واکسیناسیون عمومی کرونا در مهر آغاز خواهد شد

دکتر مصطفی قانعی، رییس کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا به تازگی در مورد واکسیناسیون عمومی کرونا در ایران گفت: با توجه به روند فعلی پیش‌بینی‌ می‌شود که در شهریور و مهر، واکسن به تعداد لازم تامین شود و واکسیناسیون عمومی در آن زمان آغاز خواهد شد.

قانعی در مورد وضعیت مطالعاتی واکسن‌های ایرانی اعلام کرد: در حال حاضر واکسن کرونا بنیاد برکت در حال طی کردن فاز دو و سه مطالعات بالینی است. واکسن انستیتو رازی به نام کووپارس و واکسن وزارت دفاع به نام فخرا نیز در مرحله اول کارآزمایی بالینی قرار دارند. پیش‌بینی می‌شود تا اواخر فروردین یا نیمه اول اردیبهشت نیز دو واکسن دیگر بتوانند مجوز آغاز کارآزمایی بالینی را دریافت کنند.

رییس کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا در مورد زمان آغاز تولید انبوه واکسن کوو ایران برکت گفت: اگر در فاز سوم مجوزهای لازم دریافت شود، می‌توان انتظار داشت که از اوایل تیر، واکسیناسیون کوو برکت آغاز شود. حتی ممکن است تولید انبوه آن از خردادماه آغاز و ذخیره شود، تا در هنگام دریافت مجوز، بتوان واکسن را توزیع کرد.

واکسیناسیون عمومی در مهر ماه

وی تاکید کرد: به این ترتیب پیش‌بینی می‌شود که از شهریور یا مهرماه، واکسن‌های ایرانی به تعداد مورد نیاز وارد بازار شود. واکسیناسیون سراسری نیز در همان زمان آغاز خواهد شد.

قانعی با اشاره به ورود واکسن مشترک ایران و کوبا به کشور تاکید کرد: 100 هزار دوز واکسن مشترک انستیتو پاستور و کوبا به کشور وارد شده است، از دهه سوم فروردین فاز سوم آزمایش بالینی این واکسن آغاز می‌شود و 100 هزار دوز واکسن وارد شده به داوطلبین تزریق می‌شود. البته هنوز مرحله جذب داوطلب انجام نشده است.

وی در پاسخ به سوالی در مورد تولید واکسن کرونا مخصوص کودکان اظهار کرد: کشورهای مختلفی مطالعه در زمینه تولید واکسن کرونا مخصوص کودکان را آغاز کرده‌اند، اما ما فعلا مطالعه‌ای در این زمینه نداریم و از نتایج علمی مطالعات کشورهای دیگر استفاده خواهیم کرد.

تولید واکسن اسپوتنیک‌وی در ایران

قانعی در مورد تولید واکسن اسپوتنیک‌وی در ایران گفت: سوش خط تولید این واکسن تا آخر هفته وارد کشور خواهد شد و در این مورد نیز پیش‌بینی‌ می‌کنیم تولید این واکسن تحت لیسانس روسیه تا 3 ماه آینده آغاز خواهد شد.

واکسیناسیون کمتر از یک درصد است

اما محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران، در جلسه امروز شورای شهر تهران، با انتقاد از روند کند واکسیناسیون در ایران گفت: واکسیناسیون در کشور هنوز به یک درصد هم نرسیده است، این عقب ماندگی از کشورهای توسعه یافته و بسیاری از کشورهای در حال توسعه از نظر افکار عمومی قابل قبول نیست. این تاخیر ضررهای هنگفتی به بخش سلامت، آموزش، اقتصاد و فضای عمومی جامعه وارد می‌کند.

نوشته واکسیناسیون عمومی کرونا در مهر آغاز خواهد شد اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.

شیوع مجدد ویروس کرونا در فرانسه موجب تعطیلی کلیه فروشگاه‌های اپل در این کشور شد

با آغاز سومین فاز از شیوع ویروس کرونا در فرانسه شرکت اپل کلیه اپل استورهای خود در این کشور را تعطیل می‌کند. اگرچه فروشگاه‌های اپل استور در سراسر جهان عموما فعالیت‌های عادی خود را از سر گرفته‌اند؛ اما اکنون اپل تمامی 20 فروشگاه خود در کشور فرانسه را تعطیل کرده است. این تعطیلی از روز شنبه اجرا شده و هنوز به زمان بازگشایی احتمالی اپل استورها نیز هیچ اشاره‌ای نشده است.

شرکت اپل با انتشار اطلاعیه‌ای در وبسایت Apple Opera Paris اعلام کرد: “ما به‌زودی فعالیت خود را به‌طور موقت تعطیل خواهیم کرد. در حال حاضر ما به روند ارائه خدمت برای دریافت سفارشات آنلاین و کمک‌رسانی در Genius Bar برای قرارهای ملاقات تنظیم شده پیش از روز شنبه 3 آوریل (14 فروردین ماه) ادامه خواهیم داد.”

به گفته وبسایت MacGeneration این تعطیلی تا اطلاع ثانوی ادامه خواهد یافت. این تعطیلی شامل فروشگاه‌های مستقر در سیتی‌سنترهای فرانسوی خواهد بود؛ مراکزی که پیش‌تر در دوران قرنطینه ماه ژانویه قادر به ادامه فعالیت‌های خود بودند.

مشخصا اپل استورهای مستقر در شهرهای لیل، بوردو، مون‌پلیه و 2 فروشگاه مستقر در منطقه City Walls پاریس هم‌اکنون تعطیل شده‌اند. اقدام برای تعطیلی مراکز خرده فروشی در حالی اجرا می‌شود که دولت فرانسه طی هفته جاری فرمان تعطیلی مدارس این کشور برای مدت حداقل 3 هفته را صادر کرد. اقدامات مرتبط با قرنطینه طی ماه مارس در سراسر کشور فرانسه اجرا شد؛ اما اکنون کلیه فروشگاه‌های غیرضروری از روز شنبه 14 فروردین ماه تعطیل هستند.

نوشته شیوع مجدد ویروس کرونا در فرانسه موجب تعطیلی کلیه فروشگاه‌های اپل در این کشور شد اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.

