مادربوردهای سری X399 ایسوس، بهترین انتخاب برای نسل دوم پردازنده های AMD

ایسوس بزرگترین برند تولید کننده مادربورد و برند نخست فروش مادربورد در جهان، همزمان با عرضه نسل دوم  پردازنده های AMD Ryzen Threadripper، با ارائه رسمی بایوس سازگار امکان به کار گیری این پردازنده ها در مادربوردهای سری X399 را فراهم کرده است. علاوه بر بایوس، با ارائه رایگان یک کیت خنک کننده مخصوص مادربوردهای سری X399، بالاترین بازدهی را برای کاربران خود مهیا کرده است.
 
بروز رسانی ساده و بدون نیاز به سخت افزار های اصلی
 
ایسوس سالیان سال است که با درنظرگرفتن یک سوییچ در قسمت پشتی مادربوردهای خود، امکان بروز رسانه بایوس را بدون نیاز به پردازنده، کارت گرافیک و رم در دسترس کاربران خود قرار داده است که آن را با USB Flash Back   می شناسیم. در هر سه مدل مادربورد ROG Zenith Extreme، ROG STRIX X399-E Gaming و Prime X399-A ، فقط با داشتن یک منبع تغذیه می توانید آخرین بایوس سازگار را برای استفاده از پردازنده های سری AMD Ryzen Threadripper 2000 بروز رسانی کنید. بدین منظور فقط کافی است که با دانلود آخرین بایوس، آن را از حالت فشرده خارج کرده و در فلش درایو خود کپی کنید و دکمه USB Flash Back   را برای 5 ثانیه پایین نگه داشته تا پروسه بروز رسانی به طور خود کار انجام شود. البته نا گفته نماند که این بروز رسانی ممکن است حدود یک الی دو دقیقه زمان نیاز داشته باشد.
 
خنک سازی و نهایت کارایی
 
ایسوس به منظور حفظ بهره وری هر چه بیشتر در هنگام استفاده از پردازنده های نسل دوم  AMD Ryzen Threadripper، یک کیت خنک سازی مخصوص مدار تغذیه در اختیارتان قرار خواهد داد تا در هنگام اورکلاک پردازنده های جدید، خیالتان از بابت خنک سازی مدار تغذیه راحت باشد. این کیت از اواخر ماه سپتامبر به صورت باندل رایگان با مادربوردهای سری X399 ایسوس در دسترس خواهد بود.
 

ال‌جی و وب سایت TripAdvisor خانه شما را خنک خواهند کرد

شرکت ال‌جی الکترونیکس اعلام کرد که آثار هنری جدیدی را با مضمون "آفتاب خیس" برای تلویزیون‌های OLED و Super UHD ال‌جی سال 2018 ارائه کرده است. مشتریان می‌توانند با استفاده از حالت گالری در تلویزیون‌های ال‌جی خود از تصاویر فصلی زیبا و فعال‌سازی آن از طریق فرمان صوتی لذت ببرند.
منبع این تصاویر شریک جدید ال‌جی یعنی وب سایت مسافرتی جهانی TripAdvisor است. افرادی که تلویزیون‌های جدید OLED و Super UHD ال‌جی را خریده یا می‌خرند می‌توانند تنها با فرمان صوتی خود این تصاویر تابستانی زیبا و حیرت‌انگیز را در صفحه تلویزیون به نمایش دربیاورند.
حالت گالری (Gallery mode) اولین بار در تلویزیون‌های OLED ال‌جی رونمایی شد و اکنون با آغاز سال جاری، در تلویزیون‌های Super UHD ممتاز و پیشرفته ال‌جی نیز تعبیه شده است. مناظر زیبا به ترتیب فصل‌های بهار، تابستان، پاییز و زمستان به دارندگان تلویزیون‌های ال‌جی امکان می‌دهد تا با کمک وب سایت TripAdvisor سفری خیالی به مشهورترین، بکرترین و حیرت‌انگیزترین اماکن دیدنی دنیا داشته باشند.
بیش از ده‌ها تصویر تابستانی از جزایر یونان تا کاراییب و بسیاری از مقاصد گردشگری دیگر در میان این گالری وجود دارد. تصاویر پاییز و زمستان با از راه رسیدن فصل‌های آتی به روز خواهند شد تا در مجموع، گالری کنونی را که شامل 50 عکس شگفت‌انگیز است کامل کنند.
دسترسی به تصاویر جدید دیگر از این ساده‌تر نمی‌شود. تم "تابستان خنک" را فقط می‌توان با گفتن جمله "تابستان خنک را در گالری به من نشان بده" یا  Show me cool summer in Gallery پخش کرد تا پلت‌فرم هوشمند LG ThinQ فوراً تصاویر را به شما نشان دهد. این تم‌های تابستانی یک ویژگی افزوده برای تلویزیون‌های ال‌جی محسوب می‌شود که از نظر کیفیت تصویر شهرت جهانی دارد؛ تصاویری که قرار است پاهایتان را از روی زمین بلند کرده و شما را به سوی مکانی خیلی خیلی دورتر از جایی که هستید پرواز دهد. خودتان را به طور کامل در تعطیلات و خوش‌گذرانی غرق کنید، آب و هوای مکان مورد نظرتان را چک کنید، تصاویر آخرین باری که به آنجا سفر کرده‌اید را تماشا کنید یا به دستگاه‌های دیگر متصل شوید. تمام این کارها را می‌توانید از همان زمانی که صفحه نمایش تصاویر تابستانی را در معرض دیدگان شما قرار می‌دهد انجام دهید.
از موسیقی اختصاصی این تصاویر لذت ببرید یا از طریق تلفن هوشمند و تبلت خود آهنگ‌های مورد علاقه‌تان را با تصاویر تابستانی ادغام کنید تا تجربه‌ای واقعاً آرام‌بخش و بی‌نظیر را تجربه کنید. حتی می‌توانید با کمک فناوری یکپارچه‌سازی صدا با عنوان LG Sound Sync برای اتصال تلویزیون ال‌جی به بلندگوی بلوتوث یا سیستم سینمای خانگی بهره ببرید تا تجربه صدا را شگفت‌انگیزتر و غوطه‌ورکننده‌تر از همیشه کنید.

