای کار لزوماً به یک تیم بازاریابی پرطرمطاق نیازی ندارید، اما باید از گروه ۱۴ درصدی استارتاپ های شکست خورده درس بگیرید و از همان ابتدا در انجام بازاریابی سهل انگاری نکنید.

 

  1. غفلت و بی توجهی به نظرات مشتری (۱۴%)

غفلت و بی توجهی به نظرات مشتری

هر چه از اهمیت نظرات یا به اصطلاح فیدبَک کاربران در طول مسیر حرکت استارتاپ، از اولین جرقه ای که در ذهن تان زده می شود تا مراحل توسعه و آزمایش محصول، سخن بگوییم، کم گفته ایم. در واقع، حتی می توانید با حداقل ها و با ایده یک محصول آتیه دار شروع کنید و در ادامه، بخش مهمی از کار را در قالب تستینگ و دریافت و به کار بستن نظرات کاربران به پیش ببرید. با توجه به اهمیت نظرات کاربران، همینکه درصد شکست استارتاپ ها در این مورد بیشتر از ۱۴ درصد نیست جای شگفتی دارد.

 

  1. ناهماهنگی زمانی محصول (۱۳%)

ناهماهنگی زمانی محصول

اگر محصولی را زودتر از زمان مناسب یا کلاً در زمان نامناسبی عرضه کنید، بعید نیست که از دید کاربران به اندازه ای که باید و شاید مطلوب و جالب توجه به نظر نرسد. در این حالت، تغییر ذهنیت منفی آنها و جذب مجددشان به عنوان مشتری اگر غیرممکن نباشد، کار آسانی نخواهد بود. از طرف دیگر، اگر محصول خارق العاده و نوآورانه خود را دیر ارائه کنید هم چه بسا تا زمان عرضه، فرصت موجود در بازار را از دست داده باشید. به خصوص در عصر حاضر که سرعت و دقت حرف اول را می زند شرایط حساس تر شده و این دست از تاخیر و تعجیل ها عامل اصلی شکست ۱۳ درصد از استارتاپ ها بوده است.

 

  1. از دست دادن تمرکز (۱۳%)

ناهماهنگی زمانی محصول

متاسفانه رسانه ها کارآفرینی و استارتاپ ها را در چنان قالبی به مردم عرضه می کنند که انگار از این طریق می شود ره صدساله را یک شبه رفت. اما واقعیت این است که راه اندازی شرکتی که بتواند حرفی برای گفتن داشته باشد زمانبر است و به تلاش، سرمایه و همچنین «تمرکز» نیاز دارد. اگر شما هم از آن دسته از انسانهایی هستید که به دلایل مختلف به راحتی تمرکزتان را از دست می دهید یا در به سرانجام رساندن کاری که شروع می کنید مشکل دارید، هیچ بعید نیست که استارتاپ شما هم در زُمره جماعت ۱۳ درصدی استارتاپ های شکست خورده ای قرار بگیرد که از این ناحیه لطمه دیده اند.

 

  1. ناهماهنگی بین بنیانگذاران یا سرمایه گذاران (۱۳%)

ناهماهنگی بین بنیانگذاران یا سرمایه گذاران

ناهماهنگی یا اختلاف بین بنیانگذاران استارتاپ ها یکی از عوامل مهلک مدیریتی است که معمولاً در نهایت به شکست استارتاپ منجر می شود. البته این مشکل فقط به موسسان استارتاپ محدود نمی شود و هیچ بعید نیست که با سرمایه گذاران هم به مشکل برخورد کنید. در هر صورت، بُروز اختلاف در کسب و کار و ناهماهنگی های متعاقب آن عامل شکست ۱۳ درصد از استارتاپ ها بوده و لذا باید از همان ابتدا گروه هماهنگی داشته باشید و وظایف، مسئولیت ها و تمامی شرایط و ضوابط همکاری را به روی کاغذ بیاورید.

 

  1. اشتباه در ایراد تغییر در استارتاپ (۱۰%)

اشتباه در ایراد تغییر در استارتاپ

ایجاد تغییر در کار و فرآیندها یکی از اجزای طبیعی چرخه حیات استارتاپ ها است. مثلاً تصور کنید که تولید یک محصول را شروع می کنید، از کاربران نظرخواهی می کنید و متوجه می شوید که با بازار تناسبی ندارد، لذا به سراغ برنامه یا محصول دیگری می روید. این تغییر در بسیاری از موارد باعث نجات و بقای شرکت می شود. اما برای ۱۰ درصد از کسب و کارها همین تغییر به دلیل اصلی شکست تبدیل می شود.