علیرغم ادامه شیوع ویروس کرونا فروش جهانی تبلت‌ها احتمالا تا سال ۲۰۲۵ کاهش خواهد یافت

رسانه‌های خبری مختلف در جهان پیش‌تر بارها گزارش دادند که سال 2020 با تحولی عظیم در بازار تبلت‌ها همراه بود. فروش این دستگاه‌ها طی سالیان گذشته همواره روندی نزولی داشته است؛ چرا که عرضه اسمارت‌فون‌هایی با نمایشگرهای بزرگتر عملا بخش قابل‌توجهی از کاربران را از خریداری تبلت‌هایی با ابعاد دست وپاگیر بی‌نیاز کرده است. با این‌حال شرایط ناشی از شیوع جهانی ویروس کووید 19 در سال گذشته موجب تغییر روند پویایی بازار تبلت‌ها شد. در چنین شرایطی بسیاری از کارمندان و دانش‌آموزان برای انجام فعالیت‌های شغلی خود در منازل یا شرکت در کلاس‌های درس مجازی از تبلت‌ها استفاده کردند و این موضوع رشد ناگهانی محبوبیت تبلت‌ها را به‌دنبال داشت. نهایتا بایستی خاطرنشان کرد که تبلت‌ها از قابلیت پخش ویدیو و موسیقی، اجرای بازی‌ها و سایر اشکال سرگرمی برخوردار هستند.

اکنون وبسایت IDC گزارش می‌دهد که آی‌پدهای اپل با فروش 53.2 میلیون دستگاهی طی سال گذشته کماکان عنوان پرفروش‌ترین تبلت جهان را به خود اختصاص دادند. این رقم در مقایسه با فروش 49.9 میلیون واحدی آی‌پد طی سال 2019 بیش‌تر است. علیرغم افزایش فروش آی‌پد طی سال 2020 سهم تبلت‌های اپل در بازار از 34.6 به 32.5 درصد کاهش یافت. سال گذشته شرکت سامسونگ با فروش 31.3 میلیون دستگاه تبلت و ثبت رکورد افزایش 44 درصدی میزان فروش عنوان دومین فروشنده بزرگ را کسب کرد. این تولیدکننده کره‌ای با کسب سهم 19.1 درصدی از بازار و فروش گلکسی تب S6؛ نخستین تبلت با قابلیت پشتیبانی از اتصال 5G سال 2020 را به پایان رساند. هواوی با فروش 16 میلیون دستگاه تبلت در سال 2020 و رشد 8.1 درصدی میزان فروش سالیانه خود موفق به کسب رتبه سوم شد. این کمپانی چینی تحریم شده در سال گذشته سهم 9.8 درصدی از بازار جهانی تبلت را تصاحب کرد. شرکت لنوو با رشد چشمگیر 66 درصدی فروش تبلت‌های خود طی سال گذشته در جایگاه چهارم ایستاد. افزایش میزان تقاضا برای تبلت‌ها موجب شد تا سهم تولیدکننده چینی در بازار تبلت از 5.9 درصد طی سال 2019 به 8.6 درصد طی سال 2020 افزایش پیدا کند.

انتشار گزارش مالی 3 ماهه اپل در اوایل سال گذشته برای نخستین بار نشان داد که تقاضا برای آی‌پدهای این شرکت در حال افزایش است. در دوره 12 ماهه سال مالی 2020 (که در انتهای ماه اکتبر سال گذشته به پایان رسید) درآمد حاصل از فروش آی‌پد رشد بالغ بر 11 درصدی را تجربه کرد. همچنین در 3 ماهه نخست سال مالی 2021 درآمد حاصل از این بخش نسبت به دوره مشابه سال قبل 41 درصد افزایش یافت. 

ارزش کل دستگاه‌های فروخته شده در بازار جهانی تبلت طی سال 2020 حداکثر برابر با 39.91 میلیارد دلار بود که در مقایسه با رکورد سال گذشته رشد اندکی را نشان می‌دهد. پیش‌تر در سال 2016 بازار جهانی تبلت درآمد 44.6 میلیارد دلاری را ثبت کرد؛ اما در سال 2019 این رقم به 39.8 میلیارد دلار کاهش یافت.

آی‌پدهای اپل کماکان محبوب‌ترین تبلت‌ها در بازار جهانی به‌شمار می‌روند

وبسایت Aksjebloggen با استناد به آمار ارائه شده توسط موسسه Statista ادعا می‌کند که فروش جهانی تبلت‌ها در سال 2021 با کاهش 5.9 درصدی به 37.5 میلیارد دلار خواهد رسید. همچنین پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهند که تا سال 2025 درآمد حاصل از فروش تبلت‌ها در جهان به 34.3 میلیارد دلار کاهش خواهد یافت. ایالات‌متحده اگرچه احتمالا بزرگترین بازار اسمارت‌فون در جهان به‌شمار نمی‌رود؛ اما یقینا بزرگترین بازار تبلت در جهان محسوب می‌شود. درآمد حاصل از فروش تبلت‌ها در ایالات‌متحده طی سال گذشته به 10 میلیارد دلار رسید و بر اساس برآوردها این رقم در سال 2021 به 9.5 میلیارد دلار کاهش خواهد یافت. همچنین بر اساس پیش‌بینی‌ها درآمد حاصل از فروش تبلت‌ها در بازار چین طی سال جاری با افت 3 درصدی به 5.4 میلیارد دلار خواهد رسید. در این میان ژاپن با کاهش 9.5 درصدی ارزش تبلت‌های فروخته شده طی سال 2021 احتمالا بیش‌ترین میزان کاهش درآمد را تجربه نموده و درآمد حاصل از فروش تبلت‌ها در این کشور به 2.5 میلیارد دلار خواهد رسید.

نوشته علیرغم ادامه شیوع ویروس کرونا فروش جهانی تبلت‌ها احتمالا تا سال 2025 کاهش خواهد یافت اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.

