۳ دلیل برای آن که بلک‌بری KEY2 را بخریم

IMG_2532-1920x1440 ۳ دلیل برای آن که بلک‌بری KEY2 را بخریم

گوشی‌های بسیاری در بازار وجود دارند که از شرکت‌های بزرگ و کوچک سرتاسر دنیا معرفی شده‌اند. ولی می‌توان گفت که تقریبا ظاهر آن‌ها همسان است و فقط تعداد انگشت‌شماری طراحی یونیک دارند. بی‌تردید بلک‌بری KEY2 یکی از آن‌هاست. در ادامه با ما همراه باشید تا ۳ دلیل برای خریدن این مدل بیان کنیم.


طراحی و کیبورد

IMG_2528-1920x1440 ۳ دلیل برای آن که بلک‌بری KEY2 را بخریم

در اولین نگاه، تنها دیزاین برای کاربران مهم است. در سال ۲۰۱۸ شاهد طراحی مدرن هستیم که حاشیه‌های اطراف صفحه‌نمایش را کاهش داده و در قسمت بالایی نمایشگر یک بریدگی قرار می‌گیرد. با نگاهی به محصول ۲۰۱۸ بلک‌بری، متوجه می‌شویم تا حدودی سازنده از دیزاین مدرن پیروی کرده و در برخی قسمت‌ها نفوذ این طراحی کاملا مشهود است. صفحه‌نمایش کوچک KEY2 حاشیه‌های نسبتا کمی در سمت چپ و راست دارد که خواندن متون را راحت‌تر و تماشای فیلم‌ها را جذاب‌تر می‌کند. در قاب پشتی هم ماژول دوربین حضور دارد که به‌صورت دوگانه در نظر گرفته شده و ظاهری مدرن را برای گوشی رقم زده است. با این حال، تفاوت‌هایی هم به چشم می‌خورد. یک کیبورد از نوع QWERTY و فیزیکی زیر نمایشگر تعبیه شده و حس نوستالژیکی به کاربر منتقل می‌کند. در بالای دیسپلی هم اثری از ناچ دیده نمی‌شود و فقط یک نوار حضور دارد که اسپیکر، سنسور و دوربین را میزبانی می‌کند. در قسمت پشتی پترنی طراحی گشته که هنگام در دست گرفتن اسمارت فون حس اطمینانی به کاربر می‌دهد و هم‌چنین گوشی چربی دست و انگشت را جذب نمی‌کند. در این صورت برخلاف موبایل‌های شیشه‌ای لزومی ندارد همیشه یک دستمال داشته باشید و قاب پشت و جلو را تمیز کنید! از آن‌جا که با یک دستگاه میان‌رده طرف هستیم، بعید نیست فقط بخشی از موبایل از فلز باشد. فریم‌ها از آلیاژ مخصوصی از آلومینیوم ساخته شده‌اند که در صنعت هواپیماسازی به کار می‌رود. در نتیجه از نظر مقاومت و همین‌طور سبکی رضایت‌بخش است. قسمت پشتی هم با پلاستیکی طرح‌دار پوشانده شده است.

در حقیقت موبایل‌های بلک‌بری طراحی خاص خود را مدیون کیبوردهای QWERTY هستند. این صفحه‌کلیدها در بیش‌تر مدل‌های شرکت کانادایی حضور دارند و برای بعضی از کاربران بسیار خوشایند هستند. وقتی با کیبوردهای مجازی تایپ می‌کنید و می‌خواهید یک پیام بفرستید، کلی غلط املایی خواهید داشت که با افزایش سرعت تایپ شما به شمار آن‌ها نیز افزوده می‌شود. ولی کیبوردهای فیزیکی کم‌تر دارای این مشکل هستند. ضمنا لمس آن‌ها در محصولات بلک‌بری حس خوبی می‌دهد و از کار با آن‌ها لذت خواهید برد. در KEY2 هم صفحه‌کلیدی مخصوص تدارک دیده شده است. این کیبورد به ژست‌های حرکتی مجهز است. بر همین اساس، تولیدکننده مدعی است که با یکی از باهوش‌ترین کیبوردها طرف هستید. با حرکت دادن انگشتان خود بر روی صفحه‌کلید (به شرطی که قبلا تنظیمات مربوطه را انجام داده باشید) اپلیکیشنی اجرا خواهد شد یا این‌که عکسی گرفته می‌شود. ژست‌ها به این‌جا ختم نمی‌شوند. بدون این‌که کلیدهای ناوبری را بفشارید، این امکان داده شده تا با استفاده از همین حرکت به اپلیکیشن قبلی بروید یا نوار نوتیفیکیشن را ببندید.

دوربین

IMG_2516-1920x1440 ۳ دلیل برای آن که بلک‌بری KEY2 را بخریم

در کل با رشد شبکه‌های اجتماعی و اینترنت دوربین‌ها هم مهم شده‌اند. دیگر امری ضروری است که عکاسی کنیم و آن را در حساب اینستاگرام یا تلگرام خود به اشتراک بگذاریم. همان‌طور که گفتیم دوربین از نوع دوگانه در سطح پشتی به چشم می‌خورد. هر دو لنز از رزولوشن مناسب ۱۲ مگاپیکسل استفاده می‌کنند که جزئیات فراوانی را ثبت می‌نماید. جدای از این، فن‌آوری پیکسل‌های دوگانه جای تامل دارد. تکنولوژی مذکور فوکوس سریع‌تر را رقم زده و لحظه‌های ناب و خاصی ثبت می‌شوند. در واقع شما در مدت زمان کم‌تری می‌توانید عکس‌های بیش‌تری نسبت به قبل بگیرید. دریچه دیافراگم با این‌که بازترین نیست، اما در سطح متوسطی قرار دارد و نور مطلوبی توسط سنسور جذب می‌شود. پس اگر نورپردازی در شرایط مناسب نبود، تقریبا با همان کیفیت قبل تصاویر ثبت می‌شوند و نویزهای زیادی دیده نخواهد شد.