 

  1. فقدان شوق و انگیزه (۹%)

فقدان شوق و انگیزه

ایده های جالب و آتیه دار فراوانی در ذهن افراد مختلف وجود دارد، اما بدون شوق و انگیزه لازم برای تبدیل آنها به یک چیز ملموس، شکست دور از انتظار به نظر نمی رسد. در واقع، شکست ۹ درصد از استارتاپ ها در نهایت در این واقعیت ریشه دارد که به حوزه فعالیت خود و ضمائم و حاشیه های آن علاقه ای نداشته اند.

 

  1. مکان نامناسب (۹%)

مکان نامناسب

مکان فعالیت استارتاپ نیز از چند لحاظ می تواند مشکل آفرین باشد. اولین مشکل می تواند ناهماهنگی بین فعالیت استارتاپ شما با مکانی باشد که در آن قرار دارد. به عنوان مثال، تولید خوشمزه ترین بستنی با یک فرمولاسیون ابتکاری را در یک کشور سردسیر در نظر بگیرید. به علاوه، مکان فیزیکی کسب و کار می تواند در رابطه با تیم های دورکار هم مشکل زا باشد. چنانچه فرد یا افرادی را به صورت دورکار استخدام کرده اید، حتماً از روشهای ارتباطی کارآمد استفاده کنید تا در جریان تعامل شما وقفه ای ایجاد نشود.

 

  1. بی علاقگی سرمایه گذاران (۸%)

بی علاقگی سرمایه گذاران

فقدان تمایل سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در مراحل بعدی پروژه یا اصلاً به طور کلی، عامل شکست ۸ درصد از استارتاپ ها بوده است. پر واضح است که هیچ کسب و کاری بدون نقدینگی نمی تواند قدمی به سمت جلو بردارد.

 

  1. چالش های قانونی (۸%)

چالش های قانونی

گاهی یک استارتاپ کار خود را از یک ایده ساده شروع می کند، اما به برخی پیچیدگی های قانونی برخورد می کند که به عامل اصلی به تعطیلی کشیده شدن آن تبدیل می شوند. در این زمینه می توان به استارتاپ هایی اشاره کرد که در عرصه نشر و توزیع موسیقی و آیتم های صوتی و تصویری شروع به کار کرده اند و در ادامه به خاطر دردسرها و پیچیدگی های قانونی بیش از حد و هزینه های کمرشکن استخدام وکلای کارکشته برای دفاع از خود، عطای کار را به لقایش بخشیده اند و به جرگه ۸ درصدی استارتاپ های شکست خورده پیوسته اند.

 

  1. عدم استفاده از مشاوره و کمک دیگران (۸%)

عدم استفاده از مشاوره و کمک دیگران

نداشتن یا عدم بهره برداری از یک شبکه قابل اتکای کاری و مشاوره و کمک نگرفتن از سرمایه گذاران و دیگران نیز از عواملی است که به شکست ۸ درصد از استارتاپ های شکست خورده انجامیده است. لذا برای جلوگیری از قرار گرفتن در این گروه باید روابط مستحکمی را با افراد، گروه ها و کسب و کارهای توانمند مرتبط با حوزه فعالیت خود ایجاد و حفظ کنید.

 

  1. خستگی و فرسودگی (۸%)

خستگی و فرسودگی

تعادل بین کار و زندگی از آن مواردی است که پیاده کردن آن در زندگی بنیانگذاران استارتاپ ها بسیار دشوار است، بنابراین همیشه ریسک از رمق افتادن و فرسودگی وجود دارد. برای جلوگیری از فرسودگی خود باید بتوانید هرجا که لازم است عوامل مزاحم یا افرادی که کیفیت و کمیت مناسبی ارائه نمی کنند را حذف کنید و تیم با انگیزه ای داشته باشید تا بار مسئولیت ها تقسیم شود.

 

  1. ناتوانی در ایجاد تغییر (۷%)

ناتوانی در ایجاد تغییر

همانطور که قبلاً اشاره شد، گاهی تغییر می تواند به استارتاپ لطمه بزند، اما از طرف دیگر، چنانچه به سرعت عرضه یک محصول ضعیف را متوقف نکنید، کسی که کارش را به خوبی انجام نمی دهد را اخراج نکنید یا کلاً تصمیم نادرست تان را تصحیح نکنید، بدون شک در زمره گروه ۷ درصدی استارتاپ های شکست خورده ای قرار می گیرید که از این ناحیه لطمه دیده اند.