مدیر مارکتینگ بیمه بازار: خرید آنلاین بیمه بایستی فرهنگ‌سازی شود!

bime-bazar مدیر مارکتینگ بیمه بازار: خرید آنلاین بیمه بایستی فرهنگ‌سازی شود!

استارتاپ‌های حوزه بیمه را می‌توان یکی از جنجالی‌ترین کسب و کارهای پس از اسنپ و تپسی نامید که با شکستن شیشه‌های بیمه بازار به اوج خود رسید و تبلیغات جنجالی یکی از همین استارتاپ‌ها، آن را وارد چالش جدیدی کرد. حافظ اجلالی مدیر مارکتینگ بیمه بازار از فراز و نشیب این استارتاپ با ما سخن گفته است که قطعا برای بسیاری از مشتریان بیمه و نمایندگان شرکت‌های بیمه‌ای جذاب خواهد بود.

آی‌تی‌رسان: جناب آقای اجلالی لطفا در مورد فعالیت بیمه بازار توضیح دهید

بیمه بازار سایت آنلاین مقایسه و خرید بیمه است. این سایت در رشته‌های مختلف بیمه‌ای از جمله آتش سوزی، عمر، بدنه، شخص ثالث و… فعال بوده و مشتریان می‌توانند در هر ساعت از شبانه روز از بیمه بازار، بیمه بخرند. از دیگر ویژگی‌های قابل ذکر بیمه بازار لیستی از ارایه کنندگان خدمات بیمه‌ای در رشته بیمه‌ای مدنظر مشتری است که به او امکان مقایسه و انتخاب درست شرکت بیمه را می‌دهد.

پس از اینکه مشتری از بین خدمات دهندگان، شرکت مورد نظر خود را انتخاب کرد، پروسه خرید آنلاین شروع می‌شود و مراحلی که در این بین طی می‌شود همانند مراحلی است که هر مشتری در سایت‌های دیگر ارایه می‌کند. پس از تکمیل خرید توسط مشتری، بیمه نامه به صورت رایگان به آدرس مشتری ارسال می‌گردد. به معنای دیگر اینکه مشتری بدون اینکه نیاز به خروج از خانه داشته باشد، امکان سفارش هر نوع بیمه نامه‌ای را از منزل دارد.

bime-bazar-5 مدیر مارکتینگ بیمه بازار: خرید آنلاین بیمه بایستی فرهنگ‌سازی شود!

آی‌تی‌رسان: دو سه سالی است که شاهد حضور استارتاپ‌های بیمه‌ای در فضای اینترنتی کشورمان هستیم. آیا بازار بیمه به این مقدار وسیع و بزرگ است که امکان پذیرش همگی آن‌ها را داشته باشد و یا باید شاهد تعطیلی بعضی از این شرکت‌ها در آینده نه چندان دور باشیم؟

ما در خرداد ۹۵ فعالیت خودمان را شروع کردیم و آن زمان چیزی به نام بیمه آنلاین وجود نداشت و خدمات دهنده‌ای در این زمینه نیز کار نمی‌کرد! اما در مقابل باید بدانیم که به طور مثال در سال ۲۰۱۴ و در کشوری مانند آمریکا چیزی در حدود ۴۰ درصد بیمه نامه‌ها به صورت آنلاین صادر می‌شده است! این نشان می‌دهد که حوزه بیمه آنلاین به یک ترند جهانی تبدیل شده و به مرور کشور ما نیز وارد این ترند خواهد شد و استقبال مردم نیز از آن بیشتر می‌شود.

