سامسونگ تولید انبوه گلکسی S9 را از ماه دسامبر آغاز خواهد کرد

براساس ادعای نشریات در کره جنوبی، کمپانی سامسونگ برنامه‌های خود را برای تعبیه سنسور اثر انگشت در زیر نمایشگر کنار گذاشته و این شرکت در حال نهایی‌سازی مشخصات نسل بعدی پرچمدار خود است. همچنین این منبع بیان می‌کند که تولید انبوه گوشی گلکسی S9 و S9 پلاس از ماه دسامبر سال جاری آغاز خواهد شد.

با وجود این‌که چندی پیش، به‌خاطر وجود دوربین دوگانه در پنل پشتی این دستگاه، شایعاتی درباره به‌کارگیری اسکنر اثر انگشت در زیر صفحه نمایش منتشر شده بود، اما طبق این گزارش هردو پرچمدار بعدی سری S سامسونگ همانند نسل پیشین به سنسور اثر انگشت در پشت دستگاه مجهز خواهند شد.

گفتنی است که طبق اطلاعات منتشر شده از سوی نشریات، تولید آزمایشی گلکسی S9 و S9 پلاس از ماه قبل شروع شده و کمپانی سازنده در مرحله نهایی‌سازی مشخصات این دو دستگاه قبل از تولید انبوه قرار دارد.

سامسونگ در سال‌های اخیر تلاش‌های بسیاری برای یکپارچه کردن اسکنر اثر انگشت با نمایشگر اسمارت‌فون‌های پرچمدار خود انجام داده ولی به‌نظر می‌رسد این ایده به دلیل مشکلات تکنولوژیکی موجود، فعلا کنار گذاشته شده است. باید افزود که با توجه به این‌که نسبت صفحه نمایش به بدنه در نسل جدید گوشی‌های هوشمند به طرز چشم‌گیری افزایش یافته، این غول کره‌ای دنیای تکنولوژی همواره در حال تلاش برای یافتن محلی مناسب به‌منظور قرارگیری سنسور اثر انگشت است.

گلکسی S9

همچنین پیش‌بینی شده بود که فناوری مورد بحث در فبلت گلکسی نوت 8 مورد استفاده قرار بگیرد اما با منتفی شدن این موضوع، حدس و گمان‌هایی درباره وجود این تکنولوژی در گوشی گلکسی نوت 9 بیان شده که در حال حاضر با اسم رمز “Crown” در دست توسعه است.

حتی اگر سامسونگ موفق نشود در گوشی گلکسی S9 از اسکنر اثر انگشت درون نمایشگر استفاده کند، بعید به‌نظر می‌رسد که کمپانی مذکور این قابلیت را به‌طور کامل از محصولات خود حذف نماید، زیرا اکنون که اپل از فناوری جدید تشخیص چهره Face ID بهره می‌برد، ویژگی یاد شده می‌تواند به‌عنوان وجه تمایزی دیگر در اسمارت‌فون‌های این کمپانی وجود داشته باشد.

نوشته سامسونگ تولید انبوه گلکسی S9 را از ماه دسامبر آغاز خواهد کرد اولین بار در پدیدار شد.

نگاهی به روند تغییرات ظاهری دوربین‌ آیفون

نگاهی به روند تغییرات ظاهری دوربین‌ آیفون

از زمان معرفی اولین آیفون توسط استیو جابز تا جدیدترین نسخه‌ی آن که آیفون ۱۰ نام‌ دارد، دوربین این گوشی پیشرفت قابل‌ توجهی داشته؛ پیشرفتی که گویا در گرو برجستگی دریچه‌ی دوربین است.

بهترین بازی‌ های پلی استیشن ۴ در نمایش هفته‌ گیم پاریس

بهترین بازی‌ های پلی استیشن ۴ که در نمایش هفته‌ی گیم پاریس معرفی شدند
سونی در نمایشگاه ۲۰۱۷ E3 امسال بازی‌های جدید کمی معرفی کرد و به جای آن بر بازی‌هایی تمرکز کرد که پیشتر دیده بودیم و چند نمونه گیم‌پلی طولانی به نمایش گذاشت. در ادامه شما را با بهترین بازی‌ های پلی استیشن ۴ که در این رخداد به نمایش درآمدند آشنا خواهیم کرد.

در نمایش هفته‌ گیم پاریس ، سونی روندی دیگر داشت و عناوین متعدد و مختلفی از توسعه‌دهندگان مستقل و ناشران مطرح عرضه شدند.

لیست بهترین بازی پلی استیشن در هفته گیم پاریس

Ghost of Tsushima

بدون شک بزرگترین شگفتی نمایش امسال معرفی بازی Ghost of Tushima بود، یک بازی در سبک سامورایی که توسعه‌ی آن را شرکت Sucker Punch، سازندگان Infamous، بر عهده دارند. داستان بازی به وقایع حمله‌ی مغول‌ها به توشیما در سال ۱۲۷۴ می‌پردازد و به نظر می‌رسد که در قیاس با Nioh، Ghost of Tushima عنوانی بسیار واقع‌گرایانه است.

