گوگل از لپ‌تاپ پیشرفته پیکسل‌بوک مجهز به قلم رونمایی کرد

گوگل باری دیگر برند کروم‌بوک پیکسل را احیا کرد، اما با نامی‌ جدید تحت عنوان پیکسل‌بوک؛ کروم‌بوکی پیشرفته که از لحاظ طراحی، بین لپ‌تاپ‌های سری یوگا کمپانی لنوو و مایکروسافت سرفیس‌بوک قرار می‌گیرد.

همان‌طور که پیش‌تر نیز در خبرها آمده بود، گوگل پیکسل‌بوک از دکمه‌های بزرگ، ترک پد نسبتا عریض و نمایشگر 12.3 اینچی لمسی بهره می‌برد. درواقع، این محصول را می‌توان یکی از قدرتمندترین کروم‌بوک‌هایی دانست که در طی سال‌های اخیر رونمایی شده است.

مات ووکن، از مدیران گوگل در این خصوص عنوان می‌کند که پیکسل‌بوک، باریک‌ترین و سبک‌ترین لپ‌تاپی بوده که تاکنون تولید شده است.

این لپ‌تاپ همانند مدل‌های سری یوگا شرکت لنوو از قابلیت تبدیل شدن بهره می‌برد و می‌توان نمایشگر آن را به پشت چرخاند. علاقه‌مندان می‌توانند این لپ تاپ را در مدل‌هایی مجهز به پردازنده core i5 یا core i7، حافظه رم قابل ارتقا تا 16 گیگابایت و حافظه ذخیره‌سازی قابل ارتقا تا 512 گیگابایت خریداری نمایند.

همچنین دو پورت USB-C برای شارژ و اتصال دیگر قطعات جانبی به این لپ‌تاپ در نظر گرفته شده و کاربران گوشی‌های پیکسل نیز می‌توانند از قابلیت اشتراک‌گذاری دیتا استفاده کنند. گوگل پیکسل‌بوک به عنوان اولین لپ‌تاپ مجهز به دستیار دیجیتالی گوگل اسیستنت روانه بازار خواهد شد.

گوگل همچنین بر روی کیبورد این محصول، یک دکمه را به منظور فعال کردن این دستیار دیجیتالی تعبیه کرده که البته امکان فعال کردن آن از طریق صدا نیز برای کاربران فراهم شده است. علاوه‌بر گوگل اسیستنت، این لپ‌تاپ از استایلوس پیکسل‌بوک پن نیز بهره می‌برد که درواقع، یک استایلوس Wacom با تنها 10 میلی ثانیه تاخیر و حساسیت به فشار معمولی و همچنین مجهز به قابلیت تشخیص زوایای مختلف محسوب می‌شود.

نوشته گوگل از لپ‌تاپ پیشرفته پیکسل‌بوک مجهز به قلم رونمایی کرد اولین بار در پدیدار شد.