اینکه رقیب در این زمینه افزایش یافته است به این دلیل بوده که بسیاری از بازیگران این صنعت به طمع پر پول بودن موضوع بیمه وارد شده‌اند ولی اینکه رهبری یک حوزه کاری را بگیریم خیلی سخت و دشوار است. به طور مثال طبیعتا کار اسنپ و تپسی در حوزه تاکسیرانی را می‌توان مثال زد که خب مسیر دشواری را پیموده‌اند.

ما در حال حاضر بخش عظیمی از بودجه و زمان خود را صرف فرهنگ سازی برای خرید آنلاین بیمه انجام می‌دهیم. در حال حاضر تمام تلاشمان را می‌کنیم که به مردم بگوییم به جای خرید آفلاین بیمه می‌توانید با مراجعه به سایت اینترنتی، بیمه نامه خود را خرید کنید و قطعا در این زمینه مشکلی نخواهید داشت و تفاوتی با نوع خرید آفلاین وجود ندارد.

طبیعتا این روند بسیار سخت بوده و به همین دلیل ورود به این حوزه دشواری‌های زیادی خواهد داشت که منجر به تصمیم گیری‌های سخت بعدی خواهد شد.

آی‌تی‌رسان: یکی از اشکالات کاری بیمه بازار و به طور کلی سایت‌های بیمه‌ای این است که یک واسطه برای نمایندگی‌های بیمه هستند و عملا خاصیت خرید آنلاین بیمه را ندارند. به معنای دیگر اینکه انتظار مشتری از بیمه بازار این است که پس از ثبت دکمه خرید، کد بیمه برای او صادر شود ولی این‌گونه نیست، شما چه برنامه‌ای برای این کار دارید؟

در این مورد باید بگویم که در بعضی از محصولات بیمه‌ای به طور مثال در بیمه شخص ثالث صدور فوری کد بیمه فایده‌ای ندارد چرا که شما در هر ساعت از شبانه روز که بیمه بخرید، در ساعت ۱۲ شب همان روز بیمه فعال می‌شود و قبل از آن قابل استفاده نیست. به همین دلیل الزامی به صدور فوری کد بیمه‌ای وجود ندارد.

علیرغم این توضیحات باید بدانید که میانگین زمان صدور بیمه در بیمه بازار ۱۷ دقیقه است و مشتری معمولا با حدود ۱۷ دقیقه فاصله می‌تواند به اطلاعات بیمه نامه خود دسترسی داشته باشد و حتی از آن استفاده کند.

مواردی مثل بیمه مسافرتی و آتش سوزی که امکان صدور آنلاین وجود دارد، به‌زودی در بیمه بازار اضافه می‌شوند و ما نیز این امکان را به مشتریانمان عرضه خواهیم کرد. در مورد بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث یک پروسه چک و بررسی دارد که می‌بایست توسط نمایندگی انجام شود که فعلا امکان حذف این روند را نداریم و می‌بایست این حدود ۱۷ دقیقه رعایت شود.

bime-bazar-6 مدیر مارکتینگ بیمه بازار: خرید آنلاین بیمه بایستی فرهنگ‌سازی شود!

آی‌تی‌رسان: یکی از اشکالاتی که به استارتاپ‌های مثل بیمه بازار وارد می‌کنند این است که منجر به حذف نمایندگی‌های بیمه خواهد شد، چرا که به طور مثال در شهری مثل تهران و از یک شرکت بیمه طبعا یک نمایندگی برای همکاری با شما کافیست، این مشکل را چگونه حل می‌کنید؟

این مشکل برای ما نیز وجود داشته و در اواخر سال گذشته نیز اتفاقاتی را برای ما رقم زد که از آن‌ها خبر دارید. ما با نمایندگان بیمه یک حرف کاملا مشخص داریم و آن هم این است که دغدغه هر کسب و کار و تجارتی دغدغه اشتغال نیست و این موضوع باید برای آن‌ها شفاف باشد.

موضوع دوم اینکه ما و استارتاپ‌های بیمه‌ای برای همکاری بلند مدت با اکوسیستم بیمه وارد کار شدیم و در این بازار چیزی در حدود ۴۰ هزار نماینده بیمه وجود دارد. بازار بیمه دارای یک تراکنش حدود ۳۵ هزار میلیارد تومانی است که اگر این عدد بر تعداد نمایندگان بیمه تقسیم شود و هزینه‌هایی مثل اجاره محل کار و هزینه‌های جاری از آن کسر شود، به طور میانگین درآمدی در حدود ۳ تا ۴ میلیون تومان در ماه برای آن‌ها باقی می‌ماند که درآمد یک کارمند است!

