پرسش از کاربران آی‌تی‌رسان: شما با افزایش قیمت کرایه تاکسی‌های اینترنتی موافق هستید؟

طبق اعلام مدیر عامل اسنپ، این شرکت تاکسی اینترنتی به دنبال دریافت مجوز برای افزایش قیمت کرایه‌های خود است.

موضوع تعیین هزینه کرایه تاکسی‌های اینترنتی، یکی از بزرگ‌ترین چالش‌ها برای این شرکت‌ها است. تعیین قیمت کرایه باید به نحوی باشد که هم مسافرین و هم رانندگان راضی باشند و همین موضوع چالش اصلی به شمار می‌آید.

تعیین کرایه منصفانه به عوامل مختلفی اعم از طول مسیر، ترافیک، زمان درخواست سفر و البته تورم بستگی دارد اما همواره هر دو گروه رانندگان و مسافرین از قیمت‌های تاکسی‌های اینترنتی ناراضی بوده و به نوع تعیین هزینه‌ها انتقاد داشتند.

این موضوع به ویژه در شهرهای بزرگ مانند تهران بیشتر به چشم می‌خورد، افزایش هزینه‌ها، تورم و مشکلات متعدد اقتصادی موجب شده تا رانندگانی که به دنبال کسب درآمد هستند و مسافرینی که می‌خواهند از خدمات تاکسی اینترنت استفاده کنند، در خصوص کرایه‌ها شکایت داشته باشند.

شرکت‌های تاکسی اینترنتی در برقراری عدالت و تعیین کرایه، مهم‌ترین نقش را ایفا می‌کنند. بخشی اساسی رقابت و محبوبیت میان شرکت‌های تاکسی اینترنتی به همین موضوع برمی‌گردد. اما به هر ترتیب این اتفاق تا کنون رخ نداده و پس از گذشت چندین سال از فعالیت این شرکت‌ها، همچنان موضوع کرایه منصفانه، مهم‌ترین دغدغه برای شرکت‌های تاکسی اینترنتی محسوب می‌شود.

شب گذشته محمد خلج قاسم آبادی، مدیرعامل اسنپ اعلام کرد که این شرکت به دنبال افزایش نرخ کرایه تاکسی‌های اینترنتی است و پس از رایزنی با ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت از مصرف کنندگان، افزایش نرخ مصوب سال 1401 اعلام می‌شود.

طبق گفته مدیر عامل اسنپ، این شرکت افزایش کرایه‌ها را با توجه به نرخ تورم تعیین می‌کند اما با این وجود شاهد بودیم که در سال جاری با افزایش هزینه‌ها، قیمت کرایه‌های تاکسی‌های اینترنتی نیز افزایش پیدا کرد ولی مجددا کارهای اداری و دریافت تائیدیه‌ها برای افزایش مجدد نرخ تاکسی‌های اینترنتی پیگیری می‌شود.

بر اساس اتفاقی که مسافرین تاکسی‌های اینترنتی لمس می‌کنند، افزایش کرایه‌ها به تائیدیه سازمان خاصی وابسته نیست و با تغییرات کوچک و بزرگ اقتصادی در کشور، نرخ کرایه‌ها نیز به سرعت افزایش پیدا می‌کند. همانطور که شاهد هستیم در سال جدید کرایه‌ها حتی تا 20 یا 30 درصد نیز افزایش داشت.

اما باز هم شرکت‌های تاکسی اینترنت به دنبال آن هستند تا کرایه‌ها را افزایش دهند و مجوز لازم برای این کار را از مراجع ذی‌صلاح دریافت کنند.

همین موضوع بهانه‌ای شد تا نظر شما کاربران آی‌تی‌رسان را در خصوص منصفانه بودن قیمت کرایه‌های تاکسی اینترنتی و افزایش کرایه‌ها را جویا شویم. سوال مهم آن است که شما در جایگاه مسافر یا راننده، از قیمت کرایه‌های در تاکسی‌های اینترنت راضی هستید؟ آیا به نظر شما کرایه‌ها مجددا باید افزایش پیدا کند؟ آیا دو مرتبه افزایش کرایه تاکسی‌های اینترنتی در یک بازه زمانی کوتاه موجب دلسرد شدن مسافرین و کاهش سفرها نمی‌شود؟

 

 

نوشته پرسش از کاربران آی‌تی‌رسان: شما با افزایش قیمت کرایه تاکسی‌های اینترنتی موافق هستید؟ اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.