ورود اپل به دنیای هالیوود با ساخت سریال تلویزیونی

اپل تصمیم گرفته کسب و کاری جدید در زمینه‌ی ساخت برنامه‌های تلویزیونی و فیلم‌های سینمایی راه‌اندازی کند و به این ترتیب فروش پایین آیفون‌ و آی‌پد را به نوعی جبران نماید. چنین کاری اپل را از یک شرکت تولید کننده محصولات سخت‌افزاری و توزیع کننده‌ی جهانی تولیدات رسانه‌ای سایر مردم به یک بنگاه رسانه‌ای تبدیل خواهد کرد.

گویا آی تی – تعجبی نیست اگر ببینیم رویاهای هالیوودی اپل موجب شده استودیوهای فیلمسازی بیش از پیش نگران ورود این غول فناوری به دنیای رسانه‌ باشند. وال استریت ژونال در این زمینه می‌نویسد: ”ورود ارزشمندترین شرکت جهان به عرصه‌ی ساخت برنامه‌های تلویزیونی و فیلم‌های سینمایی اتفاقی انقلابی برای هالیوود خواهد بود.“

اما سیستم ثبت اختراع (پتنت)،  درباره‌ی گزینه‌های مختلفی که به خاطر این حرکت در مقابل اپل و استودیوهای فیلمسازی قرار خواهد گرفت چه اطلاعاتی به ما می‌دهد؟

قبل از پرداختن به این مساله، گمانه‌زنی در مورد استراتژی احتمالی اپل از سوی کارشناسان و علاقه‌مندان شروع شده و برای مثال وب‌سایت فورچونز با انتشار مقاله‌ی تحت عنوان ”چرا اپل باید نت‌فلیکس را خریداری کند و به چه دلیل این کار را انجام نخواهد داد“ و همچنین وب‌سایت Investors با مطلب ”شاید اپل خریدار دیزنی باشد“، بعضی از سناریوهای احتمالی این حرکت را بررسی کرده‌اند. اما اگر چه اپل روی گنجی ۲۳۰ میلیارد دلاری نشسته و جدای از خرید آسان انواع شرکت‌ها، اگر اراده کند به راحتی توان خرید چند کشور را هم دارد اما صرف هزینه‌های گزاف از سوی این شرکت برای انجام چنین کاری در این برهه‌ی زمانی، بسیار بعید به نظر می‌رسد.

نظر ما به نظر کسانی که معتقدند اپل در مقابل خرید تمایل بیشتری برای ساختن دارد، نزدیک‌تر است. اگر چه سابقه‌ی فعالیت این شرکت سه برابر بیشتر از گوگل است اما میزان خریدهای اپل، به زحمت به یک سوم خریدهای گوگل می‌رسد. جالب اینجاست که گوگل جسورانه چندین خرید مولتی میلیارد دلاری انجام داده اما تنها حرکت شجاعانه اپل، خرید ۳ میلیارد دلاری سرویس Beast Music در سال ۲۰۱۴ به منظور حفظ سرویس استریم موسیقی‌اش یعنی Apple Music بود. بعد از گذشت سه سال هم اکنون سرویس اپل موزیک ۲۰ میلیون کاربر دارد در حالی که سرویس اسپاتیفای با داشتن ۴۰ میلیون کاربر همچنان در صدر ایستاده است.

با این اوصاف و تفاسیر استراتژی اپل چه خواهد بود؟ این احتمال می‌رود که این شرکت به دنبال کاهش قراردادهای محتوا با استودیوهای بزرگ فیلمسازی و برنامه‌های تلویزیونی باشد.