هم عناصر اکشن و هم مخفی‌کاری در این بازی وجود دارد و وظیفه‌ی شما دفاع از کل جزیره در برابر یورش مغول‌ها است. برخلاف Infamous در این بازی نیرو کسب نمی‌کنید، بلکه دانش این را کسب می‌کنید که یک مبارز سامورایی بودن به چه معناست.

The Last of Us Part II

ناتی داگ یک پیش‌نمایش عجیب و غریب برای The Last of Us Part II به نمایش گذاشت که هیچکدام از شخصیت‌های بخش اول در آن حضور نداشتند. در عوض، با فرقه‌ای آشنا می‌شویم که گروهی از زنان را به دار می‌کشند و در مورد “مرتدی” بی‌نام حرف می‌زنند.

قاتلی که با تیر و کمان پشت درخت‌های نزدیک قایم شده بود قربانیان را به سرعت نجات می‌دهد، با این حال، آن‌ها سردسته‌ی فرقه را آزاد می‌کنند و کمی بعد گروهی از کلیکرها به آن‌ها حمله می‌کنند. این پیش‌نمایش می‌تواند این پیام را برساند که شخصیت‌هایی که با آن‌ها بازی خواهیم کرد کسانی غیر از جول و الی خواهند بود. هیچ تاریخ یا بازه‌ی زمانی برای انتشار مشخص نشد.

Destiny 2: Curse of Osiris

همانطور که پیشتر شایعه شده بود، نام اولین بسته‌ی الحاقی Destiny 2، Curse of Osiris است که در تاریخ چهاردهم آذر ماه عرضه خواهد شد. این افزونه‌ی محتوایی گاردین‌ها را به مریخ، که در بخش اصلی داستانی غایب بود، می‌برد تا به دنبال قهرمانی به نام Osiris بگردند که آنجا گم شده است.

او تنها راه برای مقابله با ارتش ماشین‌های مهاجم است که بیشتر آن‌ها را Vexها تشکیل می‌دهند. فضای تاریک‌تر این بسته‌ی الحاقی با فضای سرزنده‌تر بخش اصلی داستانی در تضاد قرار می‌گیرد.

God of War

عنوان بعدی سری خدای جنگ قرار است ابتدای سال ۲۰۱۸ روانه‌ بازار شود، و گیم‌پلی‌ای که در هفته‌ گیم پاریس به نمایش درآمد به ما نشان داد که اکشن این بازی حتی با وجود زاویه‌ دید بالای شانه، همچون بازی‌های قبلی سری سرعتی و شدید است.

در مبارزات این بازی کریتوس و فرزندش را می‌بینیم که مشغول نابود کردن هیولاها هستند. یکی از این مخلوقات، به نام “Soul Eater” قادر است انسان‌ها را از میان بردارد و امید به زندگی پس از مرگ را در آن‌ها نابود کند.

Guacamelee! 2

عنوان اکشن-سکوبازی موفق Guacamelee! 2 یک بازی جدید و فوق‌العاده بوده و بدون شک یکی از بهترین بازی های پلی استیشن است. ادامه‌ی این بازی در سال ۲۰۱۸ ساخته خواهد شد و در آن قادر خواهید بود هم برای حل معما‌ها و هم صحنه‌های درگیری به ایفای نقش یک مرغ بپردازید.

مرغ شما حتی می‌تواند به کمک “Chicken Oracle” نیروهای جدید کسب کند و امواج بُعددار رنگی پیدا کردن راه در جهان این بازی را دشوارتر خواهد کرد. اگر دوستانتان آمادگی یک جشن بزرگ را دارند، می‌توانید این بازی را چهار نفره تجربه کنید.

Detroit: Become Human

Detroit: Become Human ساخته‌ی Quantic Dream بهار سال ۲۰۱۸ به طور انحصاری برای پلی استیشن ۴ عرضه خواهد شد، و به نظر می‌رسد که این عنوان بلندپروازانه‌ترین ساخته‌ی این شرکت تا به امروز باشد. در آخرین پیش‌نمایش گیم‌پلی، رباتی انسان‌نما به نام کارا را می‌بینیم که به عنوان پرستار بچه برای تاد کار می‌کند و مراقب دختر کوچک او به نام آلیس است.

پس از این‌که کارا از دست الیس خشمگین می‌شود تاد تصمیم می‌گیرد به او حمله کند، و به عنوان پلیر تصمیم بر عهده‌ی شما خواهد بود که اجازه دهید تاد کارا را مورد ضرب و شتم قرار دهد، با الیس فرار کند، یا حتی کارا به تاد شلیک کند و او را بکشد.

