چگونه حالت SafeSearch گوگل را غیرفعال کنیم؟

در روزهای اخیر قابلیت safesearch برای برخی از کاربران فعال شده، در این مقاله روش غیرفعال یا خاموش کردن حالت جستجوی ایمن گوگل را آموزش می‌دهیم.

طی یکی دو روز اخیر تبدیل وضعیت جستجوی اینترنت گوگل به حالت Safe یا حالت محافظت شده، موجب اعتراضات گسترده و انتقاد بسیاری از کاربران در فضای مجازی شده است.

حالت جستجوی ایمن یا safesearch قابلیتی از سمت گوگل است که برای استفاده کودکان کمتر از 12 سال از این موتور جستجو فراهم شده، با فعال شدن این قابلیت انتشار تمام محتواهای غیراخلاقی یا نامناسب برای کودکان در گوگل غیر فعال یا خاموش می‌شود.

اما این قابلیت برای بسیاری از کاربران ایرانی فعال شده و ارتباط با جستجو گوگل را مختل کرده، به این ترتیب گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر اجرای چراغ خاموش طرح صیانت یا اجرای گسترده فیلترینگ در ایران مطرح شده است.

تعدادی از کارشناسان این حوزه اعلام کردند که IP سرچ‌های ایرانی با تغییر به مبدا موتورهای جستجو می‌رسد، به این ترتیب کاربران ایرانی با محدودیت به نتیجه جستجوهای گوگل دسترسی دارند.

البته نکته قابل اشاره آن است که حالت جستجوی safesearch برای تمام مردم فعال نشده ولی کاربران برخی از اپراتورها و ISPها گزارشاتی مبنی غیرفعال شدن جستجو آزاد گوگل، ارائه داده‌اند.

این قابلیت می‌تواند دردسرهای فراوانی برای افرادی که کسب‌و‌کار مبتنی بر اینترنت دارند ایجاد کند، همچنین تمامی افراد حق دسترسی به اینترنت بدون محدودیت و منابع مختلف خبری، علمی و عمومی دسترسی داشته باشند.

به هر شکل اگر شما با این مشکل مواجه شده‌اید و به دنبال راه حلی برای خاموش کردن یا غیرفعال کردن حالت safesearch می‌گردید، در این مطلب روشی را برای غیر فعال کردن جستجوی ایمن گوگل به شما معرفی می‌کنیم. به این ترتیب با آموزش غیر فعال کردن safesearch گوگل، با ما همراه باشید:

  • ابتدا باید مطمئن شوید که گوگل برای شما به حالت Safe درآمده است، برای اطمینان از این حالت در جستجوی گوگل عبارت “Safe Search” را وارد کنید، اگر در قسمت Your Safesearch Settings عبارت On را دیدید به معنای آن است که شما از آن دسته افرادی هستید که این حالت برایتان فعال شده است.

  • حال در قسمت بالا سمت راست مرورگر گوگل کروم، سه نقطه را زده و Settings را انتخاب کنید.

  • در صفحه باز شده گزینه Privacy and security را بزنید.

جستجوی ایمن غیر فعال

  • در این قسمت گزینه Use secure DNS را انتخاب کنید.

جستجوی ایمن غیر فعال

  • در این صفحه، از لیست کشویی Cloudflare (1.1.1.1) را انتخاب کنید.

safesearch غیرفعال

  • حال در صفحه سرچ گوگل بازگشته و صفحه را رفرش کنید. در این حالت در قسمت Your Safesearch Settings گزینه off را مشاهده خواهید کرد.

safesearch غیرفعال

  • با این تنظیمات می‌توانید  safesearch را خاموش یا غیر فعال کنید.

نوشته چگونه حالت SafeSearch گوگل را غیرفعال کنیم؟ اولین بار در اخبار فناوری و موبایل منتشر شد.