۴۳۰ گیگابایت پهنای باند اینترنت بین‌الملل به شبکه بازگشت

چندی پیش اعلام شد که سگمنت دوم یک فیبر نوری که در محدوده دریایی بین قطر و امارات بوده، قطع شده و به واسطه آن، ۴۳۰ گیگابایت از ظرفیت پهنای باند اینترنت بین‌الملل که فیبر نوری مذکور حامل آن بوده، از دسترس خارج شده است.

حالا عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در صفحه خود از ترمیم فیبرنوری مورد نظر و بازگشت پهنای باند از دست رفته، خبر داده است.

زارع‌پور در صفحه خود، ضمن یادآوری موضوع قطع فیبرنوری مذکور نوشت: این اختلال هفت درصد از پهنای باند مصرفی کشور را کاهش داده بود؛ اما خوشبختانه و با تلاش‌های مستمر همکارانم در شرکت ارتباطات زیرساخت، این فیبرنوری ترمیم شده و ۴۳۰ گیگابایت پهنای باند بین‌الملل به شبکه ارتباطی کشور بازگشته است.

وزیر ارتباطات همچنین تاکید کرد که مسیر‌های جایگزین نیز برای جلوگیری از اتفاقات احتمالی پیش‌بینی شده و اگر مجددا فیبرنوری در جایی قطع شود، از مسیرهای دیگری می‌توانیم پهنای باند از دست‌رفته را جبران کرده و دچار مشکل نشویم.

عیسی زارع‌پور در پایان به مردم اطمینان داد که هر روز و به طور مستمر، پیگیر افزایش سرعت و کیفیت اینترنت خواهد بود و در این راستا همه تلاش خود را به کار خواهد بست.

نوشته ۴۳۰ گیگابایت پهنای باند اینترنت بین‌الملل به شبکه بازگشت اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.