مرد عنکبوتی

در نمایشگاه E3 امسال نمایشی از گیم‌پلی عنوان مرد عنکبوتی ساخته‌ Insomniac بودیم که مبارزات پر از اکشن این بازی را به نمایش گذاشت. با این حال، نمایش هفته‌ی گیم پاریس بر بخش داستانی تمرکز داشت. Miles Morales در کنار Peter Parker، و البته Mister Negative، شخصیت منفی داستان، به ایفای نقش‌های اصلی خواهند پرداخت.

همچنین در یکی از صحنه‌ها نمای کوتاهی از یک پلاکارد دیدیم که بر آن نوشته بود “دوباره به شهردار آزبورن رأی بدهید،” که به پدر هری، نورمن اشاره دارد. این بازی در سال ۲۰۱۸ برای پلی استیشن ۴ عرضه می‌شود.

The Hong Kong Massacre


آن‌ها که به دنبال اعتیاد به یک بازی شوتم آپ جدید می‌گردند باید به تماشای The Hong Kong Massacre، اولین ساخته‌ی شرکت Verski بنشینند. زوایه‌ی دید بازی از بالا است و همچون بازی Sleeping Dogs در هونگ کونگ اتفاق می‌افتد و شما را به یاد John Woo می‌اندازد. این بازی در سال ۲۰۱۸ برای پلی استیشن ۴، کامپیوترهای خانگی و همچنین سیستم‌عامل‌های مک و لینوکس منتشر خواهد شد.

Spelunky 2

یکی از بزرگترین سورپرایزهای نمایش معرفی Spelunky 2 بود، ادامه‌ای برای بازی سکوبازی و اکتشاف که هنگام عرضه با بازخوردهای خوبی مواجه شد. در حالی که پیش‌نمایش جزئیات کمی را لو می‌دهد، به نظر می‌رسد شخض ماجراجویی که در قسمت اول این بازی دیدیم مرده است و هم‌اکنون دخترش راه او را ادامه می‌دهد. تا به این لحظه هیچ تاریخ عرضه‌ای برای این عنوان اعلام نشده است.

Oure

این بازی زیبای ماجراجویی که همچون Journey سبکی خیالی دارد و از فضاسازی استفاده می‌کند درباره‌ی دختر جوانی است که می‌تواند به اژدهایی پرنده تبدیل شود. با استفاده از قدرت‌هایش، قهرمان بازی باید از خطرها دوری کند و با موجوداتی غول‌پیکر به نام تایتان‌ها ارتباط برقرار کند، که به شکلی اسرارآمیز از انجام وظیفه‌هایشان سرباززده‌اند. بهترین خبر؟ این بازی از همین امروز در فروشگاه پلی استیشن ۴ موجود و قابل خریداری است.

Megalith

با بازی Megalith ساخته‌ی شرکت Disruptive Games، هدست واقعیت مجازی پلی استیشن برای اولین بار سبک شوتر قهرمانی را تجربه خواهد کرد. در این بازیِ چند‌نفره تایتان‌هایی پیشاتاریخی ایفای نقش خواهند کرد – احتمالاً نه آن تایتان‌هایی که در بازی Oure شرکت دارند – که برای رسیدن به مقام خدایی با یکدیگر مبارزه می‌کنند. ما تنها چند ثانیه از گیم‌پلی این بازی را مشاهده کردیم، با این حال امیدواریم بتوانیم پیش از عرضه‌ی این عنوان در سال ۲۰۱۸ چیزهای بیشتری ببینیم.

Bow to Blood

با اینکه سونی همچون مایکروسافت بازی‌ انحصاری‌ای ندارد که کاملاْ به دزدهای دریای بپردازد، به نظر می‌رسد عنوان Bow to Blood جایگزین مناسبی خواهد بود، اما برای هدست واقعیت مجازی. این بازی در جهانی ملهم از اینده اتفاق می‌افتد و در آن بخش‌های کنترل کشتی و مبارزات کشتی به کشتی شدیدی وجود دارند، این عنوان یکی از برجسته‌ترین بازی‌های معرفی شده برای هدست واقعیت مجازی است و بی‌صبرانه منتظریم تا ببینیم دیگر چه چیزهایی برای ارائه دارد.

Dead Hungry and Stifled

اگر این هفته در حال و هوای هالووین به سر می‌برید، چند عنوان جدید هدست موقعیت مجازی وجود دارند که به ترساندن شما کمک کنند. در طیف کمتر جدی هالووین بازی Dead Hungry قرار دارد، یک بازی آشپزی با سرعت بالا که در آن وظیفه دارید به زامبی‌ها‌ی گرسنه غذا دهید تا معالجه شوند. بازی دیگر Stifled نام دارد، یک بازی ترسناک مینیمالیستی که در آن جهان بازی با صدا درآوردن برای شما روشن می‌شود. اما اگر زیاد سر و صدا کنید چیزهای ترسناک به دنبالتان خواهند آمد.

