آموزش بازاریابی ایمیلی: چگونه مخاطب را ترغیب کنیم تا متن ایمیل ما را بخواند

پس از نوشتن عنوانی که باعث بازشدن ایمیل می شود و قلابی که مخاطب شما را مجبور می کند تا به خواندن ایمیل ادامه بدهد، نوبت به متن ایمیل می رسد. شاید باور نکنید، اما فقط یک عنوان جذاب و یک قلاب قوی برای تهیه ایمیلی که بتواند مشترک را به مشتری تبدیل کند کافی نیست. در واقع، با وجود اینکه عنوان و قلاب اهمیت دارند، اما اگر متن خوبی نداشته باشید که پشتوانه آنها باشد، همه تلاش های شما نقش بر آب خواهد شد.

اینطور تصور کنید: همه ما فیلم هایی را تماشا کرده ایم که در ابتدا جالب به نظر می رسند، اما بعد از حدود ۲۰ یا ۳۰ دقیقه می بینید که عملاً اتفاق خاصی نیفتاده و خسته می شوید. آنقدر خسته می شوید که فیلم را قطع می کنید و به دنبال کار خود می روید. ایمیلی که متن آن متناسب با عنوان و قلابش جذاب نباشد، همین احساس را در مخاطبان شما ایجاد می کند و آنها هم بدون اینکه خواندن آن را به پایان برسانند، به کار دیگری مشغول خواهند شد.

برای اینکه متن بدنه ایمیل شما جذاب باشد، باید همه چیز با مخاطب شما در ارتباط بوده و خوانایی مناسبی داشته باشد. با ادامه این مطلب از سلسله مباحث آموزش بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ همراه باشید تا توضیحات بیشتری را ارائه کنیم.

 

مرتبط بودن متن بدنه ایمیل

هنگامی که ارتباط متن ایمیل بازاریابی شما با علایق و نیازهای مخاطب قطع می شود، مخاطب به سرعت خسته می شود، با خودش می گوید «این به درد من نمی خوره» و پیش از آنکه به فراخوان به عمل ایمیل برسد، آن را حذف می کند یا از آن خارج می شود.

برای اینکه ایمیل بازاریابی شما مرتبط باشد، باید مستقیماً نیازهای مخاطب را هدف قرار بدهید. یک موضوع یا مسأله که مخاطب شما به آن اهمیت می دهد را به روشی که برای مخاطب قابل درک باشد و ترجیحاً به زبانی که عملاً از آن استفاده می کند هدف قرار بدهید.

دست کم به این سوال از دیدگاه مخاطب خود جواب بدهید که «چه فایده ای برای من داره؟». توضیحات فنی درباره اینکه محصول شما چه کاری انجام می دهد برای مخاطب کسالت آور است، زیرا ربط محصول به کاربر را به وضوح روشن نمی کند.

شما باید به شکل واضح و مستقیم به شرح مزایایی که محصول شما برای مخاطب دارد بپردازید و برای وی روشن کنید که با استفاده از آن چه چیزی نصیبش خواهد شد. از این طریق، ارزش محصول برای وی آشکار می شود.

به طور خلاصه: منافع را بفروشید، نه ویژگیها را.

در این راستا، بهتر است از قانون یک استفاده کنید. قانون یک یا Rule of One یکی از اصول بنیادین متنهایی است که باعث تبدیل مشترک به مشتری می شوند. بر طبق این قانون، شما متن را برای یک مخاطب می نویسید، یک پیشنهاد به او ارائه می کنید و متن خود را حول یک ایده اصلی می نویسید. هنگامی که اینطور تمرکز می کنید، حفظ ارتباط متن با آن یک خواننده آسان می شود، زیرا می دانید که چه چیزهایی را باید اضافه کنید و چه چیزهایی را نباید در ایمیل خود قرار بدهید.

اگر انواع مختلفی از مشترکان را در فهرست خود دارید، اینجا جایی است که بخش بندی وارد میدان می شود. در فهرست های بخش بندی شده، هر بخش باید نماینده یک نوع خاص از مشترکان شما باشد. از این طریق می توانید محتوا و ایمیل های خود را در ارتباط با همان گروهی که به آنها علاقمند هستند بنویسید و این به شما کمک خواهد کرد تا نرخ بازشدن و تعامل را بالا نگه دارید و میزان لغو اشتراک را کمتر کنید.