ما در حال حاضر نمایندگانی در صنعت بیمه داریم که صرفا به فروش بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه می‌پردازند و هیچ خلاقیتی در این زمینه ندارند! این در حالی‌ست که ضریب نفوذ بیمه در کشور ما نسبت به کشورهای اطراف نیز چیزی در حدود نصف است. تولید ناخالص ملی کشور ما بسیار بالاتر از آن‌هاست ولی در زمینه بیمه بسیار کم کار بوده‌ایم.

این اتفاق دلایل مختلفی دارد و از جمله آن می‌توان به کم کاری نمایندگان اشاره کرد که می‌توانستند با فعالیت و خلاقیت هر چه بیشتر ضریب نفوذ بیمه را در کشور افزایش دهند و این خدمت مالی بسیار مفید را بین مردم شیوع دهند.

اگر در این حالت بخواهیم نمایندگان بیمه را که صرفا صدور بیمه شخص ثالث و بدنه را انجام می‌دهند در نظر بگیریم، باید تاثیر بیمه بازار را روی کار آن‌ها تایید کنیم ولی بعضی از نمایندگان بیمه با فعالیت زیادشان توانسته‌اند حتی فروش بیشتری نسبت به خود شرکت‌های بیمه داشته باشند. این تراکنش بالای یک شرکت نماینده بیمه نسبت به خود شرکت بیمه نشان می‌دهد که می‌توان با فعالیت و خلاقیت درآمدی داشت که هیچ کس امکان تاثیر روی آن را نداشته باشد.

فضا برای همه فعالان حوزه بیمه آماده است و هر کسی که توان بیشتری در این ماجرا بگذارد، قطعا سهم بازار بیشتری را از آن خود خواهد کرد.

bime-bazar-2 مدیر مارکتینگ بیمه بازار: خرید آنلاین بیمه بایستی فرهنگ‌سازی شود!

آی‌تی‌رسان: آیا بیمه بازار متعلق به یک کارگزاری است یا مجوز کارگزاری بیمه دارد؟

ما فعالیتی مشابه فعالیت کارگزاری‌های بیمه داریم ولی کار اصلی ما بازاریابی آنلاین بیمه است که مانند کارگزاری با همه شرکت‌های بیمه همکاری می‌کنیم و محصولات آن‌ها را با استفاده از شبکه فروش‌شان می‌فروشیم.

آی‌تی‌رسان: در یکسال آینده باید شاهد چه فعالیتی از بیمه بازار باشیم؟ آینده کسب و کارتان چگونه خواهد شد؟

بیمه بازار به مسیر رشد خود ادامه خواهد داد و همان‌طور که از یک تیم ۳-۴ نفره استارتاپی شروع کردیم و حالا به یکی از بزرگ‌ترین سایت‌های بیمه‌ای تبدیل شده است. کماکان قصد داریم فرهنگ سازی مربوط به تبدیل خرید آفلاین به آنلاین را انجام دهیم و در این زمینه تمام تلاشمان را خواهیم کرد.

البته در یک‌سال آینده به تعریف محصولات و سرویس‌های جدید بیمه‌ای خواهیم پرداخت که ارزش سرویس‌های آن را بالا خواهد برد.

نوشته مدیر مارکتینگ بیمه بازار: خرید آنلاین بیمه بایستی فرهنگ‌سازی شود! اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.

عابران پیاده؛ مشکل اصلی خودروهای خودران هستند

عابران پیاده؛ مشکل اصلی خودروهای خودران هستند

با وجود پیشرفت فناوری خودران، برخی کارشناسان صنعت خودرو اعتقاد دارند؛ بزرگ‌ترین مشکل در توسعه‌‌ی این فناوری، رفتار غیرقابل پیش‌بینی عابران پیاده است.

آذری جهرمی: واردات گوشی های مسافری قاچاق نیست!

مطلب آذری جهرمی: واردات گوشی های مسافری قاچاق نیست! برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است. - تکراتو - اخبار روز تکنولوژی - - https://techrato.com/

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام نمود که واردات گوشی های مسافری قاچاق نیست. وی در ادامه بیان کرد که خلأهایی در این مورد وجود دارد. به گزارش تکراتو، محمد‌جواد آذری‌جهرمی به واردات گوشی های مسافری اشاره کرد و اظهار داشت که واردات این گوشی‌ها قاچاق نیست. به گفته وی واردات گوشی زمانی قاچاق است...

