نصب فناوری خودران اپل روی وَن فولکسواگن
درگ تماشایی آئودی R8 با دوکاتی پانیگاله V4
دوکاتی پانیگاله V4 با قدرت ۲۱۱ اسب بخار در برابر آئودی R8 با ۵۴۰ اسب بخار قرار میگیرد. به نظر شما، برندهی درگ ۴۰۰ و ۸۰۰ متری کدام محصول خواهد بود؟
بهزودی سربازان آمریکایی مجهز به دستگاه نظارت سلامت درونکاشت خواهند شد
حفظ سلامت جسمی و روحی سربازان در میدان نبرد یکی از دغدغههای اصلی هر کشوری بوده است. حال باز هم فناوری به کمک بشر آمده تا راه حل این مشکل را ارایه کند. جراح کل ارتش، ستوان Gen. Nadja West، پرده از دستگاه نظارت سلامت درونکاشت (ایمپلنت) برداشته است که امکان دارد آینده سلامت سربازان باشد. به گزارش Army Times، دکتر وست در همین خصوص به صحبت با انجمن ارتش آمریکا در ارلینگتون به تاریخ ۸ مه پرداخته بود. در صحبتهای وی آمده است:
ما باید تمام سربازان را در همه حال تحت نظر داشته و به دنبال الگوهای جراحت یا دیگر نشانهها برای تشخیص به موقع باشیم. هنگامی که هر سرباز یک حسگر باشد و بتوانیم به صورت مداوم اطلاعات آنها را مشاهده و جمعآوری کنیم، این کار بهتر صورت خواهد پذیرفت.
دستگاههای نظارت که شامل یک چیپ طلایی درونکاشت در مچ سربازان خواهد بود، قابلیت ارسال وضعیت جسمی از جمله قند خون، سطح اکسیژن و حتی اطلاعات خواب آنها را دارد. از این اطلاعات میتوان در گلچین افراد برای انجام ماموریتهای نظامی یا ارسال آنها به زمینهای نبرد استفاده کرد.
البته این تنها قابلیت این دستگاهها نخواهد بود. به گزارش The Daily Mail، با دریافت این اطلاعات پزشکان میتوانند از راه دور اقدام به جراحی افراد زخمی کنند. یک چهارم تلفات در جنگ بر اثر خونریزیهای شدید و به موقع نرسیدن ادوات دارویی اتفاق میافتد و جراحی از راه دور میتواند جان سربازان زیادی را در محیطهایی که کسی برای کمک وجود ندارد، نجات دهد.
این نوع از جراحیها در Fort Campbell توسط جراحانی که در کنتاکی پایگاه یافته بودند، به کمک اطلاعات ماهوارهای از سربازان صورت پذیرفته است. باید منتظر اخبار بیشتری در این خصوص باشیم، چرا که دکتر وست اعلام کرده ارتش اولین سرمایهگذاری رسمی خود بر روی جراحی مجازی را در درمانگاه ارتشی بروک واقع در ایالت تگزاس انجام داده است.
نوشته بهزودی سربازان آمریکایی مجهز به دستگاه نظارت سلامت درونکاشت خواهند شد اولین بار در وبسایت فناوری پدیدار شد.
مرکز آموزش خانه صنعت و معدن
معرفی سیاست نسل سوم آموزش؛ تبدیل علم به فناوری و ثروت.
گرمایش ۱۰۰ هزار درجه آب در کمتر از ۱۰ پیکوثانیه با لیزر اشعه ایکس
پژوهشگران توانستند آب را در کمتر از ۱۰ پیکوثانیه از دمای ۲۰ درجه به دمای ۱۰۰ هزار درجه سانتیگراد برسانند؛ اما چگونه؟
پیش نمایش بازی Vampyr
بازی Vampyr که گیمر را در نقش یک خونآشام قرار میدهد، اثر جدید سازندگان بازی Life is Strange است که شما را با انتخابهای چالشبرانگیز و مرگبار مواجه میکند.
مقایسه طراحی مقیاس پذیر (Scalable) با طراحی واکنشگرا (Responsive) در ایمیل
در روزگاری نه چندان دور، تنها کاری که بازاریاب های فعال در حوزه ایمیل مارکتینگ باید انجام می دادند این بود که اطمینان پیدا کنند که قالب HTML ایمیل شان در رایانه های رومیزی یا دسکتاپ شکل و شمایل خوبی دارد. همین و بس.