 

خوانایی

مرتبط بودن محتوا با مخاطب کافی نیست، مصرف آن محتوا باید برای مخاطب آسان باشد (مخصوصاً با توجه به افزایش استفاده از موبایل در چند سال اخیر). در این راستا باید ایمیل خود را به گونه ای بنویسید و قالب بندی کنید که از نظر ظاهری جالب و جذاب باشد و مهم ترین اطلاعاتی که می خواهید مخاطب شما ببیند را برجسته تر نشان بدهد.

به این منظور می توانید:

از پاراگراف های کوتاه استفاده کنید

درک و هضم پاراگراف های کوتاه و بهتر از آن، جمله های کوتاه برای مخاطب شما آسانتر است. این قالب بندی در مقایسه با بخش های متراکم از متن -به خصوص برای کاربران موبایل- از نظر ظاهری خوشایندتر به نظر می رسد و جمله های کوتاهتر و ساده تر نسبت به جملات بلند و پر اِطناب کمتر مخاطب شما را گیج می کنند.

از لیست استفاده کنید

استفاده از فهرست های نقطه یا شماره دار مخصوصاً هنگامی که نکات مرتبطی را بیان می کنید روش بسیار مناسبی برای قطعه بندی ایمیل های بلند به شمار می روند، زیرا از نظر ظاهری خوشایند هستند و هضم آنها برای کاربر آسان است.

حاشیه ای که فهرست را از متن معمولی جدا می کند باعث می شود که محتوای آن برجسته به نظر برسد و در نتیجه، روش مناسبی برای به نمایش گذاشتن مزایا و ویژگیهای اصلی است.

مرور کلی متن را تسهیل کنید

آیا تا بحال اتفاق افتاده که یک متن را خیلی سریع برای پیداکردن اطلاعات خاصی بررسی کنید؟ بسیاری از مشترکان شما در مورد ایمیل های بازاریابی تان همین کار را خواهند کرد. برای برجسته کردن بخش های مهم پیام خود از متن های ضخیم (bold)، کج (italics)، زیرخط دار و سایر نشانه گذاری ها استفاده کنید.

شاهد و مدرک بیاورید

نوع شواهد و مدارکی که از کار خود ارائه می کنید، بسته به هدف شما دارد. می توانید نظرات مثبت مشتریان، مقالات نشریات مهم، جوایز، مجوزهای رسمی و هر چیزی که به کسب و کار و پیام شما اعتبار و ارزش می دهد را در ایمیل خود بگنجانید.

در انتها توجه داشته باشید که طول مناسب برای متن بدنه ایمیل شما بر اساس مدل کسب و کار، مخاطب و هدف هر ایمیل متفاوت است.

 

نکات بالا به شما کمک می کنند تا ایمیل های مرتبط و تعامل برانگیزی را تهیه کنید که مخاطب شما آنها را تا به انتها می خواند. فقط اطمینان پیدا کنید که تمام اطلاعاتی که برای تصمیم گیری در رابطه با فراخوان به عمل شما نیاز است را در متن بدنه ایمیل بازاریابی بگنجانید. در غیراینصورت، مرتبط ترین و خواناترین ایمیل ها هم مسبب کلیکی که به درآمد و بازگشت سرمایه منتهی می شود نخواهند شد.

شما چه پیشنهاداتی می توانید ارائه کنید؟ لطفاً نظرات و ایده های خود در رابطه با مقالات مبحث آموزش بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ گویا آی تی را با ما در میان بگذارید.

قابلیت ۳D creator موجود در اکسپریا XZ1 چگونه کار می‌کند؟

دو اسمارت‌فون تازه معرفی شده سونی که با نام‌های اکسپریا XZ1 و XZ1 کامپکت شناخته می‌شوند از یک ویژگی جالب به نام 3D creator استفاده می‌کنند. به کمک این قابلیت کاربر می‌تواند اسکن‌هایی سه بعدی از شی و یا شخص دلخواه را گرفته و از آن برای چاپ سه‌بعدی و یا واقعیت افزوده استفاده کند.

3D Creator چگونه کار می‌کند؟

در ابتدا باید بدانید که استفاده از 3D Creator تنها برای دو اسمارت‌فون اکسپریا XZ1 و XZ1 کامپکت در دسترس خواهد بود، زیرا برای استفاده از این ویژگی به قدرت پردازشی بالای چیپ‌ست اسنپدارگون 835 نیاز دارید. برای استفاده از این ویژگی تنها نیاز به استفاده از دوربین دستگاه است و نیازی نیست که حتما به وای‌فای و یا هر شبکه پرسرعت دیگری متصل باشید.

