۱۳ ترفند ایمیل مارکتینگ پر سود از کسب و کارهای پر درآمد

ترفند های ایمیل مارکتینگ شاید برای یک کاربر عادی اینترنت چندان اهمیتی نداشته باشد اما یک بازاریاب یا مدیر کسب و کار به خوبی می داند که ایمیل مارکتینگ و هزینه هایی که برای ان می شود چقدر می تواند در موفقیت کسب و کار او نقش داشته باشد.

من در این مطلب می خواهم ماحصل تلاش های چندین ساله وب سایت های بازاریابی را به طور تجمیعی در مورد ایمیل مارکتینگ به اطلاع شما برسانم. در حقیقت ایمیل مارکتینگ چیزی است که سال ها مورد بررسی قرار گرفته اما به نظر می رسد که تنها چند توصیه از آن توانسته ثروت های عالی برای برخی از کسب و کارها به ارمغان آورد.

اگر می خواهید تلاش تان بهینه شده باشد و مطمئن باشید که از گامی که بر می دارید، نتیجه می گیرد لیست امروز گویا آی تی را جدی بگیرید.

باید ها و نباید های ایمیل مارکتینگ پر سود

لطفا لیست ایمیلی نخرید!

سال هاست توصیه می کنیم که خرید لیست ایمیلی شاید سود اندکی برای تان داشته باشد اما مضرات آن بیش از حد تصور است. هر چند این توصیه همیشه اولین سطر از توصیه ها را در بر می گیرد، اما به طور عجیبی دیده شده که هنوز برخی مارکتر ها از آن استفاده می کنند و با خرید لیست های ایمیلی، تیشه به ریشه کسب و کار آنلاین می زنند.

بهترین توصیه این است که بگذارید خود مشتری های بالقوه خودشان را در لیست تان ثبت کنند. شاید این گونه، زمان زیاد تری را بخواهید صرف کنید اما هزینه کمتر و خروجی بیشتر، همچنین کاهش ریسک اسپم شدن و حتی بازدهی بیشتر از مزیت های این روش است.

 

از عنوان No-Reply در عنوان ایمیل استفاده نکنید

بسیاری از مارکتر ها نگران این هستند که بعد از ارسال ایمیل انبوه کاربران عصبانی شوند و آن ها را به عنوان اسپم مارک کنند. اما این باور رواج دارد که  عنوان No-Reply در عنوان ایمیل می تواند کاربر را مانع شود تا هیچ عکس العمل خاصی روی ادرس ایمیل نداشته باشد.

در حقیقت این کار کمک می کند که کاربران تماس شان با شما کمتر شود و نرخ کلیک نیز کمتر شود. این عبارت بدین معنی است که این ایمیل از جایی ارسال شده که پاسخ گوی شما نخواهد بود! و این یعنی فاجعه چرا که مشتری نیاز به توجه شما و پاسخگویی تان دارد.

بهترین کار این است که در عنوان اسم اول فرد را بنویسید. نرم افزارهای ایمیل مارکتینگ این روزها این کار را به طور اتوماتیک انجام می دهند. در حقیقت این کار به صمیمیت شما می افزاید و اعتماد بیشتری را جلب می کند.

 

محتوای ایمیل را کم کنید

ایمیل های بلند بالا معمولا خوانده نمی شود و این موجب می شود که نرخ کلیک کاهش پیدا کند.

همچنین برای این که کاربر از خواندن ایمیل شما لذت ببرد، خوب است که:

  1. در ایمیل از چند فونت ( ۳ فونت متفاوت ) استفاده کنید
  2. پاراگراف ها کوتاه باشند
  3. از رنگ بندی استفاده کنید
  4. از حالت های معمولی و بولد در متن استفاده کنید.

 

پیش نمایش ایمیل را بهینه کنید

وقتی که شما ایمیل تان را ارسال می کنید باید به این توجه کنید که شاید باشند افرادی که ایمیل شما را در ابزارهای متفاوت از شما و حتی با سرعت های اینترنت پایین تر مشاهده می کنند. بنابراین باید تلاش کنید که پیش نمایش ایمیل را بررسی کنید که هم سریع باز شود و هم این که، به هم ریخته نباشد و به طور کامل منظم باشد و همه چیز سر جای خودش باشد.

به عکس زیر نگاه کنید

ایمیل مارکتینگ پر سود

همانطور که در بالا مشاهده می کنید نوشته شده که آیا نمی توانید تصویر را مشاهده کنید؟ در این حالت، می توانید با کلیک کردن نسخه تحت وب ایمیل را مشاهده کنید و به کاربر نهایت کمک را کنید تا ایمیل شما را به صورت بی نقص مشاهده کند.

لیست ایمیلی تان را مرتبا تمیز کنید

در طول سال های اخیر گزارش هاب اسپات بدین منوال بوده که هر سال ۲۵ درصد از لیست های ایمیلی منقضی می شوند. بهتر است که ایمیل هایی که پاسخگو نیستند و نرخ کلیک شان پایین یا در حد صفر است را از لیست حذف کنید چرا که فقط هزینه های تان افزایش پیدا می کند.

