پاسخ مخابرات به جهرمی: چرا تا سه ماه پیش از مخابرات انتقاد نمی‌کردید؟

پس از انتقادهای دوباره محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نسبت به مخابرات در افتتاحیه نمایشگاه تلکام 99، این بار شرکت مخابرات با لحنی متفاوت جواب وزیر را داد. پس از انتقاد وزیر ارتباطات به مخابرات و متهم کردن این شرکت به انحصار طلبی، شرکت مخابرات بیانیه‌ای در سایت رسمی خود منتشر کرد و نسبت به سخنان اخیر وزیر ارتباطات واکنش نشان داد.

در بیانیه شرکت مخابرات آمده: گویا امید بستن به اصلاح سخنان و رویکرد در وزارت ارتباطات بیهوده است، وزیر ارتباطات دیگر مخابرات را از خانواده خود نمی‌داند، بر ایشان فرض است بدانند زمانی که وزارتخانه‌ای وجود نداشت، شرکت مخابرات با سابقه‌ای 60 ساله در حوزه ارتباطات، صنعت مخابرات کشور را پی‌ریزی کرده است.

در بیانیه مخابرات با ایجاد سوالی قابل تامل از وزیر ارتباطات نسبت به جانب داری وزیر اشاره شده است، در ادامه این بیانیه آمده: بهانه این متن، صحبت‌های وزیر ارتباطات در افتتاحیه نمایشگاه تلکام 99 است که مجددا به مخابرات حمله کرده و همچنان به این سوال اساسی پاسخ نمی‌دهند که چرا تا 3 ماه پیش مخابرات از نظر ایشان گل و بلبل بود؟ مطمئن باشید مردم فهمیده‌اند که وزیر ارتباطات صرفا به دلیل خارج شدن فرد مورد نظرشان از مدیرعاملی مخابرات این همه جار و جنجال به راه انداخته است.
مخابرات همواره تابع سیاست‌های ابلاغی بالادستی و رگولاتوری بوده و انتظار می‌رود اگر به درخواست‌های به حق مخابرات توجهی نمی‌شود، حداقل منطق و اصول در صحبت‌ها رعایت شود. کار از توصیه به وزیر ارتباطات برای هم‌افزایی به جای تلاش برای واگرایی گذشته و متاسفانه ملاحضات شخصی و جناحی ایشان کار را به جایی رسانده که اعلام کردند مخابرات از خانواده ما نیست.

وزیر ارتباطات در حالی از انحصار می‌گویند که 50 درصد پهنای باند کشور در اختیار بخش خصوصی است و با امضای قرار داد بیت استریم که سه سال معطل مانده بود، بعید است دیگر بهانه‌ای برای انحصار طلبی باقی بماند. با توضیحات ارائه شده مشخص است که همکاری از سوی شرکت مخابرات در هر شرایطی صورت گرفته اما به محض خروج مدیرعامل همسو با وزارت ارتباطات، فعالیت‌های مخابرات ضد بازار رقابتی و انحصاری تلقی می‌شود.

 

نوشته پاسخ مخابرات به جهرمی: چرا تا سه ماه پیش از مخابرات انتقاد نمی‌کردید؟ اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.

پاسخ مخابرات به جهرمی: چرا تا سه ماه پیش از مخابرات انتقاد نمی‌کردید؟

پس از انتقادهای دوباره محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نسبت به مخابرات در افتتاحیه نمایشگاه تلکام 99، این بار شرکت مخابرات با لحنی متفاوت جواب وزیر را داد. پس از انتقاد وزیر ارتباطات به مخابرات و متهم کردن این شرکت به انحصار طلبی، شرکت مخابرات بیانیه‌ای در سایت رسمی خود منتشر کرد و نسبت به سخنان اخیر وزیر ارتباطات واکنش نشان داد.

در بیانیه شرکت مخابرات آمده: گویا امید بستن به اصلاح سخنان و رویکرد در وزارت ارتباطات بیهوده است، وزیر ارتباطات دیگر مخابرات را از خانواده خود نمی‌داند، بر ایشان فرض است بدانند زمانی که وزارتخانه‌ای وجود نداشت، شرکت مخابرات با سابقه‌ای 60 ساله در حوزه ارتباطات، صنعت مخابرات کشور را پی‌ریزی کرده است.

در بیانیه مخابرات با ایجاد سوالی قابل تامل از وزیر ارتباطات نسبت به جانب داری وزیر اشاره شده است، در ادامه این بیانیه آمده: بهانه این متن، صحبت‌های وزیر ارتباطات در افتتاحیه نمایشگاه تلکام 99 است که مجددا به مخابرات حمله کرده و همچنان به این سوال اساسی پاسخ نمی‌دهند که چرا تا 3 ماه پیش مخابرات از نظر ایشان گل و بلبل بود؟ مطمئن باشید مردم فهمیده‌اند که وزیر ارتباطات صرفا به دلیل خارج شدن فرد مورد نظرشان از مدیرعاملی مخابرات این همه جار و جنجال به راه انداخته است.
مخابرات همواره تابع سیاست‌های ابلاغی بالادستی و رگولاتوری بوده و انتظار می‌رود اگر به درخواست‌های به حق مخابرات توجهی نمی‌شود، حداقل منطق و اصول در صحبت‌ها رعایت شود. کار از توصیه به وزیر ارتباطات برای هم‌افزایی به جای تلاش برای واگرایی گذشته و متاسفانه ملاحضات شخصی و جناحی ایشان کار را به جایی رسانده که اعلام کردند مخابرات از خانواده ما نیست.

وزیر ارتباطات در حالی از انحصار می‌گویند که 50 درصد پهنای باند کشور در اختیار بخش خصوصی است و با امضای قرار داد بیت استریم که سه سال معطل مانده بود، بعید است دیگر بهانه‌ای برای انحصار طلبی باقی بماند. با توضیحات ارائه شده مشخص است که همکاری از سوی شرکت مخابرات در هر شرایطی صورت گرفته اما به محض خروج مدیرعامل همسو با وزارت ارتباطات، فعالیت‌های مخابرات ضد بازار رقابتی و انحصاری تلقی می‌شود.