اما اپل برای این کار با یک مشکل بزرگ مواجه است: علی‌رغم این که مدیر عامل فعلی دیزنی، باب ایگر جز اعضای هیئت امنای اپل است اما تاکتیک‌های مذاکره بسیار سخت‌گیرانه‌ی اپل موجب شده استودیوهای فیلمسازی علاقه‌ای به همکاری با این شرکت نداشته باشند. برخی منتقدان معتقدند مشکل اینجاست که اپل عادت دارد دیگران را مجبور به پیروی از خود کند و این کار بارها و بارها اتفاق افتاد؛ برای مثال وی شرکت‌های سازنده موسیقی را مجبور کرد آهنگ‌های خود را با قیمت ۹۹ سنت در فروشگاه آی‌تیونز عرضه کنند. چنین حرکاتی نشان از تواضع و فروتنی یک شرکت نسبت به سایر رقبا نیست. وال استریت ژورنال در مقاله‌ی ”تاکتیک‌های سرسختانه‌ی اپل به گسترش برنامه‌های تلویزیونی صدمه خواهند شد“، به طعنه‌ی جالب مدیر یکی از استودیوهای فیلمسازی که از ورود اپل به این حوزه مطلع شده بود اشاره می‌کند که در زمینه‌ی انحصار طلبی این شرکت گفته بود، ”ما همه اپل خواهیم شد“.

اما اپل چگونه می‌تواند اهرم‌های اضافی برای انعقاد قراردهای پر سود تولید محتوا با شرکت‌های فیلمساز و برنامه‌ساز، به دست آورد؟ این شرکت به خاطر وجود میلیون‌ها کاربر آیفون و سرویس اپل موزیک و همچنین پیشنهادات بسیار زیادی برای سازندگان و تامین‌کنندگان محتوا خواهد داشت و ضمنا از طریق به اشتراک‌گذاری آمار و ارقام کاربران با استودیوهای مختلف فیلمسازی می‌تواند نقش بسیار مهمی در جذب مخاطب برای آنها داشته باشد. اما برخی متخصصان معتقدند این اهرم فشار احتمالا به خاطر فقدان دانش و تجربه‌ی اپل از نحوه‌ی فعالیت در صنعت فیلمسازی چندان قدرتمند نیست و به همین خاطر توانایی این شرکت برای ارائه بسته‌های پیشنهادی که مدیران اجرایی استودیوها را برای همکاری وسوسه کند، کاهش قابل ملاحظه‌ای خواهد یافت.

حال نوبت بررسی وضعیت گنجینه‌ی بسیار بزرگ حق ثبت اختراع (پتنت) اپل است. آیا این گنجینه قدرت نفوذ این شرکت را بیشتر خواهد کرد؟ آیا اپل می‌تواند از این حقوق ثبت اختراع برای تحت فشار قرار دادن (یا ترغیب) تولیدکنندگان محتوا برای وادار کردن اجباری آنها به همکاری استفاده کند یا خیر؟

در نگاه اول آرایش نظامی مالکیت معنوی اپل در مقایسه با توان اکثر استودیوها بسیار قوی‌تر به نظر می‌رسد؛ تنها استثنا موجود شرکت سونی است که همانند اپل هزاران حق ثبت اختراع در حوزه‌های مختلفی مثل تجهیزات الکترونیکی، موسیقی دیجیتال، پردازش تصویر و … در اختیار دارد. یا یکی دیگر از استودیوهای قدیمی هالیوود که روی هم رفته ۱۳۸۸ حق ثبت اختراع را به نام خود ثبت کرده است. هر چند اپل ۷ برابر این استودیو حق ثبت اختراع دارد یعنی ۱۰۴۹۶ امتیاز قانونی.

پر بودن سبد حقوق ثبت اختراع یک شرکت قدرت نفوذ بیشتری به آن می‌بخشد هر چند این امر ناشی از تعداد حقوق ثبت شده نیست؛ به این معنی که نباید تصور کرد هر کسی که بیشترین تعداد حقوق ثبت اختراع را به نام خود ثبت کرده باشد، به طور خودکار برنده‌ی بازی محسوب می‌شود. همانند تمام دارایی‌ها، ”ارزش“ این داشته‌ها بستگی به تعادل ظریف بین تعداد و کیفیت حقوق ثبت اختراع قانونی دارد. از این رو هر اهرم فشاری که اپل از طریق حقوق ثبت اختراع قانونی به دست آورد، ریشه در ترکیب کیفیت دادخواهی و ارزش پولسازی (یعنی تجاری کردن) حقوق ثبت اختراع قانونی در عرصه‌ی فنی و بازار خواهد داشت که استودیوهای برنامه و فیلمسازی اهمیت بسیار زیادی برای این مورد قائل‌اند.