Erica

قابلیت Playlink پلی استیشن ۴ شما را قادر می‌سازد تا از گوشی همراهتان به جای دسته استفاده کنید، و به نظر می‌رسد که بازی اریکا از این قابلیت به خوبی استفاده می‌کند. این بازی ترسناک روایی به رمز و راز تاریکِ شخصیت اصلی به نام اریکا می‌پردازد و شما می‌توانید از گوشی همراهتان برای چرخاندن کلیدها و ورق زدن صفحات، انتخاب گزینه‌ی دیالوگ، یا حتی برای چاقو زدن به شخصیت‌های دیگر استفاده کنید. هنوز تاریخ عرضه‌ای برای این عنوان اعلام نشده است.

Blood and Truth

پس از عرضه‌ی مینی‌گیم London Heist که ملهم از کارهای Guy Ritchie بود و در مجموعه‌ی Play Station VR Worlds قرار گرفته بود، استودیوی لندنِ سونی در حال توسعه‌ی یک بازی اکشن انگلیسی پر از گلوله به نام Blood and Truth است. این بازی به رایان می‌پردازد، گه پس از بازگشت از مأموریت نظامی خود می‌بیند که خانواده‌اش مورد حمله قرار گفته‌اند. او حالا جویای انتقام است و برای این کار مشغول به جمع‌آوری کلت‌های صدا‌خفه‌کن‌دار و مسلسل‌ است. گرافیک این عنوان برای یک بازی واقعیت مجازی بسیار زیبا است و مشتاقیم ببینیم که آیا محصول نهایی می‌تواند به کیفیت پیش‌نمایش برسد یا نه.

.

 

بیشتر بخوانید:

 

منبع: digitaltrends

مطلب بهترین بازی‌ های پلی استیشن ۴ در نمایش هفته‌ گیم پاریس برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است.

شکایت استارتاپ کورفوتونیکس از اپل برای نقض پتنت دوربین دوگانه

شکایت استارتاپ کورفوتونیکس از اپل برای نقض پتنت دوربین دوگانه

استارتاپ کورفوتونیکس مدعی است اپل فناوری دوربین دوگانه‌‌ی آن‌ها را کپی‌برداری کرده است.

عجیب ترین جاذبه‌های طبیعی جهان را ببینید

عجیب ترین جاذبه‌های طبیعی جهان را ببینید

در گوشه و کنار جهان جاذبه‌های شگفت‌انگیز و عجیبی وجود دارند که تاکنون هیچ پاسخی در مورد ماهیت اسرارانگیز آن‌ها پیدا نشده است.

گوشی وان‌پلاس ۵T با قیمتی مشابه وان‌پلاس ۵ عرضه خواهد شد

براساس ادعای O2، یکی از شرکای تجاری کمپانی وان‌پلاس، گوشی وان‌پلاس 5T با برچسب قیمتی مشابه نسخه معمولی خود روانه بازار خواهد شد.

همان‌طور که می‌دانید، هر کاربر برای خرید مدل 128 گیگابایتی گوشی وان‌پلاس 5 باید مبلغی معادل 500 یورو را هزینه کند که در صورت تمایل برای تهیه مدل 64 گیگابایتی، با کاهش قیمت ناچیز 36 یورویی روبرو خواهد شد. اکنون گفته می‌شود که اسمارت‌فون وان‌پلاس 5T نیز با همین قیمت به‌صورت جهانی در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرد.

گوشی وان‌پلاس 5T

البته درستی این ادعا هنوز مشخص نشده، ولی اسناد انتشار یافته توسط O2 نشان می‌دهند که مدل دیگری از این گوشی نیز با حافظه 256 گیگابایتی در بازار عرضه می‌شود. باید افزود که فروشگاه چینی OppoMart هم قیمتی یکسان برای وان‌پلاس 5 و 5T درنظر گرفته است.

با وجود این‌که تصویر فاش شده بالا، به وان‌پلاس 5T‌ نسبت داده شده، ولی این عکس بسیار شبیه به گوشی R11s محصول کمپانی اوپو بوده و هنوز اطلاعات قابل اطمینانی از این دستگاه در دسترس نیست. در آخر لازم به ذکر است که قیمت رسمی این گوشی هوشمند هنگام مراسم رونمایی در تاریخ 16 ماه نوامبر اعلام می‌شود و این دستگاه حدود پنج روز بعد، یعنی از تاریخ 21 همین ماه، قابل خریداری خواهد بود.

نوشته گوشی وان‌پلاس ۵T با قیمتی مشابه وان‌پلاس ۵ عرضه خواهد شد اولین بار در پدیدار شد.

۶۰ ثانیه: از توییت ۲۸۰ کاراکتری تا کنار گذاشتن بخش تراشه‌ی بالارده توسط مدیاتک

۶۰ ثانیه: از توییت ۲۸۰ کاراکتری تا کنار گذاشتن بخش تراشه‌ی بالارده توسط مدیاتک

اگر فرصت دنبال کردن اخبار فناوری را طی روز گذشته نداشتید، در ادامه با ۶۰ ثانیه مروری بر مهم‌ترین اخبار روز خواهیم داشت.