 

نوشته پاسخ مخابرات به جهرمی: چرا تا سه ماه پیش از مخابرات انتقاد نمی‌کردید؟ اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.

مروری بر اخبار جنجالی هفته: از مالیات دادن شاخ‌های مجازی تا عدم پخش برنامه انتخاباتی علی کریمی!

با رسیدن به روز پایانی هفته، قصد داریم تا مروری بر اخبار مهم، جنجالی و پربازدید داخلی طی هفته گذشته داشته باشیم. در هفته گذشته اخبار مربوط به پرداخت مالیات برای اینفلوئنسرها، بسته رایگان 60 گیگابایتی برای دانشجویان و کری‌خوانی وزیر ارتباطات برای استقلالی‌ها جزو پر بازدیدترین اخبار بودند.

در ادامه اخبار پربازدید و جنجالی هفته را مشاهده می‌کنید که با کلیک بر روی هر یک، می‌توانید متن کامل خبر را بخوانید:

ساترا خبر ممنوعیت پخش برنامه انتخاباتی علی کریمی را تکذیب کرد

علی کریمی، بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان که اخیرا در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال نامزد شده است، یک برنامه تبلیغاتی را تدارک دیده تا برنامه‌ها و اهداف خود برای ریاست فدراسیون فوتبال را اعلام کند، این برنامه قرار است از شبکه‌های صوت و تصویر اینترنتی منتشر شود ولی طبق برخی شایعات، ساترا مانع پخش این برنامه شده است.


با تصویب مجلس، اینفلوئنسرهای فضای مجازی مکلف به پرداخت مالیات می‌شوند

با تصویب مجلس از این پس اینفلوئنسرهایی که بیش از 500 هزار دنبال کننده دارند، مکلف به پرداخت مالیات می‌شوند. روز سه‌شنبه اخبار جنجالی از مجلس و کمیسیون تلفیق بودجه منتشر شد، یکی از جدیدترین مصوبه‌های مجلس در همین کمیسیون، به دریافت مالیات از اینفلوئنسرهای رسانه‌های کاربرمحور اشاره دارد، به این ترتیب اینفلوئنسرهایی که در رسانه‌های اجتماعی بیش از 500 هزار دنبال کننده دارند، مشمول پرداخت مالیات از محل درآمد تبلیغاتی می‌شوند.


بسته رایگان اینترنت 60 گیگابایتی دانشجویان تا 6 ماه اعتبار دارد

ستار هاشمی، معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات در خصوص بسته اینترنت رایگان دانشجویان گفت: بسته‌های 60 گیگابایتی تا 6 ماه اعتبار دارد و به دانشجویان خارجی و نخبگان زیر 18 سال نیز تعلق می‌گیرد. هاشمی اعلام کرد: در دو ترم گذشته طرح رایگان سازی تعرفه ترافیک سامانه‌های آموزشی دانشگاه‌ها را اجرا کردیم تا دانشجویان و طلاب بتوانند به صورت رایگان در کلاس‌های درسی دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه شرکت کنند. اما متاسفانه این طرح به دلیل تعدد سامانه‌های آموزشی و تغییرات فنی متوالی ایجاد شده در سامانه‌ها به شکل مورد نظر اجرایی نشد.


زمانبندی واکسیناسیون کرونا در ایران مشخصص شد: زمان، تعداد و اولویت‌های واکسن کرونا

همانطور که می‌دانید از روز سه‌شنبه بیست و یکم بهمن ماه سال جاری، واکسیناسیون سراسری علیه ویروس کرونا در کشور آغاز شد، در حال حاضر تنها واکسن کرونا موجود در کشور واکسن ساخت کشور روسیه موسوم به اسپوتنیک‌وی است که دو محموله از آن وارد کشور شده، اولویت واکسیناسیون در ایران، کادر درمانی به ویژه کادر بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها هستند.


حمله توییتری دولتی‌ها به مجلس بر سر مصوبه کمیسیون تلفیق و احتمال افزایش قیمت اینترنت

با تصویب مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس، از این پس حق امتیاز و سهم دولت از اپراتورهای ارائه دهنده خدمات مخابراتی به میزان 10 درصد افزایش پیدا کرده و به حساب درآمد عمومی خزانه واریز خواهد شد.


با طرح اینترنت ماهواره‌ای مخالف نیستیم اما باید وابستگی به خارج را کاهش کنیم

ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی با اشاره به انعکاس منفی خبری نسبت به سخنان چند روز پیش خود اعلام کرد که هیچ مخالفتی برای استفاده از اینترنت ماهواره‌ای وجود ندارد. فیروزآبادی اعلام کرد: متاسفانه در انعکاس خبری سخنان مربوط به تشکیل کارگروه اینترنت ماهواره‌ای، بیشتر به جنبه مخالفت و محدودسازی این فناوری پرداخته شد در حالی که نگاه نسبت به اینترنت ماهواره‌ای آن است که باید برای بهره‌وری از این تحول جهانی، تهمیدات مناسبی پیش‌بینی شود.


کری‌خوانی‌های وزیر ارتباطات کار دستش داد؛ مجادله میان جهرمی و هوادارن استقلال بالا گرفت!

کری‌خوانی‌های وزیر ارتباطات در فضای مجازی سرانجام کار دستش داد، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات که خود را به عنوان یک پرسپولیسی دو آتیشه معرفی می‌کند و همواره در شبکه‌های اجتماعی از این تیم حمایت می‌کند، به دلیل واکنش روز گذشته خود نسبت به برد پرسپولیس و کنایه‌ای که به تیم استقلال زد، با هواداران این تیم درافتاده است.


راه اندازی خط تولید واکسن کرونا روسی در ایران؛ 250 هزار واکسن چینی خریداری شده است!

طبق اعلام رییس دفتر رییس جمهور، بر اساس توافقی که با روسیه صورت گرفته، خط تولید واکسن کرونا اسپوتنیک‌ وی در ایران راه‌اندازی خواهد شد. محمود واعظی در همین مورد اعلام کرد: سلامت و جان مردم در اولویت است و وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو سر این مسئله با هیچ کدام از تولید کنندگان داخلی و خارجی تعارف ندارند.