سوژه از شما دور است؟ می‌خواهید زوم روی آن داشته باشید، اما از کم شدن کیفیت واهمه دارید؟ با قابلیت زوم اپتیکال مشکلی نخواهید داشت. می‌توانید روی سوژه مورد نظر بزرگ‌نمایی اعمال کنید، بدون آن‌که از کیفیت کاسته شود. پرتره هم از یاد نرفته. یکی از دوربین‌ها بک‌گراند را تشخیص داده و دیگری سوژه را از آن جدا می‌کند. به این ترتیب پرتره‌های زیبایی ثبت خواهد شد که با توجه به رزولوشن دوربین‌ها کم‌نظیر خواهند بود. فلاش‌های دو رنگ هم در فضای تاریک به کار می‌روند و با استناد بر رنگ‌های فلاش، محیط را مرده یا خیلی گرم نشان نمی‌دهند. با این‌که گوشی یک میان‌رده هست، ولی فیلم‌برداری با کیفیت ۴K و نرخ مناسبی امکان‌پذیر شده. در این صورت جزئیات زیادی ثبت گشته و در قالب یک ویدئوی پرحجم ذخیره می‌شوند. دوربین جلوی ۸ مگاپیکسلی هم عکس‌های تقریبا خوبی می‌گیرد.

سایر قابلیت‌ها

IMG_2509-1920x1440 ۳ دلیل برای آن که بلک‌بری KEY2 را بخریم

مموری قابلیتی است که همیشه در دستگاه‌های الکترونیکی مطرح بوده است. در اصل این مشخصه تعیین می‌کند که تا چه حد می‌توانید عکس بگیرید یا این‌که بازی‌ها را دانلود یا نصب نمایید. بلک‌بری KEY2 در دو نسخه عرضه شده است. در مدل ارزان‌تر ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی و در ورژن گران‌تر ۱۲۸ گیگابایت فضا در اختیار دارید. با این‌که قیمت‌شان متفاوت است، ولی هر کدام را که بخرید ۶ گیگابایت رم دریافت می‌کنید که اصلا مقدار کمی نیست. با ۴ گیگابایت حافظه اجرایی می‌توان مالتی‌تسگینگ را به‌صورت روان انجام داد. حالا فرض کنید که با ۶ گیگابایت رم چه چیزی حاصل می‌شود! می‌توانید اپلیکیشن‌های زیادی را به‌طور هم‌زمان اجرا کنید و کارهای‌تان را سریع‌تر و بدون لگ انجام دهید.

یکی از ویژگی‌هایی که سازنده روی آن مانور داده، باتری است. ظرفیت ۳۵۰۰ میلی‌‌آمپری برای یک گوشی ۴.۵ اینچی بسیار مناسب تلقی می‌شود. با نگاهی به دیگر تکنولوژی‌ها هم متوجه خواهیم شد که بلک‌بری KEY2 مصرف زیادی ندارد. پس می‌توان گفت که موبایل با استفاده ترکیبی تا دو روز دوام می‌آورد. در کنار این موضوع، قابلیت شارژ سریع هم دیده می‌شود. تکنولوژی نسل سوم کوالکام امکان شارژ کردن ۵۰ درصد از ظرفیت باتری را فقط در ۳۶ دقیقه می‌دهد. در نتیجه نیازی نیست وقت‌تان را برای شارژ شدن اسمارت فون هدر دهید.

جدای از ویژگی‌های نرم‌افزاری نگارش هشتم سیستم‌عامل گوگل، بلک‌بری هم یک سری از برنامه‌ها و سرویس‌های خاص خودش را در کنار اندروید قرار داده. به‌عنوان مثال DTEK سرویس مدیریت هوشمند دستگاه است که توسط خود شرکت توسعه داده شده. با رفتن به این برنامه می‌توانید ویروس‌ها را شناسایی کنید یا سرعت گوشی خود را افزایش دهید.

نوشته ۳ دلیل برای آن که بلک‌بری KEY2 را بخریم اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.

دوربین سه گانه در گلکسی A مدل ۲۰۱۹ ؛ میان‌رده‌ای در حال تبدیل به یک پرچم‌دار

مطلب دوربین سه گانه در گلکسی A مدل ۲۰۱۹ ؛ میان‌رده‌ای در حال تبدیل به یک پرچم‌دار برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است. - تکراتو - اخبار روز تکنولوژی - - https://techrato.com/

سامسونگ گلکسی A مدل ۲۰۱۹ می‌تواند به یک دوربین سه گانه مجهز شود. به نظر می‌رسد که سامسونگ در حال تبدیل کردن مدل‌های میان رده سری گلکسی ای خود به یک گوشی پرچمدار است. معمولا کمپانی‌های بزرگی همچون سامسونگ، ایده‌ها و نوآوری‌های خاص را برای گوشی‌های پرچمداران خود رزرو می‌کنند، اما اکنون به نظر می‌رسد...