مطلب آذری جهرمی: واردات گوشی های مسافری قاچاق نیست! برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است. - تکراتو - اخبار روز تکنولوژی - - https://techrato.com/

چگونه برنامه گوگل پلی استور را بر روی گوشی اندرویدی خود دانلود و نصب کنیم؟

androidpit-google-play-store-one-w628 چگونه برنامه گوگل پلی استور را بر روی گوشی اندرویدی خود دانلود و نصب کنیم؟

همانطور که می‌دانید گوگل پلی استور گنجینه‌ای از اپلیکیشن‌های مختلف برای دانلود کاربران است. گاهی اتفاق می‌افتد که این برنامه را به اشتباه پاک می‌کنید و نیاز دارید که آن را به‌طور دستی نصب کنید. در اینجا سعی داریم به آموزش نحوه دانلود و نصب آن بپردازیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

توضیحی درباره شماره ورژن‌های گوگل پلی استور

سیستم شماره‌گذاری نسخه‌های گوگل پلی استور شاید در ابتدا کمی گیج‌کننده به‌نظر برسد، اما فهمیدن آن آسان است. اگر پرش بین شماره‌ها برای شما کمی عجیب می‌نماید، به این خاطر است که گوگل نسخه‌های میانی را به‌طور عمومی منتشر نمی‌کند.

دانلود فایل اجرایی (APK) گوگل پلی استور

باید یادآور شویم که راهنمای زیر تنها برای آن دسته از دارندگان گوشی‌های اندرویدی است که بر روی دستگاه‌های آن‌ها نسخه لایسنس‌دار پلی استور نصب شده است.

آخرین ورژن پلی استور را دانلود کنید

آیا به دنبال نسخه‌های قدیمی گوگل پلی استور هستید؟

AndroidPIT-OnePlus-2-app-drawer-w782 چگونه برنامه گوگل پلی استور را بر روی گوشی اندرویدی خود دانلود و نصب کنیم؟

چگونه گوگل پلی استور را نصب کنیم؟

ساده‌ترین راه برای نصب گوگل پلی استور، نصب فایل APK آن به‌طور دستی است. فایل‌های اجرایی APK در واقع معادل فایل exe در کامپیوترها هستند. در این‌جا شما دیگر نیازی به پلی استور ندارید و به‌طور مستقیم برنامه را بر روی گوشی خود نصب می‌نمایید.

دو روش برای نصب فایل APK گوگل پلی بر روی دستگاه وجود دارد: مستقیم بر روی گوشی یا از طریق کامپیوتر.

روش نصب مستقیم بر روی دستگاه اندرویدی

  • با رفتن به قسمت Settings > Security، گزینه Unknown Sources را فعال سازید.
  • با استفاده از مرورگر خود به فروم توسعه‌دهندگان XDA یا APK Mirror بروید تا فایل اجرایی APK آخرین نسخه پلی استور را دانلود نمایید.
  • شما ممکن است با پیام “this type of file can harm your device” مواجه شوید. در صورت مشاهده چنین پیامی آن را فراموش کرده و OK را انتخاب کنید.
  • فایل APK را باز کرده و مجوزهایی که ورژن جدید پلی استور از شما درخواست می‌کند بخوانید، سپس دکمه Install را فشار دهید.

AndroidPIT-google-play-not-working-5-w782 چگونه برنامه گوگل پلی استور را بر روی گوشی اندرویدی خود دانلود و نصب کنیم؟

روش نصب گوگل پلی با استفاده از کامپیوتر

اگر شما بر روی گوشی خود امکان اتصال Wi-Fi یا دیتا را ندارید می‌توانید فایل APK را بر روی کامپیوتر خود دانلود کنید. با طی مراحل زیر:

  • گزینه Unknown sources را بر روی دستگاه خود فعال کنید.
  • با مراجعه به فروم توسعه‌دهندگان XDA یا APK Mirror، فایل APK آخرین نسخه پلی استور را دانلود نمایید.
  • با اتصال گوشی خود با کابل USB‌ به کامپیوتر، فایل موردنظر را به دستگاه اندرویدی منتقل سازید.
  • فایل را اجرا و با قبول مجوزهای آن، مراحل نصب را طی کنید.

androidpit-USB-1-w782 چگونه برنامه گوگل پلی استور را بر روی گوشی اندرویدی خود دانلود و نصب کنیم؟

عیب‌یابی گوگل پلی استور

Google Services Framework، سرویسی است که اجازه می‌دهد تا پلی استور بر روی دستگاه شما با اپلیکیشن‌ها ارتباط برقرار ساخته و اجازه به‌روزرسانی‌های خودکار و موارد دیگر به آن‌ها را بدهد. اگر این کارکردها به‌خوبی عمل نکنند یا شما با مشکلات دیگری در این زمینه مواجه شوید، نیاز خواهید داشت که برای حل آن‌ها، کش گوگل پلی استور و سرویس‌های گوگل پلی را پاک نمایید. برای انجام این کار:

  • به بخش Settings>Apps رجوع کنید.
  • با اسکرول کردن به سمت پایین، گوگل پلی استور را انتخاب کرده و گزینه Clear cache را فشار دهید.
  • همین کار را برای Google Play services هم تکرار کنید.
  • با این کار بیشتر مشکلات شما با پلی استور برطرف خواهد شد.

