کمیسیون طرح صیانت: ما اصلا مخالفت مرکز پژوهش‌ها با طرح صیانت را قبول نداریم!

کمیسیون مشترک طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی که کار خود را تا زمان دریافت نظر مرکز پژوهش‌های مجلس متوقف کرده بود؛ امروز مجددا آغاز به کار کرد و یازدهمین جلسه رسمی خود را برگزار نمود.

در این جلسه، اعضای کمیسیون، به ابراز مخالفت جدی با بیانیه مرکز پژوهش‌های مجلس مبنی بر در تضاد بودن طرح صیانت با قانون اساسی پرداختند.

رضا تقی‌پور، رئیس کمیسیون مشترک طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی گفت: من دیروز نامه مرکز پژوهش‌های مجلس را دریافت کردم، اما پیش از آن این نامه در فضای مجازی و سایت‌ها منتشر شده بود! آیا روش مکاتبه تغییر کرده یا آدرس دبیرخانه عوض شده است؟

تقی پور در ادامه انتقادات تند خود از مرکز پژوهش‌های مجلس افزود: شما شورای نگهبان نیستید که می‌خواهید به زور نظر نمایندگان را عوض کنید! اگر می‌خواهید جای مجلس نظر بدهید، مجلس را تعطیل کنیم تا مردم به مرکز پژوهش‌ها رای بدهند!

مهرداد ویس‌کرمی، از دیگر اعضای کمیسیون مشترک طرح صیانت نیز گفت: مرکز پژوهش‌ها باید نظر استدلالی بدهد نه ژورنالیستی و احساسی! من ابتدا فکر کردم بیانیه فتوشاپ است!

همچنین محسن زنگنه، نماینده مردم تربت حیدریه و از اعضای کمیسیون مشترک طرح صیانت گفت: هر مرکزی می‌تواند نظر خود را بدهد و ما مجبور نیستیم با هرکسی که نظر می‌دهد بحث کنیم! ما کار خود را ادامه می‌دهیم!

علی یزدی‌خواه، نماینده مردم تهران نیز در این باره افزود: مرکز پژوهش‌ها شان مجلس را زیر سوال برده است! ما می‌خواستیم با این مرکز مشورت کنیم و نباید بیانیه در سایت‌ها منتشر می‌شد.

وی افزود: رئیس مرکز پژوهش‌ها گفته است من بیانیه را در سایت‌ها پخش نکرده‌ام و در این موضوع نقشی نداشته‌ام؛ اما این عذر بدتر از گناه است! قرار ما این نبود.

علیرضا نوری قزلجه، نماینده مردم بستان‌آباد در مجلس، تنها کسی بود که در کمیسیون با نظر دیگران مخالفت کرده و از بیانیه مرکز پژوهش‌ها دفاع کرد؛ وی افزود: در جلسات هرگاه نماینده‌ای مخالفت و نقد می‌کند، صدایش را قطع می‌کنید و اجازه نمی‌دهید ادامه دهد!

در نهایت پس از انتقادات شدید اکثریت اعضای کمیسیون، تصمیم بر آن شد که مخالفت مرکز پژوهش‌ها نمی‌تواند جلوی فعالیت این کمیسیون را بگیرد و بررسی‌ها ادامه خواهد داشت.

نوشته کمیسیون طرح صیانت: ما اصلا مخالفت مرکز پژوهش‌ها با طرح صیانت را قبول نداریم! اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.