اما امروزه اوضاع کاملاً فرق کرده است. با توجه به افزایش روزافزون کاربران موبایل و دستگاه های همراه، نیاز به ارائه بهترین تجربه در هر دو محیط دسکتاپ و موبایل به یک ضرورت غیرقابل انکار تبدیل شده است. در عین حال، هنگامی که به دنبال راه اندازی کمپین ایمیل مارکتینگی هستید که در همه صفحات نمایش دستگاه های مختلف به بهترین شکل ممکن به نمایش در می آید، باید ملاحظات بیشتری را مد نظر داشته باشید.
به طور کلی، برای نمایش درست محتوا در دستگاه های مختلف، از دو روش می توان استفاده کرد: طراحی مقیاس پذیر (Scalable) و طراحی ریسپانسیو یا واکنشگرا (Responsive). اما این دو روش چه تفاوتی دارند و شما باید کدامیک را انتخاب کنید؟ در ادامه این مطلب از مجموعه مقالات آموزش ایمیل مارکتینگ مجله گویا آی با ما همراه باشید تا به پاسخ به این سوالات بپردازیم:
-
طراحی مقیاس پذیر
ساده ترین و آسان ترین روش برای اطمینان از اینکه شکل و شمایل پیام شما از حالت دسکتاپ به درستی به حالت موبایل انتقال پیدا می کند و امکان خواندن و کلیک همچنان به راحتی وجود دارد، همین روش طراحی مقیاس پذیر است. همانطور که از نام این روش بر می آید، در این حالت اندازه کلی ایمیل شما متناسب با اندازه صفحه نمایشی که در آن نمایش داده می شود تغییر می کند. این تغییر با استفاده از طراحی تک ستونه و استفاده از فونت ها و تصاویر بزرگتر برای خوانایی بهتر امکانپذیر می شود. این نوع از طراحی بر پایه یک سیستم مشبک (Grid) انجام می گیرد که کوچک و بزرگ شدن بدون مشکل اندازه و چارچوب طرح را امکانپذیر می سازد.
-
طراحی واکنشگرا
طراحی واکنشگرا روش بسیار حرفه ای تری است که به کار بیشتری هم نیاز دارد. در این روش، از طراحی و کدنویسی پیشرفته تری استفاده می شود و برای تغییر اندازه و تنظیم طرح و جایگزینی فونت ها و تصاویر با توجه به صفحه یا پلتفرمی که از آن برای مشاهده ایمیل استفاده می شود از مدیا کوئری (media queries) استفاده می شود.
طراحی واکنشگرا برای تعریف نحوه نمایش مولفه های HTML از مدیاکوئری های درون استایل شیت بر طبق دستگاه مورد استفاده کاربر استفاده می کند. به طور ساده و خلاصه، با توجه به اندازه صفحه نمایش، از استایل های متفاوتی برای اندازه های مختلف استفاده می شود تا HTML به درستی و به تناسب پیاده سازی شود.
احتمالاً این سوال برای شما مطرح شده که با توجه به حرفه ای تر بودن روش طراحی واکنشگرا، اصلاً نیازی به مقایسه این دو روش نیست و بدون هیچ تردیدی باید طراحی واکنشگرا را انتخاب کنید. اما هر کدام از این روش ها مزایا و معایب خاص خودشان را دارند که اطلاع از آنها احتمالاً می تواند تصمیم شما برای انتخاب آنها را تحت تاثیر قرار بدهد:
طراحی مقیاس پذیر
مزایا
- در همه دستگاه ها کار می کند
- در همه دستگاه ها به یک شکل به نمایش در می آید
- کار طراحی و کدنویسی آن ساده تر است
- مدیریت، تست و ویرایش آن هم آسان تر است
معایب
- اصالتاً مخصوص طراحی برای محیط موبایل نیست
- امکان پیاده سازی پیچیدگی ها و ظرافت های خاص در طراحی، محدود است
اگرچه استفاده از این طراحی مخصوصاً برای افرادی که به تازگی به حوزه ایمیل مارکتینگ قدم گذاشته اند می تواند انتخاب خوبی باشد، اما به منظور بهره برداری حداکثری از این نوع از طراحی باید به چند مورد توجه داشته باشید:
- سادگی طراحی را حفظ کنید – استفاده از طرح تک ستونه اجباری است؛
- با استفاده از فونتهای بزرگتر (فونت ۱۴ بهترین گزینه است) و حتی فراخوان به عمل های واضح تر و بزرگتر، محیط و محتوا را ساده تر کنید؛
- به منظور جلوگیری از طویل شدن ایمیل در بُعد طولی، از تصاویر کمتر و متن خلاصه تری استفاده کنید.
طراحی واکنشگرا
مزایا
- گزینه های بسیار بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد؛
- می تواند باعث افزایش تعامل و واکنش مخاطبان شود؛
- تجربه کاربری بهتری را رقم می زند؛
- بهترین گزینه برای افرادی است که ترافیک ارسال بالایی دارند.