فرصت پیش ثبت نام مسابقات رباتیک جام امیرکبیر تا آخر آذرماه

فرصت پیش ثبت نام مسبقات رباتیک جام امیرکبیر تا آخر آذرماه

متقاضیان شرکت در مسبقات رباتیک جام امیرکبیر که در اسفند برگزار می‌شود، برای پیش ثبت نام، فقط تا آخر آذرماه فرصت دارند. در ادامه با تکراتو همراه باشید.

مسابقات بین‌المللی رباتیک و هوش مصنوعی دانشگاه صنعتی امیرکبیر ۲۰۱۸ (فیراکاپ آزاد ایران) در اسفندماه برگزار می‌شود. متقاضیان شرکت در این مسابقات تا ۳۰ آذر ماه فرصت ثبت‌نام دارند.

دکتر سروش صادق نژاد که دبیر جشنواره بین‌المللی رباتیک و هوش مصنوعی دانشگاه صنعتی امیرکبیر است در مورد برگزاری هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی رباتیک جام دانشگاه صنعتی امیرکبیر سخن گفت.

به گفته وی این مسابقات با عنوان فیراکاپ آزاد ایران (AUTCup 2018) از تاریخ ۱۱ اسفند آغاز و تا روز ۱۵ اسفند ماه جاری ادامه خواهد داشت. محل برگزاری دانشگاه صنعتی امیرکبیر خواهد بود.

به گفته رئیس کمیته رباتیک جمهوری اسلامی ایران فیرا، این مسابقات در دو بخش دانش آموزی و دانشجویی اجرا می‌شوند. وی ادامه داد از میان ۱۰ رشته مسابقات رباتیک،‌ ۶ لیگ آن مربوط به بخش دانش آموزی و ۴ لیگ آن نیز مربوط به بخش دانشجویی خواهد بود.

وی اعلام نمود که فیراکاپ آزاد ایران، با همکاری فدراسیون جهانی رباتیک فیرا (FIRA)  و همچنین کمیته ملی رباتیک جمهوری اسلامی ایران، برگزار خواهد شد.

به گفته رئیس کمیته رباتیک جمهوری اسلامی ایران فیرا، این جشنواره یکی از کامل‌ترین مسابقات حال حاضر در ایران است و تمامی شاخه‌های رباتیک، اتوماسیون و هوش مصنوعی را نیز در بر می‌گیرد.

دبیر جشنواره بین‌المللی رباتیک و هوش مصنوعی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، همچنین در مورد آغاز پیش ثبت نام این مسابقات سخن گفت و اعلام نمود که این پیش ثبت‌نام تا ۳۰ آذر ماه ادامه خواهد داشت.

به گفته وی تیم‌های متقاضی می‌توانند از اول آذر ماه تا ۱۰ دی ماه، نسبت به ارسال مستندات فنی تیم و پژوهش‌های خود اقدام کنند.

دبیر جشنواره بین‌المللی رباتیک و هوش مصنوعی دانشگاه صنعتی امیرکبیر همچنین اعلام نمود که تیم‌های برتر این مسابقات خواهند توانست تا در مسابقات جهانی رباتیک فیرا ۲۰۱۸ که سال جاری در کشور دانمارک برگزار می‌شود، شرکت نمایند.

دستاوردهای مهم رباتیک جام امیرکبیر

از جمله دستاوردهای مهم رباتیک جام امیرکبیر از دیدگاه صادق نژاد، ایجاد جو نشاط و ترغیب دانش آموزان، دانشجویان و محققین به فعالیت‌های پژوهشی، تحقیقاتی و تیمی است آن هم با الگوی پژوهش‌های کاربردی و دانش بنیان، همچنین ارتقاء دانش بومی در زمینه رباتیک و هوش مصنوعی در جهت ایفای نقش موثر در نظام نوآوری و فناوری کشور، فراهم ساختن بستر لازم برای عرضه ایده‌های جدید محققان و کمک به تجاری‌سازی آنها و در ادامه بحث و تبادل نظر میان دانشگاهیان، محققان و صنعتگران است.

اهداف برگزاری رباتیک جام امیرکبیر

صادق نژاد همچنین به اهداف برگزاری این مسابقات اشاره نمود و اعلام کرد که هدف این جشنواره به کارگیری ربات‌ها در صنعت و جامعه است. به گفته وی یکی از تلاش‌های مهم این دوره از مسابقات، پرداختن به مباحث مهمی چون خلاقیت، نوآوری و فناوری در حوزه رباتیک و هوش مصنوعی در سنین مختلف است.

صادق نژاد نیز اهداف برگزاری این مسابقات را، ساماندهی و ایجاد تمرکز در جامعه رباتیک، اتوماسیون و هوش مصنوعی کشور دانست و اهداف دیگر برگزاری مسابقات رباتیک جام امیرکبیر را سوق دادن این دانش به سمت تولید اقتصاد دانش بنیان اعلام نمود.