مطلب دوربین سه گانه در گلکسی A مدل ۲۰۱۹ ؛ میان‌رده‌ای در حال تبدیل به یک پرچم‌دار برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است. - تکراتو - اخبار روز تکنولوژی - - https://techrato.com/

گوشی ال جی وی ۳۵ تین کیو سیگنچر ادیشن در کره معرفی شد

گوشی ال جی وی 35 تین کیو سیگنچر ادیشن در کره معرفی شد

ال‌جی از گوشی هوشمند ال‌جی وی ۳۵ تین‌کیو سیگنچر ادیشن در کره رسما رونمایی کرد. 

اپلیکیشن‌ساز مستر ۲ اپ در الکامپ ۹۷ ؛ برای وب‌سایت خود اپلیکیشن بسازید

مطلب اپلیکیشن‌ساز مستر ۲ اپ در الکامپ ۹۷ ؛ برای وب‌سایت خود اپلیکیشن بسازید برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است. - تکراتو - اخبار روز تکنولوژی - - https://techrato.com/

اپلیکیشن‌ساز مستر ۲ اپ یک بستر اینترنتی است که کاربران می‌توانند با مراجعه به آن و بدون داشتن دانش توسعه اپ و یا کد نویسی برای وب‌سایت خود اپلیکیشن بسازند. در نمایشگاه الکامپ ۹۷ تهران به غرفه این استارتاپ سر زده‌ایم. کسب و کار مستر ۲ اپ فعالیت خود را از سال ۱۳۹۰ در زمینه...

مطلب اپلیکیشن‌ساز مستر ۲ اپ در الکامپ ۹۷ ؛ برای وب‌سایت خود اپلیکیشن بسازید برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است. - تکراتو - اخبار روز تکنولوژی - - https://techrato.com/

اپلیکیشن‌ساز مستر ۲ اپ در الکامپ ۹۷ ؛ برای وب‌سایت خود اپلیکیشن بسازید

مطلب اپلیکیشن‌ساز مستر ۲ اپ در الکامپ ۹۷ ؛ برای وب‌سایت خود اپلیکیشن بسازید برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است. - تکراتو - اخبار روز تکنولوژی - - https://techrato.com/

اپلیکیشن‌ساز مستر ۲ اپ یک بستر اینترنتی است که کاربران می‌توانند با مراجعه به آن و بدون داشتن دانش توسعه اپ و یا کد نویسی برای وب‌سایت خود اپلیکیشن بسازند. در نمایشگاه الکامپ ۹۷ تهران به غرفه این استارتاپ سر زده‌ایم. کسب و کار مستر ۲ اپ فعالیت خود را از سال ۱۳۹۰ در زمینه...

مطلب اپلیکیشن‌ساز مستر ۲ اپ در الکامپ ۹۷ ؛ برای وب‌سایت خود اپلیکیشن بسازید برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است. - تکراتو - اخبار روز تکنولوژی - - https://techrato.com/

عرضه سهام نفت به صورت ارز دیجیتال به مردم

یک پیشنهاد برای تسکین شرایط اقتصادی موجود و جذب سرمایه های مردم، عرضه سهام نفت است. این تجربه اخیرا در یک کشور نفتی بر بستر بلاکچین به صورت یک ارز دیجیتال عرضه شد و در ساعات اولیه فروش 800 میلیون دلار سرمایه جمع آوری کرد.
 
حدود ۴ ماه است که کشور دچار التهابات شدید اقتصادی شده است، بطوریکه دیروز قیمت سکه در بازار ۴ میلیون تومان را رد کرد و هر گرم طلا حدود ۳۱۰هزار تومان قیمت گذاری شد و یورو حدود ۱۲۵۰۰ تومان قیمت خورد. برخی فروشگاه ها فروش خود را تعطیل کرده اند تا ببیند قیمت در پایان روز به کجا خواهد رسید. این در حالی است که حدود سه ماه پیش دولت قیمت ارز را از ۳۷۰۰ تومان به ۴۲۰۰ افزایش داد و عنوان کرد که هر میزان ارز به هر کسی بخواهد میدهد. البته با این سیاست‌گذاری مقدار زیادی از ذخایر ارزی کشور به تاراج رفت و الان قوه قضاییه مجبور است ارز خواران آن زمان را بازجویی و بازخواست کند. 
 
سیاست‌های اتخاذی دولت در سه ماهه گذشته تقریبا هیچ موفقیتی در برنداشت و روال بازار روز بروز وخیم تر شد. تا جایی در هفته گذشته رئیس کل بانک مرکزی توسط رئیس جمهور عوض شد و آقای عبدالناصر همتی که قبلا در بیمه‌ها و بانک‌ها مدیر بوده به جای ایشان منصوب شد. گذشته از سابقه ایشان، حضور ایشان در این پست هنوز تاثیر خود را برشرایط اقتصادی نشان نداده است.
 
علیرغم اینکه بازگشت تحریم‌ها یکی از دلایل این نوسانات دانسته می‌شود، با این حال هنوز اقدام خاصی از سوی دشمنان خارجی صورت نگرفته است که وضع داخل چنین است. پس به نظر میرسد مشکلات ما بیشتر منشاء داخلی داشته باشد که در این مقاله قرار است بصورت جزیی به آنها بپردازم و راه حلی برای آن ارائه کنم.
 
در چند مقاله و یادداشت اخیرم در خصوص منشاء مشکلات به چند نکته اساسی اشاره شده بود:
 
اول-  اینکه در کشور ما همواره به دلایل مختلف، ارز توسط دولت به قیمتی پایین تر از قیمت واقعی عرضه شده است که در شرایط بحرانی این قیمت به سمت قیمت های واقعی و فراتر از آن کشیده می‌شود و دچار تخریب کل فضای اقتصادی کشور می‌شود.
 