به‌زودی تولید ۴۰ میلیون دوز واکسن اسپوتنیک‌وی در کشور آغاز می‌شود

واکسن اسپوتنیک وی

دکتر مصطفی قانعی، رییس کمیته علمی مقابله با کرونا اعلام کرد: به زودی 40 میلیون دوز واکسن اسپوتنیک‌وی برای 20 میلیون نفر در کشور تولید می‌شود. قانعی در این مورد افزود: در همین خصوص اخیرا قراردادی با روسیه امضا شده و هفته آینده سلول آن وارد کشور خواهد شد. این واکسن شبیه واکسن روسیه است و تولید آن در ایران، سرعت روند تولید واکسن در کشور را افزایش می‌دهد.

اهمیت بالای فاز سوم کارآزمایی بالینی

رییس کمیته علمی مقابله با کرونا در خصوص تولید واکسن ایرانی کرونا گفت: واکسن‌های ایرانی در فاز 2 و 3 کارآزمایی بالینی قرار دارند، اگر فاز سه کارآزمایی بالینی موفقیت‌آمیز باشد، مجوز سازمان غذا و دارو برای تولید انبوه واکسن صادر می‌شود و تولید صنعتی واکسن در اردیبهشت ماه آغاز خواهد شد. مهم‌ترین مرحله برای تولید واکسن، فاز سوم است، بیشتر کشورها در فاز 3 کارآزمایی با شکست مواجه شدند.

وی ادامه داد: در حال حاضر 11 پروژه واکسن کرونا در کشور آغاز شده است، در اردیبهشت ماه نیز دو واکسن دیگر مجوز تست کارآزمایی بالینی دریافت خواهند کرد. بسیاری از کشورها در پروژه تولید واکسن شکست خوردند، ما نیز به دلیل آنکه امکان داشت در هر پروژه شکست بخوریم، درصدد برآمدیم تا تولید چندین واکسن کرونا را آغاز کنیم، به این شکل در صورت شکست در یک مورد، یک پروژه دیگر را ادامه می‌دهیم.

بیش از نیم میلیون واکسن توزیع شده است

کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو نیز در مورد واکسن‌های وارداتی به کشور اعلام کرد: از 21 بهمن 99 تا پایان هفته اول سال 1400، در مجموع 695 هزار دوز واکسن کرونا وارداتی توزیع شده است. از این تعداد، تاکنون بیش از 161 هزار و 600 دوز واکسن به گروه اول دریافت واکسن (شامل کادر درمانی) تزریق شده، همچنین واکسیناسیون دوز دوم واکسن برای برخی از افراد آغاز شده است. در این مرحله، کمتر از 5 درصد واکسن‌ها برای واکسیناسیون پاکبانان تخصیص داده شده است.

طبق اعلام سخنگوی سازمان غذا و دارو کشور، برای واکسیناسیون تمامی گروه‌ها از واکسن‌های دارای مجوز شامل واکسن اسپوتنیک‌وی، واکسن سینوفارم و کوواکسین استفاده می‌شود.

نوشته به‌زودی تولید 40 میلیون دوز واکسن اسپوتنیک‌وی در کشور آغاز می‌شود اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.

ابتلای ۴۵۰ کارمند شرکت تسلا به ویروس کرونا پس از بازگشایی کارخانه در ایالت کالیفرنیا!

داده‌های جدید یک وبسایت معتبر با نام PlainSite (به نقل از نشریه واشنگتن پست) نشان می‌دهد که به‌دنبال صدور دستورالعمل‌های اجرایی توسط وزارت بهداشت ایالات‌متحده در ماه مه گذشته و بازگشایی مجدد کارخانه تسلا واقع در شهر فریمونت ایالت کالیفرنیا، تا ماه دسامبر سال 2020 تعداد 450 مورد ابتلا به بیماری کووید 19 مشاهده شده است.

در ماه مارس گذشته به‌دنبال افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در سراسر آمریکا مقامات بهداشت عمومی در شهرستان آلامدا (محل استقرار کارخانه فریمونت) فعالیت کلیه کسب‌وکارها به‌جز موارد ضروری را محدود کردند. شرکت تسلا از این فرمان سرپیچی کرد؛ اما سرانجام در روز 23 مارس (4 فروردین ماه 99) کارخانه خود را تعطیل کرد. با این‌حال چند روز بعد کمپانی تسلا فرآیند تولید در کارخانه فریمونت را مجددا از سر گرفت. این اقدام ناقض قوانین بهداشت عمومی بود. در آن مقطع زمانی ایلان ماسک؛ مدیرعامل تسلا در حساب‌کاربری توئیتری خود اعلام کرد که وی در کنار کارگران شاغل در کارخانه فریمونت حضور خواهد یافت. همچنین آقای ماسک برای دستگیری خود به مقامات محلی طعنه زد.

در ادامه طرح بازگشایی شرکت تسلا تصویب شد؛ در حالی‌که این کمپانی خودروسازی پیش‌تر برخلاف دستورالعمل‌های بهداشتی صادر شده در ماه مارس اقدام به از سرگیری فعالیت خود نموده بود. ایلان ماسک به‌عنوان یکی از منتقدان جدی دستورالعمل‌های قرنطینه در دوران شیوع ویروس کرونا طی سال گذشته، مقامات محلی را به انتقال کارخانه از شهر فریمونت به خارج از ایالت کالیفرنیا تهدید کرد. شرکت تسلا در روز 9 مه سال گذشته (20 اردیبهشت ماه 99) اقدام به تنظیم یک دادخواست حقوقی علیه مقامات شهرستان آلامدا نمود؛ اما خودروساز آمریکایی کمتر از 2 هفته بعد از شکایت خود صرفنظر کرد.

بر اساس گزارش نشریه واشنگتن پست، اسناد به‌دست آمده توسط وبسایت PlainSite نشان می‌دهند که در ماه مه سال 2020 تقریبا 10 مورد ابتلا به بیماری کووید 19 در شرکت تسلا گزارش شده و این رقم تا ماه دسامبر نیز کماکان به روند صعودی خود ادامه داده است؛ تا جایی‌که در آخرین ماه سال 2020 تعداد 125 مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در کارخانه به ثبت رسیده است. کارخانه تسلا واقع در شهر فریمونت دارای تقریبا 10 هزار کارمند است.

نوشته ابتلای 450 کارمند شرکت تسلا به ویروس کرونا پس از بازگشایی کارخانه در ایالت کالیفرنیا! اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.