اسکن سه‌بعدی در 3D Creator چهار گزینه را پیش رویتان می‌گذارد؛ غذا، صورت، سر و اشیا متفرقه از جمله گزینه‌هایی هستند که می‌بایست پیش از شروع اسکن یکی را انتخاب کنید. پس از انتخاب حالت مدنظر دوربین را اطراف سوژه مورد نظر بچرخانید و از همه زوایا تصویربرداری کنید. عملیات اسکن حدود 15 ثانیه تا یک دقیقه به طول می‌انجامد که مقدار مناسبی است.

اگر بازهم نتوانستید اسکن خوبی را انجام دهید، می‌توانید از راهنما و نکاتی که روی نمایشگر ظاهر می‌شود، استفاده کنید.

3D Creator چه کاربردی دارد؟

مطمئنا اولین سوالی که پس از اسکن کردن یک جسم سه‌بعدی از خود می‌پرسید این است که حالا باید با آن چیکار کنم؟! برای پاسخ‌ دادن به این سوال می‌توان چند نمونه از کاربردهای اسکن سه‌بعدی را برشمرد.

هنگامی که از یک سر و یا چهره اسکن سه‌بعدی تهیه می‌کنید، می‌توانید با چاپ آن به‌صورت سه‌بعدی  آن را به عنوان یک هدیه به دوستانتان اهدا کنید. هم‌چنین می‌توانید از اشیا سه‌بعدی خود به عنوان تزیینات کیک استفاده کنید و یا حتی یک استیکر سه‌بعدی را ایجاد و در پیام‌رسان‌ها از آن استفاده کنید.


استفاده به عنوان یک شی واقعیت افزوده؛ به کمک این ویژگی شما می‌توانید اسکن سه بعدی خود را به فضای واقعی تعمیم دهید. به عنوان مثال شما می‌توانید یک ست مبلمان را پیش از خرید به‌صورت سه‌بعدی اسکن کنید و سپس مشاهده کنید که در محیط خانه شما چگونه به نظر می‌رسد.


ساخت یک آواتار AV؛ شما می‌توانید یک آواتار را بسازید و با انتخاب آن، شمایل ایجاد شده در حالت‌های مختلف را مشاهده کنید. به عنوان مثال می‌توانید سایز بدن را تغییر داده و یا اندام‌ها را حرکت دهید.

آخرین استفاده از این سیستم نیز ساخت تصایر پس‌زمینه زنده است که می‌تواند پس از اسکن آن را به عنوان یک لایو والپیپر ذخیره کنید.

یک ویژگی جالب

به‌نظر می‌رسد سونی قصد دارد توجه بیش‌تری را به بخش واقعیت افزوده در اسمارت‌فون های پرچم‌دارش داشته باشید، موضوعی که مطابق شایعات برای آی‌فون 8 نیز رخ خواهد داد. با این حال می توان کنجکاو بود و دید که عملکرد کدام پرچم دار در این بخش بهتر است؟!

نوشته قابلیت ۳D creator موجود در اکسپریا XZ1 چگونه کار می‌کند؟ اولین بار در پدیدار شد.

۶۰ ثانیه: از معرفی ال جی وی ۳۰ تا رونمایی از اکسپریا ایکس زد وان

۶۰ ثانیه: از معرفی ال جی وی 30 تا رونمایی از اکسپریا ایکس زد وان

اگر فرصت دنبال کردن اخبار فناوری را طی روز گذشته نداشتید، در ادامه با ۶۰ ثانیه مروری بر مهم‌ترین اخبار روز خواهید داشت.

سن هایزر از سه هدفون جدید در نمایشگاه آیفا ۲۰۱۷ رونمایی کرد

سن هایزر از سه هدفون جدید در نمایشگاه آیفا 2017 رونمایی کرد

کمپانی سن‌هایزر در نمایشگاه آيفا ۲۰۱۷ برلین سه هدفون جدید معرفی کرد.

ال‌ جی از ماشین لباس‌شویی جدید TWINWash رونمایی کرد

ال‌ جی از ماشین لباس‌شویی جدید TWINWash رونمایی کرد

ال‌جی در جریان نمایشگاه بین‌المللی ایفا ۲۰۱۷ از جدیدترین مدل ماشین‌ لباس‌شویی TWINWash و استایلر LG Styler پرده‌برداری کرد.