دوم - بانک ها و نظام بانکداری و سیستم نظارت بر آنها در کشور ما کاملا از کار افتاده هستند و حتی در جهت عکس منافع ملی عمل می‌کنند. بطوریکه در حال حاضر ضریب فراینده پولی در بانک‌ها به حدود ۸ رسیده است. به قولی در شرایط کنونی بانک‌ها میتوانند تا ۸ برابر سپرده واقعی خود، خلق پول کنند که این خلق پول و افزایش نقدینگی افسار گسیخته عامل بزرگ افزایش تقاضا و تورم در این شرایط است. البته همین بانک‌ها در بسیاری از تورم‌ها شریک هستند و اقدام به خریدهای کلان در بازار می‌کنند و هیچ نظارت درست و موثری روی آنها وجود ندارد.
 
سوم- در کشور ما بر خلاف اغلب کشورهای جهان شفافیت مالیاتی و دارایی وجود ندارد. یعنی تراکنش‌های مالی افراد رصد نمیشود و منشاء و علت آنها مورد ارزیابی قرار نمی‌گیرند و مالیات متناسب درآمد افراد اخذ نمی‌گردد. به همین دلیل دلالی و درآمدهای یک شبه در این کشور بهترین راه پولدار شدن است. البته مسئولین کشور هم به این مشکل دامن میزنند و لایحه دفاع از عدم مالیات بر عایدی سرمایه ارائه میکنند که با هیچ کجای تجربیات دنیا و با هیچ عقلی سازگار نیست و به نظر میرسد بیشتر برای سرمایه دارتر شدن سرمایه داران است.
 
چهارم- سیستم قضایی در این آشفتگی ها بجای آنکه بر تخلافات واقعی و التهاب زا و اقدامات احیانا مساله‌دار مسئولین نظارت کند و با آنها برخورد کند، اغلب درگیر معلول ها میشود و علت ها را رها میکند. هر چند اقدامات شجاعانه قوه قضائیه در چند هفته گذشته بسیار قابل توجه بوده و انتظار میرود حتی اگر وزرا و روسای سازمانهای مهم کشور در امور اقتصادی اشکالاتی ایجاد کرده اند، قوه قضاییه بعنوان مدعی العموم با شجاعت و جسارت اقدام کند.
 
علاوه بر اینکه لازم است اشکالات بیان شده حل شود و زیرساخت شفافیت اقتصادی در کشور بنیان گذاشته شود، لازم است زیرساخت‌های ایجابی برای جذب سرمایه کلان در دست عموم جامعه که ناشی از بانکداری تورم زا بوده است نیز در مسیر درست هدایت شود. واضح است که به دلیل اقدامات گذشته دولت؛ اعتماد عمومی به دولت و سیاست‌های آن کاهش شدید یافته است، ولی باز هم میشود با اقدامات ترکیبی سلبی و ایجابی، سرمایه در متن جامعه را جذب کرد و به سمت تولید که این روزها حالش قدری بهتر است کشانید.
 
جالب اینجاست که در شرایط کنونی که قیمت ارز برای تولید کنندگان داخلی بسیار جذاب شده و همه را به بازارهای صادراتی آدرس میدهد، شرایط تامین مواد اولیه حتی داخلی آنقدر سخت شده است که تولید کنندگان با داشتن تقاضای زیاد برای محصول قادر به تامین کالا متناسب با تقاضای بالای موجود نیستند. 
 
پیشنهادی که بعنوان تسکین دهنده شرایط اقتصادی موجود و جذب سرمایه های مردم میتوان به آن اشاره کرد، عرضه سهام نفت است. این تجربه در دنیا سابقه داشته و در چند ماه اخیر بر بستر فناوری اطلاعات و بلاکچین، بصورت عرضه یک ارز دیجیتال در یکی از کشورهای نفتی رونمایی شد و در ساعات اولیه فروش این ارز، حدود ۸۰۰میلیون دلار سرمایه جمع آوری شد.
 
سهام نفت یا ارز نفتی میتواند به صورت یک واحد پولی جدید که معادل قیمت یک بشکه نفت است عرضه شود. با توجه به شرایط جهانی و روند رو به رشد قیمت نفت، عرضه چنین واحد پولی میتواند در داخل کشور و حتی خارج از کشور متقاضیان زیادی داشته باشد و حتی بسیاری از واردکنندگان نفت عمده دنیا ممکن است اقدام به خرید عمده این ارز نمایند.
 
در روش اجرایی این مدل لازم است سازوکارها به درستی تبیین شوند و ضمانت های کافی برای خریدار ارز وجود داشته باشد تا اعتماد کافی به طرح ایجاد شود.
 
اجرای چنین طرحی در صورتی که بصورت اشتراکی با کشورهای صاحب ذخایر بزرگ نفت و گاز مانند روسیه و با مصرف کنندگان عمده مانند چین صورت پذیرد، میتواند آینده تضمین شده تری را برای آن ترسیم کند و تاثیر تحریم های احتمالی امریکا علیه این واحد پولی را کاهش خواهد داد.
 
در داخل کشور هم به دلیل روند رو به رشد قیمت دلار از یکسو و هم به دلیل نمودار صعودی قیمت نفت، عرضه این ارز میتوانند یک پیشنهاد مطلوب برای عموم مردم و مالکان سرمایه بشمار رود و مقدار زیادی از سرمایه در گردش کشور را جذب کند. تزریق سرمایه های جذب شده از این روش به بخش تولید و نظارت و حمایت آن نیز وظایف دیگر دولت در روند تکمیلی این چرخه خواهد بود.
 