مروری بر اخبار جنجالی هفته: از عرضه VPN دولتی تا اعطای وام برای خرید تلفن همراه

با رسیدن به روز پایانی هفته، قصد داریم تا مروری بر اخبار مهم، جنجالی و پربازدید داخلی طی هفته گذشته داشته باشیم. در هفته گذشته اخبار مربوط به اعطای وام برای خرید تلفن همراه، توزیع VPN دولتی، فعال شدن قابلیت مسیریابی گوگل و جریمه سنگین برای ماینرهای خانگی جزو پر بازدیدترین اخبار بودند.

در ادامه اخبار پربازدید و جنجالی هفته را مشاهده می‌کنید که با کلیک بر روی هر یک، می‌توانید متن کامل خبر را بخوانید:

از سال آینده وام خرید تلفن همراه و مودم اعطا می‌شود!

آذری جهرمی، وزیر ارتباطات در مورد اعتبار فروش قسطی تلفن همراه اعلام کرد: اعتبار 500 میلیاردی برای فروش قسطی تلفن همراه با اقساط 24 ماهه توسط چک بانکی تعیین شده است. جهرمی، روز گذشته در مورد گرانی مودم و تلفن همراه اعلام کرد: ما تولید کننده قطعات نیمه هادی در ایران نیستیم و بسیاری از مودم‌ها و تلفن‌های همراه موجود در بازار به کشور وارد می‌شوند. هزینه محصولات وارداتی با نرخ ارز تعیین می‌شود و متاسفانه نرخ ارز و قیمت مودم و تلفن همراه نسبت به دو سال پیش افزایش چشمگیری داشته، البته افزایش قیمت بر روی همه جنبه‌های زندگی مردم و قیمت کالاها تاثیر گذاشته است.


از این پس انتشار فیلم و سریال در رسانه‌های کاربر محور تنها با احراز هویت ممکن است

براساس جدیدترین تصمیم کمیسیون تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر که در سازمان صدا و سیما برگزار شد، از این پس انتشار فیلم و سریال در رسانه‌های کاربرمحور تنها با احراز هویت امکان‌پذیر خواهد بود. براساس این قانون تنها افرادی که احراز هویت شده‌اند می‌توانند در رسانه‌های کاربرمحور ایرانی (مانند آپارات و…) فیلم و سریال به اشتراک بگذارند.


در سال آینده 180 میلیون دوز واکسن کرونا در اختیار مردم قرار خواهد گرفت

کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو اعلام کرد که در یک سال اول واکسیناسیون کرونا بیش از 180 میلیون دوز واکسن (برای 90 میلیون نفر) از طریق تولید داخلی، تولید مشترک، واردات مستقیم و واردات از طریق کوواکس در اختیار مردم قرار خواهد گرفت. جهانپور در این زمینه گفت: برنامه جامع واکسیناسیون علیه کویید 19 در ایران با پیش‌بینی چهار مسیر موازی برای تامین واکسن پیش می‌رود، طبق پیش‌بینی ما در یک سال اول واکسیناسیون، 180 میلیون دوز واکسن در اختیار بسیج ملی واکسیناسیون قرار خواهد گرفت که بالاتر از نیاز کشور است.


VPN مجاز به صورت رسمی در دسترس کاربران قرار می‌گیرد

ابوالحسن فیروزآبادی، رییس مرکز ملی فضای مجازی اعلام کرد که VPN دولتی از طریق اپراتورهای رسمی عرضه می‌شود. فیروزآبادی گفت: ما با تعریف سطوح مختلف دسترسی به اینترنت موافق هستیم، در همین رابطه هم پیشنهاداتی را به کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه داده‌ایم، همچنین آئین‌نامه و دستورالعمل تعیین دسترسی به اینترنت و سطح فیلترینگ نیز در حال آماده سازی است و امیدواریم در اسرع وقت به پایان برسد.


قابلیت مسیریابی گوگل مپ برای کاربران ایرانی فعال شد

براساس اطلاعاتی که کاربران در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده‌اند، قابلیت مسیریابی گوگل مپ که تا کنون در ایران غیرقابل استفاده بود، برای کاربران ایرانی فعال شده است.


جریمه سنگین برای ماینرهای غیرمجاز خانگی

این روزها موضوع استخراج و معاملات رمزارزها به یکی از داغ‌ترین اخبار روزانه تبدیل شده و البته نگرانی‌های فراوانی در خصوص وضع قوانین جدید در این حوزه وجود دارد. پس از فعالیت چندین ساله درگاه‌های معاملاتی و صرافی‌های آنلاین ارزهای دیجیتال، با افزایش گرایش به این بازار در کشور، مسئولین دولتی به یکباره تصمیم بر مقابله با بازار رمزارها گرفته و به ویژه رئیس بانک مرکزی اعلام کرد که هرگونه معامله در حوزه رمزارزها ممنوع است.


مجلس به دنبال قانونمند کردن فعالیت در حوزه رمزارزهاست

محمد اسکندری، مشاور اقتصادی هیات رئیسه مجلس در جلسه‌ای که در کمیسیون فین‌تک سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران برگزار شد، به فعالان حوزه رمزارز و بلاک چین توصیه کرد تا زمان قانونمند شدن عرصه ارزهای دیجیتال در ایران، فعالیت خود را کاهش دهند. اسکندری در این جلسه اعلام کرد: مجلس هیچ مشکلی با ارزهای دیجیتال و تجارت بر مبنای آن ندارد، نسبت به بلاک‌چین هم کلا مخالفتی دیده نمی‌شود، اما باید توجه داشت که بدون قانون‌گذاری و مقررات نمی‌توان در این حوزه فعالیت کرد.


سلب امتیاز مالکیت سیمکارت از طریق اپلیکیشن اپراتورها امکان‌پذیر شد

مجید حقی، معاون امورپستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری از راه‌اندازی سامانه سلب امتیاز مالکیت سیمکارت در اپلیکیشن‌ اختصاصی اپراتورهای تلفن همراه خبر داد.