 

پیام اصلی ایمیل و CTA را بالای ایمیل بگنجانید

همانطور که می دانید یک ایمیل تبلیغاتی که قرار است برای تان مشتری ساز باشد، اجزای مختلفی دارد. دو بخش مهم آن شامل

  1. پیام اصلی ایمیل
  2. دکمه ها یا پیام های CTA

می باشد.

این دو گزینه را باید در ابتدای ایمیل قرار دهید تا کاربر سریع به آن پاسخ دهد. ایمیل شما نباید چنان شلوغ و پیچیده و گرافیکی باشد که کاربر گیج شود و نتواند بین متن ها شیوه تماس با شما یا امکان ثبت اطلاعات خود را پیدا نکند.

 

ایمیل تان را شخصی سازی کنید

نکته مهمی که در مورد ایمیل وجود دارد این است که، باید ایمیل تان شخصی سازی باشد. مثلا قرار دادن نام در داخل متن ایمیل یک کار خوب برای این موضوع است.

حتی اگر مخاطبین شما انگشت شمارند و وقت زیادی از شما نمی گیرند، تک تک برای هر کدام ایمیلی بنویسید. مثلا بنویسید:

  • هانای عزیز!
  • دوست خوبم نادیا
  • و غیره

با کمک این شیوه ها و شخصی سازی ایمیل می توانید میزان اعتماد سازی را تا حد امکان بالا ببرید.

 

ایمیل تان را اسکرول خور ننویسید

اگر بخواهید مبحث ایمیل خود را به درازا بکشید ( که البته این یک کار منفی است ) کاربر مجبور خواهد بود مدام اسکرول کند تا به انتهای پیام برسد.

بهترین ایمیل ها آن هایی هستند که کاربر آن را در یک نگاه می بیند و به تمام ایمیل و متن و پیام آن واقف می شود. برای این منظور بهتر است که، محوطه ای که ایمیل را می نویسید به وسعت ۵۰۰ تا ۶۵۰ پیکسل باشد.

 

از تست های A/B استفاده کنید

تست A/B برای مارکترهایی که به پیشرفت فکر می کنند گزینه آشنایی است. وقتی که در پروسه ایمیل مارکتینگ یک ایمیل بهتر و بازخورد بیشتری نسبت به ایمیل دیگری دارد، با کمک تست A/B المان های ان ها را با هم مقایسه کنید و برتری های ایمیل پر فروش را بنویسید و در سایر تبلیغات و پلن های ایمیل مارکتینگ خود بکار بگیرید.

 

لوگوی خود را در بالا و سمت چپ و یا در مرکز قرار دهید

لوگوی شما معرف شماست. این لوگو اگر در ذهن کاربر بماند در پروسه برندسازی تان گام خوبی برداشته اید. همچنین وجود لوگو می تواند به افزایش اعتماد بین کابران کمک کند. به همین دلیل توصیه می کنیم که برای ایمیل های تان، لوگو را در مرکز و یا در سمت چپ و بالای صفحه قرار دهید.

البته ایرانی ها بهتر است که تست های خود را با سمت راست و بالای صفحه انجام دهند و وضعیت ریکشن به ایمیل ها را بررسی کنند.

 

از جملات انگیزشی در متن استفاده کنید

کاربری که ایمیل شما را می خواند باید انگیزه ای داشته باشد تا بتواند متن شما را بخواند و به آن پاسخ دهد و احیانا به سرویس های شما پاسخ مثبت دهد.

با شناخت مشتری های بالقوه، مشکلات و نقاط درد آن ها می توانید المان های انگیزشی ایجاد کنید و ان ها را به خرید و استفاده از خدمات راغب تر کنید.

همچنین ارائه DEAD LINE ها، و یا تاریخ های ضرب الاجلی و یا حتی تخفیف های ویژه می توانید بازده خود را در تایم خاصی افزایش دهید.

 

تست ۵ ثانیه ای را بارها تکرار کنید

تست ۵ ثانیه ای هم شیوه جالبی برای بهینه کردن ایمیل مارکتینگ شما است. ایمیلی را که آماده کرده اید تا به لیست خود ارسال کنید، برای یکی از مرتبطین کسب و کار یا فردی که به محصولات شما نیاز دارد ( یک مشتری بالقوه و آشنا ) ارسال کنید و از او بخواهید که ایمیل را مشاهده کند. ببینید که او در چند ثانیه به ایمیل شما واکنش نشان می دهد. اگر این زمان بیش از ۵ ثانیه بود و در مدت زمانی کمتر از ۵ ثانیه به هدف ایمیل تان پی نبرد، بهتر است که بهینه سازی را ادامه دهید تا جایی که این ایمیل تند و تیز هدفش را به چشم و ذهن مخاطب برساند.

 

استفاده از عنوان های جذاب، ابتکارات auto-responders ( پاسخگویی خودکار برای ایجاد ایمیل های تعاملی ) و غیره نیز سایر چیزهایی هستند که برای کسب و کارها و یک ایمیل مارکتینگ پر سود، نقش اساسی دارد.

اگر شما در این باره تجربیات ارزشمند دارید می توانید توصیه های خود را برای ما در این بخش بنویسید.

منبع

 

 

نوشته ۱۳ ترفند ایمیل مارکتینگ پر سود از کسب و کارهای پر درآمد اولین بار در گويا آی‌ تی پدیدار شد.