 

حرف آخر

«شکست» در دنیای استارتاپ ها واژه ناآشنایی نیست، اما به هر حال شکست خوردن هیچگاه و در هیچ زمینه ای خوشایند و مطلوب نخواهد بود. کاری که شما به عنوان موسس و بنیانگذار یک استارتاپ می توانید انجام بدهید این است که در همه مراحل راه اندازی کسب و کار نوپای خود با دقت، حساب شده و با برنامه عمل کنید و از کمک گرفتن از دیگران، دریافت مشاوره و بهره مندی از توانمندی های همکاران خود اِبایی نداشته باشید. در کنار همه اینها باید با مهم ترین دلایل شکست استارتاپ ها آشنا باشید تا از همان ابتدا اقدامات مقتضی در جهت جلوگیری از بروز آنها در کسب و کار خود را به انجام برسانید.

با همه اینها اگر باز هم با شکست مواجه شدید، نباید دلسرد شوید و همه چیز را کنار بگذارید. بلکه در عوض، باز هم باید به مانند یک ققنوس از خاکستر شکست استارتاپ قبلی برخیزید و به کمک تجربه جدیدی که کسب کرده اید، دوباره بنیان استارتاپ دیگری را پی ریزی کنید.

 

 

نوشته ۲۰ دلیل اصلی شکست استارتاپ ها اولین بار در گويا آی‌ تی پدیدار شد.

آپدیت ماه جولای آفیس برای اندروید با قابلیت‌های متنوع منتشر می‌شود

آپدیت ماه جولای آفیس برای اندروید با قابلیت‌های متنوع منتشر می‌شود

سرویس‌ها و محصولات مایکروسافت به‌طور پیوسته در حال بهبود هستند، این‌بار شاهد تغییراتی در آفیس اندروید هستیم.

تصویر رسمی شیائومی می میکس ۳، طراحی به‌روزرسانی شده این هندست را نشان می‌دهد

mix-3 تصویر رسمی شیائومی می میکس 3، طراحی به‌روزرسانی شده این هندست را نشان می‌دهد

کمپانی شیائومی در ماه سپتامبر سال گذشته، دومین نسل از اسمارت‌فون‌های بدون‌حاشیه خود با نام می میکس ۲ را معرفی کرد و به دنبال آن از نسخه به‌روزرسانی شده این هندست موسوم به می میکس ۲s در ماه مارس رونمایی شد. در حال حاضر ظاهرا نخستین تصویر زنده از نسل سوم اسمارت‌فون‌های میکس شیائومی منتشر شده است که طراحی ساده این هندست را نمایش می‌دهد.

Xiaomi-Mi-Mix-3-leaks-out-in-alleged-live-image-revealing-updated-design تصویر رسمی شیائومی می میکس 3، طراحی به‌روزرسانی شده این هندست را نشان می‌دهد

برخلاف دستگاه‌های می میکس قبلی که از حواشی برش‌خورده باریک در قسمت‌های فوقانی و جانبی قاب و یک چانه کوچک در پایین گوشی بهره‌مند بودند؛ به نظر می‌رسد که می میکس ۳ با اصلاحات جزئی و استفاده از حواشی برابر در تمامی جهت‌ها تلاش کرده است تا نسبت نمایشگر به بدنه دستگاه را افزایش دهد. به همین دلیل به نظر می‌رسد که همانند گوشی‌های قبلی، حاشیه تحتانی قاب فاقد فضای کافی برای میزبانی از دوربین سلفی است. در حقیقت پس از بازسازی تصویر، هیچ‌گونه لنزی در بخش جلویی گوشی قابل تشخیص نیست. این موضوع نشان می‌دهد که احتمالا شیائومی، تکنیک‌های به نمایش درآمده توسط ویوو و اوپو که شامل یک ماژول کشویی خارج‌شونده برای سنسور است را به کار خواهد بست.

هنوز هیچ تصویری از پنل پشتی این اسمارت‌فون منتشر نشده است؛ با این وجود انتظار می‌رود که می میکس ۳ از طراحی مشابه با می میکس ۲S برخوردار باشد. این نگرش به معنای بازگشت ساختار سرامیکی به همراه پیکره‌بندی عمودی دوربین در گوشه بالایی هندست است. این دوربین احتمالا مجهز به ۲ سنسور ۱۲ مگاپیکسلی و یک فلاش LED دو رنگ است. بعلاوه احتمالا شاهد حضور مجدد اسکنر اثرانگشت در پنل پشتی گوشی خواهیم بود.

mix-3 تصویر رسمی شیائومی می میکس 3، طراحی به‌روزرسانی شده این هندست را نشان می‌دهد

می میکس ۳ همانند اکثر مدل‌های پرچم‌دار سال ۲۰۱۸، بایستی با تراشه اسنپ‌دراگون ۸۴۵ ساخت شرکت کوالکام به همراه احتمالا ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌داخلی فروخته شود. براساس پیش‌بینی‌ها احتمالا این اسمارت‌فون تا اواخر سال جاری عرضه نخواهد شد و به همین دلیل انتظار می‌رود که می میکس ۳ با سیستم‌عامل اندروید ۹.۰ و رابط کاربری سفارشی MIUI روانه بازار شود.