آزمایش انسانی دومین واکسن ایرانی کرونا به زودی آغاز می‌شود

محمد حسین فلاح مهرآبادی، معاون تحقیقات و فناوری موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی از آغاز تست بالینی واکسن کرونا کوو پارس خبر داد. واکسن کوو پارس دومین واکسن کرونا ایرانی تائید شده از طرف سازمان غذا و دارو محسوب می‌شود و توسط موسسه‌ رازی تولید شده است. حال به گفته معاون تحقیقات و فناوری این موسسه، با تائید اداره بیولوژیک غذا و دارو، تست بالینی این واکسن طی دو روز آینده آغاز خواهد شد.


جدال میان شرکت توانیر و ماینرها؛ چرا ماینرها تمایلی به فعالیت قانونی ندارد؟

محمد حسین متولی‌زاده، مدیر عامل توانیر، در مراسم آغاز چهارمین دور اقدام فراگیر مقابله با مراکز غیرمجاز رمز ارز و تعدیل روشنایی معابر با اشاره به اهمیت پایداری شبکه، به اجرایی شدن محورهای مختلف در هر دوره مقابله با مراکز غیر مجاز استخراج ارز دیجیتال و آمادگی اکیپ‌های عملیاتی تاکید کرد.


مسدود شدن بیش از 340 هزار سیم‌کارت به دلیل ارسال پیامک تبلیغاتی مزاحم

با اعلام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، از بهمن سال 97 تا پایان بهمن ماه سال جاری، بیش از 340 هزار سیمکارت به دلیل ارسال پیامک تبلیغاتی مزاحم، مسدود شده‌اند. این آمار در حالی منتشر شد که طبق اعلام رگولاتوری، تا پایان سال 98، بیش از 246 سیم‌‎کارت به دلیل پیامک‌های تبلیغاتی مزاحم قطع شده بودند. به این ترتیب طی 11 ماه گذشته بیش از 100 هزار سیم‌کارت به همین منظور مسدود شده است.

نوشته مروری بر اخبار جنجالی هفته: از مالیات دادن شاخ‌های مجازی تا عدم پخش برنامه انتخاباتی علی کریمی! اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.

حمله توییتری دولتی‌ها به مجلس بر سر مصوبه کمیسیون تلفیق و احتمال افزایش قیمت اینترنت

با تصویب مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس، از این پس حق امتیاز و سهم دولت از اپراتورهای ارائه دهنده خدمات مخابراتی به میزان 10 درصد افزایش پیدا کرده و به حساب درآمد عمومی خزانه واریز خواهد شد.

با انتشار این خبر دولتی‌ها که نشان‌ داده‌اند با شیوه کار مجلس یازدهم مخالفت دارند با انتشار توییت‌های متعدد، نتیجه این مصوبه مجلس را گرانی اینترنت و توقف توسعه روستایی در بخش ارتباطات اعلام کردند. محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات پیش از انتشار خبر تصویب این مصوبه در مجلس، در پیامی توییتری اعلام کرد: امیدوارم امروز نمایندگان محترم مجلس با مصوبه کمیسیون تلفیق، مبنی بر افزایش سه هزار میلیارد تومانی مالیات اپراتورها و اختصاص آن به برخی دستگاه‌ها از جمله صدا و سیما برای امورات نظارتی، مخالفت کنند. تصویب این بند در تبصره ۶ بودجه باعث افزایش چشمگیر قیمت بسته‌های اپراتورها خواهد شد.

اشاره جهرمی به تبصره دیگر در کمیسیون تلفیق بودجه است که بر اساس آن، 3 هزار میلیارد تومان از منابع حاصله باید صرف تولید محتوا و فعالیت‌های فرهنگی در فضای مجازی شود، مسئولیت صدور و تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر منحصرا به ساترا داده شده است.

اما پس از انتشار خبر تصویر مصوبه در مجلس، حسین فلاح جوشانی، ‏معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات در توییتر خود نوشت: با مصوبه امروز مجلس، قیمت اینترنت گران خواهد شد و توسعه اینترنت در مناطق محروم نیز متوقف می‌شود. درآمد اپراتورها مستقیما به تعرفه وابسته است و افزایش درآمد خزانه و پرداخت آن به صدا و سیما قطعا با رشد قیمت اینترنت همراه خواهد شد.

همچنین امیر ناظمی، ‏‏‏‏معاون وزیر ارتباطات و ‏رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران با واکنش تندی در توییت خود نوشت: اینترنت را گران کنید و پولی را که از مردم می‌گیرید به صدا و سیما بدهید تا بر آن نظارت کند.

به اعتقاد وزیر ارتباطات و معاونانش، مصوبه امروز مجلس موجب افزایش اینترنت و متوقف شدن توسعه ارتباطات روستایی می‌شود، اما مجتبی رضاخواه، عضو هیات ربیسه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه مجلس نظر دیگری در این مورد دارد، رضا‌خواه با حمایت از مصوبه امروز مجلس در واکنش به توییت وزیر اعلام کرد: ما تصویب کردیم که درآمد دولت تا 10 درصد از اپراتورها افزایش پیدا کند، به دنبال هستیم تا این افزایش درآمد صرف ایجاد زیرساخت و توسعه شبکه‌های مرتبط با تلفن همراه شود. به نظر می‌رسد این مطلب به درستی به وزیر منتقل نشده، بنده تاکید می‌کنم که به طور حتم اینترنت در سال 1400 گران نخواهد شد.

نوشته حمله توییتری دولتی‌ها به مجلس بر سر مصوبه کمیسیون تلفیق و احتمال افزایش قیمت اینترنت اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.

کری‌خوانی‌های وزیر ارتباطات کار دستش داد؛ مجادله میان جهرمی و هوادارن استقلال بالا گرفت!