وی اعلام نمود که برگزاری این قبیل مسابقات، با همکاری نهادهایی چون، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به عنوان متولی برنامه‌ریزی و فناوری در کشور و دانشگاه‌های بزرگی همچون دانشگاه صنعتی امیرکبیر به عنوان مادر دانشگاه‌های صنعتی کشور، باعث شناسایی استعدادهای برتر می‌گردد.

وی نسبت به محصولات این جشنواره و اینکه ایران بتواند تا چند سال آینده اقتصادی مبتنی بر تولیدات دانش بنیان در حوزه رباتیک، اتوماسیون و هوش مصنوعی داشته باشد، بسیار امیدوار است. به گفته وی ایران خواهد توانست تا بر مبنای سند چشم انداز نظام به یکی از پیشگامان منطقه در این حوزه تبدیل شود.

زمان بررسی مستندات فنی ربات‌ها

عضو هیات رئیسه فدراسیون جهانی رباتیک فیرا نیز افزود که از ۱۰ تا ۲۰ دی ماه، اعضا کمیته فنی این مسابقات اقدام به بررسی مستندات فنی ربات‌ها خواهند کرد. وی ادامه داد که پس از انجام بررسی‌های لازم، تیم‌های مورد نظر برای شرکت در مسابقات، بر اساس صلاحیت انتخاب می‌شوند.

وی زمان ثبت نام نهایی تیم‌ها را ۲۰ دی ماه تا ۲۰ بهمن ماه اعلام نمود.

.

منبع: isna

مطلب فرصت پیش ثبت نام مسابقات رباتیک جام امیرکبیر تا آخر آذرماه برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است.

۵ رکوردی که ابرخودروی کونیگزگ آگرا RS شکست

۵ رکوردی که ابرخودروی کونیگزگ آگرا RS شکست

آگرا RS، محصول شرکت سوئدی کونیگزگ، چند روز پیش رکورد سریع‌ترین خودروی جهان را شکست. اما این خودرو در این آزمایش رکوردهای دیگری نیز به جای گذاشت که در مقاله پیش‌ رو به آن‌ها می‌پردازیم.

انواع تبلیغات در اینترنت کدامند؟

تبلیغات در اینترنت از بدو آغازش به عنوان یک تصویر ایستا و ثابت که در قسمت بالای وبسایت ظاهر می شد تغییر و تحول بسیاری داشته است. امروزه طیف وسیعی از انواع تبلیغات را می توان مشاهده کرد.

گویا آی تی – در ادامه ۷ نوع برتر را به همراه توضیحات آنها به شما معرفی خواهیم کرد.

۱- تبلیغات ویدیویی پادشاه تبلیغات در اینترنت

در حالیکه تبلیغات یوتیوب محبوب ترین و شناخته ترین نوع ویدیوهای تبلیغاتی هستند، اما از لحاظ فرمت، نوع و محتوا گزینه های متفاوتی دارند.
شما میتوانید مسیرهای متفاوتی (آموزشی/اطلاعاتی) را برگزینید. یا اینکه ممکن است بخواهید که یک پست “چگونه کاری انجام دهید” ارسال کنید.
از طریق ویدیوهای بصری یک رابطه احساسی بین بازدیدکنندگان و وبسایتتان ایجاد کنید. این کار به خصوص مناسب ترین کار برای محصولات یا خدماتی است که از لحاظ دیداری به خوبی توصیف می شوند/ به نمایش درمی آیند.
هر چه که انتخاب می کنید، تبلیغات ویدیویی محبوبیت بالایی به دست می آورند چون تبلیغات خشن در آنها وجود ندارند و نیز فاصله توجه محدود بسیاری از یوتیوب رها را نیز به خود جلب می کند.
به محض اینکه ویدیو خود را ساختید می توانید آن را در موارد زیر پست کنید:
ویترین نت
فیس بوک
ویمیو
بریگترول
یو می
هولو
لایو ریل
Adap.tv
Specific Media
تیوب مگول
ترمور ویدیو
AOL
Auditude
یوتیوب همچنین تبلیغات کوتاه و مفرحی با نام Pre-Roll دارد(آن دسته تبلیغات کوتاه و گاه بلندی که در ابتدای بسیاری از ویدیوها و درست قبل از اجرا شدنشان ظاهر می شوند).
وبسایت ایرانی ویترین نت به صورت تخصصی با تبلیغات ویدیویی منجر به افزایش فروش محصولات شما می شود.