هنوز شیائومی هیچ بیانیه رسمی در خصوص اسمارت‌فون آینده خود ارایه نداده است؛ اما با توجه به معرفی رسمی می میکس ۲ در ماه سپتامبر سال گذشته، رونمایی از می میکس ۳ در بازه زمانی مشابه نیز چندان مایه تعجب نخواهد بود.

نوشته تصویر رسمی شیائومی می میکس ۳، طراحی به‌روزرسانی شده این هندست را نشان می‌دهد اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.

نگرانی دایملر و ولوو از اعمال تعرفه جدید بر واردات خودرو در امریکا

نگرانی دایملر و ولوو از اعمال تعرفه جدید بر واردات خودرو در امریکا

در پی تهدید ترامپ به اعمال تعرفه ۲۵ درصدی بر واردات خودرو به ایالات متحده آمریکا، شرکت‌های ولوو و دایملر از وارد شدن آسیب‌های جدی به درآمد خود خبر دادند.

تلویزیون اینستاگرام چیست ؛ همه چیز درباره IGTV اینستاگرام

مطلب تلویزیون اینستاگرام چیست ؛ همه چیز درباره IGTV اینستاگرام برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است. - تکراتو - اخبار روز تکنولوژی - - https://techrato.com/

تلویزیون اینستاگرام چیست احتمالا این سوال ذهن شما را نیز مشغول کرده است. همه چیز درباره IGTV اینستاگرام را با مطالعه این مقاله خواهید دانست. اینستاگرام به عنوان دومین غول شبکه‌های اجتماعی جایگاه بسیار قابل قبولی دارد. در سال ۲۰۱۰ کوین سیستروم و مایک کریگر اینستاگرام را برای آی او اس راه اندازی نمودند. ایده اصلی...

مطلب تلویزیون اینستاگرام چیست ؛ همه چیز درباره IGTV اینستاگرام برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است. - تکراتو - اخبار روز تکنولوژی - - https://techrato.com/

کشف دو سیاره قابل سکونت با شرایط و ابعادی شبیه به کره زمین

سیاره قابل سکونت

در ادامه تلاش دانشمندان برای یافتن سیاره قابل سکونت دیگر برای ادامه زندگی بشر، اینبار دو کره خارجی دیگر کشف شده که در عین نا باوری شباهت زیادی به کره زمین دارند؛ در ادامه به بررسی یافته های دانشمندان در مورد این سیاره ها می پردازیم.کره زمین به سرعت در حال نابودی است و به نظر می رسد که تا چند سال و شاید چند دهه آینده نتوانیم آن را سیاره قابل سکونت بنامیم و همین عامل باعث شده تا دانشمندان و سازمان های هوا فضایی مانند سازمان ناسا به دنبال سیاره های جایگزینی برای آن باشند.

چهار سال پیش سازمان ناسا از کشف اولین سیاره قابل سکونت با ابعاد و شرایطی شبیه به کره زمین خبر داد؛ این سیاره خارج از منظومه شمسی و به طور دقیق ۵۰۰ سال نوری از سیاره ما فاصله دارد؛ در اولین گزارشات دانشمندان سازمان ناسا آمده است که این سیاره قابل سکونت و یا Kepler 186f، مانند زمین خودمان دارای فصول متنوعی است.

تا به اینجای کار دانشمندان معتقدند که Kepler 186f در حال دوران به دور ستاره ای کوتوله بوده و جهت دوران این سیاره نیز در جهت صورت فلکی ماکیان انجام می پذیرد؛ شاید برای شما خیلی مهم نباشد که این سیاره در چه جهتی حرکت دورانی خود را انجام می دهد، اما این مسئله از نظر دانشمندان سازمان ناسا بدین معنی است که سیاره Kepler 186f دمایی معتدل دارد و حتی ممکن است شاهد تجمع آب در سطح آن ( مانند دریا و دریاچه) نیز باشیم.

تحقیقات اولیه دیگر انجام شده بر روی مطالعه سطح این سیاره حاکی از این است که Kepler 186f، سطحی از جنس سنگ و خاک  و شبیه آنچه که در زمین خودمان می بینیم دارد.