گزارش اختصاصی آی‌تی‌رسان از بزرگ‌ترین رویداد سالانه دیجی‌پی

در روز 17 اسفند 99، اولین رویداد گزارش سالانه دیجی‌پی با حضور هومن امینی مدیرعامل دیجی‌پی و حمید محمدی رئیس هیات مدیره این برند برگزار شد.


ثبت نام برای دریافت بسته اینترنت 60 گیگابایت معلمان آغاز شد

وزیر ارتباطات در صفحه اینستاگرام خود از اختصاص دادن بسته اینترنت 60 گیگابایتی رایگان برای معلمان خبر داد. با آغاز سال تحصیلی جدید در مهر سال جاری، وزارت ارتباطات اعلام کرد که ترافیک اینترنت شاد رایگان است و به دلیل آنکه بسیاری از مدارس برای آموزش از پلتفرم دیگری به جز شاد استفاده می‌کنند، بسته اینترنت سه ماهه رایگان نیز برای معلمان و کادر آموزشی در نظر گرفته است، همچنین برای دانشجویان نیز سامانه‌های آموزش مجازی دانشگاه‌ها رایگان می‌شود.


آذری جهرمی: مراجع فرهنگی دستور حذف بسته‌های شبانه را دادند!

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات که طبق روال همیشگی آخر هفته‌ها در صفحه اینستاگرام خود به پرسش و دغدغه‌های مخاطبان پاسخ میداد، پس از راه‌اندازی کانال تلگرامش، روز گذشته برای اولین بار رسم پرسش و پاسخ با مردم را در کانال تلگرام خود اجرا کرد و در این کانال به سوالات مردم پاسخ داد.


افزایش درآمد حق‌السهمی دولت از اپراتورها صرف رقابت و مقابله با تهدیدات اینترنت ماهواره‌ای می‌شود

کمیسیون تلفیق مجلس با تاکید بر افزایش 10 درصدی حق‌السهم اپراتورها، منابع واریز این درآمد را صدا و سیما و شرکت مخابرات ایران اعلام کرد. به این ترتیب درآمد حاصل از افزایش حق‌السهم اپراتورها به صدا و سیما برای تولید محتوا و نظارت بر فضای مجازی و شرکت مخابرات ایران برای افزایش کیفیت اینترنت به جهت مقابله با تهدیدات اینترنت ماهواره‌ای اختصاص پیدا می‌کند.مجلس

 

نوشته مروری بر اخبار جنجالی هفته: از عرضه VPN دولتی تا اعطای وام برای خرید تلفن همراه اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.

مروری بر اخبار جنجالی هفته: از عرضه VPN دولتی تا اعطای وام برای خرید تلفن همراه

با رسیدن به روز پایانی هفته، قصد داریم تا مروری بر اخبار مهم، جنجالی و پربازدید داخلی طی هفته گذشته داشته باشیم. در هفته گذشته اخبار مربوط به اعطای وام برای خرید تلفن همراه، توزیع VPN دولتی، فعال شدن قابلیت مسیریابی گوگل و جریمه سنگین برای ماینرهای خانگی جزو پر بازدیدترین اخبار بودند.

در ادامه اخبار پربازدید و جنجالی هفته را مشاهده می‌کنید که با کلیک بر روی هر یک، می‌توانید متن کامل خبر را بخوانید:

از سال آینده وام خرید تلفن همراه و مودم اعطا می‌شود!

آذری جهرمی، وزیر ارتباطات در مورد اعتبار فروش قسطی تلفن همراه اعلام کرد: اعتبار 500 میلیاردی برای فروش قسطی تلفن همراه با اقساط 24 ماهه توسط چک بانکی تعیین شده است. جهرمی، روز گذشته در مورد گرانی مودم و تلفن همراه اعلام کرد: ما تولید کننده قطعات نیمه هادی در ایران نیستیم و بسیاری از مودم‌ها و تلفن‌های همراه موجود در بازار به کشور وارد می‌شوند. هزینه محصولات وارداتی با نرخ ارز تعیین می‌شود و متاسفانه نرخ ارز و قیمت مودم و تلفن همراه نسبت به دو سال پیش افزایش چشمگیری داشته، البته افزایش قیمت بر روی همه جنبه‌های زندگی مردم و قیمت کالاها تاثیر گذاشته است.


از این پس انتشار فیلم و سریال در رسانه‌های کاربر محور تنها با احراز هویت ممکن است

براساس جدیدترین تصمیم کمیسیون تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر که در سازمان صدا و سیما برگزار شد، از این پس انتشار فیلم و سریال در رسانه‌های کاربرمحور تنها با احراز هویت امکان‌پذیر خواهد بود. براساس این قانون تنها افرادی که احراز هویت شده‌اند می‌توانند در رسانه‌های کاربرمحور ایرانی (مانند آپارات و…) فیلم و سریال به اشتراک بگذارند.


در سال آینده 180 میلیون دوز واکسن کرونا در اختیار مردم قرار خواهد گرفت

کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو اعلام کرد که در یک سال اول واکسیناسیون کرونا بیش از 180 میلیون دوز واکسن (برای 90 میلیون نفر) از طریق تولید داخلی، تولید مشترک، واردات مستقیم و واردات از طریق کوواکس در اختیار مردم قرار خواهد گرفت. جهانپور در این زمینه گفت: برنامه جامع واکسیناسیون علیه کویید 19 در ایران با پیش‌بینی چهار مسیر موازی برای تامین واکسن پیش می‌رود، طبق پیش‌بینی ما در یک سال اول واکسیناسیون، 180 میلیون دوز واکسن در اختیار بسیج ملی واکسیناسیون قرار خواهد گرفت که بالاتر از نیاز کشور است.


VPN مجاز به صورت رسمی در دسترس کاربران قرار می‌گیرد

ابوالحسن فیروزآبادی، رییس مرکز ملی فضای مجازی اعلام کرد که VPN دولتی از طریق اپراتورهای رسمی عرضه می‌شود. فیروزآبادی گفت: ما با تعریف سطوح مختلف دسترسی به اینترنت موافق هستیم، در همین رابطه هم پیشنهاداتی را به کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه داده‌ایم، همچنین آئین‌نامه و دستورالعمل تعیین دسترسی به اینترنت و سطح فیلترینگ نیز در حال آماده سازی است و امیدواریم در اسرع وقت به پایان برسد.


