واکنش برندهای بزرگ خودروسازی در جهان به ریاست ایلان ماسک در توییتر

همان‌طور که اطلاع دارید، ایلان ماسک اکنون مالکیت پلتفرم توییتر را برعهده دارد و او در نخستین روزهای حضور خود در این شرکت، تعداد زیادی از مدیران ارشد، از جمله پاراگ آگراول (مدیر بخش سیاست‌گذاری) را اخراج کرده است.

اکنون انتظار می‌رود که شرکت‌های بزرگ خودروسازی جهان که از پلتفرم توییتر برای تعامل با هواداران و مشتریان خود به عنوان یک ابزار تبلیغاتی استفاده می‌کردند؛ نسبت به ریاست ایلان ماسک واکنش نشان دهند. در همین راستا، شرکت سیتروئن (Citroen) پیش‌قدم شد و واکنش طعنه‌آمیزی نسبت به این موضوع نشان داد.

سیتروئن شاید در حال حاضر در بازار خودروهای ایالات متحده آمریکا حضور نداشته باشد؛ اما در قاره اروپا، این برند فرانسوی مسیر استلانتیس (Stellantis) را در پیش گرفته است و به سمت الکتریکی شدن گام برمی‌دارد. استلانتیس به عنوان مالک سیتروئن قصد دارد که تا سال ۲۰۳۰، تنها خودروهای الکتریکی در قاره اروپا بفروشد. لازم به ذکر است که شرکت تسلا تولید خودروهای الکتریکی را زودتر آغاز کرده است و رقیبی جدی برای گروه استلانتیس به شمار می‌آید.

سیتروئن تعدادی خودروی الکتریکی در اروپا به نام‌های e-C4 X، e-C4 و e-Berlingo و البته مدل کوچک My Ami را به فروش می‌رساند و اخیراً نیز یک خودرویی متفاوت و عجیب به نام Oli را معرفی کرده است که با مواد قابل بازیافت ساخته شده است.

توییت مدیرعامل سیتروئن به مناسبت ریاست ایلان ماسک بر تویینر بدین‌گونه بوده است:

سلام به پلتفرم و رسانه اجتماعی متعلق به یکی از رقبای ما

در حال حاضر مشخص نیست که آیا ریاست ایلان ماسک بر توییتر، با وجود وعده او برای شکل‌‌گیری شورای نظارت بر محتوا و امکان ثبت دیدگاه‌های متنوع، روی محتوای تولید شده از سوی سایر شرکت‌های خودروسازی جهان در این پلتفرم تأثیرگذار خواهد بود یا خیر. ماسک هنوز به طور رسمی قوانین جدیدی برای نحوه نظارت روی محتوا تنظیم نکرده است.

با این وجود، برخی از خودروسازان به این اقدام واکنش نشان دادند؛ به‌عنوان‌مثال، شرکت جنرال – موتورز (GM) اعلام کرد که به طور موقت، تبلیغات پولی خود را در توییتر متوقف می‌کند، فورد (Ford) دیدگاه متعادل‌تری به این مسئله داشته است و این شرکت می‌خواهد همکاری خود را با توییتر ادامه دهد؛ اما فیسکر (Fisker) در یک حرکت فوری، به‌محض انتقال مالکیت توییتر به ثروتمند‌ترین فرد کره خاکی، همکاری خود را با این پلتفرم در ماه آوریل قطع کرد.

در ماه آوریل، مدیرعامل فیسکر طعنه‌ای به شعار «آزادی بیان» ایلان ماسک بر توییتر زد و او صریحا اعلام کرد که علاقه‌ای ندارد «آزادی بیان» او به طور فعال توسط یک رقیب مدیریت یا کنترل شود.

نوشته واکنش برندهای بزرگ خودروسازی در جهان به ریاست ایلان ماسک در توییتر اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.