میانگین نرخ بازشدن ایمیل های بازاریابی چقدر است؟
آیا می خواهید نتایج کمپین ایمیل مارکتینگ خود را با رقبا مقایسه کنید؟ نرخ بازشدن ایمیل یکی از مهم ترین شاخص های عملکرد بازاریابی ایمیلی است که باید به دقت آن را زیر نظر بگیرید. ما در این راهنما از بخش آموزش ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی به شما نشان خواهیم داد که نرخ بازشدن استاندارد یا قابل قبول چقدر است.
شما به عنوان یک بازاریاب یا صاحب کسب و کار باید روی این ۵ شاخص مهم ایمیل مارکتینگ نظارت داشته باشید:
- تعداد افرادی که ایمیل های شما را باز می کنند
- تعداد افرادی که روی یک لینک در ایمیل شما کلیک می کنند
- تعداد افرادی که اشتراک خود را لغو می کنند
- تعداد افرادی که اعتراض دارند
- تعداد افرادی که ایمیل های شما را به دیگران فوروارد می کنند
ارزیابی و سنجش همه این موارد و تلاش برای حفظ آنها در یک سطح منطقی برای هر کمپین ایمیل مارکتینگ موثری ضروری است. در عین حال، تا زمانی که مخاطبان شما ایمیل بازاریابی شما را باز نکنند، کمپین شما هیچ فایده ای نخواهد داشت. به همین دلیل، نرخ بازشدن اهمیت فراوانی دارد و شاخصی است که در این راهنما به آن می پردازیم.
ابتدا اجازه بدهید که به طور خلاصه ببینیم که چطور می توان نرخ بازشدن را محاسبه کرد:
چگونه نرخ بازشدن ایمیل را حساب کنیم؟
اگر از خدمات سرویس دهنده های مطرح ایمیل مارکتینگ استفاده می کنید، نرخ بازشدن به طور خودکار برای شما محاسبه می شود. در عین حال، محض اطلاع تان، نرخ بازشدن ایمیل برابر است با تعداد بازشدن های منحصر به فرد تقسیم بر تعداد ایمیل هایی که ارسال شده، منهای تعداد ایمیل هایی که bounce شده یا برگشت خورده اند.
نرخ بازشدن ایمیل = بازشدن های منحصر به فرد ÷ (تعداد ایمیل های ارسال شده – ایمیل های برگشت خورده)
بسیار خوب، حالا که روش محاسبه نرخ بازشدن ایمیل را یاد گرفتید، به سراغ سوال اصلی می رویم: میانگین نرخ بازشدن ایمیل که می توانید انتظارش را داشته باشید چقدر است؟
میانگین نرخ بازشدن ایمیل های کمپین های ایمیل مارکتینگ چقدر است؟
بر اساس گزارش اِکسپریان در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۶ میلادی، متوسط نرخ بازشدن ایمیل در همه حوزه ها ۲۵ درصد بود.
با این حال، پاسخ دقیق تر به حوزه ای بستگی دارد که در آن فعالیت می کنید.
به عنوان مثال، بر اساس گزارش مِیل چیمپ، میانگین نرخ بازشدن ایمیل برای شرکتهایی که در حوزه سرگرمی فعالیت می کنند، ۲۸٫۴۶ درصد است، در حالیکه این رقم برای حوزه بازاریابی و تبلیغات به ۱۷٫۸۱ درصد می رسد. این یک تفاوت چشمگیر است.
بنابراین، اگر معیاری می خواهید که بتوانید بر اساس آن عملکرد کمپین ایمیل مارکتینگ خود را ارزیابی کنید، باید نرخ بازشدن ایمیل های حوزه فعالیت خودتان را بررسی کنید.
جدول زیر، حاوی میانگین نرخ بازشدن و نرخ کلیک مشتریان مِیل چیمپ است که بر اساس حوزه فعالیت آنها طبقه بندی شده است.