نکته: بسته به نوع گوشی‌ که دارید، ممکن است لازم باشد که برای نصب دستی پلی استور، دستگاه خود را روت نمایید.

AndroidPIT-Samsung-galaxy-s7-edge-10-review-w782 چگونه برنامه گوگل پلی استور را بر روی گوشی اندرویدی خود دانلود و نصب کنیم؟

نوشته چگونه برنامه گوگل پلی استور را بر روی گوشی اندرویدی خود دانلود و نصب کنیم؟ اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.

امید صعود اینترنت ایران به رتبه‌های بالای جهان

امید صعود اینترنت ایران به رتبه‌های بالای جهان

به تازگی خبرهای خوشحال‌کننده‌ای از یک نام جدید شنیده می‌شود. یک برند جدید با این نیت که تجربه استفاده از اینترت را به کل تغییر دهد، پا به عرصه گذاشته است.

جهرمی: اقتصاد مبتنی بر صنعت تلکام بازار ۴۰ هزار میلیارد تومانی دارد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جمع نخبگان شهرستان بوشهر، گفت: آزاد سازی داده ها موجب کارآفرینی و رشد اقتصادی می شود.
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) از روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمدجواد آذری جهرمی در نشست با فعالان و نخبگان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر که در دومین روز از سفرش به این استان برگزار شد، با اشاره به اینکه دنیا به سمت افزایش بهره وری می رود تا از منابع محدودی که وجود دارد حداکثر استفاده را بکنیم، گفت: بهره وری شعار اول و آخر دنیاست که ابزار آن فناوری اطلاعات است. 
وی ادامه داد: برای مثال با آبیاری هوشمند، آب کمتر مصرف می شود و با کنتور هوشمند نیز مصرف آب را دقیق تر اندازه گیری می کنیم.
 
وی با بیان اینکه در دنیا با وجود رشد اقتصاد کشاورزی و  صنعت به دلیل بکارگیری فناوری اطلاعات، اشتغال در این حوزه ها کمتر می شود، افزود: تنها حوزه اقتصادی که در دنیا رشد و اشتغال در آن همزمان رو به رشد است حوزه خدمات مبتنی بر فناوری اطلاعات است که از آن تحول دیجیتال یا انقلاب صنعتی چهارم یاد می شود.
 
آذری جهرمی با اشاره به اینکه اگر کشوری به سمت تحول دیجیتال حرکت نکند، عقب می افتد، اظهار کرد: بنابراین چاره ای جز حرکت به سمت فناوری اطلاعات و استفاده از آن نداریم. 
 
وزیر جوان کابینه دوازدهم دولت به کشور هند اشاره کرد که با هدف گذاری می خواهد تا سال 2025 حداقل 20 درصد از GDP کشورش ناشی از توسعه اقتصاد دیجیتال باشد. 
وی ادامه داد: هم اکنون در کشور اقتصاد مبتنی بر صنعت تلکام بازار 40 هزار میلیارد تومانی دارد درحالیکه هنوز هیچ آمار رسمی از اندازه مبتنی بر فناوری اطلاعات نداریم.
 
عضو کابینه دولت تدبیر و امید با بیان اینکه در حوزه تولید سخت افزار در دنیا شانس بالایی نداریم مگر تولید کالاهای استراتژیکی که روی آن برنامه ریزی کرده ایم، تصریح کرد: بنا بر اعلام اتاق بازرگانی سالانه 200 میلیون دلار درآمد حاصل از صادرات نرم افزار داریم.
 
آذری جهرمی با تاکید بر اهمیت در اختیار گذاشتن داده های باز برای رشد اقتصاد کشور، اظهار کرد: بدنبال آن هستیم که با بازسازی داده ها کل زیست بوم اصلاح شود و در همه تفاهمنامه هایی که با دستگاه هایی چون وزارت کشاورزی و وزارت نیرو امضا کردیم بر موضوع آزادسازی داده ها تاکید کردیم.

جهرمی: اقتصاد مبتنی بر صنعت تلکام بازار ۴۰ هزار میلیارد تومانی دارد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جمع نخبگان شهرستان بوشهر، گفت: آزاد سازی داده ها موجب کارآفرینی و رشد اقتصادی می شود.
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) از روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمدجواد آذری جهرمی در نشست با فعالان و نخبگان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر که در دومین روز از سفرش به این استان برگزار شد، با اشاره به اینکه دنیا به سمت افزایش بهره وری می رود تا از منابع محدودی که وجود دارد حداکثر استفاده را بکنیم، گفت: بهره وری شعار اول و آخر دنیاست که ابزار آن فناوری اطلاعات است. 
وی ادامه داد: برای مثال با آبیاری هوشمند، آب کمتر مصرف می شود و با کنتور هوشمند نیز مصرف آب را دقیق تر اندازه گیری می کنیم.
 
