نحوه دسترسی و استفاده از فتوشاپ آنلاین

شرکت ادوبی برای آن دسته از افرادی که همواره برنامه فتوشاپ را همراه خود ندارند و به دنبال استفاده از این برنامه برای کارهای دم دستی و سبک هستند، یک امکان فوق‌العاده را فراهم کرده که فتوشاپ آنلاین نام دارد.

فتوشاپ آنلاین ابزاری است که به صورت تحت وب می‌توان به آن دسترسی داشت و از امکاناتش استفاده کرد. این ابزار نمونه‌ای ساده و بهبود یافته از برنامه اصلی فتوشاپ است و البته تفاوت‌های متعددی با آن دارد و می‌توانیم بگوییم برای یک کاربرد دیگر ساخته شده است.

به طور قطع اگر به دنبال یک برنامه تخصصی و همه کاره برای انجام ادیت‌های حرفه‌ای و طراحی‌های خاص هستید، باید به سراغ برنامه اصلی فتوشاپ یا دیگر برنامه‌های ادوبی مانند لایت‌روم یا ایلستریتور بروید زیرا ابزار آنلاین فتوشاپ برای انجام کارهای دم دستی و سبک است.

افرادی که به دنبال استفاده از قالب‌های رایگان و طرح‌های از پیش آماده برای انتشار در شبکه‌های اجتماعی هستند، می‌توانند از فتوشاپ آنلاین استفاده کنند. همچنین این ابزار برای کارهای ساده مانند برش تصویر یا تبدیل فرمت آن نیز کارآمد است.

در ادامه بیشتر در مورد نحوه استفاده از فتوشاپ آنلاین و ویژگی‌های متعدد آن صحبت خواهیم کرد، با آی‌تی‌رسان همراه باشید:

نحوه دسترسی به فتوشاپ آنلاین

همانطور که گفتیم فتوشاپ آنلاین یک سایت تحت وب است که باید با مرورگر خود در اندروید یا رایانه شخصی آن را باز کنید. اما نکته مهم آن است که ادوبی دسترسی ایرانی‌ها به این سایت را مسدود کرده است، به این ترتیب باید ابتدا آی‌پی خود را تغییر دهید و سپس از این لینک وارد سایت ادوبی Creative Cloud Express شوید.

فتوشاپ آنلاین

در این صفحه گزینه Edit your photos now را بزنید. حال باید وارد حساب کاربری خود بشوید، اگر حساب کاربری گوگل، فیسبوک، اپل یا ادوبی آی‌دی دارید می‌توانید با همان حساب به ادوبی نیز متصل شوید.

فتوشاپ آنلاین

در مرحله بعد کشور و تاریخ تولد خود را وارد کنید، برای کشور بهتر است آمریکا را انتخاب کنید.

حال به ابزار آنلاین فتوشاپ دسترسی دارید.

نحوه استفاده از فتوشاپ آنلاین

اولین نکته‌ای که باید بدانید آن است که سایت فتوشاپ آنلاین کمی سنگین است و به دلیل سرعت پایین اینترنت در ایران و همچنین استفاده از VPN شاید گزینه‌ها و بخش‌های مختلف این سایت با کمی کندی برای شما باز شود، به همین دلیل بهتر است کمی صبور باشید، البته اگر سرعت اینترنت شما بالاست، مشکلی با سایت نخواهید داشت.

زمانی که وارد بخش اصلی فتوشاپ آنلاین می‌شوید، در ابتدا تعدادی پروژه لایه باز نمونه برای ادیت به شما نشان داده می‌شود که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. این پروژه‌ها در دسته‌بندی‌های مختلف و تعداد بالا قابل استفاده هستند.

فتوشاپ آنلاین

اما اگر می‌خواهید تصویری از سیستم خودتان به فتوشاپ آنلاین اضافه کنید، در ستون سمت چپ گزینه Photos را بزنید، در این جا تعداد زیادی تصویر استوک رایگان به شما نشان داده می‌شود که می‌توانید بین آن‌ها یک مورد را انتخاب کنید. همچنین با زدن گزینه Upload Photo می‌توانید یک تصویر را از سیستم خود به این برنامه اضافه کنید.

فتوشاپ آنلاین

با کلیک بر روی گزینه + در بالا سمت چپ تصویر می‌توانید قالب اولیه خود را در اندازه‌های مختلف برای پست و استوری اینستاگرام یا ایجاد لوگو، کارت، کلاژ و غیره ایجاد کنید. همچنین ابزارهایی برای تغییر اندازه، تغییر فرمت و حذف بک‌گراند در تصاویر در کنار ابزارهایی برای برش، تغییر سرعت و غیره در ویدیو به شما داده می‌شود.

برای ایجاد پروژه با اندازه دلخواه می‌توانید گزینه Custom size Graphic را بزنید و ابعاد مورد نظر را در میان قالب‌های آماده انتخاب یا به صورت دستی وارد کنید.

درنهایت برای گرفتن خروجی، گزینه دانلود در قسمت بالا سمت راست صفحه را بزنید.

فتوشاپ آنلاین ابزارهای متنوعی به شما می‌دهد که دسترسی به آن‌ها در دو ستون سمت راست و چپ صفحه امکان پذیر است، و می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

فتوشاپ آنلاین فتوشاپ آنلاین

سایت Photopea

در کنار فتوشاپ آنلاین برنامه دیگری به نام Photopea وجود دارد که کار کردن با آن بسیار راحت‌تر و آسان‌تر است. ابتدا اینکه سایت Photopea مسدود نیست و دسترسی به آن بدون نیاز به VPN امکان پذیر است، همچنین در این سایت شما می‌توانید پروژه‌های خود را با فرمت PSD بارگذاری و یا دانلود کنید، قابلیتی که در سایت فتوشاپ آنلاین وجود نداشت.

سایت Photopea بسیار سبک‌تر است و محیطی شبیه به فتوشاپ دارد که ابزارهای متنوعی را در اختیار شما قرار می‌دهد. نشان دادن تبلیغات در این سایت رایگان، تنها نقطه ضعف آن است.

در صورتی که به هر دلیل نتوانستید از سایت فتوشاپ آنلاین استفاده کنید یا به دنبال محیط ساده‌تری هستید، می‌توانید به سایت Photopea مراجعه کنید.

 

 

نوشته نحوه دسترسی و استفاده از فتوشاپ آنلاین اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.