بروزرسانی در اول فوریه ۲۰۱۷ (۱۳ بهمن ۱۳۹۵)
حوزه فعالیت | نرخ بازشدن ایمیل | نرخ کلیک ایمیل |
خدمات کشاورزی و غذایی | ۲۴٫۷۱% | ۲٫۹۸% |
معماری و ساختمان | ۲۴٫۷۸% | ۲٫۹۰% |
هنر و هنرمندان | ۲۷٫۲۳% | ۲٫۸۵% |
آرایشی و بهداشت شخصی | ۱۸٫۴۸% | ۱٫۹۶% |
تجاری و مالی | ۲۰٫۹۷% | ۲٫۷۳% |
رایانه و الکترونیک | ۲۰٫۸۷% | ۲٫۱۶% |
ساخت و ساز | ۲۲٫۱۰% | ۱٫۹۵% |
مشاوره | ۱۹٫۵۴% | ۲٫۲۶% |
صنایع خلاق | ۲۲٫۴۱% | ۲٫۶۱% |
پیشنهادها و کوپن های روزانه | ۱۵٫۲۲% | ۲٫۳۹% |
تجارت الکترونیکی | ۱۶٫۷۵% | ۲٫۳۲% |
آموزش و یادگیری | ۲۲٫۰۰% | ۲٫۶۳% |
رویدادها | ۲۱٫۲۱% | ۲٫۳۳% |
قرعه کشی | ۱۸٫۷۵% | ۳٫۳۵% |
بازی ها | ۲۰٫۸۲% | ۳٫۳۳% |
دولتی | ۲۶٫۳۳% | ۳٫۶۲% |
سلامتی و تناسب اندام | ۲۱٫۹۳% | ۲٫۵۷% |
سرگرمی ها | ۲۸٫۴۶% | ۵٫۱۳% |
خانه و باغ | ۲۳٫۸۲% | ۳٫۴۷% |
بیمه | ۲۱٫۵۶% | ۲٫۱۱% |
حقوقی | ۲۲٫۴۹% | ۲٫۹۹% |
تولید | ۲۱٫۷۴% | ۲٫۳۳% |
بازاریابی و تبلیغات | ۱۷٫۸۱% | ۱٫۹۲% |
رسانه ها و انتشارات | ۲۲٫۱۴% | ۴٫۷۰% |
مراقبت های درمانی و دندانپزشکی | ۲۲٫۴۳% | ۲٫۴۲% |
موبایل | ۱۹٫۴۳% | ۲٫۱۰% |
موسیقی و نوازندگی | ۲۲٫۸۶% | ۲٫۸۴% |
غیرانتفاعی | ۲۴٫۹۸% | ۲٫۷۶% |
سایرین | ۲۳٫۰۶% | ۲٫۸۱% |
دارویی | ۲۰٫۰۲% | ۲٫۵۱% |
عکس و فیلم | ۲۵٫۳۶% | ۳٫۴۹% |
سیاست | ۲۲٫۲۳% | ۲٫۱۷% |
خدمات کارشناسی و تخصصی | ۲۰٫۸۹% | ۲٫۴۷% |
روابط عمومی | ۲۰٫۱۲% | ۱٫۶۴% |
املاک | ۲۰٫۸۴% | ۱٫۹۱% |
استخدام و جذب نیرو | ۲۰٫۷۳% | ۲٫۱۸% |
مذهبی | ۲۶٫۴۶% | ۳٫۱۱% |
رستوران | ۲۱٫۱۷% | ۱٫۲۵% |
خرده فروشی | ۲۰٫۹۶% | ۲٫۵۰% |
شبکه های اجتماعی و جوامع مجازی | ۲۱٫۷۱% | ۳٫۳۳% |
نرم افزار و برنامه های مبتنی بر وب | ۲۰٫۹۵% | ۲٫۲۹% |
ورزشی | ۲۵٫۴۱% | ۳٫۱۹% |
مخابرات | ۲۱٫۵۷% | ۲٫۴۳% |
سفر و حمل و نقل | ۲۰٫۶۹% | ۲٫۱۷% |
مکمل های ویتامینی | ۱۷٫۲۶% | ۱٫۸۰% |
در عین حال، باید توجه داشته باشید که حتی در یک حوزه خاص هم هیچ گاه امکان ندارد که دو فهرست ایمیل مارکتینگ مثل هم باشند. بنابراین، علاوه بر توجه به این معیارها، باید به دنبال روشهایی باشید که با عنایت به مخاطبان خاص شما، برآیند بهتری را برای شما فراهم می کنند.
با توجه به ارقام بالا، عملکرد ایمیل مارکتینگ شما چگونه است؟ لطفا دیدگاه های خود درباره مطالب بخش آموزش ایمیل مارکتینگ گویا آی تی را در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.