در شرایط امروز نیاز داریم تا با تحول ساختارهای فرسوده قبلی، و با اقدامات ابتکاری و نوآورانه، گامهای موثری در جهت علاج دردهای امروز برداریم. البته این دردهای امروزی در نگاهی خود فرصتهای پیشرفت هستند. البته اگر مدیران ما جسارت کافی را داشته باشند و مردم به آنها اعتماد کنند.
 

توطئه گوگل علیه مرورگرهای رقیب کروم

یکی از کارکنان شرکت موزیلا طراح مرورگر فایرفاکس می گوید، گوگل به طور عمدی سایت یوتیوب را در صورت باز شدن با مرورگرهای فایرفاکس و اج مایکروسافت کند می کند.
 
به گزارش گیک تیرانت، این کارمند موزیلا معتقد است هدف گوگل از این کار از دور خارج کردن مرورگرهای اینترنتی رقیب است تا کاربران به علت کندی دسترسی به سایت به اشتراک گذاری ویدئوی یوتیوب در مرورگرهای مذکور ترجیح دهند از مرورگرهای دیگری و به خصوص مرورگر کروم خود گوگل استفاده کنند.
 
کریس پترسون مدیر برنامه های فنی شرکت موزیلا می گوید این اقدام به صورت عمدی و کاملا آگاهانه از سوی گوگل صورت می گیرد. این فرد معتقد است یوتیوب بر روی مرورگرهای فایرفاکس و اج تا ۵ برابر کندتر از مرورگر کروم عمل می کند.
 
این اقدام گوگل یک نوع انحصارطلبی تجاری محسوب می شود و در صورت اثبات می تواند پیامدهای حقوقی و قضایی را برای این شرکت به ارمغان آورد.
 
پترسون می گوید کاربران برای مقابله با این مشکل عمدی ایجاد شده توسط گوگل می توانند افزونه خاصی را بارگذاری و نصب کنند. گوگل هنوز در برابر این ادعا واکنشی از خود نشان نداده است.

نرم افزاری که نشت اطلاعات کاربر را هشدار می دهد

آپدیت جدید یک نرم افزار مدیریت پسورد، به محض نشت اطلاعات کاربر در فضای وب سیاه به او هشدار می دهد.
 
به گزارش دیلی میل، آپدیت جدید نرم افزار Dashlane لحظه ای که اطلاعات کاربر در dark web(وب سیاه) منتشر شود، به او هشدار می دهد.
 
آخرین نسخه از این نرم افزار مدیریت پسورد، اعماق اینترنت را برای جزئیات اطلاعات شخصی فاش شده کاربران جستجو می کند. این نرم افزار سراسر اینترنت را برای اطلاعاتی مانند آدرس ایمیل و پسوردهای کاربران خود رصد می کند.
 
وب سیاه یک گوشه مخفی از اینترنت است که موتورهای جستجو یا مرورگرهای معمول به آن دسترسی ندارند. در این گوشه از اینترنت تعدادی از وب سایت های خطرناک به تجارت مواد مخدر، تجارت اطلاعات سرقت شده کاربران، اسلحه و غیره می پردازند.
 
Dashlane اکنون می توان هنگام اشتراک گذاری اطلاعات کاربر به او هشدار و نشان داد کدامیک از حساب های کاربری آنلاین او در معرض خطر هکرها قرار دارد.  
 
به طور معمول افرادی که از یک ایمیل آدرس و پسورد به طور مکرر استفاده می کنند، در معرض هک اطلاعات قرار دارند.
 
به هرحال این شرکت نیویورکی برای تولید نرم افزار مدیریت پسورد شناخته شده است و هفته جاری آخرین نسخه محصول خود یعنی Dashlane6 را ارائه کرد.
 
نرم افزارهای مدیریت پسورد به کاربران اجازه می دهد برای هریک از حساب های کاربری آنلاین خود پسوردهایی مخصوص و جداگانه تولید کنند. این جزئیات به وسیله نرم افزار ذخیره می شود. علاوه برآن نرم افزار مذکور هرگونه نشت اطلاعات را رصد می کند.
 
به هرحال نسخه جدید این نرم افزار قابلیت رصد نشت اطلاعات ۵ ایمیل آدرس کاربر در وب سیاره را دارد. این شرکت امنیتی مخزن اطلاعاتی با بیش از ۱۲ میلیون سوابق مرتبط با هک و نشت اطلاعات دارد.

ضروریات حضور استارتاپ‌ها در نمایشگاه‌های تجاری

نمایشگاه‌های تجاری و رویدادها بی‌تردید یکی از برترین ابزارهای بازاریابی هستند که به استارتاپ‌ها کمک می‌کنند که به دنیای واقعی قدم بگذارند، افراد کلیدی بانفوذ را بشناسند و با سرعت بیشتری مشتری جذب کنند.
 
شاید عجیب به نظر برسد که در عصر دیجیتال هنوز هم رویدادها و نمایشگاه‌های تجاری از نظر اطلاع‌رسانی، جذب مشتری جدید و حتی امضای قراردادهای تجاری جدید برای برندها مهم هستند.
 
براساس گزارش سال پیش یکی از مراکز تحقیقاتی دیجیتال مارکتینگ، سهم اقتصادی سالانه صنعت نمایشگاه‌ها تقریبا 565 میلیارد دلار است؛ درواقع نمایشگاه‌ها و رویدادهای تجاری، بزرگترین صنایعی هستند که شاید تا به حال از آنها استفاده نکرده‌اید.
 