اخیرا دانشمندان دانشگاه فناوری جورجیا تحقیقاتی را به منظور محاسبه نحوه و سرعت گردش به دور خود و گردش به دور ستاره کوتوله این سیاره را محاسبه کرده اند؛ نتیجه تحقیقات این محققین نشان می دهد که سرعت گردش به دور خود و گردش به دور ستاره کوتوله در سیاره Kepler 186f کاملا یکنواخت و مناسب است و بر همین اساس انتظار داریم تا فصول مختلف سال در این سیاره شبیه به فصول سیاره خودمان باشد.

سرعت دوران یکسان و قابل اطمینان یکی از مهم ترین فاکتور های دانشمندان برای تعیین میزان حیات پذیری سیاره های تحت مطالعه است؛ پروفسور گنگیجه لی از دانشگاه فناوری جورجیا پس از توضیح اهمیت سرعت و شتاب حرکت دورانی یک سیاره، وجود شوک هایی در شتاب حرکت دورانی سیاره مریخ را عامل اصلی خشکی  و برهوتی سطح آن می داند.

وی در ادامه توضیحات خود در مورد دلیل عدم وجود حیات بر روی کره مریخ می گوید: عدم وجود نظم در جهت و سرعت حرکت دورانی کره مریخ در دوره های زمانی طولانی مدت،  باعث بخار شدن آب موجود در سطح این سیاره و نهایتا خشک شدن اتمسفر آن شده است؛ نتیجه تحقیقات پروفسور لی در ماه می سال میلادی جاری در نشریه هوافضایی The Astronomical منتشر شده است؛ دانشگاه فناوری جورجیا هفته گذشته اطلاعات تکمیلی بیشتری را در مورد مقاله چاپ شده منتشر کرد که در ادامه به آن می پردازیم.

به گفته مسئولان دانشکده هوافضای این دانشگاه، تحقیقات تکمیلی انجام شده در مورد سیاره قابل سکونت Kepler 186f به کشف سیاره مشابه دیگری به نام Kepler 62f منجر شده است.

Kepler 62f در مقایسه با Kepler 186f فاصله بیشتری با سیاره ما دارد؛ اما مانند سیاره ما دارای ثبات در جهت و سرعت حرکت دورانی است؛ مسئله ای که می تواند وجود فصول مختلف در این سیاره و نیز وجود منابع آبی در آن را برای ما تضمین نماید.

وجود ثبات در سرعت و جهت حرکت دورانی کره زمین به دو دلیل تاثیر دیگر سیارات موجود در منظومه شمسی و تاثیر گرانشی کره ماه بر زمین اتفاق می افتد؛ نداشتن ماه مهم ترین دلیل عدم وجود ثبات در سرعت و جهت حرکت دورانی کره مریخ و در نتیجه آن عدم وجود نشانه ای از حیات در سطح آن است.

تا به اینجای کار هنوز مشخص نیست که دو سیاره Kepler 186f و Kepler 62f تحت تاثیر چه عواملی دارای ثبات دورانی اند و آیا اساسا این تاثیر دیگر اجرام آسمانی بر آنها است که این ثبات را پدید آورده و یا خیر.

هنوز نمی دانیم که آیا این دو سیاره کره ماهی برای خود دارند و یا خیر، اما تا به اینجا کار ثبات حرکت دورانی آنها در طول بازه های زمانی بلند مدت ( چند میلیون ساله)  برای دانشمندان ثابت شده است.

هنوز شواهد زیادی مبنی بر وجود منابع آبی در سطح این دو کره وجود ندارد اما با گذشت زمان، امیدواریم تا بتوانیم تا اطلاعات زیادی در این مورد به دست آوریم.

هنوز نمی توانیم تخمین دقیقی در مورد زمان مطالعه دقیق این دو سیاره داشته باشیم؛ تلسکوپ فضایی نسل بعد سازمان ناسا و یا تلسکوپ فضایی جیمز وب هنوز در مراحل ابتدایی طراحی قرار دارد و از برنامه های زمانی تعریف شده برای این پروژه عقب افتاده است.

ناسا زمان شروع به کار این تلسکوپ پیشرفته فضایی را اوایل سال ۲۰۲۱ عنوان کرده است؛ ممکن است در آن زمان بتوانیم برای اولین بار طلوع و غروب آفتاب بر روی این دو سیاره را ببینیم.

 

 

نوشته کشف دو سیاره قابل سکونت با شرایط و ابعادی شبیه به کره زمین اولین بار در گويا آی‌ تی پدیدار شد.