۲- تبلیغات Display

اصلی ترین نوع تبلیغات، اینها تبلیغات بصری هستند که بر وبسایت های شخص ثالث؟؟؟؟ (معمولا آنهایی که به نحوی با محتوا یا خمات شما مرتبط هستند).
Display ads یا تبلیغات بنری تحول یافته از تبلیغات بنری هستند.
امروزه، این نوع تبلیغات به اشکال زیر درآمده اند/ به نمایش درمی آیند:
تصویرهای ثابت: این ها بنرهای بنیادی هستند که در اطراف محتوا ظاهر می شوند.
متن: تبلیغات متنی توسط الگوریتم ها و به منظور مرتبط سازی با محتوای اطرافشان ایجاد می شوند.
بنرهای/پرچم های شناور: این نوع تبلیغات در میان صفحه حرکت می کنند یا اینکه بالای محتوای ثابت وبسایت شناور باقی می مانند.
تصویر پس زمینه: این نوع تبلیغات با ظاهر شدنشان، پس زمینه یک وبسایت را تغییر می دهند و فضای کل صفحه را پر می کنند.
تبلیغات پاپ-آپ: این ها پنجره های(windows) جدیدی هستند که در جلوی محتوای وبسایت ظاهر می شوند. این پنجره ها کل تبلیغ را نشان میدهند بنابراین بازدیدکنندگان آن را می بینند.
فلش/چشمک زن: اینها تبلیغات متحرکی هستند که محتواهای مختلف را برای بازدیدکنندگان به نمایش درمی آورند.
ویدیو: این ها ویدیوهای کوچکی هستند که یا به صورت خودکار اجرا(play) می شوند یا اینکه اجازه می دهند تا بازدیدکنندگان آنها را اجرا کنند.
تبلیغات display معمولا بسیار مقرون به صرفه هستند. اگر با سایت سومی برای تیلیغات تماس بگیرید قیمت های مختلفی را خواهید دید. اما اگر از طریق یک سایت بازاریابی اقدام کنید قیمت های ثابت تری را خواهید دید.
بعضی از سایت های سوم مثل Google Display Network به شما اجازه می دهند تا اطلاعات جمعیت شناختی، جغرافیایی، متنی یا رفتاری را هدف قرار دهید، که این به شما کمک می کند تا مشتریانی را که به احتمال زیاد به محصول/سرویس شما علاقه نشان خواهند داد را هدف قرار دهید.

۳- تبلیغات رسانه های اجتماعی

در سال ۲۰۱۵، تجارت رسانه های اجتماعی در آمریکا به مجموع ۳۰ میلیارد دلار رسید. این بازاری است که نه تنها کارآمد بلکه تاثیر گذار است.
تبلیغات رسانه های اجتماعی شباهت بسیار زیادی به تبلیغات Display دارد و می تواند به هر صورتی، از بنرهای ساده یا تصاویر گرفته تا یک ویدیویی که به صورت خودکار پخش می شود.
تبلیغات رسانه های اجتماعی بسیار خوب است چون از طریق آن می توانید به بهترین حالت مخاطبانتان را مورد هدف قرار دهید. برای مثال، گزینه هایی که فیس بوک روی آنها تمرکز می کند شامل سن، نژاد، علایق، میزان تحصیلات و … می باشد.
در اینجا ۲ نوع از انواع تبلیغات رسانه های اجتماعی را بررسی می کنیم:
ارگانیک: باعث ایجاد حس وفاداری می شود و بازخورد مربوط به مخاطبان هدفتان را به شما می دهد. در واقع نسخه جدید تبلیغات “دهان به دهان” می باشد.
پرداختی: قدرت نفوذ پست های ترویج شده را بالا می برد و به دست افراد مشخصی می رسد.
بهترین پلت فرم ها برای هدف قرار دادن:
لینکدین برای فروش B2B
فیس بوک برای نمایش و بالای قیف بازاریابی
StumbleUpon برای محتوای جذاب و گیرا
دیگر پلت فرم هایی که در صورتی که بودجه آن را داشته باشید می توانید مورد هدف قرار دهید عبارتند از:
توییتر
گوگل+
پینترست
اینستاگرام
تامبلر
ردیت
برای ایجاد کمپین های رسانه های اجتماعی تان می توانید خودتان دست به کار شوید و یا می توانید با آژانس های بازاریابی همکاری داشته باشید.

۴-بازاریابی موتور جستجو (SEM)