رقابت پنج هاچ بک مشهور دنیا در مسیر مستقیم

رقابت پنج هاچ بک مشهور دنیا در مسیر مستقیم

وب‌سایت carwow، ویدیوئی دیدنی از نبرد آئودی RS3، فورد فوکوس RS، هوندا سیویک تایپ R، فولکس‌واگن گلف R و مرسدس‌بنز A45 AMG در مسیر مستقیم منتشر کرده است.

ده عادت بد در رانندگی

هر راننده ای خواستار آن است که کارکرد خودروی خود را بهبود بخشیده و از آن را در برابر آسیب های احتمالی محافظت کند. به همین دلیل با اقداماتی مانند تعویض روغن، تعویض تسمه های خودرو، محافظت از تایرها و موارد از این قبیل سعی در رسیدگی به امور خودروی خود دارد. اما انجام یک سری عادتِ مضر توسط برخی رانندگان، حتی رانندگان بسیار با تجربه، می تواند بسیاری از این اقدامات را خنثی کند و باعث آسیب به خودرو شود.

گویا آی تی – در این نوشته قصد داریم در مورد این عادت های بد که ممکن است به خودرو آسیب برسانند و برای شما خرج اضافی به همراه داشته باشند صحبت کنیم. با ترک این عادت های مضر می توانید احتمال بروز برخی آسیب های احتمالی به خودرو را کاهش دهید.

۱- عدم استفاده از ترمز دستی:
عدم استفاده از ترمز دستی یکی از عادت های بدی است که می تواند برای خودرو مضر باشد. عدم استفاده از ترمز دستی می تواند باعث انتقال وزن خودرو بر روی پارگینگ پاول (Parking Pawl) شود. پارکینگ پاول یک قطعه ی بسیار کوچک است که به عنوان یک پشتیبان برای ثابت ماندن چرخ دنده ها به کار گرفته شده است. در صورت وارد آمدن فشار زیاد بر روی این قطعه، احتمال شکستن آن وجود دارد و این امر می تواند باعث بی استفاده شده دنده P شود.
بنابراین همواره سعی کنید از ترمز دستی استفاده نمایید، زیرا علاوه بر آن که از وارد آمدن فشار زیاد بر پارکینگ پاول جلوگیری می کند می تواند باعث افزایش عمر قطعات گیرباکس خودرو شود.

۲- افزایش دور به هنگام سردیِ پیشرانه:
پس از روشن کردن موتور، بهتر است به آن فرصت دهید تا به اندازه ی کافی گرم و آماده ی کار شود. در دو- سه دقیقه ی اول به هیچ عنوان پدال گاز را فشار ندهید. افزایش دور به هنگامِ سردیِ پیشرانه موجب تغییرات ناگهانی در دمای قسمت هایی از خودرو می شود که مورد روغن کاری واقع نشده اند.
بنابراین همواره سعی کنید در دو- سه دقیقه ی نخست میزان دور موتور را افزایش ندهید.

۳- استفاده از ترمز در سرازیری:
اغلب رانندگان به هنگام پایین آمدن از سرازیری برای پیشگیری از سرعت زیاد، پای خود را روی پدال ترمز قرار می دهند. این امر موجب ساییدگی و نابودی لنت ها شده و با افزایش حرارت در اجزای سیستم ترمز می تواند موجب تخریب دیسک ترمز شود.
بنابراین همواره سعی کنید در هنگام پایین آمدن از سرازیری، از دنده سنگین استفاده کنید و مدام پا را روی ترمز قرار ندهید.

۴- تعویض دنده عقب به دنده یک پیش از توقف کامل:
یکی دیگر از عادت های مضری که هر راننده ای باید از انجام آن اجتناب کند، تعویض سریع دنده عقب به دنده یک پیش از توقف کامل است. برخی از رانندگان هنگام دنده عقب رفتن، مثلاً هنگام پارک کردن خودرو، در حالی که خودرو هنوز در حال حرکت به سمت عقب است دنده را روی یک قرار می دهند. (در گیرباکس های اتوماتیک روی گزینه ی D قرار می دهند.) این کار موجب افزایش فشار به بخش های انتقال نیرو شده و احتمال آسیب را بسیار زیاد می کند.
بنابراین همواره پس از آن که خودرو کاملاً ثابت ماند، دنده عقب را روی دنده یک قرار دهید.