قابلیت مسیریابی گوگل مپ برای کاربران ایرانی فعال شد

براساس اطلاعاتی که کاربران در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده‌اند، قابلیت مسیریابی گوگل مپ که تا کنون در ایران غیرقابل استفاده بود، برای کاربران ایرانی فعال شده است.


جریمه سنگین برای ماینرهای غیرمجاز خانگی

این روزها موضوع استخراج و معاملات رمزارزها به یکی از داغ‌ترین اخبار روزانه تبدیل شده و البته نگرانی‌های فراوانی در خصوص وضع قوانین جدید در این حوزه وجود دارد. پس از فعالیت چندین ساله درگاه‌های معاملاتی و صرافی‌های آنلاین ارزهای دیجیتال، با افزایش گرایش به این بازار در کشور، مسئولین دولتی به یکباره تصمیم بر مقابله با بازار رمزارها گرفته و به ویژه رئیس بانک مرکزی اعلام کرد که هرگونه معامله در حوزه رمزارزها ممنوع است.


مجلس به دنبال قانونمند کردن فعالیت در حوزه رمزارزهاست

محمد اسکندری، مشاور اقتصادی هیات رئیسه مجلس در جلسه‌ای که در کمیسیون فین‌تک سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران برگزار شد، به فعالان حوزه رمزارز و بلاک چین توصیه کرد تا زمان قانونمند شدن عرصه ارزهای دیجیتال در ایران، فعالیت خود را کاهش دهند. اسکندری در این جلسه اعلام کرد: مجلس هیچ مشکلی با ارزهای دیجیتال و تجارت بر مبنای آن ندارد، نسبت به بلاک‌چین هم کلا مخالفتی دیده نمی‌شود، اما باید توجه داشت که بدون قانون‌گذاری و مقررات نمی‌توان در این حوزه فعالیت کرد.


سلب امتیاز مالکیت سیمکارت از طریق اپلیکیشن اپراتورها امکان‌پذیر شد

مجید حقی، معاون امورپستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری از راه‌اندازی سامانه سلب امتیاز مالکیت سیمکارت در اپلیکیشن‌ اختصاصی اپراتورهای تلفن همراه خبر داد.


گزارش اختصاصی آی‌تی‌رسان از بزرگ‌ترین رویداد سالانه دیجی‌پی

در روز 17 اسفند 99، اولین رویداد گزارش سالانه دیجی‌پی با حضور هومن امینی مدیرعامل دیجی‌پی و حمید محمدی رئیس هیات مدیره این برند برگزار شد.


ثبت نام برای دریافت بسته اینترنت 60 گیگابایت معلمان آغاز شد

وزیر ارتباطات در صفحه اینستاگرام خود از اختصاص دادن بسته اینترنت 60 گیگابایتی رایگان برای معلمان خبر داد. با آغاز سال تحصیلی جدید در مهر سال جاری، وزارت ارتباطات اعلام کرد که ترافیک اینترنت شاد رایگان است و به دلیل آنکه بسیاری از مدارس برای آموزش از پلتفرم دیگری به جز شاد استفاده می‌کنند، بسته اینترنت سه ماهه رایگان نیز برای معلمان و کادر آموزشی در نظر گرفته است، همچنین برای دانشجویان نیز سامانه‌های آموزش مجازی دانشگاه‌ها رایگان می‌شود.


آذری جهرمی: مراجع فرهنگی دستور حذف بسته‌های شبانه را دادند!

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات که طبق روال همیشگی آخر هفته‌ها در صفحه اینستاگرام خود به پرسش و دغدغه‌های مخاطبان پاسخ میداد، پس از راه‌اندازی کانال تلگرامش، روز گذشته برای اولین بار رسم پرسش و پاسخ با مردم را در کانال تلگرام خود اجرا کرد و در این کانال به سوالات مردم پاسخ داد.


افزایش درآمد حق‌السهمی دولت از اپراتورها صرف رقابت و مقابله با تهدیدات اینترنت ماهواره‌ای می‌شود

کمیسیون تلفیق مجلس با تاکید بر افزایش 10 درصدی حق‌السهم اپراتورها، منابع واریز این درآمد را صدا و سیما و شرکت مخابرات ایران اعلام کرد. به این ترتیب درآمد حاصل از افزایش حق‌السهم اپراتورها به صدا و سیما برای تولید محتوا و نظارت بر فضای مجازی و شرکت مخابرات ایران برای افزایش کیفیت اینترنت به جهت مقابله با تهدیدات اینترنت ماهواره‌ای اختصاص پیدا می‌کند.مجلس

 

نوشته مروری بر اخبار جنجالی هفته: از عرضه VPN دولتی تا اعطای وام برای خرید تلفن همراه اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.

در سال آینده ۱۸۰ میلیون دوز واکسن کرونا در اختیار مردم قرار خواهد گرفت

واکسن اسپوتنیک وی

کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو اعلام کرد که در یک سال اول واکسیناسیون کرونا بیش از 180 میلیون دوز واکسن (برای 90 میلیون نفر) از طریق تولید داخلی، تولید مشترک، واردات مستقیم و واردات از طریق کوواکس در اختیار مردم قرار خواهد گرفت. جهانپور در این زمینه گفت: برنامه جامع واکسیناسیون علیه کویید 19 در ایران با پیش‌بینی چهار مسیر موازی برای تامین واکسن پیش می‌رود، طبق پیش‌بینی ما در یک سال اول واکسیناسیون، 180 میلیون دوز واکسن در اختیار بسیج ملی واکسیناسیون قرار خواهد گرفت که بالاتر از نیاز کشور است.

سخنگوی سازمان غذا و دارو اعلام کرد: تا این لحظه 21 میلیون دوز واکسن کرونا از مسیر مستقیم و کوواکس خریداری شده که به مرور زمان بر اساس ظرفیت تولید کنندگان وارد کشور می‌شود، همچنین طبق برنامه تولید 40 میلیون دوز واکسن به صورت مشترک در دستور کار قرار دارد. در کنار این موارد در سال آینده 120 میلیون دوز واکسن ایرانی در داخل کشور تولید می‌شود تا در مجموع 180 میلیون دوز واکسن در اختیار هموطنان ما قرار بگیرد.