کری‌خوانی‌های وزیر ارتباطات در فضای مجازی سرانجام کار دستش داد، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات که خود را به عنوان یک پرسپولیسی دو آتیشه معرفی می‌کند و همواره در شبکه‌های اجتماعی از این تیم حمایت می‌کند، به دلیل واکنش روز گذشته خود نسبت به برد پرسپولیس و کنایه‌ای که به تیم استقلال زد، با هواداران این تیم درافتاده است.

استقلالی‌ها که نسبت به کنایه‌های وزیر ارتباطات در جایگاه یک مقام دولتی و کری‌خوانی‌های چندباره وی دل خوشی ندارند، روز گذشته واکنش منفی نسبت به پیام جهرمی در استوری اینستاگرام وی داشتند. جهرمی در استوری صفحه شخصی خود نوشت: “اگر گل‌گهر یک گل دیگر می‌خورد به رکورد استقلال می‌رسید، ولی خب رکورد استقلال دست یافتنی نیست.”

این استوری موجب ناراحتی طرفداران و حتی پیشکسوتان استقلال شد، اما جهرمی در مصاحبه با برنامه آفساید رادیو جوان واکنش تندی نسبت به انتقادهای وارد شده به خود داشت، وزیر ارتباطات گفت: بروید تفکرتان را عوض کنید، این تفکرات پیرمردانه چیست؟ وزیر صبح تا شب در لباس وزیر نیست، من هم وزیر هستم و هم یک شهروند، می‌توانم در حوزه ورزش اظهار نظر کنم، همه اعم از گزارشگران و کارشناسان و… نظری دارند، من نظر ورزشی‌ام را در کمال احتمال بیان کردم.

جهرمی در پاسخ به صحبت استقلالی‌ها مبنی بر این که این وزارتخانه از پرسپولیس حمایت می‌کند، گفت: سند این حرف‌ها کجاست؟ استقلال و پرسپولیس باید بیاییند و منابع درآمدی خود را شفاف سازی کنند تا این صحبت‌ها تمام شود، در دولت آدم‌های بزرگ‌تر از وزیر استقلالی‌ هستند، چه آقای سلطانی‌فر چه افراد دیگر ریالی به تیم‌ها کمک نکرده‌اند. خواهشا فوتبال را سیاسی نکنید، فضای کری خوانی ایرادی ندارد، من در خانه با فرزندان خودم هم کری می‌خوانم، از شب گذشته تعداد زیادی به من توهین کردند، آیا من حرفی زدم؟

وزیر ارتباطات در مورد عذرخواهی از طرفداران استقلال گفت: من عذرخواهی نمی‌کنم، مگر توهین کرده‌ام؟ مگر تاریخ را من نوشته‌ام؟ مگر آقای خلیل‌زاده ننوشت که آرزوی شما خاطره ماست؟ من کری‌خواندم و کری‌خواندن ایرادی ندارد، استقلالی‌ها هم کری بخوانند.

 

نوشته کری‌خوانی‌های وزیر ارتباطات کار دستش داد؛ مجادله میان جهرمی و هوادارن استقلال بالا گرفت! اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.

مروری بر اخبار جنجالی هفته: از اتمام کار بیسفون تا بسته اینترنت ۶۰ گیگابایتی برای دانشجویان

با رسیدن به روز پایانی هفته، قصد داریم تا مروری بر اخبار مهم، جنجالی و پربازدید داخلی طی هفته گذشته داشته باشیم. در هفته گذشته اخبار مربوط به ورود دومین مرحله واکسن روسی به ایران، اتمام کار پیام‌رسان بیسفون، اختصاص بسته اینترنت 60 گیگابایتی برای دانشجویان و افزایش تعداد گیمرها در دوران قرنطینه، جزو پر بازدیدترین اخبار بودند.

در ادامه اخبار پربازدید و جنجالی هفته را مشاهده می‌کنید که با کلیک بر روی هر یک، می‌توانید متن کامل خبر را بخوانید:

شب گذشته دومین محموله واکسن کرونا روسی وارد کشور شد

کیانوش جهان‌پور، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت از ورود دومین محموله واکسن کرونا روسی به ایران خبر داد. شب گذشته دومین محموله واکسن کرونا اسپوتنیک وی زودتر از موعد مقرر وارد کشور شد، این محموله شامل 100 هزار دوز واکسن کرونا می‌شود، این درحالیست که در محموله قبلی 20 هزار دوز واکسن کرونا وارد کشور شد. واکسن‌های جدید پس از برچسب‌گذاری و کدگذاری در سامانه TTAC برای واکسیناسیون کادر درمانی در کشور توزیع خواهد شد. واکسیناسیون سراسری در ایران از 21 بهمن آغاز شده و بر اساس توافق میان ایران روسیه، در مجموع یک میلیون دوز واکسن کرونا اسپوتنیک وی وارد کشور می‌شود.


برنامه ایران برای رشد اینترنت نسل پنجم و اینترنت اشیا تا سال 1405

به گفته مهدی روحانی‌نژاد، مدیر گروه علمی تحلیلی طیف و مدیر فروم اینترنت اشیاء ایران، تا سال 1403 حداقل 10 درصد ارتباطات در سطح کشور بر روی بستر اینترنت نسل پنجم 5G خواهد بود، همچنین تا سال 1405 نیز 200 میلیون دستگاه به اینترنت اشیاء متصل می‌شوند. روحانی نژاد در رویداد هفته دیجیتال ایران و ششمین نمایشگاه اینترنت اشیاء اعلام کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی فضای مجازی، باید تا سال 1403 حداقل 10 درصد از ارتباطات و اتصالات کشور بر روی فناوری‌های جدید مانند اینترنت نسل پنجم 5G منتقل شود.


پیام‌رسان بیسفون به فعالیت خود پایان می‌دهد

پیام رسان ایرانی بیسفون پس از 8 سال فعالیت به کار خود پایان می‌دهد، این پیام‌رسان در سال 92 توسط شرکت Bistalk عرضه شد.


انتقاد صریح وزیر ارتباطات از مخابرات: اگر انحصار طلبی را کنار نگذارد، جریمه خواهد شد!

