هر آنچه که بایستی در رابطه با سرویس استریم بازی GeForce Now بدانید

GeForce Now

صنعت بازی‌های ویدیویی نسبت به چند سال گذشته، تغییرات زیادی را به خود دیده است. از این تغییرات می‌توان به ظهور سرویس‌های استریم بازی، ازجمله GeForce Now اشاره کرد. البته همچنان می‌توان کنسول‌ها را پادشاه این قلمرو دانست، اما در هر صورت سرویس‌های استریم بازی نیز سعی در جذب توجه جامعه بازی‌بازان دارند. این پلتفرم‌ها به کاربران خود این امکان را می‌دهند که بدون صرف کردن مبالغی هنگفت، عناوین مختلفی را تجربه کنند. در این سرویس‌ها، بازی‌ها از طریق یک سرور از راه دور بر روی نمایشگر گیمر، استریم می‌شوند.

نماینده انویدیا جدیدترین رقیب این عرصه است؛ بله منظورمان همان GeForce Now است. این سرویس تفاوت‌هایی نسبت به رقبا داشته و در عین حال نقاط مشترکی نیز با آن‌ها دارد. در این مقاله قصد داریم تا هر اطلاعاتی را که درباره این سرویس نیاز است، در اختیار شما قرار دهیم. پیشنهاد می‌کنیم که در ادامه با ما همراه باشید. 

دسترسی به پلتفرم‌های شخص ثالث

GeForce Now

برخلاف گوگل استادیا و PlayStation Now، سرویس استریم بازی شرکت انویدیا، ویترین اختصاصی خود را ارائه نمی‌دهد. به عبارتی دیگر، عناوینی که شما به اجرای آن‌ها می‌پردازید، از سایر فروشگاه‌ها همانند استیم یا اپیک گیمز نشأت می‌گیرند. این موضوع بدین معنا است که اگر شما بنا به دلایلی قصد استفاده از GeForce Now را نداشته باشید، همچنان می‌توانید مالکیت بازی‌های خریداری شده خود را حفظ کرده و همچنین آن‌ها را بر روی سایر دستگاه‌ها نیز اجرا کنید. این قضیه یکی از مزیت‌های مهم GeForce Now بوده که آن را از رقبا متمایز می‌کند. بدین ترتیب جهت استفاده مناسب از این سرویس، باید در خارج از آن نیز چندین حساب داشته باشید. البته باید در نظر داشت که صرف دسترسی به این فروشگاه‌ها بدین معنا نیست که کاربران GeForce Now می‌توانند به اجرای تمامی عناوین موجود در آن‌ها بپردازند.

بازی‌های سازگار با سرویس GeForce Now

GeForce Now

یکی از نقاط ضعف اساسی این سرویس را می‌توان فهرست فعلی بازی‌های مورد پشتیبانی آن دانست. بسیاری از ناشران، بازی‌های خود را از این سرویس خارج کرده و ظاهرا این موضوع پایان ندارد. انویدیا می‌گوید ازآنجایی‌که این سرویس هنوز در مراحل آزمایشی قرار داشته، بنابراین کاربران آن نیز باید منتظر بررسی GeForce Now از جانب بازی‌ها و ناشران مختلف باشند. این گفته بدین معنا است که طی چند ماه آینده، چندین عنوان جدید به این سرویس اضافه خواهند شد، اما خروج چند عنوان دیگر نیز چندان دور از انتظار نیست. ناشران بزرگی همانند Activision و Bethesda تابه‌حال اکثر بازی‌های خود را از این پلتفرم خارج کرده‌اند.

یکی از مواردی که بر مشکلات انویدیا افزوده این است که سرویس بازی این شرکت، هنوز لیستی جامع از بازی‌های مورد پشتیبانی را ارائه نداده است. در عوض در این پلتفرم کاربران بایستی در منوی جست‌و‌جو، بازی موردنظر خود را وارد کرده و سپس سازگار بودن یا نبودن آن را مشاهده نمایند.

GeForce Now بر روی رایانه‌های شخصی، مک و نیز اندروید در دسترس قرار دارد

GeForce Now

تاکنون جهت دسترسی به GeForce Now از طریق سیستم‌عامل iOS، راه‌حلی مطرح نشده است. این سرویس بر روی رایانه‌های شخصی، مک، دستگاه‌های اندرویدی و همچنین Nvidia Shield در دسترس خواهد بود. تعداد پلتفرم‌های مورد پشتیبانی باعث شده که کاربران بتوانند بازی‌های خود را به همراه خود جابجا کنند، البته در صورتی که از یک اتصال اینترنت پایدار برخوردار باشند. همانند سایر سرویس‌های استریم بازی، GeForce Now نیز به کیفیت اتصال اینترنت کاربران متکی است. اینترنت ضعیف باعث کیفیت پایین و همچنین ایجاد تأخیرهای بسیاری در بازی‌های این سرویس می‌شود؛ یعنی بازی‌ها رندر می‌شود اما قابل بازی کردن نخواهند بود.

دسترسی رایگان، پرداخت برای امکانات بیشتر

GeForce Now

GeForce Now یک سرویس رایگان را به کاربران خود ارائه می‌دهد. البته محدودیت‌های شدیدی نیز در این رابطه وجود دارند. مثلا بیش از یک ساعت نمی‌توانید به‌صورت مداوم به بازی‌ کردن بپردازید، بنابراین نباید انتظار داشته باشید که در این سرویس غرق بازی کردن شوید. کسانی که از سرویس رایگان GeForce Now راضی هستند، می‌توانند با تهیه نسخه پولی، به سرورهای اولویت‌بندی شده، افزایش مدت زمان بازی کردن، فناوری رهگیری پرتو و … نیز دسترسی داشته باشند. حق اشتراک این سرویس در حال حاضر، 4.99 دلار به ازای هر ماه خواهد بود (برای 12 ماه). البته اگر با توسعه بیشتر این سرویس در آینده، شاهد افزایش حق اشتراک نیز بودید، آنگاه نباید از این موضوع تعجب کنید. در نهایت اینکه از طریق این لینک می‌توانید به وب‌سایت این سرویس دسترسی پیدا کنید.

نوشته هر آنچه که بایستی در رابطه با سرویس استریم بازی GeForce Now بدانید اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.