وی ادامه داد: طبق برآوردهای ما تا پایان سال میلادی جاری 120 میلیون دوز واکسن در کشور تامین خواهد شد، از این نظر علاوه بر فراهم آوردن نیاز هموطنان، می‌توانیم در کنار سایر ملل، تامین کننده واکسن برای جوامع نیازمند باشیم.

جهانگیری روز جمعه ضمن اعلام ورود محوله سوم واکسین اسپوتنیک وی به کشور تاکید کرد: محموله سوم واکسن اسپوتنیک وی شامل 200 هزار دوز واکسن به کشور وارد شده است، با این حساب تاکنون 320 هزار دوز واکسن روسی وارد کشور شده است. در عین حال دهم اسفند نیز 250 هزار دوز واکسن چینی سینوفارم وارد کشور شد تا به این ترتیب در مجموع تا این لحظه 570 هزار دوز واکسن کرونا از چین و روسیه وارد کشور شده باشد.

از ابتدای شروع ویروس کرونا در کشور تاکنون یک میلیون و 673 هزار و 470 نفر به صورت قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند که متاسفانه 60 هزار و 512 نفر از هموطنان نیز جان خود را از دست داده‌اند.

نوشته در سال آینده 180 میلیون دوز واکسن کرونا در اختیار مردم قرار خواهد گرفت اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.

در سال آینده ۱۸۰ میلیون دوز واکسن کرونا در اختیار مردم قرار خواهد گرفت

واکسن اسپوتنیک وی

کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو اعلام کرد که در یک سال اول واکسیناسیون کرونا بیش از 180 میلیون دوز واکسن (برای 90 میلیون نفر) از طریق تولید داخلی، تولید مشترک، واردات مستقیم و واردات از طریق کوواکس در اختیار مردم قرار خواهد گرفت. جهانپور در این زمینه گفت: برنامه جامع واکسیناسیون علیه کویید 19 در ایران با پیش‌بینی چهار مسیر موازی برای تامین واکسن پیش می‌رود، طبق پیش‌بینی ما در یک سال اول واکسیناسیون، 180 میلیون دوز واکسن در اختیار بسیج ملی واکسیناسیون قرار خواهد گرفت که بالاتر از نیاز کشور است.

سخنگوی سازمان غذا و دارو اعلام کرد: تا این لحظه 21 میلیون دوز واکسن کرونا از مسیر مستقیم و کوواکس خریداری شده که به مرور زمان بر اساس ظرفیت تولید کنندگان وارد کشور می‌شود، همچنین طبق برنامه تولید 40 میلیون دوز واکسن به صورت مشترک در دستور کار قرار دارد. در کنار این موارد در سال آینده 120 میلیون دوز واکسن ایرانی در داخل کشور تولید می‌شود تا در مجموع 180 میلیون دوز واکسن در اختیار هموطنان ما قرار بگیرد.

وی ادامه داد: طبق برآوردهای ما تا پایان سال میلادی جاری 120 میلیون دوز واکسن در کشور تامین خواهد شد، از این نظر علاوه بر فراهم آوردن نیاز هموطنان، می‌توانیم در کنار سایر ملل، تامین کننده واکسن برای جوامع نیازمند باشیم.

جهانگیری روز جمعه ضمن اعلام ورود محوله سوم واکسین اسپوتنیک وی به کشور تاکید کرد: محموله سوم واکسن اسپوتنیک وی شامل 200 هزار دوز واکسن به کشور وارد شده است، با این حساب تاکنون 320 هزار دوز واکسن روسی وارد کشور شده است. در عین حال دهم اسفند نیز 250 هزار دوز واکسن چینی سینوفارم وارد کشور شد تا به این ترتیب در مجموع تا این لحظه 570 هزار دوز واکسن کرونا از چین و روسیه وارد کشور شده باشد.

از ابتدای شروع ویروس کرونا در کشور تاکنون یک میلیون و 673 هزار و 470 نفر به صورت قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند که متاسفانه 60 هزار و 512 نفر از هموطنان نیز جان خود را از دست داده‌اند.

نوشته در سال آینده 180 میلیون دوز واکسن کرونا در اختیار مردم قرار خواهد گرفت اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.

مروری بر اخبار جنجالی هفته: از مالیات دادن شاخ‌های مجازی تا عدم پخش برنامه انتخاباتی علی کریمی!

با رسیدن به روز پایانی هفته، قصد داریم تا مروری بر اخبار مهم، جنجالی و پربازدید داخلی طی هفته گذشته داشته باشیم. در هفته گذشته اخبار مربوط به پرداخت مالیات برای اینفلوئنسرها، بسته رایگان 60 گیگابایتی برای دانشجویان و کری‌خوانی وزیر ارتباطات برای استقلالی‌ها جزو پر بازدیدترین اخبار بودند.

در ادامه اخبار پربازدید و جنجالی هفته را مشاهده می‌کنید که با کلیک بر روی هر یک، می‌توانید متن کامل خبر را بخوانید:

ساترا خبر ممنوعیت پخش برنامه انتخاباتی علی کریمی را تکذیب کرد

علی کریمی، بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان که اخیرا در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال نامزد شده است، یک برنامه تبلیغاتی را تدارک دیده تا برنامه‌ها و اهداف خود برای ریاست فدراسیون فوتبال را اعلام کند، این برنامه قرار است از شبکه‌های صوت و تصویر اینترنتی منتشر شود ولی طبق برخی شایعات، ساترا مانع پخش این برنامه شده است.


با تصویب مجلس، اینفلوئنسرهای فضای مجازی مکلف به پرداخت مالیات می‌شوند

با تصویب مجلس از این پس اینفلوئنسرهایی که بیش از 500 هزار دنبال کننده دارند، مکلف به پرداخت مالیات می‌شوند. روز سه‌شنبه اخبار جنجالی از مجلس و کمیسیون تلفیق بودجه منتشر شد، یکی از جدیدترین مصوبه‌های مجلس در همین کمیسیون، به دریافت مالیات از اینفلوئنسرهای رسانه‌های کاربرمحور اشاره دارد، به این ترتیب اینفلوئنسرهایی که در رسانه‌های اجتماعی بیش از 500 هزار دنبال کننده دارند، مشمول پرداخت مالیات از محل درآمد تبلیغاتی می‌شوند.