معایب
- کدنویسی آن پیچیده تر است؛
- تولید کار نهایی به زمان بیشتری نیاز دارد؛
- تکنولوژی خاصی دارد و روی همه دستگاه ها به شکل مطلوب پیاده نمی شود. به علاوه، برخی از برنامه های مدیریت ایمیل اصلاً از مدیاکوئری پشتیبانی نمی کنند.
این نوع از طراحی برای بازاریاب هایی که محتوای زیاد یا چندین پیشنهاد در خبرنامه ایمیلی خود دارند بهترین گزینه است، چرا که با توجه به دستگاه مورد استفاده کاربر، آیتم های مورد نظر فرستنده با چارچوب مورد نظر به درستی به نمایش در می آیند. طراحی قالب ایمیل واکنشگرا به شما امکان می دهد تا بدون تغییر محتوا، برای نمایش یا عدم نمایش آیتم های محتوایی شرط بگذارید. با استفاده از مدیاکوئری، کنترل خارق العاده ای بر نمایش محتوای مورد نظر در دستگاه های موبایل خواهید داشت، از جمله:
- طرح و چارچوب نمایش
- تغییر فونت
- تغییر رنگ ها
- تغییر اندازه تصاویر
- امکان انتخاب نمایش یا عدم نمایش یک آیتم در صورت کوچکتر شدن صفحه نمایش و مواردی از این قبیل.
استفاده از کدام مورد برای کسب و کار شما مناسب تر است؟
تصمیم گیری در رابطه با انتخاب یکی از دو روش مقیاس پذیر یا واکنشگرا کار آسانی نیست و بیشتر به این بستگی دارد که چقدر در طراحی HTML مهارت دارید، چه محتوایی را می خواهید ارائه کنید و مایلید که سبک و سیاق نمایش آن محتوا به چه نحوی باشد. در طرح های ساده که افزایش اندازه فونت و استفاده از چارچوب یک ستونه، تمام آن چیزی است که برای نمایش مناسب محتوا در موبایل به آن نیاز دارید، استفاده از طراحی مقیاس پذیر گزینه مناسبی است. از طرف دیگر، محتوای متراکم و پیچیده به گزینه های بیشتری برای خوانایی مناسب نیاز خواهد داشت که طراحی مقیاس پذیر نمی تواند آنها را در اختیار شما قرار بدهد، مخصوصاً برای قالب هایی که بیش از یک ستون دارند.
تنها هشداری که باید در رابطه با کار کردن با کد واکنشگرا و مدیاکوئری به شما بدهیم این است که اگر مرتباً قالب یا ساختار طرح خود را ویرایش می کنید، احتمال به هم ریختن HTML شما بیشتر خواهد بود و همین باعث می شود که محتوا در برخی از دستگاه ها یا سیستم ها به درستی به نمایش در نیاید.
بنابراین کاری که باید انجام بدهید این است که بیشتر و بیشتر تست کنید. البته به خاطر داشته باشید که ابتدا باید تحقیق کنید و ببینید که مشتریان بازار هدف شما برای مشاهده ایمیل ها بیشتر از چه دستگاه هایی استفاده می کنند تا بیشتر روی همان دستگاه ها و پلتفرم ها تمرکز کنید.
در هر صورت، اگر می دانید که اغلب ایمیل های شما در محیط موبایل خوانده می شوند و به دنبال آن هستید که بهترین تجربه کاربری را برای مشتری رقم بزنید، بدون شک طراحی واکنشگرا چیزی است که باید آن را مد نظر قرار بدهید. چنانچه باز هم تردید دارید، قالب های مختلف HTML را امتحان کنید تا پیش از انتخاب نهایی یک گزینه برای استراتژی ایمیل مارکتینگ خود ببینید که مخاطبان شما چگونه به آنها واکنش نشان می دهند.
امتیاز بنچمارک گلکسی نوت ۹ با پردازنده اگزینوس ۹۸۱۰ منتشر شد
به گزارش Mobielkopen، امتیاز بنچمارک گلکسی نوت ۹ بر روی نرمافزار Geekbench مشخص شد. اگرچه پیش از این شاهد انتشار امتیاز پرچمدار آینده سامسونگ بودیم، اما امتیاز گفته شده مربوط به نسخهای میشد که از پردازنده اسنپدراگون ۸۴۵ بهره میبرد و حال امتیاز این گوشی با پردازنده داخلی شرکت سامسونگ، یعنی اگزینوس ۹۸۱۰ منتشر شده است.
