چطور بین سخنرانی اسلاید را کاملا سیاه یا سفید کنیم و توجه مخاطب را جلب کنیم؟

سیاه و سفید کردن اسلاید

اگر تا کنون سخنرانی های متعددی داشته اید به احتمال زیاد تمام مدت سخنرانی تان را با اسلاید های تان همراه نبوده اید. اسلاید ها در حقیقت برای این هستند که به شما خط مشی دهند تا بدانید می خواهید در مورد چه صحبت کنید. در عین حال، گاهی صحبت شما به درازا می کشد اما همچنان روی پرده چیزهایی نمایش داده می شود. در بهترین حالت ممکن شاید چیزی که روی پرده نمایش داده می شود، محتویات آخرین اسلاید نمایش داده شده باشد شاید هم مانیتور به حالت اسکرین سیور رفته باشد. به هر حال این ها چیزهایی است که می تواند حواس مخاطب تان را پرت کند.

یک شیوه بسیار عالی برای دور زدن این مساله این است که کاری کنید که با کمک ماوس، هر وقت که بخواهید صفحه را از دید مخاطب خارج کنید تا تمام حواسش را به سخنرانی شما بدهد.

آموزش تنظیم خروجی سیاه و سفید در پاورپوینت

برای انجام این تنظیمات، روی پاورپوینت خود در یک جای خالی راست کلیک کنید و از میان گزینه ها Screen را انتخاب کنید. در این قسمت دو آپشن نمایش داده می شود که شامل Black Screen و White Screen است.

سیاه و سفید کردن اسلاید

این جا می توانید انتخاب کنید که وقتی که می خواهید صفحه اسلاید ها از دسترس خارج شود صفحه سیاه شود یا سفید!؟ آپشن مورد نظر خود را انتخاب کنید و بعد تمام!

 

چطور هنگام سخنرانی از این قابلیت استفاده کنیم؟

هنگامی که در حال سخنرانی هستید، مشکی یا سفید کردن خروجی اسلاید ها کار آسانی است. شما می توانید این کار را با کمک دو کلید انجام دهید.

 

فعال کردن خروجی سیاه و سفید در پاورپوینت

زمانی که توجه کاربران تان به سمت اسلاید است و می خواهید صفحه را از حالت فعال خارج کنید و آن را سیاه یا سفید کنید، کافی است که به کمک کیبورد خود، دکمه B را بزنید. ( دکمه Period ) بدین ترتیب می توانید به راحتی صفحه را از حالت فعال خارج کنید.

خروج از حالت خروجی سیاه و سفید در پاورپوینت

اما اگر بعد از مدتی بخواهید دوباره به اسلاید های خود برگردید تا بتوانید آموزش را از طریق اسلاید ها دنبال کنید می توانید روی دکمه W  کلیک کنید ( دکمه Comma ). با این کار دوباره صفحه اسلاید ها دقیقا از همانجایی که قبلا در آن بوده اید فعال می شود و می توانید سخنرانی تان را ادامه دهد.

 

چطور قابلیت خروجی سیاه و سفید در پاورپوینت را حذف کنیم؟

برای این که بتوانید بعد از انتخاب خروجی سیاه و سفید در پاورپوینت تنظیمات داخلی را به حالت قبلی برگردانید، می توانید دوباره روی صفحه راست کلیک کنید و Screen  را انتخاب کنید. در این قسمت Unblack Screen را مشاهده می کنید. روی این گزینه کلیک کنید تا خروجی صفحه تان از حالت مشکی در آید و این ویژگی برایش حذف شود. اگر شما این آپشن را سفید رنگ انتخاب کرده باشید بجای مشکی، سفید خواهید دید ( Unwhite Screen ).

چطور قابلیت خروجی سیاه و سفید در پاورپوینت را حذف کنیم

 

اهمیت فعال کردن حالت خروجی سیاه و سفید در پاورپوینت چیست؟

خروجی سیاه و سفید در پاورپوینت به شما کمک می کند که بتوانید کاربران خود را از حواس پرتی نجات دهید و به شیوه ای واقعا کاربردی، توجه شان را ۱۰۰ درصد به سخنرانی خود و گفته های تان متمایل کنید.

آیا در این باره سوالی دارید؟

منبع

نوشته چطور بین سخنرانی اسلاید را کاملا سیاه یا سفید کنیم و توجه مخاطب را جلب کنیم؟ اولین بار در گويا آی‌ تی پدیدار شد.