صنعت نمایشگاه‌ها بیشتر از صنایع فیلم‌سازی، موسیقی و حتی ورزش‌های پر تماشاگر به GDP شرکت‌ها اضافه می‌کنند؛ به این معنا که نمایش محصولات در نمایشگاه‌های تجاری مسیری است که بسیاری از استارتاپ‌ها و SMEها هنگامیکه می‌خواهند مشتری یا سرمایه‌گذار جذب کنند یا برند خود را در معرض دید عموم قرار دهند، طی می‌کنند.
 
کنگره جهانی موبایل را در نظر بگیرید؛ این کنگره یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های تجاری فناورانه در جهان است که سالانه در بارسلونا برگزار می‌شود و هزاران سرمایه‌گذار، استارتاپ و مشتری بالقوه به آنجا مراجعه می‌کنند تا در جریان محصولات جدید قرار بگیرند.
 
در چنین نمایشگاه‌هایی است که جرقه خرید بسیاری از شرکت‌ها توسط شرکت‌های دیگر (فرآیند اکتساب) ایجاد می‌شود؛ در این نمایشگاه‌هاست که اکتساب شرکت‌هایی مثل اوبر مورد بحث قرار می‌گیرد و شرکت‌های دیگری اقدام به جمع‌آوری سرمایه اولیه می‌کنند که شروع آن از 200 هزار دلار است و تا 1.5 میلیون دلار می‌رسد.
 
با در نظر گرفتن این مسایل، در اینجا پنج دلیل ملموس را بیان می‌کنیم که چرا نمایشگاه‌های تجاری می‌توانند برگ برنده استارتاپ‌ها باشند که از قضا مورد تحلیل مرکز توانمندسازی کسب‌وکارهای نوپای فاوا نیز قرار گرفته است:
 
1ـ جذب مشتری
 
جذب مشتری هم بزرگترین مشکل و هم بزرگترین عامل موفقیت سرمایه‌گذاران و اعضای هیئت مدیره است؛ اگر نمایشگاه تجاری درستی را انتخاب کنید می‌توان با ورود مشتریان احتمالی علاقه‌مند به نمایشگاه این مشکل را حل کرد.
 
با توجه به محصول یا خدمتی که عرضه می‌کنید بسیاری از مشتریان راغب و جدید می‌توانند در غرفه شما ثبت‌نام کنند و طی یک یا دو روز MRR یا هر شاخص رشد دیگری را افزایش دهند.
 
بازاریابی هدفمندی که مسئولان سازمان‌دهی نمایشگاه‌های تجاری در روزهای قبل از نمایشگاه انجام می‌دهند به شما اجازه می‌دهد که آنها را براساس علائق مشتریان یا نام شرکت یا هر داده دیگری که در اختیاردارید بخش‌بندی کنید.
 
اگر در نمایشگاه تجاری سیستم خریدار وجود داشته باشد، می‌توانید ملاقات با بازدیدکنندگانی را که احتمال دارد مشتری شما شوند از قبل برنامه‌ریزی و رزرو و به این ترتیب زمان بیشتری را با افراد کمتری سپری کنید و خود را برای بالا رفتن نرخ تبدیل آماده سازید.
 
2ـ قرار دادن محصول در معرض دید بازدیدکنندگان
 
رویدادها و نمایشگاه‌های تجاری فرصت بسیار خوبی هستند تا محصولات خود را قبل، در حین و بعد از نمایشگاه در معرض دید عموم قرار دهید؛ هنگام برگزاری نمایشگاه، پوشش زنده از طریق رسانه‌های اجتماعی، کمپین اختصاصی رویداد، هشتگ‌ها و فعالیت گسترده در رسانه‌های اجتماعی هم بسیار مهم است.
 
با استفاده از پست‌های مهمان روی وب‌سایت‌های مربوطه، ارتباطات ایمیلی و نظرات، می‌توانید قابلیت دیده شدن خود را افزایش دهید و فرصت اشتراک تخصص و شناخته شدن را پیدا کنید.
 
بسیاری از رویدادها به شما این امکان را می‌دهند که در آنها سخنرانی داشته باشید و فرصت بیان رسالت شرکت خود را چند برابر کنید.
 
همچنین نمایشگاه‌های تجاری پلت‌فرم بسیار خوبی برای کمپین‌های بازاریابی هستند که بودجه کم اما تأثیر زیادی دارند؛ شما با کمی فکر کردن می‌توانید یک کمپین پارتیزانی راه‌اندازی و استارتاپ خود را از سایرین متمایز کنید.
 
همچنین می‌توانید هشتگ رویداد را هایجک کنید؛ یک استند نمایشگاهی نوآورانه بسازید یا از آن به عنوان پلت‌فرمی برای عرضه محصول یا خدمتی جدید استفاده کنید.
 
ازآنجا که حس اجتماعی بودن در محیط نمایشگاه بالاست، می‌توانید صرفا با شرکت در یک نمایشگاه درنهایت به تِرندی در توییتر تبدیل شوید؛ در اخبار ملی قرار بگیرید و توجه مردم را به شرکت خود جلب کنید.
 
3ـ ایجاد ارتباط
 
نمایشگاه‌های تجاری نه تنها شما را به تعداد بسیار زیادی از مشتریان وصل می‌کنند بلکه باعث می‌شوند خبرنگاران و افراد بانفوذ در صنعت هم شما را مشاهده کنند؛ نمایشگاهی مانند کنگره جهانی موبایل یا SXSW برای خود سالن‌های مطبوعاتی و پوشش رسانه‌ای دارند و خبرنگاران صنعتی کارآزموده در این نمایشگاه‌ها به دنبال تهیه اخبار و گزارش از نوآوری‌های گوناگون هستند.
 
