نتیجه‌ای غافلگیر کننده؛ تراشه Dimensity 9200 برتر از تراشه A16 اپل در تست‌های گرافیکی

ظاهرا شرکت مدیاتک در تدارک رونمایی از جدیدترین تراشه موبایلی پرچم‌دار خود است؛ محصولی که احتمالا با نام Dimensity 9200 به بازار عرضه خواهد شد. اکنون یک گزارش جدید نشان می‌دهد که این تراشه جدید در تست‌های بنچمارک مصنوعی می‌تواند بر تراشه A16 Bionic اپل غلبه کند. در ادامه به بررسی کلیه جزئیات مربوط به تست‌های انجام شده می‌پردازیم.

بر اساس شایعات پیشین، غول تایوانی تولیدکننده تراشه سرگرم توسعه یک پردازنده پرچم‌دار جدید است که پیشرفت‌های عملکردی عمده‌ای را نسبت به مدل‌های نسل قبلی خود ارائه خواهد داد. اما اکنون و پیش از معرفی رسمی این تراشه، یک افشاگر اطلاعات جدید مربوط به عملکرد تراشه Dimensity 9200 در تست بنچمارک مصنوعی را منتشر کرده است.

ظاهرا تراشه پرچم‌دار آینده مدیاتک در تست GF Benchmark به امتیاز شگفت‌انگیزی دست یافته و از تراشه قدرتمند A16 Bionic اپل پیشی گرفته است. جهت اطلاع افراد ناآگاه بایستی خاطرنشان کرد که اپل برای گوشی‌های آیفون‌ 14 پرو و آیفون‌ 14 پرو مکس خود از تراشه بومی A16 Bionic استفاده می‌کند. پردازنده‌های اپل به‌طور معمول در برخی حوزه‌ها از همتایان اندرویدی خود تا حدی پیشی می‌گیرند؛ بنابراین موفقیت مدیاتک در رقابت با جدیدترین نیمه‌هادی تولید شده توسط غول کوپرتینویی تا حدی تعجب‌آور به‌نظر می‌رسد.

بر اساس گزارش وبسایت ITHome، تراشه Dimensity 9200 مدیاتک در تعدادی از گوشی‌های پرچم‌دار پریمیوم قابل عرضه در اواخر سال 2022 و همچنین سال 2023 به‌کار گرفته خواهد شد. اطلاعات لو رفته نشان می‌دهند که تراشه Dimensity 9200 در تست GFX 1080p Manhattan 3.0 off screen موفق به کسب امتیاز 328 فریم برثانیه شده است. همچنین بر اساس گزارشات، این تراشه در تست‌های Manhattan 3.1 off screen امتیاز 228 فریم برثانیه را کسب کرده است.

برای مقایسه جالب است بدانید که تراشه A16 Bionic اپل در همین تست‌ها به‌ترتیب امتیازات 280 و 200 فریم برثانیه را کسب کرده است. این در حالیست که تراشه پرچم‌دار فعلی مدیاتک موسوم به +Dimensity 9000 در تست‌های فوق به‌ترتیب امتیازات 220 و 160 فریم برثانیه را کسب کرده و در برابر تراشه A16 مغلوب شده است. نهایتا تراشه پرچم‌دار کوالکام موسوم به اسنپ‌دراگون 8 پلاس نسل 1 نیز موفق به کسب امتیازات 281 و 188 فریم برثانیه در تست‌های مذکور شده است.

یک افشاگر مشهور با شناسه Digital Chat Station به جزئیاتی پیرامون پیکره‌بندی هسته‌ها در تراشه Dimensity 9200 اشاره نموده است. بر این اساس تراشه پرچم‌دار آینده مدیاتک احتمالا با فرکانس پایه 2.85 گیگاهرتز و حداکثر فرکانس 3.05 گیگاهرتزی فعالیت خواهد کرد. از سوی دیگر هسته‌های پردازشی کم‌مصرف این تراشه احتمالا از فرکانس 2.0 گیگاهرتزی برخوردار خواهند بود. این CPU در کنار پردازنده گرافیکی Mali G715 فعالیت خواهد کرد. بعلاوه تراشه Dimensity 9200 موفق به کسب امتیاز ترکیبی 1266102 در تست بنچمارک AnTuTu شده است. این رقم نشان‌دهنده بالاترین امتیاز ثبت شده در پلتفرم AnTuTu است. البته بایستی به‌خاطر داشت که این اطلاعات صرفا بر پایه یک گزارش تائید نشده به‌دست آمده است؛ بنابراین در مقطع کنونی کماکان توصیه می‌شود تا نسبت به صحت و سقم آنها با دیده تردید نگاه کنید.

نوشته نتیجه‌ای غافلگیر کننده؛ تراشه Dimensity 9200 برتر از تراشه A16 اپل در تست‌های گرافیکی اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.