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روز گذشته در حاشیه بازدید از سومین رویداد هفته ایران دیجیتال و ششمین نمایشگاه اینترنت اشیاء ایران در جمع خبرنگاران حاضر شد، وی در پاسخ به سوالی در مورد کاهش تعرفه اینترنت با افزایش رشد ترافیک گفت: پیش‌تر اعلام کردم که با افزایش ترافیک، قیمت‌ها کاهش پیدا خواهد کرد، در همین جهت 25 تا 30 درصد هزینه زیرساخت اپراتورها را نیز کاهش دادیم، اما در مورد تعرفه نهایی که مصرف کننده پرداخت می‌کند، باید تا سال آینده صبر کنیم، بر اساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات تاثیرش را در سال آینده مشاهده خواهیم کرد.


تشدید قوانین مقابله با انتشار اطلاعات و اخبار کذب در فضای مجازی

شورای عالی فضای مجازی در مصوبه اخیر خود قوانین جدیدی را برای مبارزه با نشر اخبار دروغ، کذب و غیر واقع در فضای مجازی وضع کرده است. این مصوبه در 8 ماده وضع شده و با توجه به آن همزمان انجام اقدامات موثر در جهت مقابله با نشر اخبار کذب، برخی سازمان‌ها به فرهنگ‌سازی در این حوزه موظف شده‌اند، همچنین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید بر اساس وظایف تعیین شده به شناسایی و سازماندهی درگاه‌ها و سکو‌های نشر اخبار بپردازد.


افزایش چشمگیر گیمرهای موبایلی در دوران قرنطینه

کرونا، خانه‌نشینی و قرنطینه تحولات عظیمی را در کشورمان به همراه داشت، از آموزش مجازی تمام دروس در تمامی پایه‌های تحصیلی تا رشد دورکاری و فریلنسری، ایجاد سامانه‌های دولتی برای غیر حضوری شدن خدمات، اکران فیلم‌های سینمایی به صورت آنلاین و البته توسعه چشمگیر صنعت بازی‌های ویدیویی به ویژه بازی‌های موبایلی، همگی به لطف قرنطینه خانگی رخ داده و موجب شده در حوزه‌های مختلف از ظرفیت‌های پنهان استفاده شود و بسیاری از برنامه‌هایی که شاید تا چند سال آینده به سراغ آن‌ها نمی‌رفتیم طی یک سال به سرانجام و بهره برداری برسد.


بسته اینترنت 60 گیگابایتی به جای سامانه آموزشی رایگان برای دانشجو|یان

از زمان شیوع ویروس کرونا، زیرساخت‌ها و تامین هزینه‌ها برای مبحث آموزش مجازی به یکی از چالش‌های اصلی وزارت ارتباطات تبدیل شد، عرضه اپلیکیشن شاد با مصرف اینترنت رایگان، اولین اقدامی بود که با همکاری وزارت ارتباطات و آموزش و پرورش شکل گرفت و بسیاری از کلاس‌های درسی در این اپلیکیشن برگزار شد، در ادامه یک بسته 100 گیگابایتی به مصرف کنندگان اینترنت خانگی تعلق گرفت تا در اسفند و ایام عید بتوانند جهت آموزش مجازی یا استفاده‌های عمومی و تفریحی از آن استفاده کنند.


وزیر امور خارجه: آماده ارائه دستاوردهای علمی و فناوری کشور در هر نقطه‌ای از جهان هستیم

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در دیدار با معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، با اشاره به قدرت علمی و فناوری کشور اعلام کرد: ما آمادگی این را داریم تا در هر نقطه از جهان، دستاوردهای علمی و فناوری کشور را ارائه کنیم. وی ادامه داد: دانشجویان ما به خوبی در دانشگاه‌های معتبر خارجی جذب می‌شوند، باید بتوانیم محیطی برای کارآفرینی و رشد آنها در درون کشور ایجاد کنیم، به این ترتیب قطعا ترجیح خواهند داد که در داخل ایران به تحصیل و فعالیت خود ادامه دهند.


کم‌کاری وزارت ارتباطات یا ورود غیر قانونی ساترا به موضوع اپراتورها در محاسبه ترافیک داخلی؟

پس از صحبت‌های روز سه‌شنبه وزیر ارتباطات مبنی بر عدم لزوم دخالت ساترا در موضوع محاسبه غیرقانونی ترافیک اپراتورها در رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر، ساترا بیانیه‌ای را منتشر کرد و به صحبت‌های وزیر واکنش نشان داد. در بیانیه ساترا بیش از همه چیز به اقدامات دیرهنگام وزارت ارتباطات در موضوع تخلف اپراتورها اشاره شده و در واقع عدم انجام وظایف توسط وزارت ارتباطات، اصلی‌ترین دلیل برای ورود ساترا به این حوزه است.

 

نوشته مروری بر اخبار جنجالی هفته: از اتمام کار بیسفون تا بسته اینترنت 60 گیگابایتی برای دانشجویان اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.

مروری بر اخبار جنجالی هفته: از اتمام کار بیسفون تا بسته اینترنت ۶۰ گیگابایتی برای دانشجویان

با رسیدن به روز پایانی هفته، قصد داریم تا مروری بر اخبار مهم، جنجالی و پربازدید داخلی طی هفته گذشته داشته باشیم. در هفته گذشته اخبار مربوط به ورود دومین مرحله واکسن روسی به ایران، اتمام کار پیام‌رسان بیسفون، اختصاص بسته اینترنت 60 گیگابایتی برای دانشجویان و افزایش تعداد گیمرها در دوران قرنطینه، جزو پر بازدیدترین اخبار بودند.