بسته رایگان اینترنت 60 گیگابایتی دانشجویان تا 6 ماه اعتبار دارد

ستار هاشمی، معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات در خصوص بسته اینترنت رایگان دانشجویان گفت: بسته‌های 60 گیگابایتی تا 6 ماه اعتبار دارد و به دانشجویان خارجی و نخبگان زیر 18 سال نیز تعلق می‌گیرد. هاشمی اعلام کرد: در دو ترم گذشته طرح رایگان سازی تعرفه ترافیک سامانه‌های آموزشی دانشگاه‌ها را اجرا کردیم تا دانشجویان و طلاب بتوانند به صورت رایگان در کلاس‌های درسی دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه شرکت کنند. اما متاسفانه این طرح به دلیل تعدد سامانه‌های آموزشی و تغییرات فنی متوالی ایجاد شده در سامانه‌ها به شکل مورد نظر اجرایی نشد.


زمانبندی واکسیناسیون کرونا در ایران مشخصص شد: زمان، تعداد و اولویت‌های واکسن کرونا

همانطور که می‌دانید از روز سه‌شنبه بیست و یکم بهمن ماه سال جاری، واکسیناسیون سراسری علیه ویروس کرونا در کشور آغاز شد، در حال حاضر تنها واکسن کرونا موجود در کشور واکسن ساخت کشور روسیه موسوم به اسپوتنیک‌وی است که دو محموله از آن وارد کشور شده، اولویت واکسیناسیون در ایران، کادر درمانی به ویژه کادر بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها هستند.


حمله توییتری دولتی‌ها به مجلس بر سر مصوبه کمیسیون تلفیق و احتمال افزایش قیمت اینترنت

با تصویب مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس، از این پس حق امتیاز و سهم دولت از اپراتورهای ارائه دهنده خدمات مخابراتی به میزان 10 درصد افزایش پیدا کرده و به حساب درآمد عمومی خزانه واریز خواهد شد.


با طرح اینترنت ماهواره‌ای مخالف نیستیم اما باید وابستگی به خارج را کاهش کنیم

ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی با اشاره به انعکاس منفی خبری نسبت به سخنان چند روز پیش خود اعلام کرد که هیچ مخالفتی برای استفاده از اینترنت ماهواره‌ای وجود ندارد. فیروزآبادی اعلام کرد: متاسفانه در انعکاس خبری سخنان مربوط به تشکیل کارگروه اینترنت ماهواره‌ای، بیشتر به جنبه مخالفت و محدودسازی این فناوری پرداخته شد در حالی که نگاه نسبت به اینترنت ماهواره‌ای آن است که باید برای بهره‌وری از این تحول جهانی، تهمیدات مناسبی پیش‌بینی شود.


کری‌خوانی‌های وزیر ارتباطات کار دستش داد؛ مجادله میان جهرمی و هوادارن استقلال بالا گرفت!

کری‌خوانی‌های وزیر ارتباطات در فضای مجازی سرانجام کار دستش داد، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات که خود را به عنوان یک پرسپولیسی دو آتیشه معرفی می‌کند و همواره در شبکه‌های اجتماعی از این تیم حمایت می‌کند، به دلیل واکنش روز گذشته خود نسبت به برد پرسپولیس و کنایه‌ای که به تیم استقلال زد، با هواداران این تیم درافتاده است.


راه اندازی خط تولید واکسن کرونا روسی در ایران؛ 250 هزار واکسن چینی خریداری شده است!

طبق اعلام رییس دفتر رییس جمهور، بر اساس توافقی که با روسیه صورت گرفته، خط تولید واکسن کرونا اسپوتنیک‌ وی در ایران راه‌اندازی خواهد شد. محمود واعظی در همین مورد اعلام کرد: سلامت و جان مردم در اولویت است و وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو سر این مسئله با هیچ کدام از تولید کنندگان داخلی و خارجی تعارف ندارند.


آزمایش انسانی دومین واکسن ایرانی کرونا به زودی آغاز می‌شود

محمد حسین فلاح مهرآبادی، معاون تحقیقات و فناوری موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی از آغاز تست بالینی واکسن کرونا کوو پارس خبر داد. واکسن کوو پارس دومین واکسن کرونا ایرانی تائید شده از طرف سازمان غذا و دارو محسوب می‌شود و توسط موسسه‌ رازی تولید شده است. حال به گفته معاون تحقیقات و فناوری این موسسه، با تائید اداره بیولوژیک غذا و دارو، تست بالینی این واکسن طی دو روز آینده آغاز خواهد شد.


جدال میان شرکت توانیر و ماینرها؛ چرا ماینرها تمایلی به فعالیت قانونی ندارد؟

محمد حسین متولی‌زاده، مدیر عامل توانیر، در مراسم آغاز چهارمین دور اقدام فراگیر مقابله با مراکز غیرمجاز رمز ارز و تعدیل روشنایی معابر با اشاره به اهمیت پایداری شبکه، به اجرایی شدن محورهای مختلف در هر دوره مقابله با مراکز غیر مجاز استخراج ارز دیجیتال و آمادگی اکیپ‌های عملیاتی تاکید کرد.


مسدود شدن بیش از 340 هزار سیم‌کارت به دلیل ارسال پیامک تبلیغاتی مزاحم

با اعلام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، از بهمن سال 97 تا پایان بهمن ماه سال جاری، بیش از 340 هزار سیمکارت به دلیل ارسال پیامک تبلیغاتی مزاحم، مسدود شده‌اند. این آمار در حالی منتشر شد که طبق اعلام رگولاتوری، تا پایان سال 98، بیش از 246 سیم‌‎کارت به دلیل پیامک‌های تبلیغاتی مزاحم قطع شده بودند. به این ترتیب طی 11 ماه گذشته بیش از 100 هزار سیم‌کارت به همین منظور مسدود شده است.

نوشته مروری بر اخبار جنجالی هفته: از مالیات دادن شاخ‌های مجازی تا عدم پخش برنامه انتخاباتی علی کریمی! اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.