گوگل تعداد ۵۵ میلیون دستگاه دانگل کروم کست را در سرتاسر جهان فروخته است!

گوگل تعداد 55 میلیون دستگاه دانگل کروم کست را در سرتاسر جهان فروخته است!کروم کست یکی از محصولات جهانی شرکت گوگل است. این گجت به دلیل داشتن یک قیمت اقتصادی و توانایی بالا در پخش فایل‌های مختلف در سرتاسر جهان طرفدار دارد.

ریک اوسترلو (Rick Osterloh) رئیس بخش سخت افزار گوگل، امروز در رویداد رونمایی از گوشی هوشمند پیکسل ۲ (Pixel 2) اعلام کرد که غول جست و جوی اینترنتی از چهار سال پیش تا به امروز تعداد ۵۵ میلیون دستگاه دانگل کروم کست را در اختیار کاربران گذاشته است.

ظاهرا از این تعداد ۲۵ میلیون دستگاه کروم کست تنها در طول ۱۵ ماه گذشته به کاربران فروخته شده است. این نرخ فروش در این بازه کوتاه زمانی از یک افزایش بسیار زیاد حدودا ۴۶ درصدی در تعداد کاربران خریدار این کروم کست حکایت می‌کند زیرا گوگل اعلام کرده بود که تا ماه ژوئیه سال ۲۰۱۶ میلادی (۱۱ تیر تا ۱۰ مرداد ۹۵) تنها تعداد ۳۰ میلیون دستگاه کروم کست را وارد بازار کرده است.

گوگل در سال ۲۰۱۵ میلادی نسل دوم دانگل‌های chromecast و سیستم‌های Chromecast Audio را وارد بازار کرد. این غول فناوری سال گذشته کروم کست اولترا (Chromecast Ultra) را با توانایی پشتیبانی فناوری ۴ کی (۴k) و قیمت ۶۹ دلار در اختیار کاربران قرار داد.

یکی از عواملی که در فروش جهانی chromecast تاثیر بسیار زیادی داشته، قیمت اقتصادی این گجت پیشرفته است. این محصول تنها ۳۵ دلار قیمت دارد از این رو زمانی که موضوع پخش محتویات سرویس نتفلیکس (Netflix) بر روی تلویزیون مطرح می‌شود، هر کاربری به خرید آن تمایل پیدا می‌کند.

.

منبع: androidcentral

مطلب گوگل تعداد ۵۵ میلیون دستگاه دانگل کروم کست را در سرتاسر جهان فروخته است! برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است.