در ادامه اخبار پربازدید و جنجالی هفته را مشاهده می‌کنید که با کلیک بر روی هر یک، می‌توانید متن کامل خبر را بخوانید:

شب گذشته دومین محموله واکسن کرونا روسی وارد کشور شد

کیانوش جهان‌پور، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت از ورود دومین محموله واکسن کرونا روسی به ایران خبر داد. شب گذشته دومین محموله واکسن کرونا اسپوتنیک وی زودتر از موعد مقرر وارد کشور شد، این محموله شامل 100 هزار دوز واکسن کرونا می‌شود، این درحالیست که در محموله قبلی 20 هزار دوز واکسن کرونا وارد کشور شد. واکسن‌های جدید پس از برچسب‌گذاری و کدگذاری در سامانه TTAC برای واکسیناسیون کادر درمانی در کشور توزیع خواهد شد. واکسیناسیون سراسری در ایران از 21 بهمن آغاز شده و بر اساس توافق میان ایران روسیه، در مجموع یک میلیون دوز واکسن کرونا اسپوتنیک وی وارد کشور می‌شود.


برنامه ایران برای رشد اینترنت نسل پنجم و اینترنت اشیا تا سال 1405

به گفته مهدی روحانی‌نژاد، مدیر گروه علمی تحلیلی طیف و مدیر فروم اینترنت اشیاء ایران، تا سال 1403 حداقل 10 درصد ارتباطات در سطح کشور بر روی بستر اینترنت نسل پنجم 5G خواهد بود، همچنین تا سال 1405 نیز 200 میلیون دستگاه به اینترنت اشیاء متصل می‌شوند. روحانی نژاد در رویداد هفته دیجیتال ایران و ششمین نمایشگاه اینترنت اشیاء اعلام کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی فضای مجازی، باید تا سال 1403 حداقل 10 درصد از ارتباطات و اتصالات کشور بر روی فناوری‌های جدید مانند اینترنت نسل پنجم 5G منتقل شود.


پیام‌رسان بیسفون به فعالیت خود پایان می‌دهد

پیام رسان ایرانی بیسفون پس از 8 سال فعالیت به کار خود پایان می‌دهد، این پیام‌رسان در سال 92 توسط شرکت Bistalk عرضه شد.


انتقاد صریح وزیر ارتباطات از مخابرات: اگر انحصار طلبی را کنار نگذارد، جریمه خواهد شد!

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روز گذشته در حاشیه بازدید از سومین رویداد هفته ایران دیجیتال و ششمین نمایشگاه اینترنت اشیاء ایران در جمع خبرنگاران حاضر شد، وی در پاسخ به سوالی در مورد کاهش تعرفه اینترنت با افزایش رشد ترافیک گفت: پیش‌تر اعلام کردم که با افزایش ترافیک، قیمت‌ها کاهش پیدا خواهد کرد، در همین جهت 25 تا 30 درصد هزینه زیرساخت اپراتورها را نیز کاهش دادیم، اما در مورد تعرفه نهایی که مصرف کننده پرداخت می‌کند، باید تا سال آینده صبر کنیم، بر اساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات تاثیرش را در سال آینده مشاهده خواهیم کرد.


تشدید قوانین مقابله با انتشار اطلاعات و اخبار کذب در فضای مجازی

شورای عالی فضای مجازی در مصوبه اخیر خود قوانین جدیدی را برای مبارزه با نشر اخبار دروغ، کذب و غیر واقع در فضای مجازی وضع کرده است. این مصوبه در 8 ماده وضع شده و با توجه به آن همزمان انجام اقدامات موثر در جهت مقابله با نشر اخبار کذب، برخی سازمان‌ها به فرهنگ‌سازی در این حوزه موظف شده‌اند، همچنین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید بر اساس وظایف تعیین شده به شناسایی و سازماندهی درگاه‌ها و سکو‌های نشر اخبار بپردازد.


افزایش چشمگیر گیمرهای موبایلی در دوران قرنطینه

کرونا، خانه‌نشینی و قرنطینه تحولات عظیمی را در کشورمان به همراه داشت، از آموزش مجازی تمام دروس در تمامی پایه‌های تحصیلی تا رشد دورکاری و فریلنسری، ایجاد سامانه‌های دولتی برای غیر حضوری شدن خدمات، اکران فیلم‌های سینمایی به صورت آنلاین و البته توسعه چشمگیر صنعت بازی‌های ویدیویی به ویژه بازی‌های موبایلی، همگی به لطف قرنطینه خانگی رخ داده و موجب شده در حوزه‌های مختلف از ظرفیت‌های پنهان استفاده شود و بسیاری از برنامه‌هایی که شاید تا چند سال آینده به سراغ آن‌ها نمی‌رفتیم طی یک سال به سرانجام و بهره برداری برسد.


بسته اینترنت 60 گیگابایتی به جای سامانه آموزشی رایگان برای دانشجو|یان

از زمان شیوع ویروس کرونا، زیرساخت‌ها و تامین هزینه‌ها برای مبحث آموزش مجازی به یکی از چالش‌های اصلی وزارت ارتباطات تبدیل شد، عرضه اپلیکیشن شاد با مصرف اینترنت رایگان، اولین اقدامی بود که با همکاری وزارت ارتباطات و آموزش و پرورش شکل گرفت و بسیاری از کلاس‌های درسی در این اپلیکیشن برگزار شد، در ادامه یک بسته 100 گیگابایتی به مصرف کنندگان اینترنت خانگی تعلق گرفت تا در اسفند و ایام عید بتوانند جهت آموزش مجازی یا استفاده‌های عمومی و تفریحی از آن استفاده کنند.


وزیر امور خارجه: آماده ارائه دستاوردهای علمی و فناوری کشور در هر نقطه‌ای از جهان هستیم

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در دیدار با معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، با اشاره به قدرت علمی و فناوری کشور اعلام کرد: ما آمادگی این را داریم تا در هر نقطه از جهان، دستاوردهای علمی و فناوری کشور را ارائه کنیم. وی ادامه داد: دانشجویان ما به خوبی در دانشگاه‌های معتبر خارجی جذب می‌شوند، باید بتوانیم محیطی برای کارآفرینی و رشد آنها در درون کشور ایجاد کنیم، به این ترتیب قطعا ترجیح خواهند داد که در داخل ایران به تحصیل و فعالیت خود ادامه دهند.