اینجاست که همه چیز جالب می‌شود. به نظر می‌رسد اپل دارای ۶۹۰ حق ثبت اختراع قانونی است که شباهت بسیار زیادی به نوآوری‌ و ابتکارات انجام شده در حقوق ثبت اختراع قانونی یکی از استودیوهای مطرح هالیوودی است. شباهت این حقوق ثبت اختراع این احتمال را تقویت می‌کند که آن کسانی که اخیرا اقدام به ثبت امتیاز به نام خود کرده‌اند (نه افراد یا شرکت‌های اول)، ابتکارات و اختراعاتی که توسط حقوق ثبت اختراع قدیمی‌تر ثبت شده بودند را به سود خود مصادره کرده‌ باشند. در نتیجه، ارزش تجاری حقوق ثبت اختراع قدیمی‌تر ممکن است با چالش درستی اعتبار و گستردگی آنها، به شدت تخریب شود؛ طبیعتا چنین اتفاقی بخش‌هایی از سهام بازار که توسط این حقوق ثبت‌ اختراع در اختیار شرکت‌ها قرار گرفته را هم تهدید می‌کند.

اما علت اهمیت این مساله چیست؟ به خاطر داشته باشید ما در حال صحبت از اهرم فشار و قدرت نفوذ هستیم. از این رو آیا اپل در زمینه‌ی حقوق ثبت اختراع در برابر هالیوود می‌تواند از اهرم فشار استفاده کرده و به این شرکت قدرت کافی برای چانه‌زنی به منظور انعقاد قراردادهای پرسود تجاری را خواهد داد یا خیر؟

در این زمینه بهتر است نگاهی به اظهارات پلتفرم سیستم اطلاعاتی حق ثبت اختراع IPedia داشته باشیم. از نظر ارزش کیفیت دادخواهی، IPedia به ۶۹۰ حق ثبت اختراع اپل که مشابه حق ثبت اختراع هالیوود هستند، امتیاز ۳/۷۹ را از ۵ می‌دهد (منظور از کیفیت دادخواهی، ارزش قانونی حقوق ثبت شده به عنوان ابزارهایی است که برای حفظ حقوق اختراعات ادعا شده، می‌توان از آنها در سیستم  قضایی استفاده کرد). این امتیاز از میانگین نمره‌ی کیفیت دادخواهی تمام حقوق ثبت اختراع امریکا یعنی ۳/۴۶ بالاتر است و البته یک سر و گردن هم بالاتر از امتیاز ۳/۲۲ کیفیت دادخواهی هالیوود قرار می‌گیرد.

از نظر ارزش پولسازی (تجاری کردن) حقوق ثبت اختراع اپل در مقایسه با داشته‌های مشابه هالیوود، پلتفرم تحلیلی IPedia تفاوت اندکی میان این دو قائل شده و به اپل امتیاز ۲/۶۲ و به هالیوود امتیاز ۲/۴۲ می‌دهد (منظور از تجاری سازی احتمال میزان موفقیت حقوق ثبت اختراع در بازاریابی و تبدیل شدن به محصولات و خدمات با ارزش است). بدون شک امتیاز بالاتر اپل ارتباط مستقیمی با تجربه‌ی بسیار طولانی این شرکت (که از زمان عرضه اولین کامپیوتر شخصی جهان در سال ۱۹۷۵ میلادی شروع می‌شود) در زمینه‌ی ثبت حقوق قانونی اختراعات محصولات به منظور حفظ سهام بازار آنها، حاشیه‌های سود و رهبری ابتکارات دارد.

هر چند هالیوود هم ممکن است در زمینه‌ی حقوق ثبت اختراع اهرم‌های فشار قدرتمندی داشته باشد و البته این‌ها را به لطف یکی از قدیمی‌ترین رقبای اپل دارد: مایکروسافت. ظاهرا مایکروسافت دارای ۲۵۵۷ حق ثبت اختراع است که شباهت بسیار زیادی با ۱۳۸۸ حق ثبت اختراع هالیوود و ۶۹۰ داشته‌ی اپل هستند. با این اوصاف و تفاسیر مایکروسافت مهم‌ترین و قوی‌ترین بازیگر در حوزه‌ی فناوری است.