۵- افزایش سرعت حرکت و ترمز شدید:
بعضی از رانندگان در اغلب موارد بیهوده پدال گاز را بیشتر فشار می دهند و باعث افزایش سرعت می شوند. این افزایش سرعت همواره با ترمز شدید همراه است و این ترمز شدید می تواند موجب تخریب لنت ها شود. بنابراین همواره سعی کنید از گاز دادن بیهوده بپرهیزید تا مجبور به گرفتن ترمز شدید نشوید.

۶- رانندگی با سوخت کم:
متأسفانه برخی رانندگان برای صرفه جویی در هزینه ها باک را پر نمی کنند و به رانندگی با سوختِ کم عادت کرده اند. غافل از آن که رانندگی با سوختِ کم می تواند موجب آسیب به پمپ سوخت شود. (پمپ سوخت در خودروهای جدید درون باک شناور است و رانندگی با سوختِ کم می تواند این پمپ را گرم کرده و باعث خرابی آن شود.)
بنابراین از رانندگی با سوخت کم اجتناب کنید.

۷- تکیه دادن دست به اهرم دنده:
این عادت از جمله عادت های فراگیر میان بسیاری از رانندگان است. استفاده از اهرم دنده برای تکیه دادن دست و استراحت به آن، می تواند فشار بر روی بوش ها را افزایش داده و موجب تخریب اجزای گیرباکس شود.
بهتر است هر دو دست را روی فرمان قرار دهید و فقط هنگامی که قصد تعویضِ دنده را دارید، به اهرم دنده دست بزنید.

۸- حمل بار زیاد:
حمل بار زیاد می تواند موجب افزایش مصرف سوخت شود. علاوه بر این وزن اضافی بر روی خودرو بر هندلینگ و سیستم تعلیق تأثیر می گذارد و فشار را روی آن ها افزایش می دهد.
بنابراین بهتر است از حمل لوازم غیر ضروری در صندوق پرهیز کنید.

۹- استفاده ی غلط از کلاچ:
نگه داشتن بیهوده ی کلاچ می تواند باعث افزایش فشار بر روی صفحه فشار و بازوی رها کننده شده و احتمال آسیب به آن ها را افزایش دهد. این امر در زمان هایی متداول است که مثلاً راننده پشت چراغ قرمز توقف کرده است و آماده ی حرکت می باشد. او پا را روی کلاچ قرار می دهد تا با سبز شدن چراغ بلافاصله حرکت کند. غافل از آن که این حرکت مضرات زیادی برای خودرو به همراه دارد.

۱۰- نادیده گرفتن اعلان های هشدار دهنده:
هر راننده ای باید به لرزش های غیر معمول، صداهای غیر معمول و سایر علائمی که ممکن است نشانی از خرابی قسمتی از خودرو باشند، توجه کافی داشته باشد و درصدد اطلاع از علت آن ماجرا برآید.

ویدیو رسمی معرفی گوشی ال جی وی ۳۰ بر قابلیت های چندرسانه ای تمرکز دارد

ویدیو رسمی معرفی گوشی ال جی وی 30 بر قابلیت های چندرسانه ای تمرکز دارد

گوشی ال‌جی وی ۳۰ سرانجام معرفی شد و حالا ویدیوی رسمی این محصول به قابلیت‌های چندرسانه‌ای این گوشی پرچمدار اشاره دارد.

ممانعت از ورود افراد ناشناس به معاملات اینترنتی کشور

یک کارشناس حوزه تجارت الکترونیک با اشاره به ضعف نظارتی در حوزه کسب و کارهای اینترنتی، این وضعیت را ناشی از نبود نهادی مستقل برای نظارت بر صحت مبادلات الکترونیکی در کشور دانست و بحث نماد اعتماد را کار بزرگی دانست که از ورود افراد ناشناس به حوزه معاملات اینترنتی کشور جلوگیری کرد.
 
تقی مولوی - کارشناس حوزه تجارت الکترونیک - در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تاثیر تحریم‌های بین‌المللی بر عدم رونق تجارت الکترونیک در کشور، اظهار کرد: سایت‌های بین‌المللی معتبر در حوزه مبادلات اینترنتی به تحریم مبادلات خود با شرکت‌های ایرانی پرداخته‌اند. ما با سرورهای دیجیتال مارکتینگ عملا نمی‌توانیم کار کنیم و نزدیک به 30 میلیون دامین‌های ایرانی در خطر تحریم هستند. در داخل کشور نیز اگر بخواهیم سرورهای ایرانی را مورد استفاده قرار دهیم بعضی اوقات این وب سایت‌ها به صورت یک طرفه قطع می‌شوند.
 