این نوع بازاریابی، قابل اطمینان ترین و همچنین معمول ترین نوع تبلیغات آنلاین پرداختی است. SEM بر اساس کلمات کلیدی کار می کند. شما و کسب و کارهای مشابه می توانید با پیشنهاد کلمات کلیدی مربوط به کسب و کارتان از طریق موتورهای جستجو، وبسایتتان را در قسمت بالاتری در صفحه نتایج گوگل قرار دهید. (SERP).
تمام تبلیغات SEM که در گوگل، بینگ و دیگر موتورهای جستجو ظاهر می شوند، تبلیغات متنی هستند. آنها در بالا و یا طرفین SERP قرار می گیرند.
تبلیغات پرداختی می توانند از نوع پرداخت های کلیکی (PPC) و یا از نوع COST PER THOUSAND(CPM) باشند.
PPC
کلمات کلیدی را پیشنهاد می دهید و نتایج بر اساس ارزش پرداختی در بالای SERP قرار می گیرند.
این بهترین بسته ارزشی است چون زمانی از شما هزینه کم می شود که یک نفر روی تبلیغ شما کلیک کند.
همچنین آسان ترین مدل برای ردیابی در طول مدت یک کمپین است.
CPM
صورتحساب نرخ ثابت شما برای ۱۰۰۰ تاثیر می باشد
این کار را برای اعمال بودجه آسان می کند و شما را برای تعدادی “نمایش” در SERP ضمانت می کند.
در هر صورت شما ریسک زیاد خرج کردن را باید بپذیرید چون اگر هیچکس بر روی لینک تبلیغ شما کلیک نکند باز هم شما باید آن مبلغ را بپردازید.
به علاوه، شما نمی توانید کمپین را تا زمان اتمام آن ارزیابی یا پیگیری نمایید.
شما همچنین می توانید از SEM در قالب مدل غیر پرداختی استفاده کنید، از راه بهینه سازی وبسات خود با کلمات کلیدی(که با نام SEO شناخته می شود). موتورهای جستجو نتایج غیر پرداختی را بر اساس میزان ارتباط آنها با موضوع جستجو لیست می کنند پس ارتقا SEO سایت تان باعث می شود که وبسایت شما جایگاه بهتری در نتایج جستجو بدست آورد و بیشتر دیده شوید.
بهترین پلت فرم ها برای SEM، گوگل Adwords می باشد که به شما اجازه می دهد تا کمپین های هدفمندتری بسازید و از کمپین تان بیشترین بهره را ببرید. و دیگر پلت فرم برای SEM، بینگ می باشد که تفاضل کمتری نسبت به Adwords دارد.

۵-تبلیغات بومی

تبلیغات بومی آن دسته از اسپانسرهای لیست شده در انتهای پست های وبلاگ هستند که در قسمت Facebook feeds ظاهر می شوند و در دیگر رسانه های اجتماعی پست می شوند.
این نمونه محتواها یکپارچه و پوشش داده داده شده اند در پلت فرمی که در آن ظاهر می شوند. شما می توانید تبلیغات بومی تان را از راه شبکه هایی چون Adblade, Adsonar, Outbrain و Taboola ارتقا دهید.
مدل های زیادی از تبلیغات بومی وجود دارند:
In-feed
تبلیغات جستجو
ویجت پیشنهادی
لیست های ارتقا یافته

۶-بازاریابی مجدد/هدفگیری مجدد

بهتری راه برای بازاریابی کردن افرادی که محصول یا خدمات شما را می شناسند، بازاریابی مجدد آنان است. آنان را دوباره هدف بگیرید.
وقتی مردم از وبسایت شما بازدید می کنند، شما یک cookie برای آنان می اندازید؟؟؟؟ بنابراین هر جایی که آنان در اینترنت سیر بکنند تبلیغات شما برای آنان مرتبا ظاهر می شود بنابراین محثول یا سرویس شما را به یاد می آورند.
این نوع تبلیغات ارزان است و اگر به درستی انجام شود نسبت به PPC موثرتر عمل می کند. باعث افزایش تبادلات می شود چون به کسانی که شما را می شناسند محصول/سرویس تان را مجددا یادآوری می کند. برای اینکار می توانید خودتان دست به کار شوید و در فیس بوک و توییتر این کمپین ها را به راه بیاندازید یا اینکه می توانید از پلت فرم شخص سومی برای راه اندازی این کمپین کمک بگیرید- بخش Retargeting Cagematch برای ۴-۱-۱ در تمام پلت فرم های در حال استفاده بخوانید و آن را به کار گیرید… که بهترین حالت نیز می باشند.

۷-بازاریابی ایمیلی

وقت صرف کردن با تبلیغات Display به اوایل شروع تبلیغات آنلاین برمی گردد، در عوض بازاریابی ایمیلی مدلی ارزانتر، سریعتر، و موثرتری از انواع تبلیغات است.
بهترین راه برای ساخت و ایجاد حس وفاداری مشتری و افزایش فروش است. زمانی که از یک مدیریت کمپین ایمیل (به لیست زیر توجه کنید) استفاده می کنید، می توانید به سادگی ایمیل های خود را آماده و ارسال نمایید. شما همچنین می توانید به راحتی عملکرد آنها را دنبال کنید و نیز ROI خود را مشاهده کنید.
مدیران کمپین های ایمیل:
MailChimp
Constant Contact
AWeber
ConverKit
GetResponse
Campaign Monitor
Active Campaign
برای اینکه بتوانید در بازاریابی ایمیلی موفق باشید، در ابتدا باید فهرستی از آدرس های ایمیل بسازید. اینکار را می توانید از طریق ایجاد بخش “پرسش و پاسخ” یا “ثبت نام برای عضویت در خبرنامه” انجام دهید.
سپس می توانید کمپین های ایمیلی که بر تبلیغات، تخفیف ها، ویژگی ها و یا محتوایی که در وبلاگ تان ارسال کرده ای، تاکید دارند. بیشتر ایمیل ها کوتاه و صریح هستند. یک پیام مختصر راه را برای افزایش تبادلات آسانتر می کند.
به یاد داشته باشید قبل از هر چیز، قوانین اسپم منطقه/کشور خود را بررسی نمایید.