آیا هالیوود و مایکروسافت در قالب قراردادی تجاری به مبادله‌ی حقوق ثبت اختراعات بپردازند؟ چنین حرکتی احتمالا این امکان را برای هالیوود فراهم خواهد کرد که تلاش‌های تجاری‌اش در حوزه‌هایس که ارتباط بسیار نزدیکی با فناوری دارند را گسترش داده و در عین حال سپر قدرتمندی در برابر حرکات ضد قانونی اپل که موجب نقض قوانین حقوق ثبت اختراع خواهند شد، ایجاد خواهد کرد. اما سود مایکروسافت از چنین معامله‌ای چه خواهد بود؟ احتمالا هالیوود حجم بسیار وسیعی از محتواهای جذاب برای کنسول بازی و محصولات واقعیت مجازی‌اش در اختیار این شرکت قرار خواهد داد.

شاید اهرم فشار حقوق ثبت اختراع یکی از ابزارهای کسب سود اپل از ورود به قلمرو هالیوود باشد. از همه‌ی اینها مهم‌تر توسعه‌ی روابط با تولیدکنندگان و تهیه‌کنندگان محتوا  و همچنین درک بهتر اقتصاد این حوزه و مدل‌های تجاری صنعت فیلمسازی و برنامه‌سازی است.

اما همانند سایر صنایع و کسب‌وکارهایی که در آنها مالکیت معنوی مرکزیت استراتژی شرکت و ارزش سهام را تعیین می‌کند، سیستم اطلاعاتی حق ثبت اختراع در جهت‌گیری تصمیم هالیوود، نقش بسیار مهمی بازی خواهد کرد.

 

ال‌سی‌دی‌های انعطاف‌پذیر از سال آینده در دسترس خواهند بود

ال‌سی‌دی‌های انعطاف‌پذیر Japan Display

کمپانی جپن دیسپلی (Japan Display)، یکی از اصلی‌ترین تولیدکنندگان صفحه نمایش برای آیفون، به زودی از نمایشگرهای انعطاف پذیر LCD رونمایی می‌کند؛ صفحات نمایشی که مانند نمایشگرهای OLED که در دستگاه‌هایی مثل گوشی‌های سری Edge سامسونگ به کار رفته، عمل خواهد کرد. طبق گفته مدیر عامل شرکت Japan Display، این اسکرین‌های LCD از سال ۲۰۱۸ در دسترس خواهند بود.

طبق گزارش وال استریت ژورنال، این نمایشگرها از لایه‌های پلاستیکی ساخته شده‌اند، که جایگزین لایه‌های شیشه‌ای می‌شوند. هر چند که تکنولوژی این نمایشگرها به اندازه‌ی صفحه نمایش‌های OLED نیست، اما در گوشی‌های خمیده مثل گوشی‌های سری Edge سامسونگ قابل استفاده است.

این کمپانی گفته است که تا کنون مشتری‌های کمی برای این محصول داشته‌ایم. همچنین اشاره کرد، استفاده اپل از این تکنولوژی به این معنی نیست که این کمپانی در آینده ای نزدیک از نمایشگرهای خمیده LCD استفاده کند. در مقابل، شایعه‌هایی هم در مورد استفاده اپل از نمایشگرهای OLED در آیفون امسال یا ۲۰۱۸ وجود دارد.

طبق گزارش‌های Apple Insider، نمایشگرهای خمیده LCD می‌توانند بر روی آیفون‌های متوسط یا دیتگاه های دیگر مثل مک‌بوک و یا اینکه شاید حتی بر روی خودروهای اپل استفاده شوند؛ البته این موضوع بعید به نظر می‌رسد.

Japan Display، رقابتی طولانی با شرکت‌های چینی و کره‌ای داردِ همچنین به این کمپانی، انتقاداتی هم به دیر در اختیار گرفتن تکنولوژی OLED وارد شده است. این شرکت در ماه دسامبر، یک طرح نجات مالی برگزار کرد و بخشی از آن هم، خرید Joled مخفف Japan OLED بود که توسط واحدهای سابق وابسته به سونی و پاناسونیک ساخته شده بود.

.

منبع: digitaltrends

نوشته ال‌سی‌دی‌های انعطاف‌پذیر از سال آینده در دسترس خواهند بود اولین بار در تکرا - اخبار روز تکنولوژی پدیدار شد.