وی با اشاره به ضرورت وجود اعتماد در مبادلات الکترونیکی در کشور، گفت: خوشبختانه این اعتماد در ایران وجود دارد که بخش بزرگی از آن مدیون فعالیت شرکت‌های بزرگ فروش اینترنتی کالا و خدمات در کشور است که تا به حال توانسته اعتماد مردم را به انجام معاملات الکترونیکی جلب کنند. همچنین بحث نماد اعتماد کار بزرگی خوبی بود که از ورود افراد ناشناس به حوزه معاملات اینترنتی کشور جلوگیری کرد.
 
این کارشناس حوزه تجارت الکترونیک به اعطای گواهی دیجیتال در سایت‌های اینترنتی نیز اشاره کرد و گفت: این گواهی الکترونیکی در کشور فعال و بسیار هم کارساز است، اما متاسفانه با استفاده از جست‌وجوگرهایی مثل گوگل کروم و فایرفاکس این سیستم دچار اختلال می‌شود که اگر این مساله حل شود یا توسط شرکتی دیگر انجام می‌شود، بسیار می‌تواند کارساز باشد.
 
مولوی در پایان با اشاره به ضعف حوزه نظارت در مبادلات الکترونیکی در کشور، اظهار کرد: یک خلا قانونی در این حوزه وجود دارد که اگر مثلا سایتی غیرقانونی در حوزه فروش مدرک فعالیت کند با آن برخورد نمی‌شود. این سایت‌ها برخی اوقات حتی مجوز فعالیت هم دارند، اما در رابطه با چند و چون سلامت فعالیت آنها نظارتی صورت نمی‌گیرد. شرکت‌ها یک مجوز انفورماتیک از سازمان نظام صنفی رایانه‌ای می‌گیرند و یک مجوز فعالیت هم از انجمن کسب و کارهای اینترنتی، اما در عمل نهادی برای نظارت بر ادامه‌ی فعالیت‌ و جزییات فروش محصولات آنها توسط نهادی صورت نمی‌گیرد.
 
تجارت الکترونیکی به شکل کنونی آن در سال ۱۹۹۱ محقق شده و از آن زمان هزاران کسب و کار و تجاری وارد این دنیا شده‌اند. این  نوع تجارت الکترونیکی برای آسان سازی معاملات اقتصادی به صورت الکترونیک تعریف شد. استفاده از این فناوری مانند تبادل الکترونیکی اطلاعات و انتقال الکترونیکی سرمایه که هر دو در اواخر ۱۹۷۰ معرفی شده‌اند، به شرکتها و سازمان‌ها اجازه ارسال اسناد الکترونیکی و تجارت کردن با ارسال اسناد تجاری مثل سفارشهای خرید یا فاکتورها را به صورت الکترونیکی را داد.
 
در واقع تجارت الکترونیکی را می‌توان انجام هرگونه امور تجاری بصورت آنلاین و از طریق اینترنت و یا هرگونه معامله‌ای دانست که در آن خرید و فروش کالا و یا خدمات از طریق اینترنت صورت پذیرد و به واردات و یا صادرات کالا و یا خدمات منتهی می‌شو و معمولاً کاربرد وسیع تری دارد، یعنی نه تنها شامل خرید و فروش از طریق اینترنت است بلکه سایر جنبه‌های فعالیت تجاری، مانند خریداری، صورت برداری از کالاها، مدیریت تولید و تهیه و توزیع و جابه‌جایی کالاها و همچنین خدمات پس از فروش را در بر می‌گیرد. البته مفهوم گسترده‌تر تجارت الکترونیک کسب و کار الکترونیک است.

کاهش قیمت ال‌جی V20 به ۳۵۰ دلار در آمریکا!

در اوایل این ماه قیمت ال‌جی V20 در برخی از فروشگاه‌های آمریکا به 350 دلار کاهش یافت و حال دوباره شاهد این کاهش قیمت هستیم.

ال‌جی V20

این دستگاه با 64 گیگابایت حافظه داخلی و رنگ تایتان در سایت‌های آمریکایی با قیمت 350 تا 450 به فروش می‌رسد که برای مثال آمازون آن را با قیمت 400 دلار موجود دارد. نکته جالب قیمت 800 دلاری این دستگاه در سایت رسمی ال‌جی است. یکی از دلایل این امر، می‌تواند معرفی ال‌جی V30 باشد.

نوشته کاهش قیمت ال‌جی V20 به ۳۵۰ دلار در آمریکا! اولین بار در پدیدار شد.