این فرصت بسیار خوبی برای شماست تا برای استارتاپ خود پوشش رسانه‌ای مرتبط و به موقعی ایجاد کنید بدون آنکه نیازی باشد خودتان به دنبال شکار فرصت‌ها بروید.
 
این رابطه منافع دوجانبه دارد؛ شما برای استارتاپ خود پوشش رسانه‌ای، ترافیک وب، فالوئر در رسانه‌های اجتماعی و لینک‌های باکیفیتی ایجاد می‌کنید و خبرنگاران، اخبار و گزارش‌های منحصر به‌فردی را تهیه می‌کنند تا نشریه‌شان در صدر فهرست نمایشگاه قرار بگیرد.
 
نمایشگاه‌های تجاری محل بسیار خوبی برای ملاقات و یافتن افراد بانفوذ در صنعت است که تمایل دارید با آنها یک فنجان قهوه بنوشید؛ در نمایشگاه‌ها، افراد آینده‌نگر در صنعت ممکن است بیشتر پذیرای موفقیت‌ها و پیشرفت‌های شما باشند و به شما اجازه بدهند با آنها ارتباط برقرار کنید و در نتیجه قابلیت دیده شدن شما افزایش می‌یابد و ارتباطات صنعتی بلندمدتی برای کسب‌وکار خود ایجاد می‌کنید.
 
4ـ مخاطبان هدف متعدد
 
ممکن است تصور کنید در بین مخاطبان هدف شما فقط یک گروه اصلی وجود دارد اما شاید دو یا سه گروه دیگر هم وجود داشته باشند که هنوز از آنها آگاهی ندارید؛ نمایشگاه‌ها معمولا بزرگ هستند و درنتیجه شرکت‌کنندگان و مخاطبان متفاوتی با جیب‌های پُرتر به‌طور هم‌زمان گرداگرد شما قرار می‌گیرند.
 
اگر در نمایشگاه تجاری شرکت کنید، ممکن است متوجه شوید که علاوه بر مشتریان فعلی، گروه دیگری هم مشتری شما هستند.
 
گفت‌وگو با مشتریان و حضور در نمایشگاه بی‌تردید فرصت‌هایی را پیش روی شما قرار می‌دهد که از وجود آنها اطلاعی ندارید؛ می‌توانید در بازار گوشه‌ای خود شرکایی را پیدا کنید که به شما کمک می‌کنند محصولات خود را گسترش دهید و با گروه جدیدی از کاربران آشنا شوید.
 
5ـ بازخورد بازار
 
بازخورد بخش مهمی از فرآیند توسعه محصول یا خدمت در استارتاپ‌هاست و به شما کمک می‌کند از حداقل محصول قابل قبول به محصولی متناسب با بازار برسید؛ نمایشگاه‌ها و رویدادهای تجاری به شما کمک می‌کنند تا حجم عظیمی از داده‌ها و بازخوردها را (کیفی و کمی) در مدت زمانی کوتاه جمع‌آوری کنید.
 
جذب هزار مشتری جدید برای آزمایش کردن محصول ممکن است به ماه‌ها تلاش، زحمت و بازاریابی نیاز داشته باشد در حالیکه در نمایشگاه تجاری همین تعداد مشتری در یک روز از کنار غرفه‌ای رد می‌شوند.
 
همچنین نمایشگاه‌های تجاری به شما اجازه می‌دهند تا محصولات یا خدمات خود را در محیط متفاوتی آزمایش کنید و ایرادهای آن را در دنیای واقعی ببینید.
 
بازدیدکنندگان می‌توانند محصول شما را به روشی که هرگز تصورش را هم نکرده بودید تحلیل کنند؛ تمام اینها به نقشه راهی پایدارتر و مشخص‌تر منتهی می‌شوند.
 
نمایشگاه‌های تجاری و رویدادها بی‌تردید یکی از برترین ابزارهای بازاریابی هستند که به استارتاپ‌ها کمک می‌کنند که به دنیای واقعی قدم بگذارند، افراد کلیدی بانفوذ را بشناسند و با سرعت بیشتری مشتری جذب کنند. آیا شما نیز آن‌قدر شجاع هستید که این کار را انجام دهید؟

هوش مصنوعی: همه آنچه که باید درباره پردازش زبان طبیعی (NLP) بدانید

al هوش مصنوعی: همه آنچه که باید درباره پردازش زبان طبیعی (NLP) بدانید

تا به‌حال مقالات متعددی درباره هوش مصنوعی نوشته شده که این فناوری را از جنبه‌های مختلفی بررسی کرده‌اند. اما در اینجا ما قصد داریم نگاهی ساده به این موضوع بیندازیم تا درک روشنی از آن‌چه که در اطراف ما می‌گذرد، داشته باشیم.

زمانی که متن یا صوتی را جهت پردازش در اختیار کامپیوتری قرار می‌دهید، تنها مورد مهم، داده (Data) است. ورودی‌ها تبدیل به صفر و یک‌هایی می‌شوند که قابل درک برای کامپیوتر است. برای آن‌که هوش مصنوعی حرف‌های شما را بفهمد، کافی است آن‌ها را تبدیل به رفتار کنید. در نهایت قادر به درک خروجی‌ دریافتی از آن خواهید بود و همه این‌ها چیزهایی هستند که بر پایه اصلی به نام پردازش زبان طبیعی (NLP) شکل گرفته‌اند.