بررسی رنو کولئوس مدل ۲۰۱۷: حرکت به سمت زیبایی!

بررسی رنو کولئوس مدل 2017: حرکت به سمت زیبایی!

نسخه جدید رنو کولئوس در امتداد رشد طراحی برند مطرح فرانسوی، با آرایشی چشم‌نواز به بازار معرفی شده است. استرالیا به‌عنوان یک بازار بزرگ برای خودروسازان، اولین ایستگاه برای عرضه کولئوس ۲۰۱۷ است. البته عرضه این محصول برای اولین‌بار در بازار استرالیا کمی تعجب‌برانگیز بوده چرا که بازارهای موفق بهتری نسبت به این کشور در کل دنیا وجود دارند که رنو می‌توانست یکی از آن‌ها را انتخاب کند.

نوشته بررسی رنو کولئوس مدل 2017: حرکت به سمت زیبایی! اولین بار در پدیدار شد.

برنامه My APK: پشتیبان گیری و ارسال اپلیکیشن های نصب شده اندروید – زوم اپ

برنامه My APK: پشتیبان گیری و ارسال اپلیکیشن های نصب شده اندروید - زوم اپ

My APK اپلیکیشنی برای اندروید است که به کمک آن قادر به پشتیبان گیری و ارسال اپلیکیشن‌های نصب شده در گوشی خواهید بود.

قابلیتی شبیه Stories به اپلیکیشن فیسبوک اضافه می‌شود

قابلیتی شبیه Stories به اپلیکیشن فیسبوک اضافه می‌شود

پس از کپی‌برداری قابلیت Stories از اسنپ‌چت و پیاده کردن آن در اینستاگرام، حال اپلیکیشن فیسبوک نیز به این ویژگی مجهز شده است.

اچ‌‎پی ۱۰۱ هزار باتری لپ‌تاپ را فراخوانی کرد

اچ‌‎پی 101 هزار باتری لپ‌تاپ را فراخوانی کرد

اچ‌پی 101.000 باتری لپ‌تاپ را برای خطر گرم شدن، فراخوانی کرد. اچ‌پی اعلام کرده که مشتریان باتری لپ‌تاپ‌های خود را بررسی کنند و درصورت بودن در لیست موردنظر، سریعا دستگاه خود را خاموش کنند. اچ‌پی باتری‌های دارای مشکل را به‌صورت رایگان برای کاربران تعویض می‌کند.

در سال 2016 اچ‌پی برای 41.000 باتری فرخوان انجام داد که دلیل آن 7 گزارش مربوط به افزایش دما لپ‌تا‌پ‌های اچ‌پی بود که در نهایت باتری‌های موجود در آن‌ها عامل اصلی این مشکل شناخته شدند. درحالی‌که این فراخوانی با موفقیت انجام شد، امسال اچ‌پی میزان دستگاه‌های فراخوانی شده را افزایش داد.

به‌نظر می‌رسد که اچ‌پی پس از دریافت گزارشی جدید مبنی بر افزایش حرارت، ذوب شدن و ایجاد خسارتی بالغ بر 1000 دلار دست به این فراخوانی جدید زده است.

 بارکد باتری خود را بررسی کنید

این فراخوانی جدید باتری‌های لیتیوم-یون مورداستفاده در لپ‌تاپ‌های اچ‌پی را شامل می‌شود. این باتری‌های در لپ‌تاپ‌های “اچ‌پی Compaq، اچ‌پی پروبوک، اچ‌پی Envy، اچ‌پی Pavilion و Compaq Presario” موجود هستند. بیشتر مدل‌های دارای مشکل در کشور آمریکا فروخته شده‌اند ولی برخی نیز در کشورهای کانادا و مکزیک به فروش رفته‌اند.

تمامی مدل‌های دارای مشکل در فاصله مارس 2013 تا اکتبر 2016 و با قیمت‌های 300 تا 1700 دلار توسط خرده‌فروشی‌های Best Buy، والمارت، Costco و Sam’s Club خریداری شده‌اند، برخی از آن‌ها نیز توسط سایت‌های آنلاین همانند HP.com فروش رفته‌اند.