کم‌کاری وزارت ارتباطات یا ورود غیر قانونی ساترا به موضوع اپراتورها در محاسبه ترافیک داخلی؟

پس از صحبت‌های روز سه‌شنبه وزیر ارتباطات مبنی بر عدم لزوم دخالت ساترا در موضوع محاسبه غیرقانونی ترافیک اپراتورها در رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر، ساترا بیانیه‌ای را منتشر کرد و به صحبت‌های وزیر واکنش نشان داد. در بیانیه ساترا بیش از همه چیز به اقدامات دیرهنگام وزارت ارتباطات در موضوع تخلف اپراتورها اشاره شده و در واقع عدم انجام وظایف توسط وزارت ارتباطات، اصلی‌ترین دلیل برای ورود ساترا به این حوزه است.

 

نوشته مروری بر اخبار جنجالی هفته: از اتمام کار بیسفون تا بسته اینترنت 60 گیگابایتی برای دانشجویان اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.

کم‌کاری وزارت ارتباطات دلیل ورود ساترا به موضوع تخلف اپراتورها در محاسبه ترافیک داخلی

پس از صحبت‌های روز سه‌شنبه وزیر ارتباطات مبنی بر عدم لزوم دخالت ساترا در موضوع محاسبه غیرقانونی ترافیک اپراتورها در رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر، ساترا بیانیه‌ای را منتشر کرد و به صحبت‌های وزیر واکنش نشان داد. در بیانیه ساترا بیش از همه چیز به اقدامات دیرهنگام وزارت ارتباطات در موضوع تخلف اپراتورها اشاره شده و در واقع عدم انجام وظایف توسط وزارت ارتباطات، اصلی‌ترین دلیل برای ورود ساترا به این حوزه است.

در بیانیه ساترا اشاره شده که موضوع تخلف اپراتورها در جلسه مرکز ملی فضای مجازی در تاریخ بیستم بهمن سال 99 برگزار شد، به صورت عنوان شده اما تاکنون اقدام موثری در این حوزه از سوی وزارت ارتباطات و سازمان‌های تابع صورت نگرفته است.

به گفته ساترا در سامانه ثبت شکایات کاربران از رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر، تخلفات به صورت مستند ثبت شده و حجم شکایت کاربران حاکی از تخلفات گسترده اپراتوها در این زمینه و به مدت حداقل دو سال گذشته است.

متن کامل بیانیه ساترا را در ادامه مشاهده خواهید کرد:

“ضمن استقبال از ورود دیرهنگام وزیر محترم ارتباطات به موضوع تخلفات ترافیکی اپراتورها، ورود ساترا به این حوزه بر اساس شکایات متعدد کاربران برخی از رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر به این سازمان مبنی بر محاسبه غیرقانونی هزینه ترافیک بین‌الملل در رسانه‌های داخلی بوده است و ساترا به عنوان تنظیم‌گر رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر، احقاق حقوق کاربران این رسانه‌ها را جزو مسئولیت ذاتی خود می‌داند.

بدیهی است همانطور که بارهای در نامه‌ها و بیانیه‌های قبلی ساترا اعلام شده است، حوزه ورود قانونی این سازمان به رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر محدود می‌شود و اصل این تخلف در سمت اپراتورها اتفاق افتاده است که همین مسئولیت قانونی علت ارجاع و نامه‌نگاری ساترا با وزیر محترم و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است.

پس از نامه‌نگاری معاونت تنظیم بازار و توسعه کسب و کار ساترا با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی وزارت ارتباطات و عدم دریافت این موضوع، در جلسه مرکز ملی فضای مجازی مورخ ۲۰ بهمن ۹۹ که با حضور دبیر شورای عالی فضای مجازی و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی وزارت ارتباطات برگزار شده بود، به صورت مبسوط مطرح شد ولی همچنان در انتظار ورود قاطع آن سازمان محترم و شاهد تداوم این تخلف از سوی اپراتورهای تلفن همراه و برداشت غیرقانونی هزینه از جیب کاربران رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر هستیم.

ساترا به منظور مستند کردن تخلفات برای پیگیری‌های بیشتر، اقدام به راه‌اندازی سامانه دریافت شکایات کاربران رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در خصوص محاسبه غیرقانونی ترافیک آنها کرد که تا کنون گزارش‌های واصله حاکی از گستردگی این تخلف و اکتساب هزینه‌های قابل توجه غیرقانونی توسط اپراتورهای تلفن همراه بوده است.

با توجه به اینکه پیگیری‌های ساترا نشان می‌دهد این شیوه درآمدزایی اپراتورهای همراه حداقل به مدت دو سال انجام شده، همانگونه که پیش از این مطرح شد انتظار از وزارت محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات، پیگیری هر چه سریع‌تر این تخلف و عودت تمام مبالغ کسرشده از حساب کاربران به آنهاست.”

 

نوشته کم‌کاری وزارت ارتباطات دلیل ورود ساترا به موضوع تخلف اپراتورها در محاسبه ترافیک داخلی اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.

کم‌کاری وزارت ارتباطات دلیل ورود ساترا به موضوع تخلف اپراتورها در محاسبه ترافیک داخلی

پس از صحبت‌های روز سه‌شنبه وزیر ارتباطات مبنی بر عدم لزوم دخالت ساترا در موضوع محاسبه غیرقانونی ترافیک اپراتورها در رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر، ساترا بیانیه‌ای را منتشر کرد و به صحبت‌های وزیر واکنش نشان داد. در بیانیه ساترا بیش از همه چیز به اقدامات دیرهنگام وزارت ارتباطات در موضوع تخلف اپراتورها اشاره شده و در واقع عدم انجام وظایف توسط وزارت ارتباطات، اصلی‌ترین دلیل برای ورود ساترا به این حوزه است.

در بیانیه ساترا اشاره شده که موضوع تخلف اپراتورها در جلسه مرکز ملی فضای مجازی در تاریخ بیستم بهمن سال 99 برگزار شد، به صورت عنوان شده اما تاکنون اقدام موثری در این حوزه از سوی وزارت ارتباطات و سازمان‌های تابع صورت نگرفته است.