تفاوت اصلی به کارگیری این دو پردازنده در گوشیهای سری گلکسی در عملکرد بهتر و روانتر پردازندههای اگزینوس است. نمونه بارز این موضوع در گوشی گلکسی S7 اج مشخص شد؛ جایی که مدلهای اگزینوس هیچ مشکل یا لگی در رابط کاربری نداشتند، اما مدلهای اسنپدراگون دارای مشکلاتی بودند.
در خصوص گلکسی نوت ۹ میتوان به امتیاز این دو مدل نگاه کرد و آنها را مقایسه کرد. امتیاز منتشر شده در ماه مارس برای پردازنده اسنپدراگون ۸۴۵ با یک هسته ۲۱۹۰ و با چند هسته ۸۸۰۶ بود. این در حالی است که در امتیاز تک هسته پردازنده اگزینوس ۲۷۳۷ و چند هسته ۹۰۶۴ را کسب کرده است. گفتنی است هر دو مدل با رم ۶ گیگابایتی در آزمون شرکت کرده بودند.
شایعات حکایت از آن دارند که گلکسی نوت ۹ دارای صفحه نمایشی بزرگتر از مدل پیشین خود، با اندازهای ۶.۴ اینچی، خواهد بود. صحبتهایی از یک باتری بزرگتر و همچنین نسخه دوم بیکسبی مطرح است. در خصوص طراحی گوشی تقریبا میتوان با اطمینان گفت که شاهد تغییرات چندانی نسبت به گلکسی نوت ۸ نخواهیم بود و در بهترین حالت با جابجایی حسگر اثر انگشت مواجه خواهیم شد.
نوشته امتیاز بنچمارک گلکسی نوت ۹ با پردازنده اگزینوس ۹۸۱۰ منتشر شد اولین بار در وبسایت فناوری پدیدار شد.
دلایل اچتیسی در انتخاب نام U12 پلاس برای پرچمدار جدید خود قانعکننده است
مدت زیادی از رونمایی از پرچمدار جدید اچتیسی نمیگذرد و یکی از موارد مبهم در این خصوص نحوه نامگذاری این هندست است. همانطور که میدانید شرکت تایوانی هیچ اسمارتفونی تحت عنوان U12 ندارد، با این وجود نام U12 پلاس را برای پرچمدار خود برگزیده است. این شرکت به تازگی توضیحاتی در این خصوص ارایه نموده است.
براساس گفتههای این شرکت، مدیران بر سر انتخاب نام U12 یا U12 پلاس مردد بودند و در نهایت با توجه به اندازه بزرگتر و نام رقبا در این قسمت تصمیم بر این شد تا پرچمدار جدید U12 پلاس نام گیرد. این دستگاه جدید اندازهای بزرگتر از پرچمداران معمولی دارد و تقریبا هم اندازه با محصولاتی چون گلکسی S9 پلاس و پیکسل ۲ XL است. همچنین لفظ پلاس نشاندهنده ارتباط این گوشی با U11 پلاس در سال گذشته و حفظ ویژگیهای کلیدی آن است. در خصوص مشخصات این هندست نیز شرکت اعتقاد دارد با توجه به ویژگیهایی چون بهرهمندی از دوربین دوگانه، U12 پلاس مشابهت زیادی با گوشیهای ذکر شده در بالا دارد. بنابراین با صحبتهای مطرح شده به نظر میرسد نامگذاری اچتیسی با هدف مشخص کردن جایگاه گوشی در بین گوشیهای پرچمدار بالارده و همچنین توجیه قیمت آن باشد که با منطق سازگار است.
به عنوان یادآوری اچتیسی U12 پلاس با صفحه نمایش ۶ اینچی و پردازنده قدرتمند اسنپدراگون ۸۴۵ عرضه شده است. این مجموعه با همراهی ۶ گیگابایت رم و ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی تکمیل میشود. حافظه داخلی این گوشی قابلیت ارتقا از طریق حافظه جانبی را دارد. در زمینه دوربین نیز با یک دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی در پشت به همراه سنسور ۱۶ مگاپیکسلی تلهفوتو و همچنین دو دوربین ۸ مگاپیکسلی در جلو مواجه هستیم.
علاقهمندان به خرید این گوشی در آمریکا میتوانند هم اکنون نسخه آنلاک این هندست را با قیمت ۷۹۹ دلار پیش خرید کنند. در این کشور U12 پلاس با شبکههای مخابراتی AT&T، وریزون و T-Mobile سازگاری خواهد داشت.
نوشته دلایل اچتیسی در انتخاب نام U12 پلاس برای پرچمدار جدید خود قانعکننده است اولین بار در وبسایت فناوری پدیدار شد.