شما نیازی به این ندارید تا برای تعامل با یک برنامه یادگیری ماشین، دارای مدرکی تخصصی در علوم کامپیوتر باشید. در واقع بیش از آنکه نیازی به یادگیری نحوه صحبت با ماشین‌ها داشته باشید، میلیون‌ها نفر از ما از مزیت یادگیری ماشین‌ها جهتِ صحبت کردن با ما، که توسط شرکت‌هایی مانند آمازون، اپل، گوگل، مایکروسافت و کمپانی‌های بی‌شمار دیگری محقق شده است، بهره می‌بریم.

چند سال پیش، قبل از آنکه دستیار هوشمند سیری در سال ۲۰۱۱ راه‌اندازی شود، انسان و کامپیوترها به زبان مشترکی نمی‌توانستند باهم حرف بزنند. اما چه باور کنید یا نه، حالا اگر کامپیوتری را تنها با گفتن «برایم آهنگی از اسکینرد (Skynyrd) پخش کن» خطاب قرار دهید، لحظه‌ای طول نمی‌کشد که دستور شما را اجرا کند.

چیزی که کامپیوترها پیش از این، از آن بی‌بهره بودند، وجود شبکه‌های یادگیری عمیق (Deap Learning) بود تا امکان پردازش زبان طبیعی را برای آن‌ها فراهم سازد. درست است همه چیز به یک‌باره از سال ۲۰۱۰ دچار تغییر شد، اما ایده پشت دستیارهای هوشمندی مانند سیری حتی بسیار زودتر از آن یعنی در دهه ۱۹۴۰ توسعه پیدا کرد.

حالا اکثر گوشی‌های آی‌فون قدرت پردازش بیشتری از آی‌بی‌ام مین‌فریم (IBMmainframe) دارند که در نیم قرن اخیر بسیاری از توسعه دهندگان یادگیری ماشین از آن استفاده می‌کرده‌اند و الگوریتم‌ها حتی از بیش از آنچه که چند دهه پیش فکرش را می‌کردیم، توانمندتر و پیشرفته‌تر شده‌اند.

این پیشرفت‌های تکنولوژیک، انقلابی در یادگیری عمیق بودند و از طریق آن بود که پردازش زبان طبیعی از یک پروسه زمان‌گیر که در آن فرامین به‌طور دستی توسط انسان نوشته می‌شد، به مرحله‌ای رسیده است که کامپیوترها بسیار بیشتر از ما انسان‌ها می‌دانند که چگونه ارتباط برقرار کنند.

نحوه کار آن‌ها می‌تواند بسته به سیستم مورد استفاده متغیر باشد. نمی‌توان به‌سادگی همه آن فرایندهایی را که منجر به ارایه یک دستیار هوش‌های مصنوعی‌ مانند گوگل اسیستنت می‌شود، توضیح داد. اما ایده پشت‌سر آن‌ها آن‌طور که فکر می‌کنید، پیچیده نیست.

nobrain_language_ai-796x396 هوش مصنوعی: همه آنچه که باید درباره پردازش زبان طبیعی (NLP) بدانید

اما اگر بخواهیم ساده‌تر توضیح دهیم، ایده اولیه آن در واقع ایجاد یک شبکه عصبی است که می‌تواند هزاران و میلیون‌ها داده و اطلاعات را دریافت کند. این داده‌ها می‌توانند فایل‌های صوتی باشد یا هر چیز دیگری. با تعریف الگوریتم‌های مشخصی، کامپیوتر یاد می‌گیرد که این داده‌ها را تفسیر کرده و براساس چیزی‌هایی که یاد گرفته پاسخ شما را بدهد.

یک تعامل متداول بین کامپیوتر-انسان براساس روش NLP ممکن است این‌گونه باشد:

  • انسان چیزی به کامپیوتر می‌گوید.
  • کامپیوتر صدا یا صوت را دریافت می‌کند.
  • صدا تبدیل به متن (تکست) می‌شود.
  • داده متنی پردازش می‌گردد.
  • داده پردازش شده به‌صورت صوت درمی‌آید.
  • کامپیوتر یک فایل صوتی را در پاسخ به درخواست انسان پخش می‌نماید.

البته اشکال دیگری از مراحل بالا نیز می‌تواند وجود داشته باشد. شما می‌توانید حتی با تعریف یک الگوریتم ساده‌، فایل‌های بزرگ متنی و صوتی را به کلمات و اجزا خاصی تبدیل نمایید.

اما کاربردهای زیادی برای پردازش زبان طبیعی می‌توان نام برد از جمله:

  • چت‌بات‌هایی مانند Woebot از NLP برای فهمیدن پرسش‌های انسان بهره برده و به او پاسخ می‌دهند.
  • گوگل سرچ می‌تواند هر چیزی را که از آن می‌پرسید، تجزیه و تحلیل کند.
  • قابلیت Auto-correct این روزها به لطف یادگیری عمیق و NLP کمتر حوصله‌بر است.
  • دستیارهای مجازی به قدری در NLP پیشرفت کرده‌اند که می‌توانید بازی Skyrim را بر روی یک اسپیکر هوشمند بازی کنید.

و البته این لیست می‌تواند ادامه داشته باشد. بخش عمده‌ای از گجت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی که در دسترس مردم قرار دارد، در واقع از محصولات NLP هستند.

شما می‌توانید با مراجعه به سایت‌هایی مانند Coursera course و Udacity course درباره پردازش زبان طبیعی و کاربردهای آن بیشتر یاد بگیرید و از سایت artificial intelligence، همه خبرها و تحلیل‌های مربوط به آخرین تحولات یادگیری ماشین و هوش مصنوعی را دنبال نمایید.

نوشته هوش مصنوعی: همه آنچه که باید درباره پردازش زبان طبیعی (NLP) بدانید اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.