این باتری‌های خاص توسط بارکد قابل شناسایی هستند که بر روی پشت باتری‌ها درج شده‌اند. بارکد این باتری‌ها با کد‌های 6DGAL ،6DEMH ،6DEMA 6CZMB ،6CGFQ ،6CGFK ،6BZLU و 6EBVA شروع می‌شوند.

برای تعویض رایگان با اچ‌پی تماس بگیرید

اگر دارای لپ‌تاپی هستید که در این فراخوان وجود دارد، سریعا استفاده از آن را متوقف کنید و با اچ‌پی برای تعویض رایگان باتری دستگاه خود تماس برقرار کنید. همانطور که در قبل گفته شد، باتری‌های دارای مشکل امکان افزایش دما و آتش گرفتن دارند.

نوشته اچ‌‎پی 101 هزار باتری لپ‌تاپ را فراخوانی کرد اولین بار در پدیدار شد.

اچ‌‎پی ۱۰۱ هزار باتری لپ‌تاپ را فراخوانی کرد

اچ‌‎پی 101 هزار باتری لپ‌تاپ را فراخوانی کرد

اچ‌پی 101.000 باتری لپ‌تاپ را برای خطر گرم شدن، فراخوانی کرد. اچ‌پی اعلام کرده که مشتریان باتری لپ‌تاپ‌های خود را بررسی کنند و درصورت بودن در لیست موردنظر، سریعا دستگاه خود را خاموش کنند. اچ‌پی باتری‌های دارای مشکل را به‌صورت رایگان برای کاربران تعویض می‌کند.

در سال 2016 اچ‌پی برای 41.000 باتری فرخوان انجام داد که دلیل آن 7 گزارش مربوط به افزایش دما لپ‌تا‌پ‌های اچ‌پی بود که در نهایت باتری‌های موجود در آن‌ها عامل اصلی این مشکل شناخته شدند. درحالی‌که این فراخوانی با موفقیت انجام شد، امسال اچ‌پی میزان دستگاه‌های فراخوانی شده را افزایش داد.

به‌نظر می‌رسد که اچ‌پی پس از دریافت گزارشی جدید مبنی بر افزایش حرارت، ذوب شدن و ایجاد خسارتی بالغ بر 1000 دلار دست به این فراخوانی جدید زده است.

 بارکد باتری خود را بررسی کنید

این فراخوانی جدید باتری‌های لیتیوم-یون مورداستفاده در لپ‌تاپ‌های اچ‌پی را شامل می‌شود. این باتری‌های در لپ‌تاپ‌های “اچ‌پی Compaq، اچ‌پی پروبوک، اچ‌پی Envy، اچ‌پی Pavilion و Compaq Presario” موجود هستند. بیشتر مدل‌های دارای مشکل در کشور آمریکا فروخته شده‌اند ولی برخی نیز در کشورهای کانادا و مکزیک به فروش رفته‌اند.

تمامی مدل‌های دارای مشکل در فاصله مارس 2013 تا اکتبر 2016 و با قیمت‌های 300 تا 1700 دلار توسط خرده‌فروشی‌های Best Buy، والمارت، Costco و Sam’s Club خریداری شده‌اند، برخی از آن‌ها نیز توسط سایت‌های آنلاین همانند HP.com فروش رفته‌اند.

این باتری‌های خاص توسط بارکد قابل شناسایی هستند که بر روی پشت باتری‌ها درج شده‌اند. بارکد این باتری‌ها با کد‌های 6DGAL ،6DEMH ،6DEMA 6CZMB ،6CGFQ ،6CGFK ،6BZLU و 6EBVA شروع می‌شوند.

برای تعویض رایگان با اچ‌پی تماس بگیرید

اگر دارای لپ‌تاپی هستید که در این فراخوان وجود دارد، سریعا استفاده از آن را متوقف کنید و با اچ‌پی برای تعویض رایگان باتری دستگاه خود تماس برقرار کنید. همانطور که در قبل گفته شد، باتری‌های دارای مشکل امکان افزایش دما و آتش گرفتن دارند.

نوشته اچ‌‎پی 101 هزار باتری لپ‌تاپ را فراخوانی کرد اولین بار در پدیدار شد.