به گفته ساترا در سامانه ثبت شکایات کاربران از رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر، تخلفات به صورت مستند ثبت شده و حجم شکایت کاربران حاکی از تخلفات گسترده اپراتوها در این زمینه و به مدت حداقل دو سال گذشته است.

متن کامل بیانیه ساترا را در ادامه مشاهده خواهید کرد:

“ضمن استقبال از ورود دیرهنگام وزیر محترم ارتباطات به موضوع تخلفات ترافیکی اپراتورها، ورود ساترا به این حوزه بر اساس شکایات متعدد کاربران برخی از رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر به این سازمان مبنی بر محاسبه غیرقانونی هزینه ترافیک بین‌الملل در رسانه‌های داخلی بوده است و ساترا به عنوان تنظیم‌گر رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر، احقاق حقوق کاربران این رسانه‌ها را جزو مسئولیت ذاتی خود می‌داند.

بدیهی است همانطور که بارهای در نامه‌ها و بیانیه‌های قبلی ساترا اعلام شده است، حوزه ورود قانونی این سازمان به رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر محدود می‌شود و اصل این تخلف در سمت اپراتورها اتفاق افتاده است که همین مسئولیت قانونی علت ارجاع و نامه‌نگاری ساترا با وزیر محترم و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است.

پس از نامه‌نگاری معاونت تنظیم بازار و توسعه کسب و کار ساترا با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی وزارت ارتباطات و عدم دریافت این موضوع، در جلسه مرکز ملی فضای مجازی مورخ ۲۰ بهمن ۹۹ که با حضور دبیر شورای عالی فضای مجازی و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی وزارت ارتباطات برگزار شده بود، به صورت مبسوط مطرح شد ولی همچنان در انتظار ورود قاطع آن سازمان محترم و شاهد تداوم این تخلف از سوی اپراتورهای تلفن همراه و برداشت غیرقانونی هزینه از جیب کاربران رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر هستیم.

ساترا به منظور مستند کردن تخلفات برای پیگیری‌های بیشتر، اقدام به راه‌اندازی سامانه دریافت شکایات کاربران رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در خصوص محاسبه غیرقانونی ترافیک آنها کرد که تا کنون گزارش‌های واصله حاکی از گستردگی این تخلف و اکتساب هزینه‌های قابل توجه غیرقانونی توسط اپراتورهای تلفن همراه بوده است.

با توجه به اینکه پیگیری‌های ساترا نشان می‌دهد این شیوه درآمدزایی اپراتورهای همراه حداقل به مدت دو سال انجام شده، همانگونه که پیش از این مطرح شد انتظار از وزارت محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات، پیگیری هر چه سریع‌تر این تخلف و عودت تمام مبالغ کسرشده از حساب کاربران به آنهاست.”

 

نوشته کم‌کاری وزارت ارتباطات دلیل ورود ساترا به موضوع تخلف اپراتورها در محاسبه ترافیک داخلی اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.

انتقاد صریح وزیر ارتباطات از مخابرات: اگر انحصار طلبی را کنار نگذارد، جریمه خواهد شد!

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روز گذشته در حاشیه بازدید از سومین رویداد هفته ایران دیجیتال و ششمین نمایشگاه اینترنت اشیاء ایران در جمع خبرنگاران حاضر شد، وی در پاسخ به سوالی در مورد کاهش تعرفه اینترنت با افزایش رشد ترافیک گفت: پیش‌تر اعلام کردم که با افزایش ترافیک، قیمت‌ها کاهش پیدا خواهد کرد، در همین جهت 25 تا 30 درصد هزینه زیرساخت اپراتورها را نیز کاهش دادیم، اما در مورد تعرفه نهایی که مصرف کننده پرداخت می‌کند، باید تا سال آینده صبر کنیم، بر اساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات تاثیرش را در سال آینده مشاهده خواهیم کرد.

عدم رفع انحصار زیرساخت فیبر نوری توسط مخابرات

جهرمی در مورد وضعیت اجرای مصوبه بیت‌استریم اعلام کرد: مخابرات وعده داده بود که تا پایان سال پنج میلیون پورت VDSL را واگذاری کند، اما این فرایند متوقف شده، همچنین با مصوبه‌ای که در سال 96 به تصویب رسید، قرار بود مخابرات به انحصار زیرساخت فیبر نوری پایان دهد، اما برخلاف این مصوبه، مخابرات عملا اجرای بیت‌استریم را متوقف کرده و با پیگیری‌های رگولاتوری، قانونی در حال تنظیم در کمیسیون تنظیم مقررات است که به وسیله آن، مخابرات بابت عدم اجرای بیت‌استریم جریمه خواهد شد.

جهرمی با انتقاد از عملکرد مخابرات در توسعه اینترنت ثابت گفت: توسعه فناوری تلفن همراه برعکس اینترنت ثابت رشد خوبی دارد، مشکل اصلی در این زمینه هم انحصار طلبی مخابرات است، مخابرات در هر مسیری حرکت کند، فناوری توسعه می‌یابد و هر جا حضور نداشته باشد، توسعه فناوری متوقف می‌شود و این به معنای ذات انحصار طلب مخابرات است.

وی ادامه داد: ما در تلاشیم به رشد تکنولوژی‌های 5G و FWA به انحصار مخابرات پایان دهیم.

ساترا سازمانی قانونی برای محاسبه تعرفه نیم‌بها نیست

وزیر ارتباطات با اشاره به پیگیری‌های ساترا در مورد عدم رعایت تعرفه اینترنت نیم‌بهاء توسط برخی اپراتورها گفت: این موضوعی است که در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات در حال بررسی است، نیازی به گزارش ساترا نیست، زیرا سازمان تنظیم مقررات اقدامات لازم را انجام خواهد داد، اصلا ساترا سازمان قانونی در این حوزه محسوب نمی‎شود.

نوشته انتقاد صریح وزیر ارتباطات از مخابرات: اگر انحصار طلبی را کنار نگذارد، جریمه خواهد شد! اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.