وی با بیان اینکه در دنیا با وجود رشد اقتصاد کشاورزی و  صنعت به دلیل بکارگیری فناوری اطلاعات، اشتغال در این حوزه ها کمتر می شود، افزود: تنها حوزه اقتصادی که در دنیا رشد و اشتغال در آن همزمان رو به رشد است حوزه خدمات مبتنی بر فناوری اطلاعات است که از آن تحول دیجیتال یا انقلاب صنعتی چهارم یاد می شود.
 
آذری جهرمی با اشاره به اینکه اگر کشوری به سمت تحول دیجیتال حرکت نکند، عقب می افتد، اظهار کرد: بنابراین چاره ای جز حرکت به سمت فناوری اطلاعات و استفاده از آن نداریم. 
 
وزیر جوان کابینه دوازدهم دولت به کشور هند اشاره کرد که با هدف گذاری می خواهد تا سال 2025 حداقل 20 درصد از GDP کشورش ناشی از توسعه اقتصاد دیجیتال باشد. 
وی ادامه داد: هم اکنون در کشور اقتصاد مبتنی بر صنعت تلکام بازار 40 هزار میلیارد تومانی دارد درحالیکه هنوز هیچ آمار رسمی از اندازه مبتنی بر فناوری اطلاعات نداریم.
 
عضو کابینه دولت تدبیر و امید با بیان اینکه در حوزه تولید سخت افزار در دنیا شانس بالایی نداریم مگر تولید کالاهای استراتژیکی که روی آن برنامه ریزی کرده ایم، تصریح کرد: بنا بر اعلام اتاق بازرگانی سالانه 200 میلیون دلار درآمد حاصل از صادرات نرم افزار داریم.
 
آذری جهرمی با تاکید بر اهمیت در اختیار گذاشتن داده های باز برای رشد اقتصاد کشور، اظهار کرد: بدنبال آن هستیم که با بازسازی داده ها کل زیست بوم اصلاح شود و در همه تفاهمنامه هایی که با دستگاه هایی چون وزارت کشاورزی و وزارت نیرو امضا کردیم بر موضوع آزادسازی داده ها تاکید کردیم.

افزایش کاربردهای هوش مصنوعی در جهان

کاربردهای هوش مصنوعی در جهان رو به افزایش است. استفاده از هوش دست‌ساخته بشر با این هدف رواج یافته تا در زمینه‌های مختلف بتواند به بهبود روندهای سخت، تکراری و نیاز به نیروی انسانی بالا به انسان‌ها کمک کند. این موضوع حالا به جذابیتی خاص برای فناوران تکنولوژی تبدیل شده است که در نتیجه آن ابداع وسایل متکی به هوش مصنوعی و استفاده از آن را افزایش داده است. جذابیتی که همواره با یک هشدار از سوی تحلیلگران روبه‌رو است وآنها اعتقاد دارند افزایش میل به استفاده از هوش مصنوعی تهدیدی بالقوه برای جنبه‌های امنیتی جوامع است. در چند روز اخیر اخبار متفاوتی از به کارگیری هوش مصنوعی منتشر شده که برخی از آنها را در ادامه می‌خوانید.
 
تشخیص بیماری‌های چشمی
شرکت هوش مصنوعی گوگل موسوم به «دیپ‌مایند» (DeepMind)، نوعی سیستم هوش مصنوعی طراحی کرده که می‌تواند بیش از ۵۰ بیماری چشمی را تنها با بررسی اسکن سه‌بعدی شبکیه تشخیص دهد. به گزارش «ایسنا» «دیپ‌مایند» این پژوهش را با همکاری بیمارستان چشم «مورفیلدز» (Moorfields) لندن انجام داده است. این شرکت در نظر دارد با تمرکز بر هوش مصنوعی، همه مواردی را که می‌توانند منجر به بروز بیماری‌های خطرناک چشم شوند، تشخیص دهد و پیشنهادهایی برای انتخاب مناسب‌ترین نوع درمان به بیماران ارائه کند. به این ترتیب، با استفاده از این سیستم، تعداد افرادی که بینایی خود را از دست می‌دهند، کاهش خواهد یافت. «مصطفی سلیمان»، رئیس بخش هوش مصنوعی کاربردی شرکت دیپ‌مایند گفت: نکته مهم این است که هوش مصنوعی، «توضیح‌پذیر» است؛ در نتیجه پزشکان می‌توانند به پیشنهاد‌های آن اطمینان کنند. در این سیستم، هوش مصنوعی، پیکسل‌هایی را روی اسکن چشم مشخص می‌کند که با نشانه‌های بیماری مطابقت دارند. سلیمان این نتایج را «غیرمنتظره» دانست و افزود: مرحله بعدی این پژوهش، اثبات کاربرد هوش مصنــوعی در آزمـایش‌های بالینی است تا بتواند گواهی‌نامه قانونی را دریافت کند.
 