پرچمداری جدید از سونی در راه است؛ گوشی سونی یوشینو در نمایشگاه MWC 2017

پرچمداری جدید از سونی در راه است؛ گوشی سونی یوشینو در نمایشگاه MWC 2017
گفته می شود که گوشی سونی یوشینو در نمایشگاه MWC 2017 معرفی خواهد شد. در حالی که سونی تلاش های خود را در برخی از بازارهای جهانی چون ایالات متحده در حال کاهش دادن است؛ اما این شرکت هنوز هم به دنبال آن است تا طرفداران خود را راضی نگه داشته تا بتواند سهمی از این بازار پر منفعت را برای خود نگه دارد.

با توجه به آخرین شایعات منتشر شده، سونی ظاهرا در حال کار بر روی یک گوشی هوشمند جدید ۴K است که به قدرتمندترین محصول کوالکام، اسنپدراگون ۸۳۵ مجهز خواهد بود. این دستگاه به احتمال زیاد در نمایشگاه MWC 2017 رخ نشان می دهد.

ما می دانیم که سونی حضور خود را در رویدادی در کنفرانس جهانی موبایل امسال تایید کرده و بر اساس شنیده ها، حداقل از دو گوشی هوشمند جدید خود نیز رونمایی خواهد کرد. البته آخرین شایعات، از وجود ۴ گوشی جدید سونی حکایت دارند که یکی از آنها می تواند گوشی سونی یوشینو (Yoshino) باشد، گوشی هوشمندی که دارای یک نمایشگر ۵.۵ اینچی ۴K بوده و از اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام قدرت می گیرد.

البته شک و تردیدهایی نیز در این رابطه وجود دارد، آخرین باری که سونی اقدام به راه اندازی یک گوشی با نمایشگر ۴K کرد، به سال ۲۰۱۵ باز می گردد که با معرفی گوشی سونی اکسپریا زد ۵ پریمیوم چنین دستگاهی را وارد بازار کرد.

علاوه بر این، شایعاتی وجود دارد که بازگو می کند سامسونگ تمامی تراشه های اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام را برای پرچمدار جدید خود استفاده خواهد کرد و اگر چنین چیزی صحت داشته باشد، باید ببینیم که چگونه سونی قصد دارد تا از این تراشه در گوشی سونی یوشینو استفاده کند.

دو روز قبل خبری را در تکرا منتشر کردیم مبنی بر اینکه ال جی احتمالا به دلیل کمبود تراشه های اسنپدراگون ۸۳۵، در گوشی ال جی جی ۶ احتمالا از تراشه های اسنپدراگون ۸۲۱ استفاده خواهد کرد. شاید سونی هم مجبور باشد تا چنین اقدامی انجام دهد.

در هر صورت این خبر در حد و اندازه یک شایعه خواهد بود؛ اما اگر سونی بتواند پرچمداری با نمایشگر ۴K و اسنپدراگون ۸۳۵ را معرفی کند، مطمئنا می تواند برای گوشی هایی چون گلکسی اس ۸ سامسونگ، رقیبی جدی به حساب آید. باید دید که در آینده ای نه چندان دور، چه اتفاقاتی رقم خواهد خورد!

.

منبع: ubergizmo

نوشته پرچمداری جدید از سونی در راه است؛ گوشی سونی یوشینو در نمایشگاه MWC 2017 اولین بار در تکرا - اخبار روز تکنولوژی پدیدار شد.

نسل جدید NAND FLASH تحولی در دنیای SSD ها

نسل جدید NAND FLASH تحولی در دنیای SSD ها

جدیدترین اس‌اس‌دی ای‌دیتا با نام SU900 ویژگی‌های جالبی خواهد داشت که در ادامه به مرور مشخصات آن خواهیم پرداخت.

کنفرانس Google I/O 2017 از ۲۷ تا ۲۹ اردیبهشت ۹۶ برگزار می‌شود

کنفرانس Google I/O 2017 از ۲۷ تا ۲۹ اردیبهشت ۹۶ برگزار می‌شود

کنفرانس Google I/O ۲۰۱۷ از تاریخ ۲۷ اردیبهشت ۹۶ آغاز و تا روز ۲۹ همان ماه (۱۷ تا ۱۹ می ۲۰۱۷) ادامه خواهد داشت.