۳۶ سال پیش، مایکروسافت یک شرکت سخت افزاری بود

36 سال پیش، مایکروسافت ، با ساخت یک محصول برای Apple II ، یک شرکت سخت افزاری بود.

۳۶ سال پیش، مایکروسافت ، با ساخت یک محصول برای Apple II ، یک شرکت سخت افزاری بود. در حالی که مایکروسافت به عنوان بهترین قدرتمندترین و یکی از بزرگترین، شرکت های نرم افزاری جهان شناخته شده است، در اینجا قصد داریم بخشی از تاریخچه ی آن را که متفاوت از سایر دست آورد های اوست، بیان کنیم.

به گزارش مارسل براون، اولین محصول سخت افزاری مایکروسافت، ۳۶ سال پیش معرفی شد، در تاریخ دوم آوریل سال ۱۹۸۰، مایکروسافت با تولید سخت افزاری برای Apple II یک شرکت سخت افزاری محسوب می شد.

محصول سخت افزاری ساخت مایکروسافت، یک کارت کامپیوتر برای کامپیوتر Apple II بود. پروسه به این طریق بود که، Apple II باز می شد، کارت در آن قرار می گرفت و این کارت، امکانی فراهم می کرد تا Apple II به اجرای نرم افزار بر روی یک سیستم عامل جایگزین متفاوت شناخته شده به عنوان CP / M بپردازد. کاربران Apple II به لطف این محصول مایکروسافت، می توانستند نرم افزار ساخته شده برای ماشین آلات CP / M  را خریداری کنند، از جمله این برنامه ها می توان به اجرای یک برنامه پردازش کلمه به نام WordStar، اشاره کرد که جالب است بدانید که توسط مایکروسافت ساخته نشده بود.

براون در گزارش خود نوشت: “از یک جهت، محصول SoftCard، حدود نیمی از درآمد کل مایکروسافت را به ارمغان می آورد. و از جهتی دیگر، در سال ۱۹۸۶ محبوبیت CP / M را رو به افول می نهد. “

از آنجا که اپل در تاریخ اول آوریل سالگرد ۴۰ ام خود را جشن گرفت،  جالب است بدانیم که مایکروسافت نیز سال ها پیش در کسب و کار های سخت افزاری آن، فعالیت داشته است.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: businessinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

نوشته ۳۶ سال پیش، مایکروسافت یک شرکت سخت افزاری بود اولین بار در عصر تکنولوژی - تکرا پدیدار شد.