تشخیص سفر کاری یا شخصی
بعد دیگر استفاده از هوش مصنوعی به نظر می‌رسد به روان‌سازی درخواست مشتریان تاکسی‌های اینترنتی مربوط است. شرکت «اوبر» اعلام کرده با به‌کار بردن هوش مصنوعی در اپلیکیشن موبایل خود از این پس می‌تواند نوع سفر افراد را تشخیص دهد تا کاربران کمتر دچار خطا شوند. برای بسیاری از کاربران تاکسی‌های اینترنتی پیش می‌آید که هزینه سفر کاری خود را با انتخاب گزینه اشتباه، از جیب شخصی پرداخت می‌کنند. اکنون شرکت تاکسی اینترنتی «اوبر» (Uber) در اپلیکشین موبایلی خود از سیستم یادگیری ماشین استفاده می‌کند تا کاربران، دیگر با انتخاب اشتباه پرداخت از حساب کاری یا شخصی خود دچار مشکل نشوند و هزینه‌های سفرهای خود را مدیریت کنند. اوبر فکر می‌کند که به راحتی با معرفی یک سیستم پیشنهاد که از یادگیری ماشین برای کمک به کاربران استفاده می‌کند، می‌تواند کار آنها را راحت کند. فناوری هوش مصنوعی به‌کار رفته در این اپلیکیشن می‌تواند الگوهای سفر را تشخیص دهد و پیش‌بینی کند که شما در هر لحظه به احتمال بیشتر به کدام حساب کاربری خود نیاز دارید. به‌عنوان مثال اگر شما معمولا هر روز به دفتر کار خود می‌روید و یک روز مرخصی می‌گیرید، برنامه می‌تواند هنگام درخواست سفر به مکان دیگر، تغییر در حساب کاربری را پیشنهاد دهد. اوبر می‌گوید این یک سیستم بی‌عیب و نقص نیست و دارای آمار ۸۰ درصد پیشنهاد اولیه در زمان مناسب است. اوبر همچنین نظارت بر سفرها را بهبود می‌بخشد و کاربران می‌توانند انتقاد‌ها و پیشنهاد‌های خود را در برنامه مطرح کنند و به‌صورت زنده پاسخ بگیرند. هدف از این ارتقا واضح است؛ اوبر می‌خواهد به‌عنوان یک گزینه قابل اعتماد برای سفرهای کاری دیده شود.
 
 بهره‌مندی جدیدترین نسخه اندروید از هوش مصنوعی
گوگل اعلام کرده است که جدیدترین نسخه از سیستم عامل اندروید موسوم به android Pie از فناوری هوش مصنوعی بیشترین بهره را برده است.  هفته گذشته بود که شرکت گوگل از جدیدترین نسخه سیستم عامل مخصوص گوشی‌های هوشمند یعنی اندروید ۰/ ۹ موسوم به اندروید پای به‌صورت رسمی رونمایی کرد تا شرکت‌های تولیدکننده موبایل بتوانند با توسعه و تطابق آن با گوشی‌های هوشمند خود در اسرع وقت دستگاه‌های الکترونیکی و محصولات خود را به اندروید ۰/ ۹ ارتقا داده و به‌روزرسانی کنند.البته گوشی‌های گوگل که سری «پیکسل» نام دارند، همواره از نخستین گوشی‌هایی هستند که به جدیدترین نسخه از اندروید مجهز می‌شوند.
 
برندهای تکنولوژی و شرکت‌های تولیدکننده موبایل در سراسر جهان که از سیستم عامل اندروید برای پلت‌فرم گوشی‌های خود استفاده می‌کنند، موظفند هر سال با معرفی نسخه‌های جدید اندروید از سوی گوگل به‌عنوان شرکت توسعه‌دهنده این سیستم عامل، نسخه‌های دریافتی را با توجه به نیاز و قابلیت‌های گوشی‌های هوشمند تولیدشده خود، بازطراحی کرده، سپس آن را به‌صورت همگانی در دسترس عموم کاربران گوشی‌های موردنظر قرار داده و منتشر کنند. حالا به نظر می‌رسد گوگل با بیشترین بهره‌گیری از فناوری هوش مصنوعی، به کاربران این امکان را می‌دهد تا به فعالیت‌های خود بپردازند و اندروید نیز به آنها پیشنهادهای هوشمندانه‌ای دهد.