پیش‌بینی بازار ارزهای دیجیتال پس از خرید توییتر توسط ایلان ماسک

چند روزی است که خبردار شدیم ایلان ماسک، ثروتمندترین مرد روی جهان و مالک چندین شرکت، رسانه اجتماعی توییتر را خریداری کرده است.

این کار می‌تواند به معنای یک گام رو به جلو و پیشرفت مثبتی در صنعت کریپتو یا ارز دیجیتال در فضای بزرگ توییتر باشد.

از جمله سایر کارهای مثبتی که این میلیاردر انجام داده است، حذف ربات‌های هرزنامه در صنغت رمزنگاری و ترکیب کردن پرداخت‌های رمزنگاری شده در این پلتفرم است.

ایلان ماسک گفته انجام این اقدامات در اولویت او قرار دارند.

تاریخچه خریداری ارز دیجیتال توسط ایلان ماسک

طبق خبرهایی که منتشر شده است، مراحل مالکیت توییتر توسط ایلان ماسک دیگر در مراحل پایانی خود قرار گرفته است.

ایلان ماسک که در حال حاضر مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس نیز است، دیروز ویدئویی را از دفتر مرکزی توییتر در این رسانه اجتماعی منتشر کرد که نشان می‌داد زین پس او مالک رسمی آن شناخته می‌شود.

ایلان ماسک در گذشته از طریق کمپانی تسلای خود مبلغی معادل 1.5 میلیارد دلار بیت کوین خریداری کرده بود. این جریان در ژانویه سال 2021 به یکی از مهم‌ترین خبرها درآمد. البته ایلان ماسک طبق توییتی که نوشته بود فکر می‌کرد این کار غیرممکن و محال است. اما پس از آن، به تدریح ایلان ماسک به سمت تبلیغ دوج کوین رفته و اعلام کرده بود که این نوع ارز دیجیتال بسیار جالب‌تر از بیت کوین است. او حتی زمانی که میزبان برنامه Saturday Night Live بوده نیز شوخی‌هایی در مورد این کریپتو کرده بود.

اما کمی بعد اوضاع عوض شد! ایلان ماسک نگرانی‌های زیست محیطی شدیدی را تحمل می‌کرد؛ که البته تاثیر ارز دیجیتال بی‌دلیل نبود. او اعلام کرد که تسلا دیگر نمی‌تواند بیت کوین بپردازد در نتیجه کل بازار ارز دیجیتال به هم ریخت.

او اینچنین توضیح داد که بیت کوین باید بازاری منطبق با محیط زیست شود، یعنی بتواند تاثیرات خوبی روی محیط زیست بگذارد نه اینکه باعث ضرر رساندن به آن شود! در آن صورت تسلا دوباره وارد این عرصه می‌شود و مایل خواهد بود که پرداخت‌هایی از طریق بیت کوین را قبول کند. البته این عشق اولیه‌ای که او به ارز دیجیتال داشت هیچوقت بازنگشت. تسلا در سال بعد یعنی در جولای سال 2022 اعلام کرده بود که سهم زیادی از دارایی‌های بیت کوین شرکت را با ضرر بالایی فروخته است، این مقدار شامل 75 درصد از تمامی دارایی بیت کوین شرکت است.

برنامه‌های آینده ایلان ماسک برای توییتر

همانطوری که در بالا نیز توضیح دادیم، ایلان ماسک در صنعت ارز دیجیتال پستی و بلندی‌های زیادی را مشاهده کرده بود، اما این بار باید گفت که خرید توییتر می‌تواند تا حد زیادی به عنوان یک پیشرفت مثبت در Web3 به چشم آید.

یکی از برنامه‌های او، انجام اقداماتی در حیطه سانسور است. ثروتمندترین مرد روی جهان بارها به طراحت گفته است که هدف مهم و اصلی او از خرید این پیام‌رسان بزرگ تنها توسعه آزادی بیان و گفتگو در سراسر جهان بوده است. پس می‌شود گفت او نیز از سانسور اطلاعات و خبرها نفرت دارد. البته این خبر می‌تواند در فضای ارز دیجیتال و کریپتو نیز خبر بسیار خوبی به حساب آید. اگر دلیل این موضوع را نمی‌دانید باید گفت که دیگر توییتر مرکز فعالیت فرهنگی ارز دیجیتال شده است. این صنعت می‌تواند در چنین پلتفرم رسانه‌ اجتماعی بسیار عالی عمل کرده و توسعه یابد.

همچنین در توییتر بحث‌‌هایی درباره راه‌اندازی پرداخت ارز فیات (فیات به پول رایج در هر کشوری می‌گویند) و ارزهای دیجیتال به راه افتاده بود. گرچه جزئیات بیشتری در این مورد وجود ندارد ولی ماسک اعلام کرده است که این طرح می‌تواند به افراد این امکان را بدهد تا این پلتفرم به سمت برنامه‌ای همه‌چیز تمام تبدیل شود؛ جوری که اصلا نتوان بدون وجود آن زندگی کرد.

ایلان ماسک قصد دارد تمامی فکرهای چندین ساله خود در حیطه توییتر و ارز دیجیتال را در این فضا عملی کند. در نتیجه جای تعجبی ندارد که ببینیم توییتر روی ترکیب کیف پول‌های رمزنگاری شده کار کند. ایلان ماسک بارها اشاره کرده بود که می‌توان در این فضا از پرداخت دوج کوین نیز استفاده کرد.

همانطور که در اول مقاله نیز اشاره کردیم، یکی دیگر از اولویت‌های ایلان ماسک حذف ربات‌ها در حیطه ارز دیجیتال است. چون این ربات‌ها باعث می‌شدند که کلاه‌برداری افزایش یافته و با کلیک روی لینکی که ربات‌ها می‌فرستند، آسیب زیادی به کاربران در این حیطه وارد شود. حتی وجود چک آبی نیز نتوانست این ربات‌ها را از بین ببرد. حساب بسیاری از کاربران تأیید شده‌ای مانند ویتالیک بوترین، خالق اتریوم و چانگ‌پنگ CZ ژائو، مدیر عامل بایننس نیز دچار کلاهبرداری‌هایی شد و آسیب‌هایی مانند جعل هویت به آن وارد شد.

یکی از راه‌حل‌هایی که ایلان ماسک در جریان خرید توییتر برای موضوع ارسال هرزنامه ارائه کرده بود، این بود که همگان بتوانند الگوریتم ضد ربات توییتر را مشاهده کنند. راه‌حل دیگر افزودن سرویس اختیاری پولی بود تا افراد بتوانند اصالت خود را ثابت کنند. این فناوری مانند تکنولوژی جدیدی است که در بلاک چین استفاده شده است.

حتی فکر کردن به اینکه دیگر ربات مزاحمی در فضای توییتر نخواهد بود و آسیبی به کاربران نمی‌زند نیز می‌تواند تجربه‌ای بسیار امن و لذت‌بخش را برای کاربران فعال در حوزه ارز دیجیتال و کریپتو فراهم کند.

در آخر نیز باید اشاره کنیم که امکان دارد همه پروژه‌های ایلان ماسک به اندازه تسلا یا اسپیس ایکس موفقیت‌آمیز نباشند، اما او به تولید ایده‌های جدید مشهور است. در هر صورت امیدواریم که ایلان ماسک بتواند تمامی ایده‌ها و تفکرات مفید خود را در حیطه توییتر و ارز دیجیتال به خوبی اعمال کند و بتواند فضایی امن را برای کاربران این حوزه به وجود آورد.

نوشته پیش‌بینی بازار ارزهای دیجیتال پس از خرید توییتر توسط ایلان ماسک اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.